Spørgsmål omkring digital servicebog / info Cupra Born

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Dahlen
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23. okt 2019, 06:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Spørgsmål omkring digital servicebog / info Cupra Born

Indlæg af Dahlen » 18. jan 2023, 11:52

Hej alle

Min nye Cupra Born har en mærkelig tendens. Hver gang jeg kører i bilen kommer der en meddelelse om at bilen vil hente den digitale servicebog og snart herefter at dette har fejlet (se foto). Det sker hver gang bilen startes og er pænt irriterende med de beskeder. Forhandler har aldrig hørt om problemet før og Seat har heller aldrig stødt på en bil der gør det (så min bil må være unik) og kundeservice skriver at en sådan digital servicebog slet ikke kan hentes/findes.

De vil kigge nærmere på det men jeg er ikke fortrøstningsfuld til en løsning men er der nogle af jer der kender problemet og allerhelst en løsning?


Svar fra Seat
Tak for din spørgsmål vedrørende opdatering af digitalt servicehæfte.

Allerførst SEAT fabrikken stiller ikke data tilrådighed for digitalt servicehæfte, så det er altså ikke muligt at få dem frem hverken i app eller på skærm i bilen.

Og det leder så frem til spørgsmålet hvorfor dukker så denne meddelse op på skræmen i din bil. Det har jeg ikke mulighed for at svare på og derfor har jeg ladet sagen gå videre til det team som arbejder med disse Connect løsninger. Det er min opfattelse at skærm og systemet generelt fungerer og ikke påvirker andre ting i bilen, altså at du kan trykke det væk og alt fungerer som det skal. Hvis ikke vil jeg gerne have besked da jeg så vil gå yderligere ind i sagen.

Med venlig hilsen

SEAT Kundeservice
Vedhæftede filer
cupra fejlkode.jpg
cupra fejlkode.jpg (81.25 KiB) Vist 1585 gange

kuno
Medlem
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 108 times

Re: Spørgsmål omkring digital servicebog / info Cupra Born

Indlæg af kuno » 18. jan 2023, 13:16

hvis man googler denne fejlkode - kommer der dette:

I løbet af den sidste uges tid har min Kamiq SEL forsøgt at installere en opdatering til den elektroniske brugermanual, men den fejlede hele tiden med fejlkoden ERR_1002_DM_IN og en instruktion om at kontakte et autoriseret værksted. I går lykkedes det mig at løse det langt nemmere end forventet og uden hjælp fra en forhandler.



Jeg har min musik på en memory stick, som er tilsluttet hele tiden, og det ser ud til, at det var problemet. Jeg koblede den ud i starten af en rejse, men efter at infotainmentet var startet op, og opdateringen mislykkedes endnu en gang. Men jeg udelod det, og på hjemturen virkede det, selvom det tog 10 eller 15 minutter at installere. Jeg brugte radioen til at have noget at lytte til.



Ingen anelse om det er specifikt for memory stick'en eller om det er en USB-stik der er i brug. Pinden efterlades altid i det længst fremmede stik, så jeg kan bruge min telefon til Android Auto, når jeg vil, selvom det indrømmet ikke er ofte.
ID.5 PRO Performance 2022

Dahlen
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23. okt 2019, 06:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: Spørgsmål omkring digital servicebog / info Cupra Born

Indlæg af Dahlen » 18. jan 2023, 13:44

Tak for input - jeg har ingen sd kort holder i bilen og telefonen er koblet på trådløst med trådløs opladning så der er ikke nogle af de ting jeg kan tage fra

Cyppen
Nyt medlem
Indlæg: 424
Tilmeldt: 8. apr 2013, 20:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 9 times
Been thanked: 74 times

Re: Spørgsmål omkring digital servicebog / info Cupra Born

Indlæg af Cyppen » 19. jan 2023, 19:02

Er vild med forhandler aldrig har hørt om det.

Det var det samme de sagde da jeg kom forbi med min Octavia med DQ200, og sagde de aldrig havde hørt om dårlige gearskift, og at den kunne glide i koblingen :lol:
These users thanked the author Cyppen for the post:
Peder

ID Buzz Style 204 hk
Renault Megane e-Tech
Peugeot E-208

Tidligere
BMW IX3 Fully charged 286 hk
Skoda Enyaq Sportline 80X 265 hk

Dahlen
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23. okt 2019, 06:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: Spørgsmål omkring digital servicebog / info Cupra Born

Indlæg af Dahlen » 19. jan 2023, 21:26

ja det er sjovt som man altid står alene med en fejl - dejligt at have en unik bil eller noget. Problemet er også at den bruger data fra min telefon hver gang jeg er ude at køre for at prøve at hive filen ned og så fejler den. Det kan ske mange gange under en køretur så der er et vist dataforbrug

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Spørgsmål omkring digital servicebog / info Cupra Born

Indlæg af PhillOS » 25. jan 2023, 06:32

Dahlen skrev:
19. jan 2023, 21:26
ja det er sjovt som man altid står alene med en fejl - dejligt at have en unik bil eller noget. Problemet er også at den bruger data fra min telefon hver gang jeg er ude at køre for at prøve at hive filen ned og så fejler den. Det kan ske mange gange under en køretur så der er et vist dataforbrug
Nej, den skulle meget gerne bruge det indbyggede data simkort. Det gør min Golf 8 i hvertfald.
.

Dahlen
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23. okt 2019, 06:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: Spørgsmål omkring digital servicebog / info Cupra Born

Indlæg af Dahlen » 25. jan 2023, 08:53

Ok - det var jeg ikke klar over - super. Til gengæld løste fejlen sig selv her forleden. Efter at Seat/Cupra fortalte at den slet ikke har en sådan digital servicefil/hæfte og de derfor arbejder på at få notifikationen og den forgæves download væk, fik bilen pludselig (efter ca. 200 forsøg) held med at downloade den digitale servicemappe. Så nu ligger den i bilen et eller andet sted og jeg får ikke flere meddelelser ind

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"