3 kontra 4 cylindret tsi
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 496
- Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
3 kontra 4 cylindret tsi
Emnet er vendt tidligere, med forskellen mellem 3 og 4 cylindre.
Har prøvekørt de 3 cylindrede et par gange.
Sidst åbnede jeg motorhjelmen, kunne se at den 3 cylindrede virkelig vibrerede meget.
Motorophængene må virkelig være pressede.
Det er som om at under 2000 omdrejninger er der ikke meget trækkraft.
I tomgang kunne jeg mærke vibrationerne i sædet.
Problemet er at i minibils klassen er udbuddet blevet mindre og mindre.
Og dem der er, er stort set 3 cylindrede.
Er der andre med samme oplevelse.
Har prøvekørt de 3 cylindrede et par gange.
Sidst åbnede jeg motorhjelmen, kunne se at den 3 cylindrede virkelig vibrerede meget.
Motorophængene må virkelig være pressede.
Det er som om at under 2000 omdrejninger er der ikke meget trækkraft.
I tomgang kunne jeg mærke vibrationerne i sædet.
Problemet er at i minibils klassen er udbuddet blevet mindre og mindre.
Og dem der er, er stort set 3 cylindrede.
Er der andre med samme oplevelse.
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Det er muligt den 3 cylindrede er mere urolig, men jeg synes de gør det ok. Man skal bare huske at tage dem for hvad der er, små motorer.
Vi havde en Scala lånebil med 1.0 med 110 HK og DSG, jeg synes den kørte overraskende fint, på trods af, at jeg er vant til langt større og dyrere biler.
Vi havde en Scala lånebil med 1.0 med 110 HK og DSG, jeg synes den kørte overraskende fint, på trods af, at jeg er vant til langt større og dyrere biler.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
- xbn
- Medlem
- Indlæg: 1172
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 271 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
De kører fint, de 3 cylindrede, men vibrerer meget - det er forskelligt fra model til model med hensyn til hvor godt det er dæmpet inde i kabinen. Man kan tydeligt mærke når den er tændt, i modsætning til en 1,2 tsi, og den skal højere op i omdrejninger, før den falder til ro.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1895 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Vi har haft en 1.0 TSI 115 med manuelt gear i en Golf 7. Den motor er jeg stadig imponeret over. Utroligt magtfuld selv fra lave omdrejninger, omdrejningsvillig og samtidig økonomisk. 1.2 TSI har jeg haft i diverse lånebiler, og for mig virker den uvillig til at tage omdrejninger og svagere end 1.0’en.
Motorerne opleves sikkert forskelligt mht støj og vibrationer alt efter hvilken bil de ligger i. Men 1.0 og Golf - det virker ritti’ fint.
Motorerne opleves sikkert forskelligt mht støj og vibrationer alt efter hvilken bil de ligger i. Men 1.0 og Golf - det virker ritti’ fint.
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4124
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Har for nylig haft en 1,0 tsi dsg 95 låner i en t-cross udgave.
Syntes ved rolig bykørsel at den klarede jobbet eminent, men når den blev presset ifb. med overhalinger og motorvej, så var den død, men kommer jo også fra noget andet. Som en bybil/konebil er den fin.
Syntes ved rolig bykørsel at den klarede jobbet eminent, men når den blev presset ifb. med overhalinger og motorvej, så var den død, men kommer jo også fra noget andet. Som en bybil/konebil er den fin.
2020 Audi E-tron 55
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Vi har selv en Polo 1.2 TSI 90 HK, altså 4-cylindre, og jeg har af flere omgange kørt forskellige biler primært fra VAG med 3-cylindre, både Up!, Citigo, Fabia, Polo, A1, osv., jeg har endnu til gode at prøve en 3-cylinder bil som jeg synes kører tilnærmelsesvist ligeså godt som en 4-cylinder bil. Omvendt synes jeg også 1.2 er for lille til de fleste biler større end Polo...
For mig er der stort set ikke andet end larm og høje omdrejninger i dem med tre stempler, det er lidt bedre i dem med fire.
Jeg gider heller ikke at tæske en bil for at den kan flytte sig, og følelsen for mig når jeg kører i disse biler er at der overhovedet ikke er noget overskud.
Jeg har som sagt endnu til gode at prøve en 1.0 TSI som jeg selv gad købe
For mig er der stort set ikke andet end larm og høje omdrejninger i dem med tre stempler, det er lidt bedre i dem med fire.
Jeg gider heller ikke at tæske en bil for at den kan flytte sig, og følelsen for mig når jeg kører i disse biler er at der overhovedet ikke er noget overskud.
Jeg har som sagt endnu til gode at prøve en 1.0 TSI som jeg selv gad købe
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Mikael M109R
- Nyt medlem
- Indlæg: 441
- Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 22 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Har prøvet 1.0 TSI i Rapid med Manuel og i Octacia Combi med DSG, meget overrasket over den, føles kvik særligt i rapiden, kørte til sydfrankrig i den ingen problem i det og ikke nogle rystelser, man kan ane det på lyden i tomgang og lave omdrejninger, men tænker ikke over det når får lidt havre. den holdt fint 130 Km/t meget af vejen og mener den næsten gik 20 km/l, Octaviaen med DSG kører dog ikke så angt pr. L.
Så ift spørgsmålet, tror det kommer meget an på hvilken bil de ligger i, er ikke nødvendigvis et dårligt valg.
Ift 1,2TSI 4 Cyl, er mit indtryk faktisk at den 3 cyl går bedre/ virker friskere.
Så ift spørgsmålet, tror det kommer meget an på hvilken bil de ligger i, er ikke nødvendigvis et dårligt valg.
Ift 1,2TSI 4 Cyl, er mit indtryk faktisk at den 3 cyl går bedre/ virker friskere.
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Jeg har altid været godt tilfreds med de 3 cylindrede VAG'er. Og jeg har til gode at opleve problemer med dem jeg kender i omgangskredsen (fordelt over 1.0 MPI og 1.0 TSI i forskellige trim).
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Så er det godt du har holdt dig fra diesel
1.4 TDI fra fx Fabia Greenline i slut 00'erne, de kunne knække bolte og lave huller i blokken
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Det er bare fordi jeg ikke fortæller hele sandheden Har selv haft en Ibiza 1.4 TDI fra 08, og min mor havde en 07 Fabia 1.4 TDI. Sidstnævnte solgte vi ved 200.000k, der stod gearkassen af. Min søster rundede 300.000 i sin Fabia 1.4 TDI
De to sidstnævnte var dog modellerne uden DPF og start/stop (og greenline label).
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 496
- Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Godt beskrevet. Præcis mine egne erfaringer. Min Fabia 1.2. 90 Hk. Har nu kørt 155.000 km. Nyder i det daglige, at den trækker helt ubesværet fra 1500 omdrejninger i 5 gear, Nu vil jeg gerne have en ny.BrianDS skrev: ↑4. feb 2023, 11:59Vi har selv en Polo 1.2 TSI 90 HK, altså 4-cylindre, og jeg har af flere omgange kørt forskellige biler primært fra VAG med 3-cylindre, både Up!, Citigo, Fabia, Polo, A1, osv., jeg har endnu til gode at prøve en 3-cylinder bil som jeg synes kører tilnærmelsesvist ligeså godt som en 4-cylinder bil. Omvendt synes jeg også 1.2 er for lille til de fleste biler større end Polo...
For mig er der stort set ikke andet end larm og høje omdrejninger i dem med tre stempler, det er lidt bedre i dem med fire.
Jeg gider heller ikke at tæske en bil for at den kan flytte sig, og følelsen for mig når jeg kører i disse biler er at der overhovedet ikke er noget overskud.
Jeg har som sagt endnu til gode at prøve en 1.0 TSI som jeg selv gad købe
De 4 cylindrede biler i denne klasse er bare svære at finde.
Lidt i desperation prøvekørte jeg en i20, den mindste med 4 cylindre og 84 Hk. Uden turbo.
Faktisk kom der smil på læberne i forhold til prøvekørslerne af de 3 cylindrede.
Ingen vibrationer, harmonisk gangkultur. (manglede lige turbo) men positivt overrasket.
Har fundet 2 biler i klassen som har 4 cyl.
Mazda 2 og Hyundai i20
Læst mig til lidt af hvert på nettet om disse 3 cyl. motorer.
En af tingene var at motorophængene ikke holder så længe som de 4 benede.
En anden var at de begyndte at bruge lidt olie når de havde kørt 10.000 km.
Grunden til disharmonien skulle være noget med at en 3 cylindret leverer kraften ved hver 120 grader, mens en 4 cylindre ved hver 90 grader, Omgang (forstår ikke lige hvad der menes med dette )
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6251
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2069 times
- Been thanked: 673 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Jeg har kørt næsten 250.000 km i en 75 hk Citigo og ca 50.000 km i en Polo 95 95 hk dsg.
Fuldstændigt problemfrit begge motorer.
De knurrer da lidt, men jeg kan ikke genkende at de skulle støje og vibrere. Citigoen var så ringe lydisoleret, at alt larmede i den bil. Men koblingen mest.
Stadig var det en fantastisk bil. Lavpris køreglæde.
Poloen kører også ganske fint. Motor og gearkasse passer dog ikke så godt sammen. Men den bliver brugt som pendlerbil og hverken støj eller mangel på kræfter er et problem. Det er selvfølgelig ingen raket, men ganske brugbart.
Fuldstændigt problemfrit begge motorer.
De knurrer da lidt, men jeg kan ikke genkende at de skulle støje og vibrere. Citigoen var så ringe lydisoleret, at alt larmede i den bil. Men koblingen mest.
Stadig var det en fantastisk bil. Lavpris køreglæde.
Poloen kører også ganske fint. Motor og gearkasse passer dog ikke så godt sammen. Men den bliver brugt som pendlerbil og hverken støj eller mangel på kræfter er et problem. Det er selvfølgelig ingen raket, men ganske brugbart.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- Melle
- Nyt medlem
- Indlæg: 154
- Tilmeldt: 23. mar 2022, 14:55
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Als
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 47 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Der findes tre cyl. motorer med både 90 grader og 120 grader, det er vinklen på plejlstangs-sølerne der kan være forskudt med 120 eller 90 grader. På en 90 graders har du to stempler op og et ned henholdsvis et op og to ned, på en 120 graders har du kun et stempel i top af gangen fordelt ligeligt på en omdrejning.Fabia4444 skrev: ↑4. feb 2023, 23:27
Læst mig til lidt af hvert på nettet om disse 3 cyl. motorer.
En af tingene var at motorophængene ikke holder så længe som de 4 benede.
En anden var at de begyndte at bruge lidt olie når de havde kørt 10.000 km.
Grunden til disharmonien skulle være noget med at en 3 cylindret leverer kraften ved hver 120 grader, mens en 4 cylindre ved hver 90 grader, Omgang (forstår ikke lige hvad der menes med dette )
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Der er helt klar forskellige opfattelser, jeg havde min mors Citigo i to uger da jeg skiftede fra Octavia 1.6 TDI til Touran 2.0 TDI, det var de to uger jeg nogensinde har haft længst på arbejde, især den ene gang hvor jeg kørte til Aarhus efter arbejde og så hjem igen.jansom skrev: ↑5. feb 2023, 00:10Jeg har kørt næsten 250.000 km i en 75 hk Citigo og ca 50.000 km i en Polo 95 95 hk dsg.
Fuldstændigt problemfrit begge motorer.
De knurrer da lidt, men jeg kan ikke genkende at de skulle støje og vibrere. Citigoen var så ringe lydisoleret, at alt larmede i den bil. Men koblingen mest.
Stadig var det en fantastisk bil. Lavpris køreglæde.
Poloen kører også ganske fint. Motor og gearkasse passer dog ikke så godt sammen. Men den bliver brugt som pendlerbil og hverken støj eller mangel på kræfter er et problem. Det er selvfølgelig ingen raket, men ganske brugbart.
Der er ingen trækkraft i sådan en lille bybil, radioen kan ikke engang overdøve motoren, sikkert pga der absolut ingen lydisolering er i bilen (den er dog undervognsbehandlet)
Det var bare støj og ikke rigtig nogen action efter min opfattelse.
Min mor er glad for bilen, hun kører heller ikke så langt, og den kører jo sådan set fint nok, men jeg ville aldrig selv vælge den, slet ikke til pendling.
Jeg kører af og til i den endnu, den har en helt speciel lyd såden en tre-benet bandit, og jeg kan godt se nogen kan se charmen i det, men når man kommer fra en 1.2 TSI eller en TDI, så er det bare larm for mig.
En 1.2 TSI er da også anderledes end en TDI, men jeg synes der er langt til en 1.0 TSI, og det afgjorde på stedet at jeg droppede overvejelserne om at skifte Poloen til en nyere model, for 1.5 TSI kunne ikke leveres og var også for dyr
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1107
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Jeg har prøvet sådan en 1.0 i både Fabia, Scala og Octavia. Og en up hvis det tæller uden tryk.
Alle gange har de gjort deres arbejde uden problemer. Start/stop funktionen er rædderlig, da hele bilen ryster. Jeg slog det altid fra hver gang jeg satte mig i bilen.
Men jeg ville bestemt ikke have noget mod at køre i en dagligt - vi har selv en ny Fabia på vej med 1.0 95hk.
Alle gange har de gjort deres arbejde uden problemer. Start/stop funktionen er rædderlig, da hele bilen ryster. Jeg slog det altid fra hver gang jeg satte mig i bilen.
Men jeg ville bestemt ikke have noget mod at køre i en dagligt - vi har selv en ny Fabia på vej med 1.0 95hk.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
synes lidt der er nogle stykker der sammenligner 1.2 tsi med 60/75hk mpi, det er sku ikke lige helt fair der taber 3 cylinderet godt nok 100%, men 1.2 tsi og 1.0 tsi er begge ea888 motore,men 1.0 har en anden turbo og den justere på både ind og ud knasten via ecu.
maks moment kommer 250/300 omdrejninger før i en 1.0 tsi derfor er den mere levende kontra 1.2 tsi, skulle man chippe ja så er det lidt utroligt men der kommer 1.2 tsi til kort, der kan hentes noget mere på en 1.0 tsi, har indtil vidre haft 2 1.0 tsi en 90 hk up(chippet til 145hk) og nu en 2019 fabia 110hk med opf, der må jeg sige vw er lidt bedre med motormapping en skoda ,den er lidt ujævn i trækket når den for lidt gas(det er dog afhjulpet lidt med turbo inlet(ikke chippet endnu)) har kørt omkring 75tkm ialt i de 2 biler, min kamerat har en 2016 fabia 110hk 1.2 tsi, der er ikke det store forskel på på hans og min, men der er mindre rumlen eller hvad man siger men ikke meget, min 1.0 er dog med ekstra isolering ab fabrik.
har dog ikke kørt meget i de helt nye 1.0 tsi med den nye luftfilterkasse(ligner 1.5 tsi kassen)
mvh
maks moment kommer 250/300 omdrejninger før i en 1.0 tsi derfor er den mere levende kontra 1.2 tsi, skulle man chippe ja så er det lidt utroligt men der kommer 1.2 tsi til kort, der kan hentes noget mere på en 1.0 tsi, har indtil vidre haft 2 1.0 tsi en 90 hk up(chippet til 145hk) og nu en 2019 fabia 110hk med opf, der må jeg sige vw er lidt bedre med motormapping en skoda ,den er lidt ujævn i trækket når den for lidt gas(det er dog afhjulpet lidt med turbo inlet(ikke chippet endnu)) har kørt omkring 75tkm ialt i de 2 biler, min kamerat har en 2016 fabia 110hk 1.2 tsi, der er ikke det store forskel på på hans og min, men der er mindre rumlen eller hvad man siger men ikke meget, min 1.0 er dog med ekstra isolering ab fabrik.
har dog ikke kørt meget i de helt nye 1.0 tsi med den nye luftfilterkasse(ligner 1.5 tsi kassen)
mvh
-
- Medlem
- Indlæg: 1098
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 495 times
- Been thanked: 238 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Uha det var dage, dengang man kørte Daihatsu Charade med 3 ben…det var ikke en raket på nogen måde..men sad i tørvejr.
Hilsen Hallas
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 227 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Ja der var til sidst flere biler end der kunne findes motorer tilHallas skrev:Uha det var dage, dengang man kørte Daihatsu Charade med 3 ben…det var ikke en raket på nogen måde..men sad i tørvejr.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Kørte også Charade en kort overgang. Den havde nu en dejlig lyd synes jeg.
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 178 times
Re: 3 kontra 4 cylindret tsi
Og dieselmodellen var en 3liters bil længe inden VW opfandt betegnelsen.