real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 17. apr 2019, 15:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Jeg har søgt men har ikke kunne finde noget svar, ud over at de små Poloer kan være "dårlige" på 1.0 TSI viewtopic.php?f=2&t=157209&p=1809350&hi ... r#p1809350 når jeg søger på Pendler.
Købte i 2019 en Passat fra 2010, 1.6TDI, den gang var det pga. små børn, barnevogn ect, så den passede rigtig godt til formålet.
De sidste par år bruger jeg faktisk kun brugt den som pendler bil på arbejde 2x35km på landvej, køre 98% med fartpilot og ligger på de ca 18-19km/literen (antal liter tanket/kørt, ikke via display).
Sammenlagt ca 18.000km/årligt
Den har lige være til service ved 320.000km (olie, brændstoffilter, gløderør, batteri, tandrem, vandpumpe og multirem, ect), hvilke jeg tænker gør den mest attraktiv nu iht. et salg/byt.
Især da afgifter og Diesel skulle stige endnu mere
Da behovet nu kun er pendler, så overvejer jeg en ny bil med henblik på at om 5-8år vil jeg kigge på EL-bil/Hyrbid, men ikke nu.
De små Up! og Skoda City go er ikke interessante, da jeg haft lånt en nyere UP! og den sad jeg ikke helt godt i (ikke fordi jeg er høj eller andet, men komforten var der bare ikke)
Den store "joker" er selvom en Polo Style 1.0 TSI på Benzin står til 18km/L så tænker jeg den måske kun er nærmere de 14km/l som pender eller mindre..
Det giver ikke mening at købe en benzin for at spare på afgift, hvis den kun køre 14km/literen, så bliver besparelsen næsten det samme i omkostninger til Benzin.
Der er selvfølgelig også at jeg forventer minimum af service på en ny bil, hvor min nuværende ved man ikke rigtigt.
Er der nogen som køre i de små TSI 1.0 Manuel eller DSG, som kan give lidt indput til real life km/literen?
Købte i 2019 en Passat fra 2010, 1.6TDI, den gang var det pga. små børn, barnevogn ect, så den passede rigtig godt til formålet.
De sidste par år bruger jeg faktisk kun brugt den som pendler bil på arbejde 2x35km på landvej, køre 98% med fartpilot og ligger på de ca 18-19km/literen (antal liter tanket/kørt, ikke via display).
Sammenlagt ca 18.000km/årligt
Den har lige være til service ved 320.000km (olie, brændstoffilter, gløderør, batteri, tandrem, vandpumpe og multirem, ect), hvilke jeg tænker gør den mest attraktiv nu iht. et salg/byt.
Især da afgifter og Diesel skulle stige endnu mere
Da behovet nu kun er pendler, så overvejer jeg en ny bil med henblik på at om 5-8år vil jeg kigge på EL-bil/Hyrbid, men ikke nu.
De små Up! og Skoda City go er ikke interessante, da jeg haft lånt en nyere UP! og den sad jeg ikke helt godt i (ikke fordi jeg er høj eller andet, men komforten var der bare ikke)
Den store "joker" er selvom en Polo Style 1.0 TSI på Benzin står til 18km/L så tænker jeg den måske kun er nærmere de 14km/l som pender eller mindre..
Det giver ikke mening at købe en benzin for at spare på afgift, hvis den kun køre 14km/literen, så bliver besparelsen næsten det samme i omkostninger til Benzin.
Der er selvfølgelig også at jeg forventer minimum af service på en ny bil, hvor min nuværende ved man ikke rigtigt.
Er der nogen som køre i de små TSI 1.0 Manuel eller DSG, som kan give lidt indput til real life km/literen?
-
- Medlem
- Indlæg: 1159
- Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 226 times
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Gå i d på Spritmonitor.de og søg på bilen Model årgang motor etc.
Så kan du se hvad folk reelt kører.
Men 1.6 TDI der kun kører 18-19 km/l lyder nu heller ikke af meget.
Så kan du se hvad folk reelt kører.
Men 1.6 TDI der kun kører 18-19 km/l lyder nu heller ikke af meget.
-
- Medlem
- Indlæg: 681
- Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg - DK
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 114 times
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Jeg ville ikke regne med mere end 15.
Min mor har en Polo 1.0 TSI manuel, hun kører som .. ja, en gl. dame og hun kører ikke over 15 i snit
Min mor har en Polo 1.0 TSI manuel, hun kører som .. ja, en gl. dame og hun kører ikke over 15 i snit
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 17. apr 2019, 15:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Tak
Kan se at en Polo Benzin 2022-2023 70kW ligger på 16km/literen gennemsnit,
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... power_e=70
Alt hvad jeg har hørt, fra mekanikere, kollegaer ect så er 18-19km en god km/l for en sådan en.. du skal jo tænke på det er over næsten 4år, om sommeren kan den være over 20km/L og vinterens med trailer på 14km/L..
Har også fået at vide at når man køre på autopilot så optimeres motorens drift og da jeg har en skade som gør at jeg ikke kan holde til at trykke speederen ned, så jeg er afhænig af fartpilot.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 17. apr 2019, 15:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- xbn
- Medlem
- Indlæg: 1172
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 271 times
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Vi har en Fabia 1.0 tsi manuel, og den ligger på 17,03 km/l målt ved tankning på lidt over 4 år. Hovedparten af turene er ca 5-15 km motorvej/by eller landevej/by med en masse lyskryds.
Afhængigt af trafik, motorvej, landevej og din speederfod, så tror jeg ikke det er urealistisk med 17-18 i snit med ture på 35 km.
Spritmonitor siger lidt over 17 i snit for en Polo 1,0
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1
Afhængigt af trafik, motorvej, landevej og din speederfod, så tror jeg ikke det er urealistisk med 17-18 i snit med ture på 35 km.
Spritmonitor siger lidt over 17 i snit for en Polo 1,0
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
På den strækning, selvfølgelig afhængig af stop i trafikken med lyskryds og rundkørsler, får du nemt til at rende 20 km/l.
Det er i hvert fald min erfaring med de 1,0 maskiner.
Skal den køre motorvej(130), patter den benny som en grønlænder til happy hour på puppen.
Men til landevej er den helt perfekt.
Selv en Polo GTI 2,0 TSI ville rende 18 km/l på sådan en god jævn landevejsstrækning.
Det er i hvert fald min erfaring med de 1,0 maskiner.
Skal den køre motorvej(130), patter den benny som en grønlænder til happy hour på puppen.
Men til landevej er den helt perfekt.
Selv en Polo GTI 2,0 TSI ville rende 18 km/l på sådan en god jævn landevejsstrækning.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 17. apr 2019, 15:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Tak for svar, kan se en nu Fabia 1.0 ect.. vil være ca 300.000kr, så det vil ikke være urealistik valg iht. polo når der kommer ekstra udstyr i.xbn skrev: ↑5. feb 2023, 13:22Vi har en Fabia 1.0 tsi manuel, og den ligger på 17,03 km/l målt ved tankning på lidt over 4 år. Hovedparten af turene er ca 5-15 km motorvej/by eller landevej/by med en masse lyskryds.
Afhængigt af trafik, motorvej, landevej og din speederfod, så tror jeg ikke det er urealistisk med 17-18 i snit med ture på 35 km.
Spritmonitor siger lidt over 17 i snit for en Polo 1,0
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1
Da jeg sjældent til køre motorvej og køre primært med autopilot, så er det måske en ide.
Nu er de nye Life poloer "kun" 70kW ikke som du søger 76-86kW og det skal være 2022-2023 jeg vil kigge på, få at vurdere om en sprit ny, måske kan betale sig.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 17. apr 2019, 15:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Det er primært landevej, kun igennem Langå er der lidt bakker, rundkørsler og lyskryds.. køre sjældent på motorvej.KBoesen skrev: ↑5. feb 2023, 13:33På den strækning, selvfølgelig afhængig af stop i trafikken med lyskryds og rundkørsler, får du nemt til at rende 20 km/l.
Det er i hvert fald min erfaring med de 1,0 maskiner.
Skal den køre motorvej(130), patter den benny som en grønlænder til happy hour på puppen.
Men til landevej er den helt perfekt.
Selv en Polo GTI 2,0 TSI ville rende 18 km/l på sådan en god jævn landevejsstrækning.
- xbn
- Medlem
- Indlæg: 1172
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 271 times
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Det skal siges at vores er den gamle Fabia, den nye er lidt større.Draco_2019 skrev: ↑5. feb 2023, 13:39Tak for svar, kan se en nu Fabia 1.0 ect.. vil være ca 300.000kr, så det vil ikke være urealistik valg iht. polo når der kommer ekstra udstyr i.
Da jeg sjældent til køre motorvej og køre primært med autopilot, så er det måske en ide.
Nu er de nye Life poloer "kun" 70kW ikke som du søger 76-86kW og det skal være 2022-2023 jeg vil kigge på, få at vurdere om en sprit ny, måske kan betale sig.
Jeg tror ikke der er væsentlig forskel på benzinøkonomien i 95 vs 110 hk versionerne, det er jo tæt på samme motor, uden jeg ved præcist hvad forskellene er. Underligt, at det kun er i 95hk Polo findes med manuelt gear. Det er ikke alle der er glade for 1,0 tsi + DSG i de små biler, fordi motoren vibrerer meget og den skifter gear tidligt.
Til ren landevej, så burde du godt kunne få et snit på omkring 18 km/l over året.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 17. apr 2019, 15:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Tak for svar.. overvejde DSG, men kun pga. det nok mere var begyndt at blive "standard"..xbn skrev: ↑5. feb 2023, 15:59Det skal siges at vores er den gamle Fabia, den nye er lidt større.Draco_2019 skrev: ↑5. feb 2023, 13:39Tak for svar, kan se en nu Fabia 1.0 ect.. vil være ca 300.000kr, så det vil ikke være urealistik valg iht. polo når der kommer ekstra udstyr i.
Da jeg sjældent til køre motorvej og køre primært med autopilot, så er det måske en ide.
Nu er de nye Life poloer "kun" 70kW ikke som du søger 76-86kW og det skal være 2022-2023 jeg vil kigge på, få at vurdere om en sprit ny, måske kan betale sig.
Jeg tror ikke der er væsentlig forskel på benzinøkonomien i 95 vs 110 hk versionerne, det er jo tæt på samme motor, uden jeg ved præcist hvad forskellene er. Underligt, at det kun er i 95hk Polo findes med manuelt gear. Det er ikke alle der er glade for 1,0 tsi + DSG i de små biler, fordi motoren vibrerer meget og den skifter gear tidligt.
Til ren landevej, så burde du godt kunne få et snit på omkring 18 km/l over året.
Skal lige sammenligne min nuværende , mod ny polo, brugt ect over en 5årig periode, fordi selvom det måske er "billigst" med min nuværende, så kan det hurtigt koste i service eller andet der går istykker..
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6253
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2072 times
- Been thanked: 673 times
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Min ligger på ca 17 i snit over de sidste 50.000 km. Rigtig meget motorvejs pendling fire dage om ugen. På en længere landevejs tur kan den snildt holde 20 km/t ved 80-90 km/t
Det er en 95hk dsg
Det er en 95hk dsg
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: 31. jan 2015, 13:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 16 times
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Har en 1.0 110hk 6 gearet Scala. Kører 2*20 km om dagen på arbejde. Halvdelen motorvej. 21 km/l om vinteren, og 22-23 km/l om sommeren. Men der er altså også gået lidt sport i at se, hvor langt jeg kan køre på literen.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Min mors 1.0 95hk DSG Polo kører over 10.000 km 18.5 km/l ifølge kørecomputer. Hun kører hovedsageligt i byen. Når jeg kører i den og nulstiller så ligger den på 25 på literen over mange km ved landevej og stabil kørsel. Dejlig bil. Jeg synes den kører bedre end min Golf GTE (mere direkte i styretøj og meget lettere bil). Hun kører på 16" alu med helårsdæk fra Goodyear.Draco_2019 skrev: ↑5. feb 2023, 11:02Jeg har søgt men har ikke kunne finde noget svar, ud over at de små Poloer kan være "dårlige" på 1.0 TSI viewtopic.php?f=2&t=157209&p=1809350&hi ... r#p1809350 når jeg søger på Pendler.
Købte i 2019 en Passat fra 2010, 1.6TDI, den gang var det pga. små børn, barnevogn ect, så den passede rigtig godt til formålet.
De sidste par år bruger jeg faktisk kun brugt den som pendler bil på arbejde 2x35km på landvej, køre 98% med fartpilot og ligger på de ca 18-19km/literen (antal liter tanket/kørt, ikke via display).
Sammenlagt ca 18.000km/årligt
Den har lige være til service ved 320.000km (olie, brændstoffilter, gløderør, batteri, tandrem, vandpumpe og multirem, ect), hvilke jeg tænker gør den mest attraktiv nu iht. et salg/byt.
Især da afgifter og Diesel skulle stige endnu mere
Da behovet nu kun er pendler, så overvejer jeg en ny bil med henblik på at om 5-8år vil jeg kigge på EL-bil/Hyrbid, men ikke nu.
De små Up! og Skoda City go er ikke interessante, da jeg haft lånt en nyere UP! og den sad jeg ikke helt godt i (ikke fordi jeg er høj eller andet, men komforten var der bare ikke)
Den store "joker" er selvom en Polo Style 1.0 TSI på Benzin står til 18km/L så tænker jeg den måske kun er nærmere de 14km/l som pender eller mindre..
Det giver ikke mening at købe en benzin for at spare på afgift, hvis den kun køre 14km/literen, så bliver besparelsen næsten det samme i omkostninger til Benzin.
Der er selvfølgelig også at jeg forventer minimum af service på en ny bil, hvor min nuværende ved man ikke rigtigt.
Er der nogen som køre i de små TSI 1.0 Manuel eller DSG, som kan give lidt indput til real life km/literen?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 223
- Tilmeldt: 14. feb 2012, 23:04
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 13 times
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
vi har en polo AW 2019 1.0 TSI DSG ... 16-17 i by og 19-20 ved landevej/motorvej
"Gift med fru Magnussen "
Tesla Model 3 LR Refresh 2021
VW POLO AW 1.0 TSI, DSG 2019
VW Touran 1,4 TSI, DSG 2012
Tesla Model 3 LR Refresh 2021
VW POLO AW 1.0 TSI, DSG 2019
VW Touran 1,4 TSI, DSG 2012
- Mikael M109R
- Nyt medlem
- Indlæg: 441
- Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 22 times
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Køb en NY, bedre financiering minimalt vedligehold mv.
Og så tænker jeg DSG og adaptiv fartpilot, især ift. du nævner det med speeder foden.
Hvad med en ny Skoda Scala, synes den er federe end Fabia, men selvf smag og behag :
Scala, Black line edition: 1.0 TSI 7 trins DSG 110 hk 17,9 km/l 129 g/km 600 kr. 254.495 kr
Fabia, Selection edition: 1.0 TSI 7 trins DSG 110 hk 17,9 km/l 127 g/km 600 kr. 254.995 kr
Kamiq, Black line edition: 1.0 TSI 7 trins DSG 110 hk 16,9 km/l 132 g/km 640 kr. 277.995 kr.
Og så tænker jeg DSG og adaptiv fartpilot, især ift. du nævner det med speeder foden.
Hvad med en ny Skoda Scala, synes den er federe end Fabia, men selvf smag og behag :
Scala, Black line edition: 1.0 TSI 7 trins DSG 110 hk 17,9 km/l 129 g/km 600 kr. 254.495 kr
Fabia, Selection edition: 1.0 TSI 7 trins DSG 110 hk 17,9 km/l 127 g/km 600 kr. 254.995 kr
Kamiq, Black line edition: 1.0 TSI 7 trins DSG 110 hk 16,9 km/l 132 g/km 640 kr. 277.995 kr.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 17. apr 2019, 15:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Hej, Tak for svar alle..
Har regnet på det frem til 2030 og kan se det er billigere at køre i min Passat end at købe ny eller brugt bil.
Det helt store forskelle er at min passat er betalt, så jo længere tid jeg køre i den jo "billigere" bliver den jo, da købs prisen bliver delt ud over flere år.
Forsiking vil jo være det samme.
Et billån er ca 1000kr/månenden pr 100.000kr man låner (96mdr), og da et bil lån er det er en fast udgift hvert år, så ædder billånet alle besparelser på service, vedligehold afgifter ect.
Så et billån på 100.000kr = 12.000kr/året hvilket er mere end afgift (4500kr/årligt ) + service (afsat 3000kr/årligt ) for min nuværende passat.
Mit håb var at en mindre bil ny/brugt der passede til mit behov som pendler var billigere end at beholde min nuværende, men det det bare ikke, medmindre jeg betaler den kontant (undgår billån)
Så passaten får lov til at køre indtil der kommer en reperation der er for dyr.
Har regnet på det frem til 2030 og kan se det er billigere at køre i min Passat end at købe ny eller brugt bil.
Det helt store forskelle er at min passat er betalt, så jo længere tid jeg køre i den jo "billigere" bliver den jo, da købs prisen bliver delt ud over flere år.
Forsiking vil jo være det samme.
Et billån er ca 1000kr/månenden pr 100.000kr man låner (96mdr), og da et bil lån er det er en fast udgift hvert år, så ædder billånet alle besparelser på service, vedligehold afgifter ect.
Så et billån på 100.000kr = 12.000kr/året hvilket er mere end afgift (4500kr/årligt ) + service (afsat 3000kr/årligt ) for min nuværende passat.
Mit håb var at en mindre bil ny/brugt der passede til mit behov som pendler var billigere end at beholde min nuværende, men det det bare ikke, medmindre jeg betaler den kontant (undgår billån)
Så passaten får lov til at køre indtil der kommer en reperation der er for dyr.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
jo jo men med over 300tkm på den passat ser du højest sansynligt ind i en brugt motor inden 2030, det glemmer du jo i det regner stykke.
her fra 1/1 er jeg begyndt og køre fast galten- langå (36km hver vej) den bruger cirka 40 liter på 700km,jeg har 0 lyskryds der op(køre låsby/hammel -randers landevej),det er lige nu med 0-5grader når jeg kører. har dog sat en defa motorvarmer på, og nu bruger den cirka 43 liter på 800km(var kun hjemme).
bilen er en skoda fabia facelift 2019 model 110hk 1.0 tsi godt fyldt op med udstyr og vægt både mig selv og træk/reservehjul, (vinterhjul er originale 7.5 *16 med 215/45/16 vinterdæk,det hjælper ikke på km/l )køre mellem 80 og 100 begge veje, så ikke øko kørsel . bilen holder i carport.
min tidligere up tdi som var optimeret, kunne gå over 20 på landevej uden problemer(den var så modellen uden partikelfilter,fabia er med partikel filter)
mvh
her fra 1/1 er jeg begyndt og køre fast galten- langå (36km hver vej) den bruger cirka 40 liter på 700km,jeg har 0 lyskryds der op(køre låsby/hammel -randers landevej),det er lige nu med 0-5grader når jeg kører. har dog sat en defa motorvarmer på, og nu bruger den cirka 43 liter på 800km(var kun hjemme).
bilen er en skoda fabia facelift 2019 model 110hk 1.0 tsi godt fyldt op med udstyr og vægt både mig selv og træk/reservehjul, (vinterhjul er originale 7.5 *16 med 215/45/16 vinterdæk,det hjælper ikke på km/l )køre mellem 80 og 100 begge veje, så ikke øko kørsel . bilen holder i carport.
min tidligere up tdi som var optimeret, kunne gå over 20 på landevej uden problemer(den var så modellen uden partikelfilter,fabia er med partikel filter)
mvh
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 17. apr 2019, 15:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Som nævnt, så må jeg køre i den indtil der kommer en udgift der gør den bare skal skrottes.RIX skrev: ↑11. feb 2023, 11:27jo jo men med over 300tkm på den passat ser du højest sansynligt ind i en brugt motor inden 2030, det glemmer du jo i det regner stykke.
her fra 1/1 er jeg begyndt og køre fast galten- langå (36km hver vej) den bruger cirka 40 liter på 700km,jeg har 0 lyskryds der op(køre låsby/hammel -randers landevej),det er lige nu med 0-5grader når jeg kører. har dog sat en defa motorvarmer på, og nu bruger den cirka 43 liter på 800km(var kun hjemme).
bilen er en skoda fabia facelift 2019 model 110hk 1.0 tsi godt fyldt op med udstyr og vægt både mig selv og træk/reservehjul, (vinterhjul er originale 7.5 *16 med 215/45/16 vinterdæk,det hjælper ikke på km/l )køre mellem 80 og 100 begge veje, så ikke øko kørsel . bilen holder i carport.
min tidligere up tdi som var optimeret, kunne gå over 20 på landevej uden problemer(den var så modellen uden partikelfilter,fabia er med partikel filter)
mvh
Der kan jo gå alt fra 1 time til +6år inden den udgift kommer, men lige nu kan jeg ikke få økonomien (ca 2500kr/månenden alt incl) til at hænge sammen med en ny / brugt bil iht. at beholde min passat, indtil den ikke længere kan.
Årlig service = 3000kr (Olie, filtre, bremser, ect)
Årlig Forsikring = 7000kr
Årlig Afgift = 5000kr
Årligt Diverse = 1000kr (Vinduessviskere, sprinklervæske, ect)
Årligt Diesel = 14000kr (sat lidt højt, men bruget 870L (12500kr) isidste år, så med pris stigninger ect)
Total: 30.000kr/12 => 2500kr/måneden
Bilen er købt kontant, så den er betalt og derfor ikke en årlig udgift.
En brugt bil kan jo også hurtigt, kan jo også få motorproblemer ect, selvom den ikke har kørt langt ect.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Men den taber jo stadig værdi, selvom den er betalt,
Måske de billigere driftsomkostninger kan betale en ny, ellers nyere bils højere værditab?
Måske de billigere driftsomkostninger kan betale en ny, ellers nyere bils højere værditab?
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 14. jun 2012, 22:52
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: real life Km/L på 202x Polo Benzin 1.0 TSI
Overvej en lettere brugt Octavia 1,0 TSI fra +2021. De findes fra under 300.000,-
Den vil gå mellem 17-20 km/l med dit kørselsmønster.
Den kører overraskende godt og er ikke ‘undermoriseret’, selvom det umiddelbart godt kan virke som en svag motor til den størrelse bil, på papiret.
Samtidig med får man SÅ meget mere bil for pengene.
Den vil gå mellem 17-20 km/l med dit kørselsmønster.
Den kører overraskende godt og er ikke ‘undermoriseret’, selvom det umiddelbart godt kan virke som en svag motor til den størrelse bil, på papiret.
Samtidig med får man SÅ meget mere bil for pengene.