Hjælp til bilvalg

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af GaSelle » 1. mar 2023, 19:41

Møbbe skrev:
1. mar 2023, 17:53
GaSelle skrev:
1. mar 2023, 14:44
V60 er flot - men for høje mennesker er den ubrugelig som familiebil. Pladsen på bagsædet er MEGET trang.

Den er ca. samme størrelse som BMW 5`serien.

Min knægt på 191cm sidder altså fint i vores V60èr- og det er en R-design med sportssæder. Men er det med 3 på bagsædet, så er den presset som stort set alle andre biler.

BMW 3 serien er ubrugelig, mht plads - A4 lidt bedre, men ikke som V60.
Skoda vinder suverænt på plads.
Det er den ikke - langt fra. Den er mere sammenlignelig med 3-serien (som i parantes bemærket også er ubrugelig som familiebil med min højde).

PL
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 70 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af PL » 1. mar 2023, 20:43

Møbbe skrev:
1. mar 2023, 17:53
GaSelle skrev:
1. mar 2023, 14:44
V60 er flot - men for høje mennesker er den ubrugelig som familiebil. Pladsen på bagsædet er MEGET trang.

Den er ca. samme størrelse som BMW 5`serien.

Min knægt på 191cm sidder altså fint i vores V60èr- og det er en R-design med sportssæder. Men er det med 3 på bagsædet, så er den presset som stort set alle andre biler.

BMW 3 serien er ubrugelig, mht plads - A4 lidt bedre, men ikke som V60.
Skoda vinder suverænt på plads.
Synes sgu det er lidt søgt det du skriver her. En V60 er 6 cm længere end en 3 serie, og en 5 serie er 20 cm længere end en V60….

Hvad højt og trangt er, det er jo subjektive begreber, og langt fra alle familier består af 5 personer, eller har lange teenagere.

PS: jeg er kun 1.93
These users thanked the author PL for the post:
GaSelle

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af martinta » 1. mar 2023, 21:46

:lol: Jeg elsker hvordan vi er gået over i noget "min bil er større end din bil" debat.

Jeg er 190, jeg kan sagtens sidde i V60'eren, og kan sidde bag mig selv. Men indrømmet, der er mindre plads end i GLB'en, den 5 serie vi prøvede da vi købte mercedesen samt i vores gamle Passat.

Det store spørgsmål er jo nærmere om der er plads nok til at man kan sidde der komfortabelt.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af GaSelle » 1. mar 2023, 21:50

Jeg ejer ikke nogen af dem, men vi prøvekørte V60 inden vi købte en 5-serie (som vi ikke har længere).

Du har dog ret i, at bare der er plads nok, er alt jo fint.

PL
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 70 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af PL » 1. mar 2023, 22:32

martinta skrev:
1. mar 2023, 21:46
:lol: Jeg elsker hvordan vi er gået over i noget "min bil er større end din bil" debat.

Jeg er 190, jeg kan sagtens sidde i V60'eren, og kan sidde bag mig selv. Men indrømmet, der er mindre plads end i GLB'en, den 5 serie vi prøvede da vi købte mercedesen samt i vores gamle Passat.

Det store spørgsmål er jo nærmere om der er plads nok til at man kan sidde der komfortabelt.
… Hvilket kun den person der skal sidde på bagsædet (altså ingen af os kloge åge’r) kan svare på, når de har prøvet det 😉

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af martinta » 1. mar 2023, 22:41

PL skrev:
1. mar 2023, 22:32
martinta skrev:
1. mar 2023, 21:46
:lol: Jeg elsker hvordan vi er gået over i noget "min bil er større end din bil" debat.

Jeg er 190, jeg kan sagtens sidde i V60'eren, og kan sidde bag mig selv. Men indrømmet, der er mindre plads end i GLB'en, den 5 serie vi prøvede da vi købte mercedesen samt i vores gamle Passat.

Det store spørgsmål er jo nærmere om der er plads nok til at man kan sidde der komfortabelt.
… Hvilket kun den person der skal sidde på bagsædet (altså ingen af os kloge åge’r) kan svare på, når de har prøvet det 😉
Korrekt, min den ældste er kun 120 cm, så der er lidt tid endnu før jeg får det problem :lol:
These users thanked the author martinta for the post:
PL

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af martinta » 7. mar 2023, 21:18

Som afslutning.

Så synes jeg jo Starmark har været megert fair oveni alt det. Som jeg skrev tidligere tabte jeg lidt mønter på den, men endte med jeg fik 560.000,- (inkl. de fik vinterhjul med).

Nu er den så kommet online:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merce ... 5d/5732809

Det er ikke mange mønter - hvis nogen de tjener på den, men kan så bare krydse fingre for at den fik alle sine fejl mens jeg havde den, og så lever som en stabil bil, til den næste ejer der forhåbentlig bliver glad for den.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Hjælp til bilvalg

Indlæg af TorbenRasmussen » 7. mar 2023, 22:16

Jeg kan med mine 191 nu altså også fint sidde på sædet bag mig i V60’eren. Der er væsentlig bedre plads end i den A5 vi havde før, hvor mine knæ stødte på forsædet. Jeg har ikke prøvet nyeste 3-serie, men da vi kiggede for 3 år siden var oplevelsen den samme ift at knæene gik på forsædet når jeg satte mig bagi. Men altså, i forhold til en Superb eller lignende, så er der noget mindre plads til cirkelspark.

R-design med max grej gør det - i min mening - til en super fed bil. Jeg synes dog stadig at automatgearet er lidt bedaget. Ikke nær så smooth som så mange andre.

Edit: måske er ovenstående en lidt den kommentar, hvis der allerede er handlet
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
martinta
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af martinta » 8. mar 2023, 00:42

TorbenRasmussen skrev:
7. mar 2023, 22:16
Jeg kan med mine 191 nu altså også fint sidde på sædet bag mig i V60’eren. Der er væsentlig bedre plads end i den A5 vi havde før, hvor mine knæ stødte på forsædet. Jeg har ikke prøvet nyeste 3-serie, men da vi kiggede for 3 år siden var oplevelsen den samme ift at knæene gik på forsædet når jeg satte mig bagi. Men altså, i forhold til en Superb eller lignende, så er der noget mindre plads til cirkelspark.

R-design med max grej gør det - i min mening - til en super fed bil. Jeg synes dog stadig at automatgearet er lidt bedaget. Ikke nær så smooth som så mange andre.

Edit: måske er ovenstående en lidt den kommentar, hvis der allerede er handlet Billede
Der er handlet :lol: Og indtil videre er jeg rigtig godt tilfreds.

Vi har fint med kabine plads til os, det er nok mest tilvæning til at bilen er så lav så man sidder anerledes :D Den får monteret træk torsdag, og så er den klar med alt det den skal have.

PL
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 70 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af PL » 8. mar 2023, 23:20

martinta skrev:
8. mar 2023, 00:42
TorbenRasmussen skrev:
7. mar 2023, 22:16
Jeg kan med mine 191 nu altså også fint sidde på sædet bag mig i V60’eren. Der er væsentlig bedre plads end i den A5 vi havde før, hvor mine knæ stødte på forsædet. Jeg har ikke prøvet nyeste 3-serie, men da vi kiggede for 3 år siden var oplevelsen den samme ift at knæene gik på forsædet når jeg satte mig bagi. Men altså, i forhold til en Superb eller lignende, så er der noget mindre plads til cirkelspark.

R-design med max grej gør det - i min mening - til en super fed bil. Jeg synes dog stadig at automatgearet er lidt bedaget. Ikke nær så smooth som så mange andre.

Edit: måske er ovenstående en lidt den kommentar, hvis der allerede er handlet Billede
Der er handlet :lol: Og indtil videre er jeg rigtig godt tilfreds.

Vi har fint med kabine plads til os, det er nok mest tilvæning til at bilen er så lav så man sidder anerledes :D Den får monteret træk torsdag, og så er den klar med alt det den skal have.
Hvis det kan oppe tilfredsheden endnu mere, så er du imo gået fra et temmeligt grimt vogntøj til en rigtig flot bil 😊
These users thanked the author PL for the post (total 2):
hpoPassatg 3c

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"