Hjælp til bilvalg

Stedet hvor der snakkes VAG biler
martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 697 times

Hjælp til bilvalg

Indlæg af martinta » 28. feb 2023, 00:35

I'm back.

Tænkte det var mere passende med et nyt emne, og sorry, det blev lidt mere tekst end jeg lige havde planlagt :oops:

Beslutningen fra tråden omkring diesel vs hybrid https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?p=1868505 Endte med at vi har besluttet os for at det bliver en Diesel igen.

Vi var i weekenden ude og prøve lidt forskelligt, heriblandt 1 VW Arteon 190 HK benziner, 1 Superb 2,0 Diesel og 1 Tiguan 2,0 Diesel.

Alt i alt var det faktisk en rigtig positiv oplevelse, vi afventede dog stadig et svar fra mercedes på muligheden af tilbagekøb af bile. I dag er de kommet retur med et for mig rigtig fair tilbud (som i, betydeligt bedre end jeg havde håbet), derfor er vi nu gået igang med at finde ud af hvad vi så skal.

Desværre - eller - ja - hvordan skal jeg sige det.. Desværre har Mercedes i Horsens faktisk givet en rigtig positiv oplevelse, og det samme har sælgeren ved Starmark som har levet op til og givet service ud over hvad jeg nogensinde havde forventet, så vi er faktisk ikke 100% på om vi rent faktisk vil skifte efter det de har vist der.

Selv værkstedsagen fra denne tråd: https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic. ... 2&t=158403 er de ved at kigge på, og finde en forklaring på - lidt overaskende, men som jeg forstod det er Århus blevet bedt om at redegøre for det forløb.

--- Men - On topic ---

Jeg er bange for vi lidt har fået tunnelsyn omkring hvilke biler der er mulige. Vi overvejer pt, 3 scenarier.

1: Beholde Mercedesen - denne er dog vel vidende at vi aldrig får samme pris som Mercedes har tilbudt for den igen. Så hvis vi beholder den, så er det fordi vi tager et sats på at den er færdig med at gå i stykker.

2: Skifte Mercedesen ud til en bil i samme prisklasse (560.000,- ish)
Krav til den bil vil være:
  • Diesel
  • må trække 1800-2000 kg
  • ACC
  • Lane Assist
  • Max 50.000 km
  • Matrix LED el.
Dem vi har overvejet af biler er noget ala
Skoda Superb https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/5657839 - Mulighed for at købe som flåde, så prisen lander på 507.000,- inkl. montering af træk. Har dog stadig problemer med at overtale min bedre halvdel omkring at Skoda IKKE er som det var engang. :? Så indtil videre med begrænset success.

VW Tiguan https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/ti ... 5d/5694760

VW Arteon - Diesel, hvilket betyder vi skal ned og finde en i Tyskland.

3:Skifte til en mindre bil, og sætte pengene i banken, og så vælge at opgradere Ellerten når der kommer noget vi gerne vil have.

Ja - den er lidt en mærkelig tanke - men i dag og faktisk alle år, har vi haft 1 stor bil som primær, og 1 lille. Så fik vi teslaen som erstatning for den lille da vi stadig havde vores Passat. I det år vi havde dem parallelt kørte vi stort set kun i teslaen - mest fordi den stadig er betydeligt billigere at køre i. Det gør at vores den store bil i princippet er degraderet til æsel der kan slæbe noget bagpå.

Tanken eller forslaget var derfor at vi sælger Mercedesen (de har budt 560.000,-), og køber en mindre bil til noget alá 400.000,- Og her kommer vi til vores tunnelsyn.

Kravene er stadig noget alá
  • Diesel
  • må trække 1800-2000 kg
  • ACC
  • Lane Assist
  • ikke mere end 2-4 år
  • Under 75.000 km
Idéen var så at jeg kan køre i den bil, Og Christina kan køre videre som hun plejer i teslaen, og tager vi så på længere ture kører vi i teslaen igen.

Og så er vi tilbage til vores tunnelsyn.

Af biler som lever op til de krav har jeg fundet følgende modeller:
Skoda Superb: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/5727993 - Af de biler jeg har fundet er skodaen den klart største af bilerne.

Volvo V60 - https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo ... 5d/5729973 - Også en synes jeg ganske fornuftig bil - og nok den jeg hælder mest til

BMW 320D - https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/3 ... 5d/5591625

Jeg har svært ved at finde andre der matcher vores behov. Er der nogen der selv har/har haft en af ovenstånde som kan komme med pro/cons på de enkelte modeller. Er der noget man skal gå udenom?

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1588
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 369 times
Been thanked: 170 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af Syndicate » 28. feb 2023, 06:23

Til spørgsmål 1:

Klart Skoda.
Jeg finder den langt pænere end både Tiguan og Arteon, som jeg ikke bryder mig om.
Men det er jo smag og behag.
Skodaen er fint skruet sammen synes jeg, med en sikker kombination af motor og gearkasse, som sjældent fejler.

Til spørgsmål 2:
Jeg kan godt forstå at du synes, at det er mange penge at binde i biler, hvorfor jeg nok også havde frigivet lidt midler og sendt i banken.

Jeg havde i dit tilfælde, også valgt Volvoen, som du selv finder interessant.. :)
Jeg synes virkelig det er en smuk bil.
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af DanielB12 » 28. feb 2023, 06:50

martinta skrev:
28. feb 2023, 00:35
I'm back.

Tænkte det var mere passende med et nyt emne, og sorry, det blev lidt mere tekst end jeg lige havde planlagt :oops:
Ja det ligger jo på ingen måde til dig at lave lange, velformuleret indlæg! 😂😂
martinta skrev:
28. feb 2023, 00:35

Beslutningen fra tråden omkring diesel vs hybrid https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?p=1868505 Endte med at vi har besluttet os for at det bliver en Diesel igen.

Vi var i weekenden ude og prøve lidt forskelligt, heriblandt 1 VW Arteon 190 HK benziner, 1 Superb 2,0 Diesel og 1 Tiguan 2,0 Diesel.

Alt i alt var det faktisk en rigtig positiv oplevelse, vi afventede dog stadig et svar fra mercedes på muligheden af tilbagekøb af bile. I dag er de kommet retur med et for mig rigtig fair tilbud (som i, betydeligt bedre end jeg havde håbet), derfor er vi nu gået igang med at finde ud af hvad vi så skal.

Desværre - eller - ja - hvordan skal jeg sige det.. Desværre har Mercedes i Horsens faktisk givet en rigtig positiv oplevelse, og det samme har sælgeren ved Starmark som har levet op til og givet service ud over hvad jeg nogensinde havde forventet, så vi er faktisk ikke 100% på om vi rent faktisk vil skifte efter det de har vist der.

Selv værkstedsagen fra denne tråd: https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic. ... 2&t=158403 er de ved at kigge på, og finde en forklaring på - lidt overaskende, men som jeg forstod det er Århus blevet bedt om at redegøre for det forløb.

--- Men - On topic ---

Jeg er bange for vi lidt har fået tunnelsyn omkring hvilke biler der er mulige. Vi overvejer pt, 3 scenarier.

1: Beholde Mercedesen - denne er dog vel vidende at vi aldrig får samme pris som Mercedes har tilbudt for den igen. Så hvis vi beholder den, så er det fordi vi tager et sats på at den er færdig med at gå i stykker.

2: Skifte Mercedesen ud til en bil i samme prisklasse (560.000,- ish)
Krav til den bil vil være:
  • Diesel
  • må trække 1800-2000 kg
  • ACC
  • Lane Assist
  • Max 50.000 km
  • Matrix LED el.
Dem vi har overvejet af biler er noget ala
Skoda Superb https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/5657839 - Mulighed for at købe som flåde, så prisen lander på 507.000,- inkl. montering af træk. Har dog stadig problemer med at overtale min bedre halvdel omkring at Skoda IKKE er som det var engang. :? Så indtil videre med begrænset success.

VW Tiguan https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/ti ... 5d/5694760

VW Arteon - Diesel, hvilket betyder vi skal ned og finde en i Tyskland.

3:Skifte til en mindre bil, og sætte pengene i banken, og så vælge at opgradere Ellerten når der kommer noget vi gerne vil have.

Ja - den er lidt en mærkelig tanke - men i dag og faktisk alle år, har vi haft 1 stor bil som primær, og 1 lille. Så fik vi teslaen som erstatning for den lille da vi stadig havde vores Passat. I det år vi havde dem parallelt kørte vi stort set kun i teslaen - mest fordi den stadig er betydeligt billigere at køre i. Det gør at vores den store bil i princippet er degraderet til æsel der kan slæbe noget bagpå.

Tanken eller forslaget var derfor at vi sælger Mercedesen (de har budt 560.000,-), og køber en mindre bil til noget alá 400.000,- Og her kommer vi til vores tunnelsyn.

Kravene er stadig noget alá
  • Diesel
  • må trække 1800-2000 kg
  • ACC
  • Lane Assist
  • ikke mere end 2-4 år
  • Under 75.000 km
Idéen var så at jeg kan køre i den bil, Og Christina kan køre videre som hun plejer i teslaen, og tager vi så på længere ture kører vi i teslaen igen.

Og så er vi tilbage til vores tunnelsyn.

Af biler som lever op til de krav har jeg fundet følgende modeller:
Skoda Superb: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/5727993 - Af de biler jeg har fundet er skodaen den klart største af bilerne.

Volvo V60 - https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo ... 5d/5729973 - Også en synes jeg ganske fornuftig bil - og nok den jeg hælder mest til

BMW 320D - https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/3 ... 5d/5591625

Jeg har svært ved at finde andre der matcher vores behov. Er der nogen der selv har/har haft en af ovenstånde som kan komme med pro/cons på de enkelte modeller. Er der noget man skal gå udenom?
Jeg havde taget Bimmeren eller Volvoen, og sat overskuddet i banken. Det er tog super flotte biler, og velkørende som i bare pokker. Det er Skodaen sikkert også, men happy wifi, happy Life.. med mindre at pladsen og praktikaliteten virkelig vil være et stort asset. Og uanset hvordan man vender og drejer det, og hvor lidt eller meget snobbet man er, så er en Skoda ikke på niveau med hverken BMW, Volvo eller Mercedes.. det er en fin bil.. men…



Jeg havde i hvert fald ikke beholdt Mercedesen, uanset om de havde tilbudt en meget lavere pris.. du vil aldrig blive rigtig glad for den, og hver eneste bump, lyd, knirken eller andet vil fremtvinge nervøse trækninger i dig.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
martinta
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af Madmax » 28. feb 2023, 08:57

Så ville jeg også hælde til V60. Virkelig pæn bil. Jeg synes personligt selv BMW'en ser trist ud indvendigt.

Hvad med en Audi A4? Jeg ved ikke om de kan opvejes.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 5d/5692851
These users thanked the author Madmax for the post:
mertodinlo

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 697 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af martinta » 28. feb 2023, 09:01

DanielB12 skrev:
28. feb 2023, 06:50
martinta skrev:
28. feb 2023, 00:35
I'm back.

Tænkte det var mere passende med et nyt emne, og sorry, det blev lidt mere tekst end jeg lige havde planlagt :oops:
Ja det ligger jo på ingen måde til dig at lave lange, velformuleret indlæg! 😂😂
Jeg krydser bare fingre for at vagvars ikke pludselig finder på at efterligne twitter og sætte begrænsning på antal tegn :lol:
DanielB12 skrev:
28. feb 2023, 06:50
Jeg havde taget Bimmeren eller Volvoen, og sat overskuddet i banken. Det er tog super flotte biler, og velkørende som i bare pokker. Det er Skodaen sikkert også, men happy wifi, happy Life.. med mindre at pladsen og praktikaliteten virkelig vil være et stort asset. Og uanset hvordan man vender og drejer det, og hvor lidt eller meget snobbet man er, så er en Skoda ikke på niveau med hverken BMW, Volvo eller Mercedes.. det er en fin bil.. men…

Jeg havde i hvert fald ikke beholdt Mercedesen, uanset om de havde tilbudt en meget lavere pris..
Børnene er så store at vi sjældent har klapvogn med længere - og slet ikke barnevogn. Så for mig er det unødvendigt, fruen på den anden side er mere med "men hvad nu hvis" :lol: Meen, lige den der skal ikke være en deal breaker.

Jeg hælder mest til samme løsning, og gå efter volvoen. Den mangler et træk, men det må være overkommeligt at smide på den.
DanielB12 skrev:
28. feb 2023, 06:50
du vil aldrig blive rigtig glad for den, og hver eneste bump, lyd, knirken eller andet vil fremtvinge nervøse trækninger i dig.
Og lige der har du min bekymring. Jeg frygter også at vores humør og glæde over bilen er så skadet nu, at selv små ting bliver til store irritationer ved at beholde den. Og uanset hvordan vi vender og drejer den, så er tilbudet fra Mercedes lidt som et spot tilbud i supermarkedet hvor det gælder lige nu, jeg kan ikke fortryde om en måned
These users thanked the author martinta for the post:
Hallas

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 697 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af martinta » 28. feb 2023, 09:16

Madmax skrev:
28. feb 2023, 08:57
Så ville jeg også hælde til V60. Virkelig pæn bil. Jeg synes personligt selv BMW'en ser trist ud indvendigt.

Hvad med en Audi A4? Jeg ved ikke om de kan opvejes.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 5d/5692851
Det var faktisk også et godt bud.

Er lige ved at skaffe et stelnummer, så forhører jeg mig hos Audi :)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af HansH » 28. feb 2023, 09:19

martinta skrev:
28. feb 2023, 09:01
Jeg krydser bare fingre for at vagvars ikke pludselig finder på at efterligne twitter og sætte begrænsning på antal tegn :lol:
Hvis phpBB skulle begynde at opdele indlæg i enkeltposts á 160 tegn, så er vi vist flere stykker ... (host host) ... der ville blive hårdt ramt .. :oops:

Da din tråd har en "ikke ubetydelig grad af VAG" iblandet, har jeg flyttet den til Generel Bilsnak.
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
martintaBrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 697 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af martinta » 28. feb 2023, 09:20

HansH skrev:
28. feb 2023, 09:19
martinta skrev:
28. feb 2023, 09:01
Jeg krydser bare fingre for at vagvars ikke pludselig finder på at efterligne twitter og sætte begrænsning på antal tegn :lol:
Hvis phpBB skulle begynde at opdele indlæg i enkeltposts á 160 tegn, så er vi vist flere stykker ... (host host) ... der ville blive hårdt ramt .. :oops:

Da din tråd har en "ikke ubetydelig grad af VAG" iblandet, har jeg flyttet den til Generel Bilsnak.
:D Vi er da oppe på 2 VAG biler i den nu, både en A4 og Superb
These users thanked the author martinta for the post:
HansH

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af HansH » 28. feb 2023, 09:22

martinta skrev:
28. feb 2023, 09:20
HansH skrev:
28. feb 2023, 09:19
martinta skrev:
28. feb 2023, 09:01
Jeg krydser bare fingre for at vagvars ikke pludselig finder på at efterligne twitter og sætte begrænsning på antal tegn :lol:
Hvis phpBB skulle begynde at opdele indlæg i enkeltposts á 160 tegn, så er vi vist flere stykker ... (host host) ... der ville blive hårdt ramt .. :oops:

Da din tråd har en "ikke ubetydelig grad af VAG" iblandet, har jeg flyttet den til Generel Bilsnak.
:D Vi er da oppe på 2 VAG biler i den nu, både en A4 og Superb
Nemli! Og dermed en 'ikke ubetydelig grad af VAG' .. :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af DanielB12 » 28. feb 2023, 09:25

martinta skrev:
28. feb 2023, 09:16
Madmax skrev:
28. feb 2023, 08:57
Så ville jeg også hælde til V60. Virkelig pæn bil. Jeg synes personligt selv BMW'en ser trist ud indvendigt.

Hvad med en Audi A4? Jeg ved ikke om de kan opvejes.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 5d/5692851
Det var faktisk også et godt bud.

Er lige ved at skaffe et stelnummer, så forhører jeg mig hos Audi :)
Hvis du vælger en A4, fantastisk bil!, så find en med opgraderet interiør-lister i alu eller træ hvis det rigtig skal være fancy.. det der plast er virkelig trist. Ellers er det nok en overkommelig opgradering hos ham energiminister @Watcher i Rødovre..

Jeg elskede vores A4'ere, men du får mere sporty kørsel i 3'eren, hvis det tiltrækker dig.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
martinta
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 697 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af martinta » 28. feb 2023, 09:30

DanielB12 skrev:
28. feb 2023, 09:25
Hvis du vælger en A4, fantastisk bil!, så find en med opgraderet interiør-lister i alu eller træ hvis det rigtig skal være fancy.. det der plast er virkelig trist. Ellers er det nok en overkommelig opgradering hos ham energiminister @Watcher i Rødovre..

Jeg elskede vores A4'ere, men du får mere sporty kørsel i 3'eren, hvis det tiltrækker dig.
Lige pt, er vi henne på at den skal være lidt mere praktisk gris end sporty :) og altså - i alt fairness, den kan næsten kun blive mere sporty end en GLB'er :lol: :D

A4'ere? Har du ikke kun haft en?

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af DanielB12 » 28. feb 2023, 09:34

martinta skrev:
28. feb 2023, 09:01
Og lige der har du min bekymring. Jeg frygter også at vores humør og glæde over bilen er så skadet nu, at selv små ting bliver til store irritationer ved at beholde den. Og uanset hvordan vi vender og drejer den, så er tilbudet fra Mercedes lidt som et spot tilbud i supermarkedet hvor det gælder lige nu, jeg kan ikke fortryde om en måned
Prisen Mercedes vil give virker også exceptionel god, så uanset hvad havde jeg slået til.. Det er en super fed bil, synes også den er flot designet og kender en der har en 220d (er jeres også det?) og de er virkelig glade for den som familiebil.
Så kan da godt forstå du ikke vil af med, men igen, do it..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af DanielB12 » 28. feb 2023, 09:36

martinta skrev:
28. feb 2023, 09:30
DanielB12 skrev:
28. feb 2023, 09:25
Hvis du vælger en A4, fantastisk bil!, så find en med opgraderet interiør-lister i alu eller træ hvis det rigtig skal være fancy.. det der plast er virkelig trist. Ellers er det nok en overkommelig opgradering hos ham energiminister @Watcher i Rødovre..

Jeg elskede vores A4'ere, men du får mere sporty kørsel i 3'eren, hvis det tiltrækker dig.
Lige pt, er vi henne på at den skal være lidt mere praktisk gris end sporty :) og altså - i alt fairness, den kan næsten kun blive mere sporty end en GLB'er :lol: :D

A4'ere? Har du ikke kun haft en?
Jo :) Men kostede så man troede man havde flere :lol:

Det er nok rigtig nok. Har ikke prøvet diesel. Vi havde 190hk benziner, og den var kvik, men god flyder. Jeg ville nok også vælge dét, særligt efter nu at have fået en SUV.. shit det er rart at køre rundt på sådan en sky :lol: (Vores har ikke luftundervogn, men føles sådan)
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af Nicklossi » 28. feb 2023, 09:40

Hvis fruen kører Tesla og det primært er dig der skal køre den nye dinosaur karet, er det så ikke primært dine holdninger og krav der er gældende?

Så vidt jeg husker, så er du ikke typen der holder samme bil i 10 år, så jeg ville skele til gensalgsværdi også, og der er Skoda bare godt med.
Er Skoda åbnet op for flådesalg igen?

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af DanielB12 » 28. feb 2023, 09:44

Nicklossi skrev:
28. feb 2023, 09:40
Hvis fruen kører Tesla og det primært er dig der skal køre den nye dinosaur karet, er det så ikke primært dine holdninger og krav der er gældende?
hahaha
Billede
These users thanked the author DanielB12 for the post (total 5):
ANAJmertodinloKevinffGaSellemartinta
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 127 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af Dikal » 28. feb 2023, 09:53

Jeg havde valgt en Volvo :mrgreen:
Hvis du kører meget landevej, så sørg for at den har AHB/ABL-lygter.
Det er jeg dælme glad for på vores.

Men generelt er jeg rigtig glad for vores Volvo. Plejer at skifte bil mindst hvert 2. år.
Nu har vi lige straks haft denne i 3år, og pt har jeg ikke nogen planer om at skifte den ud.
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af Realtor » 28. feb 2023, 11:04

Jeg tænker også det er en nobrainer at skyde mercedesen tilbage til forhandleren.

Jeg havde budt Kitora 400k for hans 330e m sport. Den kan vel trække det du efterspørger og er mere fremtidsoptimeret.

Jeg fik for nyligt tilbudt en 520d fra 2017 i bytte på min e-tron som jeg kort overvejede. Men vendte den med flere bilsælgere, som alle sagde at dieselbilsalget står ligeså sløvt til som el-bilssalget pt, da de stortset kun købes af pendlere og campister.
These users thanked the author Realtor for the post:
DanielB12
2020 Audi E-tron 55

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 697 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af martinta » 28. feb 2023, 12:45

Mercedesen er nu solgt tilbage til forhandleren, afleverer den senere på ugen.
These users thanked the author martinta for the post (total 4):
HansHDanielB12Morten HedenstedHallas

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 697 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af martinta » 28. feb 2023, 12:47

Realtor skrev:
28. feb 2023, 11:04
Jeg tænker også det er en nobrainer at skyde mercedesen tilbage til forhandleren.

Jeg havde budt Kitora 400k for hans 330e m sport. Den kan vel trække det du efterspørger og er mere fremtidsoptimeret.
Den må kun trække 1500 kg :) så desværre ikke nok.
Realtor skrev:
28. feb 2023, 11:04
Jeg fik for nyligt tilbudt en 520d fra 2017 i bytte på min e-tron som jeg kort overvejede. Men vendte den med flere bilsælgere, som alle sagde at dieselbilsalget står ligeså sløvt til som el-bilssalget pt, da de stortset kun købes af pendlere og campister.
Lidt sjovt som de kan se sådan en generel ændring. Der hvor vores campingvogn står vinteropbevaret har han lavet den ene lade om. Folk kommer ikke længere med lige så mange campingvogne, men er begyndt at komme væltende med camp-letter. Det er så alle dem der har fået elbil hvor en camplet giver bedre mening at trække rundt med.

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 697 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af martinta » 28. feb 2023, 12:55

Man kunne self også gå efter note Seat

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ ... 5d/5727568

Omen den er lidt mere afdæmpet

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 697 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af martinta » 28. feb 2023, 18:02

Umiddelbart blev det den her

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo ... 5d/5729973

Har været ude ved ham i dag, den mangler træk, men ellers har den alt den skal have, jeg mangler stadig at underskrive slutsedlen, men satser som sagt på det bliver den.

Lidt sjovt dog, så er det ikke den korrekte model som er angivet, den der er nogle polestar udstyrs pakke, så den har 200 hk i stedet for 190 hk. Har ikke umiddelbart kunne finde yderligere info på modellen, men indrømmet, så har jeg heller ikke søgt endnu.

Edit: tror det er den her optimering:
https://www.volvocars.com/dk/l/Polestar ... ptimering/

Jesper_christiansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af Jesper_christiansen » 28. feb 2023, 19:42

Jeg har haft sådan en Volvo V60. Sindssyg flot bil, men for pokker hvor er den kedelig at køre i.

Jeg købte den udelukkende pga forhandleren gav meget mere for min Octavia end de ville andre steder.

Jeg var i Italien i sommers med 1700 kg campingvogn efter, det gjorde den uden problemer.

Skulle jeg i Volvo igen(det skal jeg) så bliver det en V60 plug in hybrid eller en XC60.

"Min" gamle Volvo står til salg ved Jens Fisker.Billede

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk

These users thanked the author Jesper_christiansen for the post:
martinta

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af Nicklossi » 28. feb 2023, 20:01

Ærgerligt det er en momentum, inscription eller R-design giver lige det sidste!
These users thanked the author Nicklossi for the post (total 3):
Morten HedenstedmartintaKevinff

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af Morten Hedensted » 28. feb 2023, 20:04

Nicklossi skrev:
28. feb 2023, 20:01
Ærgerligt det er en momentum, inscription eller R-design giver lige det sidste!
Det er bare hævet over enhver tvivl. Momentum yder ikke resten af bilen retfærdighed. Og så er den bare trang sådan en V60. Men den kører godt og er super flot.
Knægten og jeg er noget forelskede i sådan en, men den er noget mere trang end vores nuværende Octavia, så det er droppet igen.
These users thanked the author Morten Hedensted for the post (total 2):
BrianDSmartinta
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af BrianDS » 28. feb 2023, 23:00

Volvo V60 er uden tvivl fed - men den skal have noget udstyr ;-)
Jeg ville dog ret hurtigt bliver træt af pladsen bagi, selvom vi ikke skal have køretøjer i bagagerummet hele tiden, så er pladsen ved bagsædet ikke videre god - medmindre det er meget små personer forrest 😂

Sammenlignet med Octavia giver jeg @Morten Hedensted helt ret, så virker V60 trang, men mega fed med det rette udstyr.

Men ok, jeg kommer jo også fra Octavia, Touran, og nu en ENYAQ, så jeg er nok for godt forvent 😂
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 127 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af Dikal » 1. mar 2023, 12:48

Trang plads bagi?
Der er mere plads i en V60 end i XC60.
Og vi kan uden problemer køre rundt med hundebur, som fylder halvdelen af bagagerummet samt oppakning til 14dages ferie.
Og vi er godt nok ikke de højeste. Men jeg kan uden problemer sidde på bagsædet, når førersædet er indstillet til mig selv.
Synes i hvert fald ikke pladsen her er bedre, end det var i den Octavia vi havde for nogle år siden. Om det er blevet bedre siden, tør jeg dog ikke sige.

Kan se at linket ikke længere er aktivt. Så kan ikke se, hvilken bil det endte med.
Men ja... Jeg ville også mene, at man skulle vælge en Inscription eller R-design.
Vores XC60 er også Polestar-optimeret, og skal der lige laves en hurtig overhaling, så ryger den i det program.

Men ud over det, så synes jeg også, at V60 er en fed bil at se på. Lige nogle ordentlige hjul og en sænkning, så er den lige i skabet :)
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

baconbaronen
Nyt medlem
Indlæg: 265
Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 51 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af baconbaronen » 1. mar 2023, 12:53

Dikal skrev:
1. mar 2023, 12:48
Trang plads bagi?
Der er mere plads i en V60 end i XC60.
Og vi kan uden problemer køre rundt med hundebur, som fylder halvdelen af bagagerummet samt oppakning til 14dages ferie.
Og vi er godt nok ikke de højeste. Men jeg kan uden problemer sidde på bagsædet, når førersædet er indstillet til mig selv.
Synes i hvert fald ikke pladsen her er bedre, end det var i den Octavia vi havde for nogle år siden. Om det er blevet bedre siden, tør jeg dog ikke sige.

Kan se at linket ikke længere er aktivt. Så kan ikke se, hvilken bil det endte med.
Men ja... Jeg ville også mene, at man skulle vælge en Inscription eller R-design.
Vores XC60 er også Polestar-optimeret, og skal der lige laves en hurtig overhaling, så ryger den i det program.

Men ud over det, så synes jeg også, at V60 er en fed bil at se på. Lige nogle ordentlige hjul og en sænkning, så er den lige i skabet :)
Har I børn?
Vi har selv 3 på 5,8 og 12, og har et par gange haft en V60er som lånebil, synes godt nok den er klejn bag i, men nu er jeg også forvænt ifht. XC90eren.
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af GaSelle » 1. mar 2023, 14:44

V60 er flot - men for høje mennesker er den ubrugelig som familiebil. Pladsen på bagsædet er MEGET trang.
These users thanked the author GaSelle for the post:
Morten Hedensted

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af Morten Hedensted » 1. mar 2023, 16:52

Dikal skrev:
1. mar 2023, 12:48
Trang plads bagi?
Der er mere plads i en V60 end i XC60.
Og vi kan uden problemer køre rundt med hundebur, som fylder halvdelen af bagagerummet samt oppakning til 14dages ferie.
Og vi er godt nok ikke de højeste. Men jeg kan uden problemer sidde på bagsædet, når førersædet er indstillet til mig selv.
Synes i hvert fald ikke pladsen her er bedre, end det var i den Octavia vi havde for nogle år siden. Om det er blevet bedre siden, tør jeg dog ikke sige.

Kan se at linket ikke længere er aktivt. Så kan ikke se, hvilken bil det endte med.
Men ja... Jeg ville også mene, at man skulle vælge en Inscription eller R-design.
Vores XC60 er også Polestar-optimeret, og skal der lige laves en hurtig overhaling, så ryger den i det program.

Men ud over det, så synes jeg også, at V60 er en fed bil at se på. Lige nogle ordentlige hjul og en sænkning, så er den lige i skabet :)
Jeg er 190 og der kan ingen sidde bag mig i en V60. Og skal der sidde nogen, sidder jeg ganske forfærdeligt. I Octaviaen, kan jeg sidde tåleligt og så kan der godt sidde en på 175-180 bag mig. Det er eneste grund til at vi har droppet den som potentiel næste bil, vi ville super gerne ha en T6 ReCharge, den er flot og kører super godt.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Hjælp til bilvalg

Indlæg af Møbbe » 1. mar 2023, 17:53

GaSelle skrev:
1. mar 2023, 14:44
V60 er flot - men for høje mennesker er den ubrugelig som familiebil. Pladsen på bagsædet er MEGET trang.

Den er ca. samme størrelse som BMW 5`serien.

Min knægt på 191cm sidder altså fint i vores V60èr- og det er en R-design med sportssæder. Men er det med 3 på bagsædet, så er den presset som stort set alle andre biler.

BMW 3 serien er ubrugelig, mht plads - A4 lidt bedre, men ikke som V60.
Skoda vinder suverænt på plads.
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"