Morten Hedensted skrev: ↑4. mar 2023, 11:09
Den ID.4 vi har pt, er leveret med 3.2. Jeg ved ikke hvornår den er produceret, men vi har fået den 6. februar og det lyder til, at de første med 3.2 er leveret slut 2022.
Version 3.1 og 3.2 er vist stort set identisk til VW. Så vidt jeg kan se begyndte man at levere nye biler med 3.1 omkring maj/juni 2022. 3.1 er så senere bliver opdateret til 3.2 OTA, det tager kun få sekunder.
Det virker for øvrigt til de har en del problemer med 3.0 opdateringen OTA. Blev annonceret for snart et år siden, og udrulningen startede i Tyskland i sommeren 2022. Den blev så meget hurtigt stoppet igen, af en eller anden årsag., hvorefter de åbnede for 2.4 på værkstedet, hvor man fik skiftet 12 V batteriet. En del fik så 3.0 i november og december, jeg selv incl. efter at have meldt mig som “tester” på VWs Facebook side. Synes dog ikke man hører om mange der får den OTA længere, mens mange stadig venter, så måske der er flere problemer.
Har forsøgt at lave en oversigt over de forskellige nyere versioner i VW regi:
2.0 - 0783
2.1 - 0792
2.3 - 0910
2.4 - 0912: På værkstedet, 12 V batteriet skiftes.
3.0 - 0362: OTA, kendes ved man nu har batteri % i det lille display
3.1 - 0551: Fra denne version kan man få køredata i det lille display
3.2 - 0561
3.5 -xxxx: Efter sigende versionen der kommer på den faceliftede ID.3
Hvordan de så passer sammen med Skoda og Cupras er et godt spørgsmål. Som
@HansH nævner, fik Skoda 3.0 på værkstedet, mens det er 2.4 man skal på værkstedet for hos VW. Med de store problemer VW ser ud til at have med 3.0 OTA, er jeg bange for jeg ikke kommer til at modtage 3.1/3.2 OTA lige foreløbig.