Enyaq - pakke/udstyrs forvirring

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Kdurup
Nyt medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 22. aug 2012, 20:53
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Enyaq - pakke/udstyrs forvirring

Indlæg af Kdurup » 7. mar 2023, 10:50

Howdy d'herrer

Jeg går og leder efter en Enyaq.
Jeg har fået sat mig i hovedet at den skal have travel assist, idet vores ID3 ikke har det, og dermed ikke kan køre selv,
på den måde vores tidligere Aiways U5 kunne.

Nu kigger jeg så på en Enyaq hvor den IKKE har travel assist.
Men forhandleren forklarer mig at den har :
,,Lane Assist + Assisted Drive Plus"

Er der nogle der kan forklare mig hvad det er manden prøver at forklare mig ?
For jeg forstår det ganske enkelt ikke.
Vil jeg være i stand til at lade vognen køre selv i 20-30 sekunder af gangen, eller kommer jeg endnu engang til at savne min Aiways ?
BMW F11 530d
VW ID3 First

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Enyaq - pakke/udstyrs forvirring

Indlæg af HansH » 7. mar 2023, 11:12

"Enyaq pakkeforvirring" ....... haha :) Men det er så sandt som det er sagt.

Hvis bilen har Assisted Drive Plus - så JA, kan du køre semiautomatisk.
Jeg ved ikke hvorfor forhandler begynder at snakke om Lane Assist osv ..... det afgørende er Assisted Drive Plus ! Og det har han jo bekræftet. Så er alt sagt :)
Men det må ikke kun være Assisted Drive Basis. Så kan den ikke de her trixx..

Det er dog ikke 20-30 sekunder ad gangen. Jeg mener det er 10 sek du kan slippe rattet, inden den starter med at skrive til dig i instrumentet at du selv skal overtage styringen.
Hvis du ingenting gør, vil den begynde at advare akustisk, og gør du stadig ingenting, hyler den som en nøgen gris der er ramt af en elastik (for at citere Shu-Bi-Dua), og bremser bilen til stilstand.

Så jeg mener det er 10 sek du har helt fred.
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Kdurup
Nyt medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 22. aug 2012, 20:53
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Enyaq - pakke/udstyrs forvirring

Indlæg af Kdurup » 7. mar 2023, 11:18

Tusind tak for svaret :-)
BMW F11 530d
VW ID3 First

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Enyaq - pakke/udstyrs forvirring

Indlæg af HansH » 7. mar 2023, 11:28

... lille tilføjelse: vi har nogle fingersnilde brugere der reklamerer med at der kan kodes "ubegrænset" hands-free. Eller i hvert fald op til 60 sek eller noget i den stil.

Om det kan realiseres på den Enyaq du i givet fald ender med at få fat i, skal jeg lade være usagt.
Men blot for at nævne at der måske er muligheder derude for at 'opgradere' lidt ......
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Enyaq - pakke/udstyrs forvirring

Indlæg af majland » 7. mar 2023, 14:44

Men også at noget af nødbremsefunktionalitete så går fløjten da den tror man er opmærksom ....

Btw kom der en ændring med 3.0

Inden.
1) Hvid besked om at tage ved rattet
2) Rød besked om at tage ved rattet og bimlen
3) Hiver i selestrammeren for at vække dig
4) Bremser bilen ned til stop

Efter er 3) erstattet af den lige rør bremse korvarigt men kontant. Det vægger også passagerne ....

Jeg har ikke haft lejlighed til at teste hvad den fortsætter med da det jo kræver en øde vej
These users thanked the author majland for the post:
BrianDS
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Enyaq - pakke/udstyrs forvirring

Indlæg af BrianDS » 7. mar 2023, 20:57

majland skrev:
7. mar 2023, 14:44
Men også at noget af nødbremsefunktionalitete så går fløjten da den tror man er opmærksom ....

Btw kom der en ændring med 3.0

Inden.
1) Hvid besked om at tage ved rattet
2) Rød besked om at tage ved rattet og bimlen
3) Hiver i selestrammeren for at vække dig
4) Bremser bilen ned til stop

Efter er 3) erstattet af den lige rør bremse korvarigt men kontant. Det vægger også passagerne ....

Jeg har ikke haft lejlighed til at teste hvad den fortsætter med da det jo kræver en øde vej
Jeg har ikke testet efter 3.0, men den med bremserne gjorde min tidligere Touran også... derefter turde jeg ikke forsøge længere jeg var helt sikkert helt vågen 😂
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"