Tjek, tak for input - I har jo helt sikkert ret. Det er lørdagens projekt (at få mærket lidt nærmere på forskellene).jencka skrev: ↑8. mar 2023, 18:55Fordomme eller overbevisninger afmonteres bedst ved selvsyn og selvafprøvning. Hvis du er bare lidt hooked på en Octavia - Der er jeg enig med @jansom - så ud at prøv. Er på min 4. Octavia
Men det med at prøve gælder alle du har i tankerne.
I stedet for surfe rundt for priser, billeder med videre på forskellige mærker er der altså intet som at se, mærke og prøve dem selv.
Omkostninger/reparationer efter 200.000km (Passat)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 2. maj 2022, 19:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Omkostninger/reparationer efter 200.000km (Passat)
-
- Medlem
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Rudersdal
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 17 times
Re: Omkostninger/reparationer efter 200.000km (Passat)
Hvis ikke du skruer selv på bilen overhovedet så ville jeg ikke vælge en bil der har rundet 200 kkm. Det er et lotteri mht. reparationer. Min A4 var god at køre i, men der blev godt nok skiftet en del på de 30 kkm jeg havde den fra 245-275 kkm. Jeg lavede noget af det selv, men det løb stadig op.
Octavia er et fint vogntøj. Nemmeste måde at skrotte fruens fordomme er med en prøvetur.
Har Renault stadig den mærkelige gorilla kørestilling, hvor afstanden mellem rat, gear og pedaler kræver lange arme? De har også haft et rat der lå meget ned. Det var som at køre bus. Vi havde mange af dem i Mobilix. Vi kaldte dem Renault Migræne
Sent from my iPhone using Tapatalk
Octavia er et fint vogntøj. Nemmeste måde at skrotte fruens fordomme er med en prøvetur.
Har Renault stadig den mærkelige gorilla kørestilling, hvor afstanden mellem rat, gear og pedaler kræver lange arme? De har også haft et rat der lå meget ned. Det var som at køre bus. Vi havde mange af dem i Mobilix. Vi kaldte dem Renault Migræne
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)
-
- Medlem
- Indlæg: 750
- Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 121 times
Re: Omkostninger/reparationer efter 200.000km (Passat)
En Megane er da en klasse mindre end Octavia?
Mærkbart mindre i kabinen
Mærkbart mindre i kabinen
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 216 times
Re: Omkostninger/reparationer efter 200.000km (Passat)
Har os haft flere Skoda Octavia gennem tiden. De kører sku bare og skuffer aldrig.
Købt du roligt sådan en, det sku en fin bil
Købt du roligt sådan en, det sku en fin bil
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Medlem
- Indlæg: 561
- Tilmeldt: 12. nov 2013, 09:23
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 45 times
Re: Omkostninger/reparationer efter 200.000km (Passat)
Husk hvis du kigger Octavia 3 fra 2013/2014 agtigt er det vigtigt at tjekke
Nu jeg ikke mekaniker eller noget men har selv en fra 2014 og damn der har været mange ting. Ved ikke om det er generelt med VW.
Har den fået skiftet termostat hus? (taber den køle væske) rep ca 4500 kr
Revnet salinger ved bagklap og tag?
Indefra kommende rust bobbel ved bremselyset i bag
Rust i forskærme
Nu jeg ikke mekaniker eller noget men har selv en fra 2014 og damn der har været mange ting. Ved ikke om det er generelt med VW.
Har den fået skiftet termostat hus? (taber den køle væske) rep ca 4500 kr
Revnet salinger ved bagklap og tag?
Indefra kommende rust bobbel ved bremselyset i bag
Rust i forskærme
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1626
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 201 times
Re: Omkostninger/reparationer efter 200.000km (Passat)
Min Octavia fra 2014og med 160.000 km på tælleren har opført sig rigtig pænt, og jeg er meget tilfreds.
Kan kun huske, at den har haft en utæt køler. Ellers har den bare kørt.
Kan kun huske, at den har haft en utæt køler. Ellers har den bare kørt.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13243
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Omkostninger/reparationer efter 200.000km (Passat)
Generelt er det en velbygget og driftsikker bil.DanielPT skrev: ↑9. mar 2023, 08:06Husk hvis du kigger Octavia 3 fra 2013/2014 agtigt er det vigtigt at tjekke
Nu jeg ikke mekaniker eller noget men har selv en fra 2014 og damn der har været mange ting. Ved ikke om det er generelt med VW.
Har den fået skiftet termostat hus? (taber den køle væske) rep ca 4500 kr
Revnet salinger ved bagklap og tag?
Indefra kommende rust bobbel ved bremselyset i bag
Rust i forskærme
Intet er ufejlbarligt dog.
Lyder som om du har været uheldig DanielPT ..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Omkostninger/reparationer efter 200.000km (Passat)
Vores Passat havde gået lige omkring 200.000 da vi solgte den.
Det var en 2.0 tdi, 150 hk med 6-trins dsg fra 2016
Den var født med fire års garanti.
Den fik service for hver 15.000 km, jeg delte det op i lille service som var olie og filter, og næste gang stort service som var alle filtre og olie.
Derudover dsg service hver 60.000 km
Mekaniske udskiftninger:
4,5 år og ca 140.000
Et gløderør, 75 kr - skiftede det selv
5 år og ca. 165.000
Bremser komplet - meget rustne og noget slidte. Kostede ca et par tusinde i dele og diverse, gjorde det selv.
Den trængte til et nyt batteri da vi solgte den - og så stod tandrem for udskiftning.
Før garantiudløb fik den følgende:
2,5 år:
Vandpumpe
3 år
Forhjulsleje, dsg koblinger, svinghjul, rat, motor til elsæde
3 år og nogle måneder:
Defekt sealing ved bagdør, delvis egenbetaling (80/20, jeg betalte 20% af en overpris) da lak garanti er 3 år
4 år (nogle få dage under!)
To nye sideelspejle
Det var en 2.0 tdi, 150 hk med 6-trins dsg fra 2016
Den var født med fire års garanti.
Den fik service for hver 15.000 km, jeg delte det op i lille service som var olie og filter, og næste gang stort service som var alle filtre og olie.
Derudover dsg service hver 60.000 km
Mekaniske udskiftninger:
4,5 år og ca 140.000
Et gløderør, 75 kr - skiftede det selv
5 år og ca. 165.000
Bremser komplet - meget rustne og noget slidte. Kostede ca et par tusinde i dele og diverse, gjorde det selv.
Den trængte til et nyt batteri da vi solgte den - og så stod tandrem for udskiftning.
Før garantiudløb fik den følgende:
2,5 år:
Vandpumpe
3 år
Forhjulsleje, dsg koblinger, svinghjul, rat, motor til elsæde
3 år og nogle måneder:
Defekt sealing ved bagdør, delvis egenbetaling (80/20, jeg betalte 20% af en overpris) da lak garanti er 3 år
4 år (nogle få dage under!)
To nye sideelspejle
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Omkostninger/reparationer efter 200.000km (Passat)
Nu har min kun kørt 158.000 km.
2.0TDI Adblue, DSG7 (DQ381)
Kører med stort service for hver 30.000 km og olieservice for hver 15.000 km.
Udover hvad der står i serviceskema, så:
1. Luftmængdemåler og DPF diff.tryk sensor skiftet ved 122.000 km.
2. Vandpumpe død ved 132.000 km. Komplet tandrems kit isat.
3. Bremser for lavet 2 gange. Bremser bag 1 gang.
Ellers intet. Kører stadig som ny.
Er begyndt at se mig om efter en afløser.
2.0TDI Adblue, DSG7 (DQ381)
Kører med stort service for hver 30.000 km og olieservice for hver 15.000 km.
Udover hvad der står i serviceskema, så:
1. Luftmængdemåler og DPF diff.tryk sensor skiftet ved 122.000 km.
2. Vandpumpe død ved 132.000 km. Komplet tandrems kit isat.
3. Bremser for lavet 2 gange. Bremser bag 1 gang.
Ellers intet. Kører stadig som ny.
Er begyndt at se mig om efter en afløser.
/Søren.