ID.7 præsenteret

Stedet hvor der snakkes VAG biler
BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6026
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6457 times
Been thanked: 1639 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af BrianDS » 21. apr 2023, 20:12

Morten Hedensted skrev:
21. apr 2023, 15:46
BrianDS skrev:
19. apr 2023, 21:49
Morten Hedensted skrev:
19. apr 2023, 18:36
I alt kritikken af især ID.7, glemmer folk så ikke, at når der er tale om en dedikeret elbil, at så er der andre ting man vægter når man designer og bygger!?
Vindmodstand er en væsentlig faktor, der sætter visse begrænsninger på frihed i forhold til design. Det samme er vægten.
...
Sådan rent teknisk gælder det vel også for fossilbiler? De vil også være mere effektive hvis man designer dem aerodynamisk, dog vil de ofte være lettere ;-)
PhillOS skrev:
19. apr 2023, 19:04
...
Jeg nægter at tro den skal koste 500 lange? Det er imho alt alt for dyrt taget i betragtning af hvad det er. Så skal det være for en top top motoriseret model.
Se på bilmodellerne på markedet i dag, 500.000 kr og opefter er desværre ikke unormalt, hvordan er 500.000 kr for dyrt for en ID.7, kontra andre elbiler til 500.000 kr? Eller fossilbiler?

Biler generelt er for dyre, både dem med afgift, og elbilerne
Vindmodstand er ikke lige så vigtigt i en fossilbil som i en elbil, af den simple årsag, at vinden er langt hårdere ved rækkevidden i en elbil end i en fossilbil. Og det ved du jo udemærket.
Det ændrer vel ikke på at en forbedring af vindmodstanden hjælper uanset hvilket drivmiddel bilen kører på...?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af martinta » 21. apr 2023, 20:40

BrianDS skrev:
21. apr 2023, 20:12
Morten Hedensted skrev:
21. apr 2023, 15:46
BrianDS skrev:
19. apr 2023, 21:49


Sådan rent teknisk gælder det vel også for fossilbiler? De vil også være mere effektive hvis man designer dem aerodynamisk, dog vil de ofte være lettere ;-)



Se på bilmodellerne på markedet i dag, 500.000 kr og opefter er desværre ikke unormalt, hvordan er 500.000 kr for dyrt for en ID.7, kontra andre elbiler til 500.000 kr? Eller fossilbiler?

Biler generelt er for dyre, både dem med afgift, og elbilerne
Vindmodstand er ikke lige så vigtigt i en fossilbil som i en elbil, af den simple årsag, at vinden er langt hårdere ved rækkevidden i en elbil end i en fossilbil. Og det ved du jo udemærket.
Det ændrer vel ikke på at en forbedring af vindmodstanden hjælper uanset hvilket drivmiddel bilen kører på...?
Omvendt, så er der vel nogle ting en fossilbil har brug for, som ikke er helt så vigtige ved en elbil?

Plads i motorum? (fossil motoren fylder alt andet lige mere end el)
Luft til køling af motor (som vel naturligt giver højere vindmodstand, der skal huller til at få luft ind).

Så der kan jo være ganske gode grunde til at vindmodstand ikke er helt så væsentligt som i en elbil

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af SkodiaqDK » 21. apr 2023, 20:49

Har de fleste el-biler ikke vandkølede batterier?

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6026
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6457 times
Been thanked: 1639 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af BrianDS » 21. apr 2023, 20:52

martinta skrev:
21. apr 2023, 20:40
BrianDS skrev:
21. apr 2023, 20:12
Morten Hedensted skrev:
21. apr 2023, 15:46


Vindmodstand er ikke lige så vigtigt i en fossilbil som i en elbil, af den simple årsag, at vinden er langt hårdere ved rækkevidden i en elbil end i en fossilbil. Og det ved du jo udemærket.
Det ændrer vel ikke på at en forbedring af vindmodstanden hjælper uanset hvilket drivmiddel bilen kører på...?
Omvendt, så er der vel nogle ting en fossilbil har brug for, som ikke er helt så vigtige ved en elbil?

Plads i motorum? (fossil motoren fylder alt andet lige mere end el)
Luft til køling af motor (som vel naturligt giver højere vindmodstand, der skal huller til at få luft ind).

Så der kan jo være ganske gode grunde til at vindmodstand ikke er helt så væsentligt som i en elbil
Det kommer vel an på bilen?
Min elbil tænker jeg faktisk ikke der vil være det store problem at skohorne en fossilmotor ned i foran - nuvel, ikke en V8, men sådan en lille 1 eller 2 liters sag kunne der nu nok godt være.
Der er også stadig "hul" til køleren til AC i elbilen, og mange fossilbiler er mere lukkede i fronten end de har været tidligere.

Der er jo også brug for køling (og varme) af systemerne i en elbil, batteriet fylder rigtig meget i elbilen kontra tanken og motoren i fossilbilen, alt andet lige, så kan jeg ikke helt forstå hvorfor bedre aerodynamik skulle gavne mindre i fossilbilen kontra elbilen - hvorfor laver man ellers F1 og endurance biler med god aerodynamik?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af Morten Hedensted » 25. apr 2023, 16:21

BrianDS skrev:
21. apr 2023, 20:12
Morten Hedensted skrev:
21. apr 2023, 15:46
BrianDS skrev:
19. apr 2023, 21:49


Sådan rent teknisk gælder det vel også for fossilbiler? De vil også være mere effektive hvis man designer dem aerodynamisk, dog vil de ofte være lettere ;-)



Se på bilmodellerne på markedet i dag, 500.000 kr og opefter er desværre ikke unormalt, hvordan er 500.000 kr for dyrt for en ID.7, kontra andre elbiler til 500.000 kr? Eller fossilbiler?

Biler generelt er for dyre, både dem med afgift, og elbilerne
Vindmodstand er ikke lige så vigtigt i en fossilbil som i en elbil, af den simple årsag, at vinden er langt hårdere ved rækkevidden i en elbil end i en fossilbil. Og det ved du jo udemærket.
Det ændrer vel ikke på at en forbedring af vindmodstanden hjælper uanset hvilket drivmiddel bilen kører på...?
Klart. Gevinsten er bare langt større ved eldrift. Måske fordi effektiviteten er så høj på en elmotor, så den rammes med det samme, den skal yde lidt mere.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af HansH » 3. dec 2023, 20:04

Var lige forbi lokal VW og snuse til ID.7 på deres Åbent Hus dag.
Følgende skal på ingen måde forstås som en anmeldelse. Dertil er prøveturen på ca 25 min og lidt kiggen rundt i modellen i udstillingslokalet, for tynd en kop te.
Desuden tror jeg ikke jeg kan bringe noget til torvs, som ikke allerede er dækket af Autogefühl og mange andre :)
But here goes.

Mit overordnede indtryk var godt. Den er kort sagt rigtig dejlig at køre i.
Meget komfortabel, en rigtig flyder. Og det er sådan jeg godt kan lide det. Morfar / komfort slår sport.

Infotainment : større skærm end jeg er vant til fra Eny'en, og oplevelsen af hastighed var rigtig god. Den var meget responsiv, og man dappede rundt i menuerne som var det en veloplagt smartphone.

20231203_131954.jpg
20231203_131954.jpg (136.63 KiB) Vist 708 gange

Jeg synes det klæder VW overordentlig godt at have fjernet den lille skærm der fulgte ratstammen, og i stedet indlejre den i dashboardet. Som jeg er vant til fra Eny'en ... det er meget mere til min smag.

20231203_132000.jpg
20231203_132000.jpg (165.13 KiB) Vist 708 gange

Kabinens materialer var gefühlt rigtig gode.
Sæderne i den Style model jeg prøvede (listepris: 557.000), var supergode. Sidde- og kørestilling --> helt til UG.
Alcantara kombineret med plasticlæder med en blå kontraststribe på dørsiderne, tog sig godt ud.
Elementerne til ambientebelysningen i dørene, minder mig om det ydre udtryk på hotellet Cosmopolitan i Las Vegas :)

The Cosmopolitan Las Vegas.jpg
The Cosmopolitan Las Vegas.jpg (186.64 KiB) Vist 708 gange
20231203_133807.jpg
20231203_133807.jpg (298.55 KiB) Vist 708 gange

Knapperne på rattet ............ well, vi har været omkring det. Jeg kan bare konstatere at jeg i hvert fald behøver mere "tilvænning"...
Gearvælgeren i højre stilk synes jeg ikke er et problem. Det sad hurtigt.
Til gengæld ville jeg også lige skulle vænne mig til at viskeren nu er i venstre stilk sammen med blink. Mon det er den første VAG bil hvor visker er i venstre stilk ? Jeg ved det ikke .... men jeg har i hvert fald kun kendt det i højre side.

20231203_132004.jpg
20231203_132004.jpg (132.53 KiB) Vist 616 gange

Meget brugbart bagagerum, og virkelig meget benplads ved bagsæderne! Der bør et par langbenede teenagere ikke komme i vanskeligheder.
Masser af aflæggeplads i midterkonsollen. Blot synes jeg det er synd at armlænet ikke kan skydes fremad, for at give støtte tættere på rattet. Men den "skavank" lever jeg også med i Eny'en. (Også) på det punkt brillerer e-Golf'en.. haha :)

Præstationsmæssigt kunne man sagtens mærke at den har flere kræfter end jeg er vant til.
Forum vil vide at det ikke er en vigtig parameter for mit vedkommende, men det betyder ikke at det ikke fortjener at blive nævnt .... da mange (de fleste?) vil lægge vægt på dette.
Jeg synes den havde godt med kræfter, og leverede dem ganske overbevisende.

Assistentsystemerne kunne jeg naturligvis ikke teste vildt meget. Konstaterede at de ved første indtryk fungerer ligesom det jeg er vant til i Eny'en.
Jeg synes kamera/billedkvaliteten på Area View var virkelig god. Lå og manøvrerede lidt rundt på en rasteplads for at se både for, bag og til siderne, og det virkede meget overbevisende.

20231203_141616.jpg
20231203_141616.jpg (188.71 KiB) Vist 708 gange
20231203_141737.jpg
20231203_141737.jpg (168.61 KiB) Vist 708 gange
20231203_141747.jpg
20231203_141747.jpg (186.59 KiB) Vist 708 gange
These users thanked the author HansH for the post (total 4):
dklapjansommartintaBrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af PhillOS » 3. dec 2023, 20:41

Har i set at priserne har fået et ordentligt nøk ned? Op til 80.000kr 🤣 lader til nogle hos Semler koncernen indså at markedet ikke heeelt var til de priser de havde håbet.

En ID.7 Style koster nu 489k
.

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 160 times
Been thanked: 216 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af dklap » 3. dec 2023, 20:48

Tak for beretningen @HansH. Overvejede selv at tage ud og kigge lidt på den i dag, vejret var dog ikke lige til det.

Sådan overall, synes jeg den virker vellykket med rigtig mange forbedringer over de hidtige ID’ere. Det går den rigtige vej.

Holder dog fast i mit synspunkt fra side 1, er meget lidt fan af den “bølgende” linje på bagerste del af siderne. Både ID.4 og 5 lider af samme problem. Udover den gamle batmobil, kommer jeg i denne tid også til at tænke på en kane når jeg ser det. Og så burde taget på en eller anden måde være integreret bedre i resten af bilen, det ser lidt “påsat” ud.

Men alt i alt er den nu helt okay. Og specielt i den mørkeblå farve :P

… man får helt lyst til at ændre farven på sin kedelige hvide bil. :)
These users thanked the author dklap for the post (total 2):
HansHDanielB12

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6253
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2072 times
Been thanked: 673 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af jansom » 3. dec 2023, 20:56

Den ligner bare en Tesla S set bagfra
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 160 times
Been thanked: 216 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af dklap » 3. dec 2023, 21:08

Der er også begyndt at dukke lidt billeder af Tourer’en op, har ikke styr på om de er vist her.

Umiddelbart bedre bagfra, selvom jeg heller ikke synes det spiller 100%.

IMG_0985.png
IMG_0985.png (552.4 KiB) Vist 655 gange
IMG_0986.png
IMG_0986.png (512.7 KiB) Vist 655 gange

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6026
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6457 times
Been thanked: 1639 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af BrianDS » 3. dec 2023, 21:09

jansom skrev:
3. dec 2023, 20:56
Den ligner bare en Tesla S set bagfra
Er det længe siden du har set en Tesla Model S? 🤔
These users thanked the author BrianDS for the post:
Morten Hedensted
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6026
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6457 times
Been thanked: 1639 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af BrianDS » 3. dec 2023, 21:11

@HansH gear ved rattet, og viskere til venstre har ID.Buzz også, det er ikke helt nemt når man bare lige kører en kort tur - men det er godt VW har styr på det med automatiske viskere, så går det kun galt når man skal bruge sprinkler...

Aquamarin Blue Metallic er jeg helt vild med :-)
These users thanked the author BrianDS for the post:
HansH
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6253
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2072 times
Been thanked: 673 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af jansom » 3. dec 2023, 22:41

BrianDS skrev:
jansom skrev:
3. dec 2023, 20:56
Den ligner bare en Tesla S set bagfra
Er det længe siden du har set en Tesla Model S? Billede
MåskeBilledeBillede
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af HansH » 3. dec 2023, 22:48

dklap skrev:
3. dec 2023, 20:48
Sådan overall, synes jeg den virker vellykket med rigtig mange forbedringer over de hidtige ID’ere. Det går den rigtige vej.
Helt bestemt.

Som forhenværende Passat-ejer, så var der en masse genkendelighed og gensynsglæde over det, synes jeg. Jeg fornemmede det samme "landevejslokomotiv" over den som jeg havde med min B7'er ...... hvor man bare føler man kunne køre til Sydafrika uden at blive træt (af at køre den).
These users thanked the author HansH for the post:
dklap
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af HansH » 3. dec 2023, 22:51

BrianDS skrev:
3. dec 2023, 21:11
@HansH gear ved rattet, og viskere til venstre har ID.Buzz også, det er ikke helt nemt når man bare lige kører en kort tur - men det er godt VW har styr på det med automatiske viskere, så går det kun galt når man skal bruge sprinkler...

Aquamarin Blue Metallic er jeg helt vild med :-)
Den blå passer virkelig godt til den.

Jeg sad og kiggede på den viskerstilk, og kunne kun gennemskue at man skulle trykke ind på enden for at sprinkle.
Men derudover kunne jeg ikke lige tyde symbolerne ...... for det var jo bare blinkerstilken ?
Indtil jeg tog ved den, og mærkede at der på bagsiden var en kontakt man kunne vippe op og ned, i 4 hak. Det var så til viskerne .. hehe :)
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6026
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6457 times
Been thanked: 1639 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af BrianDS » 3. dec 2023, 22:54

jansom skrev:
3. dec 2023, 22:41
BrianDS skrev:
jansom skrev:
3. dec 2023, 20:56
Den ligner bare en Tesla S set bagfra
Er det længe siden du har set en Tesla Model S? Billede
MåskeBilledeBillede
Jeg kan overhovedet ikke se sammenligningen, de to vidt forskellige blå farver er da næsten det der er tættest på at ligne 🤔

Når det er sagt, så lægger jeg først nu mærke til hvor uheldigt "ID.7" sidder i forhold til nummerplade rammen... Godt det kan pilles af 😉😂
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af DanielB12 » 3. dec 2023, 22:58

Kører MB ikke også med en stilk i deres med aut gear? Synes jeg at huske fra min fars c-klasse :-)

Udseendet er jeg heller ikke helt vild med - kan ikke lige se så meget model S, men mere end Id.5 med dværgvækst 😅 det der mesh i lygterne ser skørt ud.

@HansH - har den lille skærm foran ikke helt utrolig dårlig opløsning? Eller er det billedet der snyder?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af HansH » 3. dec 2023, 23:09

DanielB12 skrev:
3. dec 2023, 22:58
HansH - har den lille skærm foran ikke helt utrolig dårlig opløsning? Eller er det billedet der snyder?
Display i bilen er fint. Det er mit billede der har fokus på rattet, og derfor får skærmen bagved til at se sløret ud.
These users thanked the author HansH for the post:
DanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af Tonny » 4. dec 2023, 09:22

HansH skrev:
21. apr 2023, 16:01
Morten Hedensted skrev:
21. apr 2023, 15:46
Vindmodstand er ikke lige så vigtigt i en fossilbil som i en elbil, af den simple årsag, at vinden er langt hårdere ved rækkevidden i en elbil end i en fossilbil. Og det ved du jo udemærket.
Hvorfor egentlig det ?
Tænkt eksempel:
Elbil bruger 20kWH for at køre 100km. Af de 20 er 1kWH opvarmning og 19 KWH fremdrift. Påvirkes CW'en så påvirker du 95% af forbruget.
Fossilbil bruger det der tilsvarer til 100kWH for at køre 100km. Fossilbilen bruger 19KWH til fremdrift. Resten er tab. Noget af tabet er varme, man genvinder til at opvarme kabinen med. Påvirker man CW'en så påvirker man kun 19% af forbruget ;)
These users thanked the author Tonny for the post (total 3):
Morten HedenstedHansHBrianDS

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af martinta » 4. dec 2023, 09:27

DanielB12 skrev:
3. dec 2023, 22:58
Kører MB ikke også med en stilk i deres med aut gear? Synes jeg at huske fra min fars c-klasse :-)
Det var der i hvert fald i min GLB :)

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af Morten Hedensted » 4. dec 2023, 09:36

HansH skrev: Sæderne i den Style model jeg prøvede (listepris: 557.000)...
Listepris på en Style er 489.995. Hvis den du har set på er prissat til 557, så svarer den til det der ved lanceringen hed 75 Edition Max. Så er sæderne med klima og smartere indtræk end i Style.
Begge har interiør og eksteriør pakke, til 557 er det dog plus varianterne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af Morten Hedensted » 4. dec 2023, 09:43

PhillOS skrev:Har i set at priserne har fået et ordentligt nøk ned? Op til 80.000kr Billede lader til nogle hos Semler koncernen indså at markedet ikke heeelt var til de priser de havde håbet.

En ID.7 Style koster nu 489k
Basisvarianten er sat 30.000 ned, mellemvarianten 60.000, topvarianten der henvises til der er sat 80.000 ned, er ikke længere i programmet. Det svarer til en Style med alle pakker.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af GaSelle » 4. dec 2023, 10:39

dklap skrev:
3. dec 2023, 21:08
Der er også begyndt at dukke lidt billeder af Tourer’en op, har ikke styr på om de er vist her.

Umiddelbart bedre bagfra, selvom jeg heller ikke synes det spiller 100%.


IMG_0985.png

IMG_0986.png
Det var straks et mere spiseligt design. Jeg synes dog stadig på ingen måde det er hverken en elegant, smart eller pæn bil. Man kunne håbe, at de laver en ID.Passat eller ID.Superb en dag :)
These users thanked the author GaSelle for the post:
BrianDS

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af Tonny » 4. dec 2023, 10:49

GaSelle skrev:
4. dec 2023, 10:39
Det var straks et mere spiseligt design. Jeg synes dog stadig på ingen måde det er hverken en elegant, smart eller pæn bil. Man kunne håbe, at de laver en ID.Passat eller ID.Superb en dag :)
Jeg vil kalde det ordinært og "kostoptimeret" design :)

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af Morten Hedensted » 4. dec 2023, 11:20

GaSelle skrev:
dklap skrev:
3. dec 2023, 21:08
Der er også begyndt at dukke lidt billeder af Tourer’en op, har ikke styr på om de er vist her.

Umiddelbart bedre bagfra, selvom jeg heller ikke synes det spiller 100%.


IMG_0985.png

IMG_0986.png
Det var straks et mere spiseligt design. Jeg synes dog stadig på ingen måde det er hverken en elegant, smart eller pæn bil. Man kunne håbe, at de laver en ID.Passat eller ID.Superb en dag :)
Fordi du tænker at den nye Passat adskiller sig designmæssigt markant fra ID.7 Tourer?

Design, skal i min optik, bare være effektivt og funktionelt når vi snakker el. Dybest set kan kan alligevel ikke se det når man sidder inde i bilen. Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af GaSelle » 4. dec 2023, 11:36

Morten Hedensted skrev:
4. dec 2023, 11:20
GaSelle skrev:
dklap skrev:
3. dec 2023, 21:08
Der er også begyndt at dukke lidt billeder af Tourer’en op, har ikke styr på om de er vist her.

Umiddelbart bedre bagfra, selvom jeg heller ikke synes det spiller 100%.


IMG_0985.png

IMG_0986.png
Det var straks et mere spiseligt design. Jeg synes dog stadig på ingen måde det er hverken en elegant, smart eller pæn bil. Man kunne håbe, at de laver en ID.Passat eller ID.Superb en dag :)
Fordi du tænker at den nye Passat adskiller sig designmæssigt markant fra ID.7 Tourer?

Design, skal i min optik, bare være effektivt og funktionelt når vi snakker el. Dybest set kan kan alligevel ikke se det når man sidder inde i bilen. Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej, jeg havde mere B8 i tankerne. Den nye Passat er jeg heller ikke fan af. Du har ret i, at man ikke kan se bilen fra førersædet - men derfor er der jo ingen grund til at græmmes over bilen hver gang man nærmer sig den på parkeringspladsen :)
These users thanked the author GaSelle for the post:
BrianDS

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af HansH » 4. dec 2023, 11:47

GaSelle skrev:
4. dec 2023, 10:39
.. Man kunne håbe, at de laver en ID.Passat eller ID.Superb en dag :)
Én ting er hvordan de ser ud ...... noget andet er navnet.

Og lige i forhold til navnelegen, så er jeg overbevist om at ID-familien en dag er afløst af de gammelkendte navne.
Der snakkes om ID.Golf, og lur mig om ikke ID.7 en dag fases over i ID.Passat.
Og en eller anden dag er det min forventning at ID. lige så stille forsvinder.

VW har så stærke brands i Polo, Golf, Passat ... at det i mine øjne ville være galmandsværk at opgive dem. VW er i en kæmpe transitionsfase, og derfor har de brug for noget til at signalere omstilling osv for nærværende. Men når de en dag finder tiden inde til det, så tror jeg de gamle navne vender tilbage og erstatter ID.
These users thanked the author HansH for the post (total 5):
GaSelleBrianDSmartintaMorten HedenstedKMDTHY
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af martinta » 4. dec 2023, 12:03

Morten Hedensted skrev:
4. dec 2023, 11:20
GaSelle skrev:
dklap skrev:
3. dec 2023, 21:08
Der er også begyndt at dukke lidt billeder af Tourer’en op, har ikke styr på om de er vist her.

Umiddelbart bedre bagfra, selvom jeg heller ikke synes det spiller 100%.


IMG_0985.png

IMG_0986.png
Det var straks et mere spiseligt design. Jeg synes dog stadig på ingen måde det er hverken en elegant, smart eller pæn bil. Man kunne håbe, at de laver en ID.Passat eller ID.Superb en dag :)
Fordi du tænker at den nye Passat adskiller sig designmæssigt markant fra ID.7 Tourer?

Design, skal i min optik, bare være effektivt og funktionelt når vi snakker el. Dybest set kan kan alligevel ikke se det når man sidder inde i bilen. Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk
Omvendt, så skal jeg se på den hver gang jeg går ind eller ud af mit hus, baseret på at min carport er placeret samme sted som min hoveddør ;)

Så det har trodsalt stadig lidt at skulle have sagt.
These users thanked the author martinta for the post:
BrianDS

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af Morten Hedensted » 4. dec 2023, 12:04

GaSelle skrev:
Morten Hedensted skrev:
4. dec 2023, 11:20
GaSelle skrev: Det var straks et mere spiseligt design. Jeg synes dog stadig på ingen måde det er hverken en elegant, smart eller pæn bil. Man kunne håbe, at de laver en ID.Passat eller ID.Superb en dag :)
Fordi du tænker at den nye Passat adskiller sig designmæssigt markant fra ID.7 Tourer?

Design, skal i min optik, bare være effektivt og funktionelt når vi snakker el. Dybest set kan kan alligevel ikke se det når man sidder inde i bilen. Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej, jeg havde mere B8 i tankerne. Den nye Passat er jeg heller ikke fan af. Du har ret i, at man ikke kan se bilen fra førersædet - men derfor er der jo ingen grund til at græmmes over bilen hver gang man nærmer sig den på parkeringspladsen :)
Den er vel ikke så slem man behøver græmmes. Jeg tænker den er lidt konservativ. Grænsende til det kedelige


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6026
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6457 times
Been thanked: 1639 times

Re: ID.7 præsenteret

Indlæg af BrianDS » 4. dec 2023, 14:02

Morten Hedensted skrev:
4. dec 2023, 12:04
...
Den er vel ikke så slem man behøver græmmes. Jeg tænker den er lidt konservativ. Grænsende til det kedelige
Der er klart andre biler der er langt værre...
These users thanked the author BrianDS for the post:
Morten Hedensted
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"