Det ændrer vel ikke på at en forbedring af vindmodstanden hjælper uanset hvilket drivmiddel bilen kører på...?Morten Hedensted skrev: ↑21. apr 2023, 15:46Vindmodstand er ikke lige så vigtigt i en fossilbil som i en elbil, af den simple årsag, at vinden er langt hårdere ved rækkevidden i en elbil end i en fossilbil. Og det ved du jo udemærket.BrianDS skrev: ↑19. apr 2023, 21:49Sådan rent teknisk gælder det vel også for fossilbiler? De vil også være mere effektive hvis man designer dem aerodynamisk, dog vil de ofte være lettereMorten Hedensted skrev: ↑19. apr 2023, 18:36I alt kritikken af især ID.7, glemmer folk så ikke, at når der er tale om en dedikeret elbil, at så er der andre ting man vægter når man designer og bygger!?
Vindmodstand er en væsentlig faktor, der sætter visse begrænsninger på frihed i forhold til design. Det samme er vægten.
...
Se på bilmodellerne på markedet i dag, 500.000 kr og opefter er desværre ikke unormalt, hvordan er 500.000 kr for dyrt for en ID.7, kontra andre elbiler til 500.000 kr? Eller fossilbiler?
Biler generelt er for dyre, både dem med afgift, og elbilerne
ID.7 præsenteret
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6026
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6457 times
- Been thanked: 1639 times
Re: ID.7 præsenteret
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: ID.7 præsenteret
Omvendt, så er der vel nogle ting en fossilbil har brug for, som ikke er helt så vigtige ved en elbil?BrianDS skrev: ↑21. apr 2023, 20:12Det ændrer vel ikke på at en forbedring af vindmodstanden hjælper uanset hvilket drivmiddel bilen kører på...?Morten Hedensted skrev: ↑21. apr 2023, 15:46Vindmodstand er ikke lige så vigtigt i en fossilbil som i en elbil, af den simple årsag, at vinden er langt hårdere ved rækkevidden i en elbil end i en fossilbil. Og det ved du jo udemærket.BrianDS skrev: ↑19. apr 2023, 21:49
Sådan rent teknisk gælder det vel også for fossilbiler? De vil også være mere effektive hvis man designer dem aerodynamisk, dog vil de ofte være lettere
Se på bilmodellerne på markedet i dag, 500.000 kr og opefter er desværre ikke unormalt, hvordan er 500.000 kr for dyrt for en ID.7, kontra andre elbiler til 500.000 kr? Eller fossilbiler?
Biler generelt er for dyre, både dem med afgift, og elbilerne
Plads i motorum? (fossil motoren fylder alt andet lige mere end el)
Luft til køling af motor (som vel naturligt giver højere vindmodstand, der skal huller til at få luft ind).
Så der kan jo være ganske gode grunde til at vindmodstand ikke er helt så væsentligt som i en elbil
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6026
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6457 times
- Been thanked: 1639 times
Re: ID.7 præsenteret
Det kommer vel an på bilen?martinta skrev: ↑21. apr 2023, 20:40Omvendt, så er der vel nogle ting en fossilbil har brug for, som ikke er helt så vigtige ved en elbil?BrianDS skrev: ↑21. apr 2023, 20:12Det ændrer vel ikke på at en forbedring af vindmodstanden hjælper uanset hvilket drivmiddel bilen kører på...?Morten Hedensted skrev: ↑21. apr 2023, 15:46
Vindmodstand er ikke lige så vigtigt i en fossilbil som i en elbil, af den simple årsag, at vinden er langt hårdere ved rækkevidden i en elbil end i en fossilbil. Og det ved du jo udemærket.
Plads i motorum? (fossil motoren fylder alt andet lige mere end el)
Luft til køling af motor (som vel naturligt giver højere vindmodstand, der skal huller til at få luft ind).
Så der kan jo være ganske gode grunde til at vindmodstand ikke er helt så væsentligt som i en elbil
Min elbil tænker jeg faktisk ikke der vil være det store problem at skohorne en fossilmotor ned i foran - nuvel, ikke en V8, men sådan en lille 1 eller 2 liters sag kunne der nu nok godt være.
Der er også stadig "hul" til køleren til AC i elbilen, og mange fossilbiler er mere lukkede i fronten end de har været tidligere.
Der er jo også brug for køling (og varme) af systemerne i en elbil, batteriet fylder rigtig meget i elbilen kontra tanken og motoren i fossilbilen, alt andet lige, så kan jeg ikke helt forstå hvorfor bedre aerodynamik skulle gavne mindre i fossilbilen kontra elbilen - hvorfor laver man ellers F1 og endurance biler med god aerodynamik?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: ID.7 præsenteret
Klart. Gevinsten er bare langt større ved eldrift. Måske fordi effektiviteten er så høj på en elmotor, så den rammes med det samme, den skal yde lidt mere.BrianDS skrev: ↑21. apr 2023, 20:12Det ændrer vel ikke på at en forbedring af vindmodstanden hjælper uanset hvilket drivmiddel bilen kører på...?Morten Hedensted skrev: ↑21. apr 2023, 15:46Vindmodstand er ikke lige så vigtigt i en fossilbil som i en elbil, af den simple årsag, at vinden er langt hårdere ved rækkevidden i en elbil end i en fossilbil. Og det ved du jo udemærket.BrianDS skrev: ↑19. apr 2023, 21:49
Sådan rent teknisk gælder det vel også for fossilbiler? De vil også være mere effektive hvis man designer dem aerodynamisk, dog vil de ofte være lettere
Se på bilmodellerne på markedet i dag, 500.000 kr og opefter er desværre ikke unormalt, hvordan er 500.000 kr for dyrt for en ID.7, kontra andre elbiler til 500.000 kr? Eller fossilbiler?
Biler generelt er for dyre, både dem med afgift, og elbilerne
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13249
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4543 times
Re: ID.7 præsenteret
Var lige forbi lokal VW og snuse til ID.7 på deres Åbent Hus dag.
Følgende skal på ingen måde forstås som en anmeldelse. Dertil er prøveturen på ca 25 min og lidt kiggen rundt i modellen i udstillingslokalet, for tynd en kop te.
Desuden tror jeg ikke jeg kan bringe noget til torvs, som ikke allerede er dækket af Autogefühl og mange andre
But here goes.
Mit overordnede indtryk var godt. Den er kort sagt rigtig dejlig at køre i.
Meget komfortabel, en rigtig flyder. Og det er sådan jeg godt kan lide det. Morfar / komfort slår sport.
Infotainment : større skærm end jeg er vant til fra Eny'en, og oplevelsen af hastighed var rigtig god. Den var meget responsiv, og man dappede rundt i menuerne som var det en veloplagt smartphone.
Jeg synes det klæder VW overordentlig godt at have fjernet den lille skærm der fulgte ratstammen, og i stedet indlejre den i dashboardet. Som jeg er vant til fra Eny'en ... det er meget mere til min smag.
Kabinens materialer var gefühlt rigtig gode.
Sæderne i den Style model jeg prøvede (listepris: 557.000), var supergode. Sidde- og kørestilling --> helt til UG.
Alcantara kombineret med plasticlæder med en blå kontraststribe på dørsiderne, tog sig godt ud.
Elementerne til ambientebelysningen i dørene, minder mig om det ydre udtryk på hotellet Cosmopolitan i Las Vegas
Knapperne på rattet ............ well, vi har været omkring det. Jeg kan bare konstatere at jeg i hvert fald behøver mere "tilvænning"...
Gearvælgeren i højre stilk synes jeg ikke er et problem. Det sad hurtigt.
Til gengæld ville jeg også lige skulle vænne mig til at viskeren nu er i venstre stilk sammen med blink. Mon det er den første VAG bil hvor visker er i venstre stilk ? Jeg ved det ikke .... men jeg har i hvert fald kun kendt det i højre side.
Meget brugbart bagagerum, og virkelig meget benplads ved bagsæderne! Der bør et par langbenede teenagere ikke komme i vanskeligheder.
Masser af aflæggeplads i midterkonsollen. Blot synes jeg det er synd at armlænet ikke kan skydes fremad, for at give støtte tættere på rattet. Men den "skavank" lever jeg også med i Eny'en. (Også) på det punkt brillerer e-Golf'en.. haha
Præstationsmæssigt kunne man sagtens mærke at den har flere kræfter end jeg er vant til.
Forum vil vide at det ikke er en vigtig parameter for mit vedkommende, men det betyder ikke at det ikke fortjener at blive nævnt .... da mange (de fleste?) vil lægge vægt på dette.
Jeg synes den havde godt med kræfter, og leverede dem ganske overbevisende.
Assistentsystemerne kunne jeg naturligvis ikke teste vildt meget. Konstaterede at de ved første indtryk fungerer ligesom det jeg er vant til i Eny'en.
Jeg synes kamera/billedkvaliteten på Area View var virkelig god. Lå og manøvrerede lidt rundt på en rasteplads for at se både for, bag og til siderne, og det virkede meget overbevisende.
Følgende skal på ingen måde forstås som en anmeldelse. Dertil er prøveturen på ca 25 min og lidt kiggen rundt i modellen i udstillingslokalet, for tynd en kop te.
Desuden tror jeg ikke jeg kan bringe noget til torvs, som ikke allerede er dækket af Autogefühl og mange andre
But here goes.
Mit overordnede indtryk var godt. Den er kort sagt rigtig dejlig at køre i.
Meget komfortabel, en rigtig flyder. Og det er sådan jeg godt kan lide det. Morfar / komfort slår sport.
Infotainment : større skærm end jeg er vant til fra Eny'en, og oplevelsen af hastighed var rigtig god. Den var meget responsiv, og man dappede rundt i menuerne som var det en veloplagt smartphone.
Jeg synes det klæder VW overordentlig godt at have fjernet den lille skærm der fulgte ratstammen, og i stedet indlejre den i dashboardet. Som jeg er vant til fra Eny'en ... det er meget mere til min smag.
Kabinens materialer var gefühlt rigtig gode.
Sæderne i den Style model jeg prøvede (listepris: 557.000), var supergode. Sidde- og kørestilling --> helt til UG.
Alcantara kombineret med plasticlæder med en blå kontraststribe på dørsiderne, tog sig godt ud.
Elementerne til ambientebelysningen i dørene, minder mig om det ydre udtryk på hotellet Cosmopolitan i Las Vegas
Knapperne på rattet ............ well, vi har været omkring det. Jeg kan bare konstatere at jeg i hvert fald behøver mere "tilvænning"...
Gearvælgeren i højre stilk synes jeg ikke er et problem. Det sad hurtigt.
Til gengæld ville jeg også lige skulle vænne mig til at viskeren nu er i venstre stilk sammen med blink. Mon det er den første VAG bil hvor visker er i venstre stilk ? Jeg ved det ikke .... men jeg har i hvert fald kun kendt det i højre side.
Meget brugbart bagagerum, og virkelig meget benplads ved bagsæderne! Der bør et par langbenede teenagere ikke komme i vanskeligheder.
Masser af aflæggeplads i midterkonsollen. Blot synes jeg det er synd at armlænet ikke kan skydes fremad, for at give støtte tættere på rattet. Men den "skavank" lever jeg også med i Eny'en. (Også) på det punkt brillerer e-Golf'en.. haha
Præstationsmæssigt kunne man sagtens mærke at den har flere kræfter end jeg er vant til.
Forum vil vide at det ikke er en vigtig parameter for mit vedkommende, men det betyder ikke at det ikke fortjener at blive nævnt .... da mange (de fleste?) vil lægge vægt på dette.
Jeg synes den havde godt med kræfter, og leverede dem ganske overbevisende.
Assistentsystemerne kunne jeg naturligvis ikke teste vildt meget. Konstaterede at de ved første indtryk fungerer ligesom det jeg er vant til i Eny'en.
Jeg synes kamera/billedkvaliteten på Area View var virkelig god. Lå og manøvrerede lidt rundt på en rasteplads for at se både for, bag og til siderne, og det virkede meget overbevisende.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: ID.7 præsenteret
Har i set at priserne har fået et ordentligt nøk ned? Op til 80.000kr lader til nogle hos Semler koncernen indså at markedet ikke heeelt var til de priser de havde håbet.
En ID.7 Style koster nu 489k
En ID.7 Style koster nu 489k
.
- dklap
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 216 times
Re: ID.7 præsenteret
Tak for beretningen @HansH. Overvejede selv at tage ud og kigge lidt på den i dag, vejret var dog ikke lige til det.
Sådan overall, synes jeg den virker vellykket med rigtig mange forbedringer over de hidtige ID’ere. Det går den rigtige vej.
Holder dog fast i mit synspunkt fra side 1, er meget lidt fan af den “bølgende” linje på bagerste del af siderne. Både ID.4 og 5 lider af samme problem. Udover den gamle batmobil, kommer jeg i denne tid også til at tænke på en kane når jeg ser det. Og så burde taget på en eller anden måde være integreret bedre i resten af bilen, det ser lidt “påsat” ud.
Men alt i alt er den nu helt okay. Og specielt i den mørkeblå farve
… man får helt lyst til at ændre farven på sin kedelige hvide bil.
Sådan overall, synes jeg den virker vellykket med rigtig mange forbedringer over de hidtige ID’ere. Det går den rigtige vej.
Holder dog fast i mit synspunkt fra side 1, er meget lidt fan af den “bølgende” linje på bagerste del af siderne. Både ID.4 og 5 lider af samme problem. Udover den gamle batmobil, kommer jeg i denne tid også til at tænke på en kane når jeg ser det. Og så burde taget på en eller anden måde være integreret bedre i resten af bilen, det ser lidt “påsat” ud.
Men alt i alt er den nu helt okay. Og specielt i den mørkeblå farve
… man får helt lyst til at ændre farven på sin kedelige hvide bil.
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6253
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2072 times
- Been thanked: 673 times
Re: ID.7 præsenteret
Den ligner bare en Tesla S set bagfra
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- dklap
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 216 times
Re: ID.7 præsenteret
Der er også begyndt at dukke lidt billeder af Tourer’en op, har ikke styr på om de er vist her.
Umiddelbart bedre bagfra, selvom jeg heller ikke synes det spiller 100%.
Umiddelbart bedre bagfra, selvom jeg heller ikke synes det spiller 100%.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6026
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6457 times
- Been thanked: 1639 times
Re: ID.7 præsenteret
Er det længe siden du har set en Tesla Model S?
- These users thanked the author BrianDS for the post:
- Morten Hedensted
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6026
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6457 times
- Been thanked: 1639 times
Re: ID.7 præsenteret
@HansH gear ved rattet, og viskere til venstre har ID.Buzz også, det er ikke helt nemt når man bare lige kører en kort tur - men det er godt VW har styr på det med automatiske viskere, så går det kun galt når man skal bruge sprinkler...
Aquamarin Blue Metallic er jeg helt vild med
Aquamarin Blue Metallic er jeg helt vild med
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6253
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2072 times
- Been thanked: 673 times
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13249
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4543 times
Re: ID.7 præsenteret
Helt bestemt.
Som forhenværende Passat-ejer, så var der en masse genkendelighed og gensynsglæde over det, synes jeg. Jeg fornemmede det samme "landevejslokomotiv" over den som jeg havde med min B7'er ...... hvor man bare føler man kunne køre til Sydafrika uden at blive træt (af at køre den).
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13249
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4543 times
Re: ID.7 præsenteret
Den blå passer virkelig godt til den.BrianDS skrev: ↑3. dec 2023, 21:11@HansH gear ved rattet, og viskere til venstre har ID.Buzz også, det er ikke helt nemt når man bare lige kører en kort tur - men det er godt VW har styr på det med automatiske viskere, så går det kun galt når man skal bruge sprinkler...
Aquamarin Blue Metallic er jeg helt vild med
Jeg sad og kiggede på den viskerstilk, og kunne kun gennemskue at man skulle trykke ind på enden for at sprinkle.
Men derudover kunne jeg ikke lige tyde symbolerne ...... for det var jo bare blinkerstilken ?
Indtil jeg tog ved den, og mærkede at der på bagsiden var en kontakt man kunne vippe op og ned, i 4 hak. Det var så til viskerne .. hehe
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6026
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6457 times
- Been thanked: 1639 times
Re: ID.7 præsenteret
Jeg kan overhovedet ikke se sammenligningen, de to vidt forskellige blå farver er da næsten det der er tættest på at ligne
Når det er sagt, så lægger jeg først nu mærke til hvor uheldigt "ID.7" sidder i forhold til nummerplade rammen... Godt det kan pilles af
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4951
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4441 times
- Been thanked: 1958 times
- Kontakt:
Re: ID.7 præsenteret
Kører MB ikke også med en stilk i deres med aut gear? Synes jeg at huske fra min fars c-klasse
Udseendet er jeg heller ikke helt vild med - kan ikke lige se så meget model S, men mere end Id.5 med dværgvækst det der mesh i lygterne ser skørt ud.
@HansH - har den lille skærm foran ikke helt utrolig dårlig opløsning? Eller er det billedet der snyder?
Udseendet er jeg heller ikke helt vild med - kan ikke lige se så meget model S, men mere end Id.5 med dværgvækst det der mesh i lygterne ser skørt ud.
@HansH - har den lille skærm foran ikke helt utrolig dårlig opløsning? Eller er det billedet der snyder?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13249
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4543 times
Re: ID.7 præsenteret
Display i bilen er fint. Det er mit billede der har fokus på rattet, og derfor får skærmen bagved til at se sløret ud.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 666 times
Re: ID.7 præsenteret
Tænkt eksempel:HansH skrev: ↑21. apr 2023, 16:01Hvorfor egentlig det ?Morten Hedensted skrev: ↑21. apr 2023, 15:46Vindmodstand er ikke lige så vigtigt i en fossilbil som i en elbil, af den simple årsag, at vinden er langt hårdere ved rækkevidden i en elbil end i en fossilbil. Og det ved du jo udemærket.
Elbil bruger 20kWH for at køre 100km. Af de 20 er 1kWH opvarmning og 19 KWH fremdrift. Påvirkes CW'en så påvirker du 95% af forbruget.
Fossilbil bruger det der tilsvarer til 100kWH for at køre 100km. Fossilbilen bruger 19KWH til fremdrift. Resten er tab. Noget af tabet er varme, man genvinder til at opvarme kabinen med. Påvirker man CW'en så påvirker man kun 19% af forbruget
- These users thanked the author Tonny for the post (total 3):
- Morten Hedensted • HansH • BrianDS
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: ID.7 præsenteret
Listepris på en Style er 489.995. Hvis den du har set på er prissat til 557, så svarer den til det der ved lanceringen hed 75 Edition Max. Så er sæderne med klima og smartere indtræk end i Style.HansH skrev: Sæderne i den Style model jeg prøvede (listepris: 557.000)...
Begge har interiør og eksteriør pakke, til 557 er det dog plus varianterne.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: ID.7 præsenteret
Basisvarianten er sat 30.000 ned, mellemvarianten 60.000, topvarianten der henvises til der er sat 80.000 ned, er ikke længere i programmet. Det svarer til en Style med alle pakker.PhillOS skrev:Har i set at priserne har fået et ordentligt nøk ned? Op til 80.000kr lader til nogle hos Semler koncernen indså at markedet ikke heeelt var til de priser de havde håbet.
En ID.7 Style koster nu 489k
Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10872
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
Re: ID.7 præsenteret
Det var straks et mere spiseligt design. Jeg synes dog stadig på ingen måde det er hverken en elegant, smart eller pæn bil. Man kunne håbe, at de laver en ID.Passat eller ID.Superb en dag
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 666 times
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: ID.7 præsenteret
Fordi du tænker at den nye Passat adskiller sig designmæssigt markant fra ID.7 Tourer?GaSelle skrev:Det var straks et mere spiseligt design. Jeg synes dog stadig på ingen måde det er hverken en elegant, smart eller pæn bil. Man kunne håbe, at de laver en ID.Passat eller ID.Superb en dag
Design, skal i min optik, bare være effektivt og funktionelt når vi snakker el. Dybest set kan kan alligevel ikke se det når man sidder inde i bilen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10872
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
Re: ID.7 præsenteret
Nej, jeg havde mere B8 i tankerne. Den nye Passat er jeg heller ikke fan af. Du har ret i, at man ikke kan se bilen fra førersædet - men derfor er der jo ingen grund til at græmmes over bilen hver gang man nærmer sig den på parkeringspladsenMorten Hedensted skrev: ↑4. dec 2023, 11:20Fordi du tænker at den nye Passat adskiller sig designmæssigt markant fra ID.7 Tourer?GaSelle skrev:Det var straks et mere spiseligt design. Jeg synes dog stadig på ingen måde det er hverken en elegant, smart eller pæn bil. Man kunne håbe, at de laver en ID.Passat eller ID.Superb en dag
Design, skal i min optik, bare være effektivt og funktionelt når vi snakker el. Dybest set kan kan alligevel ikke se det når man sidder inde i bilen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13249
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4543 times
Re: ID.7 præsenteret
Én ting er hvordan de ser ud ...... noget andet er navnet.
Og lige i forhold til navnelegen, så er jeg overbevist om at ID-familien en dag er afløst af de gammelkendte navne.
Der snakkes om ID.Golf, og lur mig om ikke ID.7 en dag fases over i ID.Passat.
Og en eller anden dag er det min forventning at ID. lige så stille forsvinder.
VW har så stærke brands i Polo, Golf, Passat ... at det i mine øjne ville være galmandsværk at opgive dem. VW er i en kæmpe transitionsfase, og derfor har de brug for noget til at signalere omstilling osv for nærværende. Men når de en dag finder tiden inde til det, så tror jeg de gamle navne vender tilbage og erstatter ID.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: ID.7 præsenteret
Omvendt, så skal jeg se på den hver gang jeg går ind eller ud af mit hus, baseret på at min carport er placeret samme sted som min hoveddørMorten Hedensted skrev: ↑4. dec 2023, 11:20Fordi du tænker at den nye Passat adskiller sig designmæssigt markant fra ID.7 Tourer?GaSelle skrev:Det var straks et mere spiseligt design. Jeg synes dog stadig på ingen måde det er hverken en elegant, smart eller pæn bil. Man kunne håbe, at de laver en ID.Passat eller ID.Superb en dag
Design, skal i min optik, bare være effektivt og funktionelt når vi snakker el. Dybest set kan kan alligevel ikke se det når man sidder inde i bilen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Så det har trodsalt stadig lidt at skulle have sagt.
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: ID.7 præsenteret
Den er vel ikke så slem man behøver græmmes. Jeg tænker den er lidt konservativ. Grænsende til det kedeligeGaSelle skrev:Nej, jeg havde mere B8 i tankerne. Den nye Passat er jeg heller ikke fan af. Du har ret i, at man ikke kan se bilen fra førersædet - men derfor er der jo ingen grund til at græmmes over bilen hver gang man nærmer sig den på parkeringspladsenMorten Hedensted skrev: ↑4. dec 2023, 11:20Fordi du tænker at den nye Passat adskiller sig designmæssigt markant fra ID.7 Tourer?GaSelle skrev: Det var straks et mere spiseligt design. Jeg synes dog stadig på ingen måde det er hverken en elegant, smart eller pæn bil. Man kunne håbe, at de laver en ID.Passat eller ID.Superb en dag
Design, skal i min optik, bare være effektivt og funktionelt når vi snakker el. Dybest set kan kan alligevel ikke se det når man sidder inde i bilen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6026
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6457 times
- Been thanked: 1639 times
Re: ID.7 præsenteret
Der er klart andre biler der er langt værre...Morten Hedensted skrev: ↑4. dec 2023, 12:04...
Den er vel ikke så slem man behøver græmmes. Jeg tænker den er lidt konservativ. Grænsende til det kedelige
- These users thanked the author BrianDS for the post:
- Morten Hedensted
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK