Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 792
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 120 times

Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af jencka » 27. maj 2023, 11:35

Jamen for mig passer det fint for jeg er da sk... glad for min Skoda 😉😎

Og så er Skoda endda foran fætre og kusiner !
Skærmbillede 2023-05-27 123100.png
Skærmbillede 2023-05-27 123100.png (38.59 KiB) Vist 931 gange
Skærmbillede 2023-05-27 123127.png
Skærmbillede 2023-05-27 123127.png (26.31 KiB) Vist 931 gange
Men tror vi den er retvisende?

https://www.bt.dk/forbrug/unikke-tal-he ... rk-lige-nu
These users thanked the author jencka for the post:
superbeszzz
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af superbeszzz » 27. maj 2023, 12:31

Indtil videre gældende for min BMW. Vores Fiat er dog overraskende langt nede på listen. Væsentligt færre fejl på den end på vores forhenværende e-tron og Taycan.

Man får absurd meget bil for pengene med sådan en 500e cab la prima, syntes jeg.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af DanielB12 » 27. maj 2023, 12:45

Passer med mine oplevelse, særligt ift BMW og salgsoplevelse og værkstedsoplevelsen, ift Audi.

Men det er jo overall, sammenblanding af salgsoplevelse, værksted, kvalitet etc etc.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af GaSelle » 27. maj 2023, 13:48

Jeps, jeg er enig. Også i, at Skoda rangerer højere end Audi og VW på salg/værksted.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af kGlerup » 27. maj 2023, 14:19

Umiddelbart er VW for højt på listen. Andre mærker må have nogle miserable værksteder
These users thanked the author kGlerup for the post:
superbeszzz

jesperCH
Nyt medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 17. jan 2020, 01:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af jesperCH » 27. maj 2023, 15:36

Ved ikke om det er retvisende for Seat.
Kan kun tale min egen sag, og der vil jeg sige Seat ligger for lav, min Leon 5f 1,4 tsi 150hk fra 2016, har lige rundet 340’000km og den har aldrig brokket sig hverken mekanisk eller teknisk, 7-9-13 så har det kun været sliddele som er blevet skiftet, os selvom bilen har været chippet lige siden jeg købte den.

Og når det kommer til værksteder, har det nok lige så meget med den enkelte medarbejder at gøre, det har jeg hvertfald et eksempel på, overholdte selvfølgelig min service på leonen, hos den Seat forhandler jeg købte bilen, og har været rigtig glad for værkstedet i mange år, meget behagelig og kompetente medarbejder, de var nemme at forhandle en god pris med og havde ikke meget at sætte en finger på med hensyn til deres arbejde på bilen (der var lige en enkelt gang en lærling valgte at skære store huler i inderskærmen for at komme til at montere nye støddæmper, men der lå de sig os helt fladt ned, og skiftede skærmen uden noget brok)
Men så skete der noget sidste år, 2 medarbejder i reservedels afdelingen blev skiftet ud, og så er det kun gået ned at bakke siden, de er ikke længere til at forhandle med, fik en pris på 9600kr for komplet udskiftning af bremser hele vejen rundt, og da jeg nævnte prisen nok lige var i overkanten, så fik jeg bare meldingen at det var prisen, og jeg var frit for at vælge andet værksted hvis de kunne gøre det billigere, så har holdt mig væk lige siden,
Nu har jeg brugt Seat i Brøndby et par gange, og der har jeg ikke noget at sætte en fingere på i nu.

Så fra mit eget perspektiv ligger Seat for lav,
Jeg er hvertfald glad for min Leon.

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af xbn » 27. maj 2023, 18:18

Samme her, ved ikke hvad for en Honda, der skulle gøre mig gladere end jeg er for Škodaen (måske en s2000).
Billede

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 206 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af Jannik » 27. maj 2023, 19:18

Min C-klasse har ikke været helt fejlfri, men den service jeg får af værkstedet, har jeg ikke oplevet før.
Det er bare topklasse.
Man betaler naturligvis også for det via bilens købspris.

Skulle jeg rate Skoda idag, blev det helt og aldeles i bunden udelukkende pga. den behandling min svigerfar har fået for nyligt på et Skoda værksted. Bilen fejler ikke noget.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Avatar
Nyt medlem
Indlæg: 302
Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 85 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af Avatar » 28. maj 2023, 06:12

Baseret på ejernes udtalelser, er jeg forundret over Tesla ikke indtager toppladsen...

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af HansH » 28. maj 2023, 08:11

Avatar skrev:
28. maj 2023, 06:12
Baseret på ejernes udtalelser, er jeg forundret over Tesla ikke indtager toppladsen...
Jeg forstår godt hvad du stikker til.
At der sættes en klap for det kritiske øje, og al energi bruges på at forherlige og forsvare det man har.
Altså - som var det ens børn.. :)

Jeg synes bare ikke, at det er dét jeg oplever herinde.
Der vil altid være nogen der er mindre objektive end andre. Både her og på facebook osv
Men det gælder i lige stort omfang Tesla-ejere, VAG-ejere og andre som jeg ser det.

Jeg synes faktisk at langt de fleste af vagcars Tesla-ejere fremstiller et ganske afklaret syn på tingene.
At bilen og den salgs- og serviceorganisation der står bag, har nogle åbenlyst gode egenskaber og nogle åbenlyst knap så gode egenskaber.
Men at de, alt lagt på vægtskålen, er godt nok tilfredse med deres valg.
Og det samme tror jeg kunne siges om en VAG-ejer.

Sådan har jeg det i hvert fald selv.
Jeg kan sagtens se hvor vores ellerter ikke kan matche en Tesla.
Men overall er jeg glad for det jeg har.
These users thanked the author HansH for the post:
superbeszzz
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af martinta » 28. maj 2023, 08:55

Avatar skrev:
28. maj 2023, 06:12
Baseret på ejernes udtalelser, er jeg forundret over Tesla ikke indtager toppladsen...
Tag et kig på diverse tesla facebook grupper, så skal du se løjer :lol:

Når det så er sagt, så er det mit indtryk at det er et fåtal der til gengæld er ekstremt aktive der forsvarer specielt tesla hver gang folk kritiserer mærket.

Jeg er til gengæld endnu mere forbavset over at Mercedes har den placering som de har, kan ikke mindes jeg har haft en bil (Selv min gamle Seat), som gav så mange hovedbrud og med så ringe service på værkstedet og så mange stumper der gik i stykker som den.

Men det tyder jo så på at min var en mandagsmodel, siden folk jo umiddelbart er godt tilfreds.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af TorbenRasmussen » 28. maj 2023, 09:08

Ser man på indexet, så passer det i hvert fald ikke herhjemme, at Tesla kun er 10% under Volvoen. Jeg ville skubbe Tesla noget længere ned, men jeg har så også en bil, der har været uden kameraer i 2 måneder og først har udsigt til en servicetid om over en måned.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af BrianDS » 28. maj 2023, 09:37

@Avatar som @HansH og @martinta pointerer, så skal man sortere lidt skidt fra kanel i udtalelserne.

Går man på grupper specifikt på et bilmærke, så hører man oftest om al elendigheden, går man derimod på fx Elbilforeningens Facebook gruppe, så bliver man straks overfaldet af nogle enkelte som både kører mere end alle andre, absolut ingen service laver, og kører jorden rundt på en opladning (overdrivelse fremmer forståelsen), de forherliger deres eget, og kan på ingen måde tåle at nogen stiller spørgsmål til, eller kritiserer en bil som de selv har valgt.

Det er muligvis disse individer der giver et andet indtryk end virkeligheden, men desværre også nogle af dem der er meget aktive....
Ja, jeg skriver "desværre", fordi det giver et skævt billede, hvor jeg har mødt nogen som har købt en Tesla og så har de fået at vide at den aldrig skal have service eller lignende, og de kører vitterligt bare i bilen, og kan derefter ikke forstå når den går i stykker (og Tesla ikke dækker), dette er bare et eksempel.

Uanset om det er den ene eller den anden elbil, så er der nogen der bliver skuffet når de prøver det selv, fordi der er solskinshistorier hvor folk i bedste mening udelader "ulemperne", det gælder både Tesla og andre. Og omvendt er der nogen der tror på at elbiler nærmest er det onde selv, og derfor forsøger at skræmme alle væk fra elbiler, der er begge lejre, og den ene er ikke bedre end den anden, tværtimod.

Denne klumme fik i flere sociale medier en hård skare af elbilfans til at slå hårdt på deres tilsvarende modsætninger, og beviste samtidig at de på ingen måde var bedre end det klummen kritiserer ;-)
https://bilmagasinet.dk/blogs/klumme-vi ... ilerne-til

Jeg tænker auto indexet trods alt er lidt bedre til at favne de forskellige grupperinger
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af TorbenRasmussen » 28. maj 2023, 10:05

Jeg forestiller mig, at Tesla rykker nedad. Det er en meget bredere skare der de sidste måneder har købt en Y’er og de vil lige om lidt erfare at service på alle disse biler ikke lader sig gøre fordi Tesla ikke har lavet flere serviceværksteder. Respons på henvendelser (som kun kan ske gennem app) er på over en uge og ventetiden på at de diagnosticerer er mindst 3. Og først når de har diagnosticeret, indkøbt dele og fået dem hjem får du lov at booke en tid. Dvs. du hænger i deres system - uden mulighed for at “svinge ind forbi” - helt indtil de dimser de tror skal bruges er kommet ind på lageret. Virker en rep ikke, så er du bagerst i køen igen imens du venter på en ny diagnose, nye dele og ny servicetid. Det giver sindssyg lang ventetid.

Hos Audi, BMW og Volvo har jeg altid lige kunne komme forbi næste dags morgen på vej til arbejde, få set på eventuelle fejl, og få en tid til at få det fikset inden for 2 uger. Blot det at blive mødt af et menneske, gør en kæmpe forskel. Der har faktisk været relativt mange småfejl på min Volvo, men de har været enormt effektive til at finde tid til at fikse dem. Og så må deres forsyningskæde være anderledes gearet, da de fleste ting har kunne leveres på få døgn, selvom vi snakker elektronik.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post (total 5):
HansHmartintajansomDanielB12BrianDS
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af JerrilD » 28. maj 2023, 11:07

Jeg er mere glad for min Suzuki end den indikerer på det index :D Den burde ligge i nr 1 :D

Men Seat passer meget godt. Min gamle Ibiza cupra stod mere på værksted end den kørte.... Synes kvaliteten var ringe... Men en sjov nok bil.
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af superbeszzz » 28. maj 2023, 12:11

TorbenRasmussen skrev:
28. maj 2023, 10:05
Jeg forestiller mig, at Tesla rykker nedad. Det er en meget bredere skare der de sidste måneder har købt en Y’er og de vil lige om lidt erfare at service på alle disse biler ikke lader sig gøre fordi Tesla ikke har lavet flere serviceværksteder. Respons på henvendelser (som kun kan ske gennem app) er på over en uge og ventetiden på at de diagnosticerer er mindst 3. Og først når de har diagnosticeret, indkøbt dele og fået dem hjem får du lov at booke en tid. Dvs. du hænger i deres system - uden mulighed for at “svinge ind forbi” - helt indtil de dimser de tror skal bruges er kommet ind på lageret. Virker en rep ikke, så er du bagerst i køen igen imens du venter på en ny diagnose, nye dele og ny servicetid. Det giver sindssyg lang ventetid.

Hos Audi, BMW og Volvo har jeg altid lige kunne komme forbi næste dags morgen på vej til arbejde, få set på eventuelle fejl, og få en tid til at få det fikset inden for 2 uger. Blot det at blive mødt af et menneske, gør en kæmpe forskel. Der har faktisk været relativt mange småfejl på min Volvo, men de har været enormt effektive til at finde tid til at fikse dem. Og så må deres forsyningskæde være anderledes gearet, da de fleste ting har kunne leveres på få døgn, selvom vi snakker elektronik.
Hos Porsche, skal man vente 3-4 uger for at kunne svinge forbi. Det var en af de udfordringer, der gjorde, at jeg ville ud af mit Porsche bekendtskab. Det syntes jeg simpelthen ikke var et serviceniveau, der modsvarede pris eller brand.
These users thanked the author superbeszzz for the post (total 4):
jansommartintaTorbenRasmussenBrianDS
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af HansH » 28. maj 2023, 12:15

TorbenRasmussen skrev:
28. maj 2023, 10:05
Jeg forestiller mig, at Tesla rykker nedad. Det er en meget bredere skare der de sidste måneder har købt en Y’er og de vil lige om lidt erfare at service på alle disse biler ikke lader sig gøre fordi Tesla ikke har lavet flere serviceværksteder. Respons på henvendelser (som kun kan ske gennem app) er på over en uge og ventetiden på at de diagnosticerer er mindst 3. Og først når de har diagnosticeret, indkøbt dele og fået dem hjem får du lov at booke en tid. Dvs. du hænger i deres system - uden mulighed for at “svinge ind forbi” - helt indtil de dimser de tror skal bruges er kommet ind på lageret. Virker en rep ikke, så er du bagerst i køen igen imens du venter på en ny diagnose, nye dele og ny servicetid. Det giver sindssyg lang ventetid.

Hos Audi, BMW og Volvo har jeg altid lige kunne komme forbi næste dags morgen på vej til arbejde, få set på eventuelle fejl, og få en tid til at få det fikset inden for 2 uger. Blot det at blive mødt af et menneske, gør en kæmpe forskel. Der har faktisk været relativt mange småfejl på min Volvo, men de har været enormt effektive til at finde tid til at fikse dem. Og så må deres forsyningskæde være anderledes gearet, da de fleste ting har kunne leveres på få døgn, selvom vi snakker elektronik.
Godt indlæg.

Da vi skulle lægge alle plusser og minusser på vægtskålen, var Tesla's serviceorganisation en af de ting jeg lagde på minussiden.
Jeg er generelt ok med digitale selvbetjeningsløsninger, men er ikke lige helt klar til det koncept de kører.

Og jeg tror du har en god pointe mht at Tesla, med sine prisnedsættelser, er blevet bredt ud til en lille smule mere nuanceret brugerskare end tidligere.
Det skal blive spændende at følge hvordan konceptet holder i takt med denne udbredelse.
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af TorbenRasmussen » 28. maj 2023, 13:39

Præcis. Førhen har en god portion af de med en TM3 eller TMY været fans i en eller anden afskygning. Nu er det enhver der har kigget på value-for-money og - ligesom jeg - ikke helt været nok inde i hvor elendig Teslas serviceorgan fungerer. Hvis tingene ikke går i stykker, så er alting stadig lyserødt. Hvis man får brug for hjælp derimod…
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
BrianDS
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

SzleeperDK
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 56 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af SzleeperDK » 28. maj 2023, 15:29

TorbenRasmussen skrev:Præcis. Førhen har en god portion af de med en TM3 eller TMY været fans i en eller anden afskygning. Nu er det enhver der har kigget på value-for-money og - ligesom jeg - ikke helt været nok inde i hvor elendig Teslas serviceorgan fungerer. Hvis tingene ikke går i stykker, så er alting stadig lyserødt. Hvis man får brug for hjælp derimod…
Det er altså ikke altid det foregår sådan. Jeg har en ladeklap der hænger lidt, det kan jeg få en tid på værksted (ikke ranger) den 2/6, jeg lavede sagen i dag.

Har 5 små ting der skal laves, inkl. defekt parkeringssensor. Der fik jeg en ranger tid som kommer indenfor 1 uge.

Det synes jeg er ok. Er med på at oplevelser kan svinge, ved også at Tonny havde bøvl. Ville dog lige sige at det åbenbart ikke er alt det er en katastrofe.

Jeg har dælme haft mine problemer med VW da jeg kørte det. Så for mig vokser træerne sjældent ind i himlen.
Min Tesla er hverken bedre eller værre end de VW jeg har haft. Og er bestemt ikke fan Billede

Sendt fra min Pixel 7 med Tapatalk


Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af TorbenRasmussen » 28. maj 2023, 16:51

Det må nok relatere sig til landsdel også. Jeg er tilknyttet Greve og her var første ledige tid (booket i fredags) d. 3/7 - vel og mærke med en fejl, som de allerede har fået dele hjem til.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
BrianDS
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1733
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af Thor-thor » 28. maj 2023, 17:45

Det er nemt at relatere til irritationen over ventetiden på en rep. etc. @TorbenRasmussen
Men det bliver lidt ensidigt/anekdotisk. JEG har haft en dårlig oplevelse, derfor er det dårligt....

Jeg har haft Tesla i knap 3 år, uden problemer. Betyder det så, at der ikke er nogen problemer?

Kan sagtens genkende forskellen i Teslas fremgangsmåde (og irritation over samme), sammenlignet med "de gamle" mærker.
Omvendt har jeg i sidste uge skrevet med Tesla (via app). Dels vedr. at få bilen flyttet til DK/skandinavisk SIM, i stedet for det tyske den var på. Én besked med spm, svar efter max. 15 min, med besked om at de vil flytte bilen, inden for max 2 døgn. Virkede meget nemmere end at skulle ringe.
Skulle også have lavet en (meget) lille skade. Igen bestilling via app, tog nogle dage inden der kom svar, men så fik jeg pris/tidspunkt etc. ca, 10-12 dage ude i fremtiden. Samtidig kunne det klares med en Ranger, så ingen ture til værkstedet og det var rørende billigt.
Men jeg nåede såmænd også at være irriteret over, hvorfor jeg ikke kunne ringe til værkføreren. Men her på bagkant, tænker jeg egentlig at app løsningen er lige så god...

Men bortset fra det, er jeg enig i at Tesla er udfordret på servicekapacitet, ikke mindst pga. stigningen i salget.
Der skulle dog komme flere servicecentre inden så længe (de søger folk til Aalborg)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af HansH » 28. maj 2023, 18:23

Thor-thor skrev:
28. maj 2023, 17:45
Det er nemt at relatere til irritationen over ventetiden på en rep. etc. TorbenRasmussen
Men det bliver lidt ensidigt/anekdotisk. JEG har haft en dårlig oplevelse, derfor er det dårligt....

Jeg har haft Tesla i knap 3 år, uden problemer. Betyder det så, at der ikke er nogen problemer?
Torben's anekdote er vel hverken mere eller mindre gyldig eller ensidig end din ? :)

Vi bidrager hver især med egne oplevelser.
Og så må læserne jo selv tælle til bunke og konkludere hvad de måtte have lyst til derudfra.
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
jansomBrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af TorbenRasmussen » 28. maj 2023, 18:34

Jeg synes jeg var ret klar i spyttet om at listen ikke passede for vores vedkommende. I Tesla Forums hører jeg om flere i denne del af landet, som ligeledes står på venteliste til at få tid til skift af vitale dele, men det er naturligvis en ret biaset skare, da man nok mest søger efter disse fora når noget er galt.

Min support er måske blot langsom, men der går oftest 2 dage før der er svar på spørgsmål. Og det er så kun fra 1st level support, som ikke kan svare på så meget.
Senest rettet af TorbenRasmussen 28. maj 2023, 18:34, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
BrianDS
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
Melle
Nyt medlem
Indlæg: 154
Tilmeldt: 23. mar 2022, 14:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Als
Has thanked: 38 times
Been thanked: 47 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af Melle » 28. maj 2023, 18:35

Thor-thor skrev:
28. maj 2023, 17:45
Det er nemt at relatere til irritationen over ventetiden på en rep. etc. TorbenRasmussen
Men det bliver lidt ensidigt/anekdotisk. JEG har haft en dårlig oplevelse, derfor er det dårligt....
Ja selvfølgelig bliver det ensidigt, tråden hedder jo: "Er du lige så glad for din bil...............", så Torben, eller andre kan/skal ikke udtale sig generelt, men hvad han mener :o
These users thanked the author Melle for the post:
BrianDS
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1733
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af Thor-thor » 28. maj 2023, 18:44

HansH skrev:
28. maj 2023, 18:23
Thor-thor skrev:
28. maj 2023, 17:45
Det er nemt at relatere til irritationen over ventetiden på en rep. etc. TorbenRasmussen
Men det bliver lidt ensidigt/anekdotisk. JEG har haft en dårlig oplevelse, derfor er det dårligt....

Jeg har haft Tesla i knap 3 år, uden problemer. Betyder det så, at der ikke er nogen problemer?
Torben's anekdote er vel hverken mere eller mindre gyldig eller ensidig end din ? :)

Vi bidrager hver især med egne oplevelser.
Nej, oplevelserne er lige meget værd. Enkeltvist: Tæt på ingenting værd, hvilket jeg også antyder i min forrige kommentar....

Men, uden at have lavet en optælling, tror jeg at jeg har læst min. 10-15 indlæg fra Torbens side omkring den utilfredsstillende serviceoplevelse, han har oplevet.
Jeg har (indtil nu) underholdt 0 gange, med min tilfredsstillende oplevelse!

Det der egentlig fik mig til tasterne var din "godt indlæg" kommentar, til noget som er et partsindlæg, omkring en enkelt oplevelse, som ophæves til at være et generelt billede.
Han skriver bla: "de vil lige om lidt erfare at service på alle disse biler ikke lader sig gøre"
"Respons på henvendelser (som kun kan ske gennem app) er på over en uge og ventetiden på at de diagnosticerer er mindst 3"
"du hænger i deres system - uden mulighed for at “svinge ind forbi”


Citaterne er jo ikke korrekte generelt. Passer på hans sag og sikkert også andre. Men der er også mange andre, som oplever servicen som velfungerende. Jeg har i øvrigt også læst en del indlæg på diverse fora, hvor folk lige "svinger forbi" Tesla værkstedet og får hjælp.

En enkeltsag har ikke generel gyldighed, uanset at man udbreder sin egen oplevelse til at være generel.
These users thanked the author Thor-thor for the post:
Kevinff

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af HansH » 28. maj 2023, 18:54

Thor-thor skrev:
28. maj 2023, 18:44
Nej, oplevelserne er lige meget værd. Enkeltvist: Tæt på ingenting værd, hvilket jeg også antyder i min forrige kommentar....

Men, uden at have lavet en optælling, tror jeg at jeg har læst min. 10-15 indlæg fra Torbens side omkring den utilfredsstillende serviceoplevelse, han har oplevet.
Jeg har (indtil nu) underholdt 0 gange, med min tilfredsstillende oplevelse!

Det der egentlig fik mig til tasterne var din "godt indlæg" kommentar, til noget som er et partsindlæg, omkring en enkelt oplevelse, som ophæves til at være et generelt billede.
Han skriver bla: "de vil lige om lidt erfare at service på alle disse biler ikke lader sig gøre"
"Respons på henvendelser (som kun kan ske gennem app) er på over en uge og ventetiden på at de diagnosticerer er mindst 3"
"du hænger i deres system - uden mulighed for at “svinge ind forbi”


Citaterne er jo ikke korrekte generelt. Passer på hans sag og sikkert også andre. Men der er også mange andre, som oplever servicen som velfungerende. Jeg har i øvrigt også læst en del indlæg på diverse fora, hvor folk lige "svinger forbi" Tesla værkstedet og får hjælp.

En enkeltsag har ikke generel gyldighed, uanset at man udbreder sin egen oplevelse til at være generel.
Godt indlæg.
These users thanked the author HansH for the post:
superbeszzz
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af Kevinff » 28. maj 2023, 18:56

Men vi har vel alle hørt mange skræk scenarier fra samtlige bilmærkers service organ tænker jeg? Og værksteder der hænger i bremsen.

Dog er det ret tydeligt at Tesla er vokset i et eksplosivt tempo og de har så ikke liiige tænkt over at antallet værksteder skal følge med i så vidt muligt samme tempo. Det er rookie mistakes men de kommer vel efter det


Mht trådens spørgsmål så er jeg nok ikke den rette at spørge jeg har haft både Hyundai, Seat, Audi og nu Tesla og jeg har været virkelig glad for alle sammen.. jeg må have været heldig eller nem at gøre tilfreds

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1733
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af Thor-thor » 28. maj 2023, 19:37

HansH skrev:
28. maj 2023, 18:54
Thor-thor skrev:
28. maj 2023, 18:44
..... Rant om enkeltsager kontra generelle..... ;)
Godt indlæg.
Dejligt, når de voksne behandler børnene ens :D

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af BrianDS » 29. maj 2023, 00:00

SzleeperDK skrev:
28. maj 2023, 15:29
...
Det er altså ikke altid det foregår sådan. Jeg har en ladeklap der hænger lidt, det kan jeg få en tid på værksted (ikke ranger) den 2/6, jeg lavede sagen i dag.

Har 5 små ting der skal laves, inkl. defekt parkeringssensor. Der fik jeg en ranger tid som kommer indenfor 1 uge.
...
Skal det forstås således at du har bestilt en tid på fredag, og så har du en anden tid hvor en anden kommer indenfor cirka samme uge? 🤔
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

SzleeperDK
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 56 times

Re: Er du lige så glad for din bil som dette auto index viser?

Indlæg af SzleeperDK » 29. maj 2023, 08:32

BrianDS skrev:
SzleeperDK skrev:
28. maj 2023, 15:29
...
Det er altså ikke altid det foregår sådan. Jeg har en ladeklap der hænger lidt, det kan jeg få en tid på værksted (ikke ranger) den 2/6, jeg lavede sagen i dag.

Har 5 små ting der skal laves, inkl. defekt parkeringssensor. Der fik jeg en ranger tid som kommer indenfor 1 uge.
...
Skal det forstås således at du har bestilt en tid på fredag, og så har du en anden tid hvor en anden kommer indenfor cirka samme uge? Billede
Haha forstår godt det er kringlet.

Den ene sag laves med ranger, den anden på værksted. Det er app der bestemmer om det er det ene eller andet.

Sendt fra min Pixel 7 med Tapatalk


Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"