Golf 8 GTE, årgang 2021 - Erfaringer?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 29. maj 2022, 11:04
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 8 times
Golf 8 GTE, årgang 2021 - Erfaringer?
Hej alle,
Jeg overvejer stærkt at købe en Golf 8 GTE, årgang 2021.
Jeg synes at brugt-priserne er attraktive ift. hvad man ellers kan finde i det prisleje.
er der nogen der har erfaring med denne model, og kan give lidt feedback på oplevelser ift. denne model?
Jeg synes at have læst noget med at service skulle være lidt dyrere på hybrid, da der nu er 2 styresystemer man skal tage i betragtning, samt serviceintervallet skulle være kortere end ved ''ikke-hybrid''
Jeg sætter stor pris på ethvert input.
Mvh,
William
Jeg overvejer stærkt at købe en Golf 8 GTE, årgang 2021.
Jeg synes at brugt-priserne er attraktive ift. hvad man ellers kan finde i det prisleje.
er der nogen der har erfaring med denne model, og kan give lidt feedback på oplevelser ift. denne model?
Jeg synes at have læst noget med at service skulle være lidt dyrere på hybrid, da der nu er 2 styresystemer man skal tage i betragtning, samt serviceintervallet skulle være kortere end ved ''ikke-hybrid''
Jeg sætter stor pris på ethvert input.
Mvh,
William
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Re: Golf 8 GTE, årgang 2021
Jep - min A3 har samme drivlinie som Golf 8 GTE, og jeg har kørt 50.000 km. i den til dato.William Hansen skrev: ↑13. jun 2023, 12:38Hej alle,
Jeg overvejer stærkt at købe en Golf 8 GTE, årgang 2021.
Jeg synes at brugt-priserne er attraktive ift. hvad man ellers kan finde i det prisleje.
er der nogen der har erfaring med denne model, og kan give lidt feedback på oplevelser ift. denne model?
Jeg synes at have læst noget med at service skulle være lidt dyrere på hybrid, da der nu er 2 styresystemer man skal tage i betragtning, samt serviceintervallet skulle være kortere end ved ''ikke-hybrid''
Jeg sætter stor pris på ethvert input.
Mvh,
William
Der er nok lidt forskelle i hvordan bilen opfører sig i de forskellige Modes, så mine erfaringer bygger jo på en Audi.
Der er godt træk i drivlinien, og man kan nemt komme til at brænde dæk i de første 3 gear (4 hvis vejen er fugtig)
Den kan godt være lidt "hysterisk", hvis man accellerer hårdt med automatisk gearskifte - skal du hurtigt afsted er det bedre selv at styre skiftene på ratpalerne.
Ved motorvejskørsel holder jeg den oftest i "M", da den ellers har tendens til at gear 2-3 gear ned ved overhaling.
Bilen kører rigtig godt i el-mode, og overgang fra el til benzin i hybridmode er nærmest ikke mærkbar.
Den er noget tørstig ved hurtig motorvejskørsel på benzin.
Service er lidt dyrere, da interval for olieskift kun er 15.000 km. Jeg ligger omkring kr. 4.500-5.000 for service hos Audi (det er sikkert billigere hos VW)
DSG-gearkassen skal have olieskift hver 60.000 km, ligesom på en DQ250 gearkasse - jeg kender af gode grunde ikke prisen på 60.000 km. service, men jeg vil ikke blive overrasket, hvis det ender omkring kr. 8.000
Den er i øvrigt billig i ½-årlig grøn afgift (kr. 390)
Skriv endelig hvis du har yderligere spørgsmål
- These users thanked the author CJ2110 for the post:
- William Hansen
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5581
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 370 times
Re: Golf 8 GTE, årgang 2021 - Erfaringer?
Godt nok baseret på Golf 7...
GTE føles MEGET tung i nedbremsninger ifht en almindelig Golf 1,4 TSI (som så hedder 1,5 nu).
På benzin føles den heller ikke nær så kvik. Den ekstra vægt mærkes tydeligt. I hybrid-mode er den dog kvik nok.
GTE føles MEGET tung i nedbremsninger ifht en almindelig Golf 1,4 TSI (som så hedder 1,5 nu).
På benzin føles den heller ikke nær så kvik. Den ekstra vægt mærkes tydeligt. I hybrid-mode er den dog kvik nok.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Re: Golf 8 GTE, årgang 2021 - Erfaringer?
Der er 20% mere guf.i 8’eren, og større bremser. På min A3 er der 340 mm. skiver for, og 310 mm. bag - jeg tænker at det er det samme på 8 GTEGranTurismo skrev: ↑15. jun 2023, 19:06Godt nok baseret på Golf 7...
GTE føles MEGET tung i nedbremsninger ifht en almindelig Golf 1,4 TSI (som så hedder 1,5 nu).
På benzin føles den heller ikke nær så kvik. Den ekstra vægt mærkes tydeligt. I hybrid-mode er den dog kvik nok.
- These users thanked the author CJ2110 for the post:
- GranTurismo
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5581
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 370 times
Re: Golf 8 GTE, årgang 2021 - Erfaringer?
Godt at høre med bremserne.CJ2110 skrev: ↑15. jun 2023, 20:28Der er 20% mere guf.i 8’eren, og større bremser. På min A3 er der 340 mm. skiver for, og 310 mm. bag - jeg tænker at det er det samme på 8 GTEGranTurismo skrev: ↑15. jun 2023, 19:06Godt nok baseret på Golf 7...
GTE føles MEGET tung i nedbremsninger ifht en almindelig Golf 1,4 TSI (som så hedder 1,5 nu).
På benzin føles den heller ikke nær så kvik. Den ekstra vægt mærkes tydeligt. I hybrid-mode er den dog kvik nok.
Det er vel elektrisk guf, den har fået ekstra af? Er det ikke stadig en 150 hestes benzinmotor?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Re: Golf 8 GTE, årgang 2021 - Erfaringer?
Jeg mener at både benzinmotor og elmotor er samme som i Golf 7, men de har fået mere effekt ud af samspillet, ved SW-optimeringGranTurismo skrev: ↑15. jun 2023, 21:11Godt at høre med bremserne.CJ2110 skrev: ↑15. jun 2023, 20:28Der er 20% mere guf.i 8’eren, og større bremser. På min A3 er der 340 mm. skiver for, og 310 mm. bag - jeg tænker at det er det samme på 8 GTEGranTurismo skrev: ↑15. jun 2023, 19:06Godt nok baseret på Golf 7...
GTE føles MEGET tung i nedbremsninger ifht en almindelig Golf 1,4 TSI (som så hedder 1,5 nu).
På benzin føles den heller ikke nær så kvik. Den ekstra vægt mærkes tydeligt. I hybrid-mode er den dog kvik nok.
Det er vel elektrisk guf, den har fået ekstra af? Er det ikke stadig en 150 hestes benzinmotor?
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 25. feb 2015, 13:30
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Golf 8 GTE, årgang 2021 - Erfaringer?
Jeg har lige købt en Golf 8 Gte 2021, og jeg må sige at den kører virkeligt godt,
Hvis man kun kører på strøm føles den meget kvik, og i sportmode er den lige så hurtig som min forrige bil, en Golf 7 GTI.
Jeg har endu ikke sat mig ind i alle de ting som den kan, men det irriterer mig at laneassist altid bliver aktiveret når man begynder at køre. Jeg vil foretrække at kunne slå den til, når man har brug for den i stedet for.
Hvis man kun kører på strøm føles den meget kvik, og i sportmode er den lige så hurtig som min forrige bil, en Golf 7 GTI.
Jeg har endu ikke sat mig ind i alle de ting som den kan, men det irriterer mig at laneassist altid bliver aktiveret når man begynder at køre. Jeg vil foretrække at kunne slå den til, når man har brug for den i stedet for.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 4. feb 2014, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Golf 8 GTE, årgang 2021 - Erfaringer?
Hej William
Endte det med du købte en Golf GTE , hvis, er du tilfreds med den ?
Jeg tænker selv at købe en fra 21, min nuværende er Golf 1,5 150 hk fra 18
Endte det med du købte en Golf GTE , hvis, er du tilfreds med den ?
Jeg tænker selv at købe en fra 21, min nuværende er Golf 1,5 150 hk fra 18
Golf GTE 2021 245 hk DSG
Golf 2020 Hybrid 204 hk DSG
Golf 2020 Hybrid 204 hk DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 469
- Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 36 times
Re: Golf 8 GTE, årgang 2021 - Erfaringer?
Jeg har også selv kig på en GTE, men for mit tilfælde ender jeg nok med at falde fra idet at jeg ikke har mulighed for at lade den hjemme og uden strøm på batteriet bliver den for tung og sløv i forhold til en alm 1.4/1.5 TSI som jeg synes er rigelig kvik. Samt at den tager for stort et "slag" på forbruget da benzinmotoren skal lade på højvoltsbatteriet for holde klimaanlæg osv kørende.
Ellers pisse ærgeligt for priserne på GTE'erne er noget skarpere end på en alm 150 Hestes R-Line
Ellers pisse ærgeligt for priserne på GTE'erne er noget skarpere end på en alm 150 Hestes R-Line
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)
VCDS + OBD11
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)
VCDS + OBD11
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 4. feb 2014, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Golf 8 GTE, årgang 2021 - Erfaringer?
Ja, vi er flyttet så nu mulighed for at lade hjemme men lidt nervøs for DSG gear når jeg læser lidt om det, ikke interesseret i store/kæmpe drift udgifter når den jeg har bare kører men kunne godt tænke mig lidt mere udstyr og fået en god byttepris.
Golf GTE 2021 245 hk DSG
Golf 2020 Hybrid 204 hk DSG
Golf 2020 Hybrid 204 hk DSG
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Golf 8 GTE, årgang 2021 - Erfaringer?
Hvis du har læst i den store DSG tråd her på forummet, så vil jeg lige berolige dig og fortælle at GTE ikke kører med samme problematiske DSG som den der er nævnt i tråden.Erik Olsen skrev: ↑25. dec 2023, 21:38Ja, vi er flyttet så nu mulighed for at lade hjemme men lidt nervøs for DSG gear når jeg læser lidt om det, ikke interesseret i store/kæmpe drift udgifter når den jeg har bare kører men kunne godt tænke mig lidt mere udstyr og fået en god byttepris.
DQ200 er problembarnet, GTE kører med en DQ400.
Så udgiften ligger i det høje service interval på 15.000km.
.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 4. feb 2014, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Golf 8 GTE, årgang 2021 - Erfaringer?
Tak, så drømmer jeg viderePhillOS skrev: ↑26. dec 2023, 09:53Hvis du har læst i den store DSG tråd her på forummet, så vil jeg lige berolige dig og fortælle at GTE ikke kører med samme problematiske DSG som den der er nævnt i tråden.Erik Olsen skrev: ↑25. dec 2023, 21:38Ja, vi er flyttet så nu mulighed for at lade hjemme men lidt nervøs for DSG gear når jeg læser lidt om det, ikke interesseret i store/kæmpe drift udgifter når den jeg har bare kører men kunne godt tænke mig lidt mere udstyr og fået en god byttepris.
DQ200 er problembarnet, GTE kører med en DQ400.
Så udgiften ligger i det høje service interval på 15.000km.
Golf GTE 2021 245 hk DSG
Golf 2020 Hybrid 204 hk DSG
Golf 2020 Hybrid 204 hk DSG