Overvejelser om brugt Enyaq - Obs på hvad? Import, udstyr, garanti

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Overvejelser om brugt Enyaq - Obs på hvad? Import, udstyr, garanti

Indlæg af Madmax » 10. sep 2023, 20:35

Den der mangler meget udstyr. Ingen adaptiv fartpilot, ingen side assist, ingen matrix lygter, ingen fjernlysassistent, ingen varme i sæder, ingen klima bagi osv.

En helt ny 80 Premium koster 420. Så er jeg med på den ikke har 265hk og 4x4. Men den har spandevis af mere udstyr.
These users thanked the author Madmax for the post:
BrianDS

Carsten Nielsen
Medlem
Indlæg: 1062
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 17 times

Re: Overvejelser om brugt Enyaq - Obs på hvad? Import, udstyr, garanti

Indlæg af Carsten Nielsen » 10. sep 2023, 22:47

Endnu engang har det alvidende forum hjulpet.
Induktiv lader manglede også.

De 265 hypper og 4x4 er egentlig ligemeget. Det var mere læderindtræk, træk og farve, der gjorde den interessant. Og så står den tæt på bopælen.

I bagagerummets siderum lå FH kasse, sikkerhedsvest og boks med ekstra sikringer. Hver i sin “reservedelspose” fra Skoda Italy. For mig lugter det lidt af udlejningsbil - sammen med de lidt plettede sæder. Trækket passer bare ikke ind der


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: Overvejelser om brugt Enyaq - Obs på hvad? Import, udstyr, garanti

Indlæg af HansH » 11. sep 2023, 06:08

Der "mangler" yderligere:
- elektrisk bagklap
- memory i sæde(rne)
- 360gr Area View
- HUD

Jeg ville også kigge efter en anden.

Kig evt også til Sverige og Tyskland. Udvalget bliver dermed betydeligt større, og der findes firmaer der hjælper med importproceduren, så man ikke skal bekymre sig over det.
Men vær obs på at altid at tjekke dem grundigt igennem for indholdsfortegnelsen.. :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Overvejelser om brugt Enyaq - Obs på hvad? Import, udstyr, garanti

Indlæg af DanielB12 » 11. sep 2023, 07:27

off-topic:
BrianDS skrev:
21. aug 2023, 16:36
Jeg har valgt i stedet for service og reparationsaftale at tegne en forsikring for min bil, ikke at jeg regner med der sker noget, men den var ikke dyr, og jeg har tilmeldt så det passer med når garantien udløber...
Forsikringen dækker mekaniske og elektroniske skader med op til 50.000 kr. pr. påbegyndt år, indtil bilen har kørt 175.000 km eller indtil bilen er 8 år fra første indregistreringsdato.

Bemærk at forsikringen først er gyldig fra tre måneder efter dækningen er købt.

Den selvrisiko, som du har valgt på din police, vil gælde, når du anvender dækningen for Motorskade.
IDA forsikring

Årsagen er som sagt fordi jeg ikke regner med at få brug for den, og fordi jeg synes service- og reparationsaftalen er for dyr ...
Var IDA ikke kommet med denne mulighed, så havde jeg taget chancen uden nogen af delene
Den koster 70 kr/måneden hos os for iX3'eren. Men hvorfor har du valgt den allerede nu? Du kan jo tilvælge den 3 måneder før garantien udløber.
så du ikke glemmer det?

På vores i3 koster den 90 kr. pr måned, men forsikringen er generelt dyrere på den.. Den er så også fra 2019 og har købt omkring 100.000 km snart, så måske ikke en dum idé at få den købt, når nu hun ikke vil have en ny bil..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Stenskrog
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 19. feb 2009, 13:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Overvejelser om brugt Enyaq - Obs på hvad? Import, udstyr, garanti

Indlæg af Stenskrog » 13. sep 2023, 18:45

T.o. hvis nogen kan bruge det til noget :)
Vedhæftede filer
Unavngivet22.jpg
Unavngivet22.jpg (47.98 KiB) Vist 602 gange

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6026
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6457 times
Been thanked: 1639 times

Re: Overvejelser om brugt Enyaq - Obs på hvad? Import, udstyr, garanti

Indlæg af BrianDS » 13. sep 2023, 19:28

DanielB12 skrev:
11. sep 2023, 07:27
off-topic:
BrianDS skrev:
21. aug 2023, 16:36
Jeg har valgt i stedet for service og reparationsaftale at tegne en forsikring for min bil, ikke at jeg regner med der sker noget, men den var ikke dyr, og jeg har tilmeldt så det passer med når garantien udløber...
Forsikringen dækker mekaniske og elektroniske skader med op til 50.000 kr. pr. påbegyndt år, indtil bilen har kørt 175.000 km eller indtil bilen er 8 år fra første indregistreringsdato.

Bemærk at forsikringen først er gyldig fra tre måneder efter dækningen er købt.

Den selvrisiko, som du har valgt på din police, vil gælde, når du anvender dækningen for Motorskade.
IDA forsikring

Årsagen er som sagt fordi jeg ikke regner med at få brug for den, og fordi jeg synes service- og reparationsaftalen er for dyr ...
Var IDA ikke kommet med denne mulighed, så havde jeg taget chancen uden nogen af delene
Den koster 70 kr/måneden hos os for iX3'eren. Men hvorfor har du valgt den allerede nu? Du kan jo tilvælge den 3 måneder før garantien udløber.
så du ikke glemmer det?

På vores i3 koster den 90 kr. pr måned, men forsikringen er generelt dyrere på den.. Den er så også fra 2019 og har købt omkring 100.000 km snart, så måske ikke en dum idé at få den købt, når nu hun ikke vil have en ny bil..
Min ENYAQ er tysk og fylder to år lige om lidt, så det passer næsten præcis med 3 måneder når forsikringen har sin virkning ;-)

Bilen er fra 30/09-2021, jeg fik den på danske plader 11/11-2021, grunden til forsinkelsen var at vi skulle have de tyske papirer, det tog et par uger ekstra.
These users thanked the author BrianDS for the post:
DanielB12
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Overvejelser om brugt Enyaq - Obs på hvad? Import, udstyr, garanti

Indlæg af DanielB12 » 13. sep 2023, 19:44

Ah ja, havde lige glemt den var import :)
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"