VW ID7 køb?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Agger
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 25. feb 2012, 17:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

VW ID7 køb?

Indlæg af Agger » 3. dec 2023, 06:42

Jeg var i går ude og prøve en ID7, da jeg overvejer at udskifte min nuværende BMW IX3 Charged M-sport. Jeg er meget glad for BMW’en, den kører helt fantastisk, men der er et par ting som irriterer mig lidt.
- Den mangler komfortåbning, det savner jeg virkelig meget
- Det er en høj bil, jeg savner at sidde lidt lavere
- Rækkevidden er ikke så lang. I det daglige er det ikke noget problem, og vi er jo kun sjældent på længere ture. Jeg tænker mere ift. gensalg.

Nå men prøvede en ID7 i går og det var en fin oplevelse. Den kører komfortabelt og man kan godt mærke det er en lidt lavere bil end BMW’en. På trods af at den skulle have noget mere moment og være en my hurtigere, så føltes den langsommere . Der var noget mere dækstøj i den, på trods af akustiske ruder, som BMW’en jo ikke har. Den kørte dog på 20” Goodyear vinterdæk, jeg kører 19” men alligevel. Der er BMW’en meget mere sofistikeret. Det blev jeg en smule skuffet over.
Ellers en rigtig fin pakke der virker til at være skruet godt sammen med en okay lækker kabine. Bagagerummet er noget smallere end i min BMW, men nok lidt længere, dog meget skrående. Det er svært st vurdere hvor praktisk det er med en klapvogn.
Derudover så var jeg ikke gode venner med knapperne på rattet, det er lige før det er en dealbreaker, det virker af h… til.

Jeg kan få omkring 500K, for min BMW (11 måneder gammel kørt 17.000), og kan konfigurere en ID7 til 505K + sommerhjul, så der er ikke de store udgifter ved et skift. Jeg er dog meget i tvivl.

Jeg ved det er meget individuelt, men hvad ville folket gøre?

Og er der andre der har prøvet en ID7 der har samme erfaring med dækstøj? Det er nok det der bekymrer mig mest lige nu.

/Agger


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af HansH » 3. dec 2023, 07:57

Agger skrev:
3. dec 2023, 06:42
..
Jeg ved det er meget individuelt, men hvad ville folket gøre? Billede
Altså .... du mener:

Hvad ville andre folk gøre, hvis de havde din smag, din nuv. bil, din økonomi, dit kørselsbehov, din familie .. osv :)

Mit umiddelbare bud ville være, at de iX3 ejere vi har herinde, er så tilpas glade for den, at de ikke ville bytte den til en ID.7.

Tænker jeg også skal et smut forbi lokal VW dealership i dag. Ikke fordi jeg er i markedet, men ... for at være opdateret.
De knapper på rattet har jeg det også svært med. Synes det er synd at de ikke fulgte deres egen udmelding om, at de ville blive erstattet i ID.3 faceliftet, og derefter fremadrettet være fortid..
- Den mangler komfortåbning, det savner jeg virkelig meget
..... hvad forstås her ved komfortåbning ?
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
VW-GTE
Helt nyt medlem
Indlæg: 76
Tilmeldt: 13. maj 2020, 16:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af VW-GTE » 3. dec 2023, 08:34

Jeg ved ikke hvad du skal gøre, andet end at slå lidt koldt vand i blodet nu du er i tvivl...og så se hvad mavefornemmelsen siger om en måneds tid...

Jeg var ude og se iD7eren i sidste uge, såmænd en lækker bil (Uden at have været ude og prøvekøre den) mit første indtryk ved et kig i kabinen var lidt en `Tesla Hunter` med den store skærm...men det er jo seføli individuelt hvad man er til.
Audi Q4 E-Tron 50 Quatro S-Line-2022

Agger
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 25. feb 2012, 17:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af Agger » 3. dec 2023, 09:19

HansH skrev:
Agger skrev:
3. dec 2023, 06:42
..
Jeg ved det er meget individuelt, men hvad ville folket gøre? Billede
Altså .... du mener:

Hvad ville andre folk gøre, hvis de havde din smag, din nuv. bil, din økonomi, dit kørselsbehov, din familie .. osv :)

Mit umiddelbare bud ville være, at de iX3 ejere vi har herinde, er så tilpas glade for den, at de ikke ville bytte den til en ID.7.

Tænker jeg også skal et smut forbi lokal VW dealership i dag. Ikke fordi jeg er i markedet, men ... for at være opdateret.
De knapper på rattet har jeg det også svært med. Synes det er synd at de ikke fulgte deres egen udmelding om, at de ville blive erstattet i ID.3 faceliftet, og derefter fremadrettet være fortid..
- Den mangler komfortåbning, det savner jeg virkelig meget
..... hvad forstås her ved komfortåbning ?
Jeg er nok bare fristet af at kunne få en ny bil med 0 km på tælleren, med masser af plads, de samme kræfter og mere udstyr, lang rækkevidde, uden at det koster mig det helt store. Jeg ved godt at andre ikke kan rådgive mig ift. hvad jeg skal gøre, men altid rart med lidt input Billede.

Komfortåbning er som Kessy, det har jeg ikke. Jeg skal have nøglen op af lommen og trykke på en knap for at åbne bilen. Jeg troede egentlig ikke det ville betyde så meget at undvære det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Agger for the post (total 2):
HansHBrianDS

Agger
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 25. feb 2012, 17:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af Agger » 3. dec 2023, 09:21

VW-GTE skrev:Jeg ved ikke hvad du skal gøre, andet end at slå lidt koldt vand i blodet nu du er i tvivl...og så se hvad mavefornemmelsen siger om en måneds tid...

Jeg var ude og se iD7eren i sidste uge, såmænd en lækker bil (Uden at have været ude og prøvekøre den) mit første indtryk ved et kig i kabinen var lidt en `Tesla Hunter` med den store skærm...men det er jo seføli individuelt hvad man er til.
Ja jeg er også kommet frem til at jeg lige trækker vejret en ekstra gang Billede

Efter jeg kom fra ID7 og tilbage i BMW’en der jo har masser af knapper, gik det op for mig, hvor nemt det er at betjene i dagligdagen ift. en skærmløsning. Når man vender sig til skærmen, så vil det selvfølgelig også føles mere naturligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6253
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2072 times
Been thanked: 673 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af jansom » 3. dec 2023, 10:20

De knapper vænner man sig til efter første længere køretur. Det er absolut intet problem, når man lige får tawet på det.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af martinta » 3. dec 2023, 16:49

Både vores tesla og volvo V60 er stort set uden knapper. Den del vender man sig som Jan skriver meget hurtig til.
These users thanked the author martinta for the post:
jansom

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af GaSelle » 3. dec 2023, 18:07

Jeg havde helt klar beholdt BMW’en. Smag og behag kan ikke diskuteres, men ID7 synes jeg er grim. Jeg glæder mig dog til at se stationcarudgaven, for det er bagenden på den nuværende, der er helt gal.

Du nævner selv, at I sjældent er på langtur. I praksis vil der sikkert ikke være den store forskel og jeg tvivler stærkt på, at gensalgsværdien skulle være bedre på VW’en. Det er dine penge, men jeg havde slået VW’en ud af hovedet.
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
jansomDanielB12

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af martinta » 3. dec 2023, 18:08

GaSelle skrev:
3. dec 2023, 18:07
Jeg havde helt klar beholdt BMW’en. Smag og behag kan ikke diskuteres, men ID7 synes jeg er grim. Jeg glæder mig dog til at se stationcarudgaven, for det er bagenden på den nuværende, der er helt gal.

Du nævner selv, at I sjældent er på langtur. I praksis vil der sikkert ikke være den store forskel og jeg tvivler stærkt på, at gensalgsværdien skulle være bedre på VW’en. Det er dine penge, men jeg havde slået VW’en ud af hovedet.
Vi er heldigvis alle forskellige :D Jeg går pt, og overvejer at skifte vores TM3 ud med ID7, bliver dog ikke first mover.
These users thanked the author martinta for the post:
jansom

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af GaSelle » 3. dec 2023, 19:26

martinta skrev:
3. dec 2023, 18:08
GaSelle skrev:
3. dec 2023, 18:07
Jeg havde helt klar beholdt BMW’en. Smag og behag kan ikke diskuteres, men ID7 synes jeg er grim. Jeg glæder mig dog til at se stationcarudgaven, for det er bagenden på den nuværende, der er helt gal.

Du nævner selv, at I sjældent er på langtur. I praksis vil der sikkert ikke være den store forskel og jeg tvivler stærkt på, at gensalgsværdien skulle være bedre på VW’en. Det er dine penge, men jeg havde slået VW’en ud af hovedet.
Vi er heldigvis alle forskellige :D Jeg går pt, og overvejer at skifte vores TM3 ud med ID7, bliver dog ikke first mover.
Og netop derfor skriver jeg, at ‘smag og behag kan ikke diskuteres’.
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
jansommartinta

Agger
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 25. feb 2012, 17:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af Agger » 3. dec 2023, 19:55

GaSelle skrev:Jeg havde helt klar beholdt BMW’en. Smag og behag kan ikke diskuteres, men ID7 synes jeg er grim. Jeg glæder mig dog til at se stationcarudgaven, for det er bagenden på den nuværende, der er helt gal.

Du nævner selv, at I sjældent er på langtur. I praksis vil der sikkert ikke være den store forskel og jeg tvivler stærkt på, at gensalgsværdien skulle være bedre på VW’en. Det er dine penge, men jeg havde slået VW’en ud af hovedet.
Mange tak for input.

Jeg tror også jeg hælder til at beholde min BMW, jeg må leve med de få mangler den har. Jeg har det også lidt svært med den bagende på ID7, jeg prøver at kunne lide den, men den kunne være flottere Billede. Derudover er det jo stadig også mange penge for en VW. Sælgeren sagde at stc. car udgaven kun ville komme med det store batteri, jeg ved ikke om det er rigtigt, men så bliver den for dyr synes jeg. Om rækkevidden er 620 eller 700 ish km, vil ikke betyde noget for mig, når vi er så langt oppe.
Ingen kan spå om gensalgsværdien, dit bud kan være lige så godt som mit, så lige den del skal jeh vist bare prøve at glemme Billede.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Agger for the post:
GaSelle

Agger
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 25. feb 2012, 17:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af Agger » 3. dec 2023, 19:57

jansom skrev:De knapper vænner man sig til efter første længere køretur. Det er absolut intet problem, når man lige får tawet på det.
Muligvis, men rigtige knapper som i min BMW fungerer bare så meget bedre. Synes ikke altid de reagerede for godt, når man trykkede på dem og feedbacken var lidt mærkelig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Agger for the post (total 5):
BrianDSPFjansomGaSelleDanielB12

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6026
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6457 times
Been thanked: 1639 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af BrianDS » 3. dec 2023, 20:05

Agger skrev:
3. dec 2023, 19:57
jansom skrev:De knapper vænner man sig til efter første længere køretur. Det er absolut intet problem, når man lige får tawet på det.
Muligvis, men rigtige knapper som i min BMW fungerer bare så meget bedre. Synes ikke altid de reagerede for godt, når man trykkede på dem og feedbacken var lidt mærkelig.
Enig, det er også det jeg synes er værst i VW i dag - og jeg synes ikke man vænner sig til det, og slet ikke at betjene ting på en skærm, det er stadig meget nemmere med dedikerede knapper man ved hvor der sidder, og endnu bedre med fysiske knapper, som man også kan mærke hvor sider - uden at kigge på dem.
These users thanked the author BrianDS for the post:
PF
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6253
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2072 times
Been thanked: 673 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af jansom » 3. dec 2023, 20:32

Agger skrev:
3. dec 2023, 19:57
jansom skrev:De knapper vænner man sig til efter første længere køretur. Det er absolut intet problem, når man lige får tawet på det.
Muligvis, men rigtige knapper som i min BMW fungerer bare så meget bedre. Synes ikke altid de reagerede for godt, når man trykkede på dem og feedbacken var lidt mærkelig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men du skal jo netop ikke trykke på dem som sædvanlige knapper. Nærmere sådan slide-trykke agtigt. Man lærer det ganske hurtigt.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6026
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6457 times
Been thanked: 1639 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af BrianDS » 3. dec 2023, 21:13

jansom skrev:
3. dec 2023, 20:32
Agger skrev:
3. dec 2023, 19:57
jansom skrev:De knapper vænner man sig til efter første længere køretur. Det er absolut intet problem, når man lige får tawet på det.
Muligvis, men rigtige knapper som i min BMW fungerer bare så meget bedre. Synes ikke altid de reagerede for godt, når man trykkede på dem og feedbacken var lidt mærkelig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men du skal jo netop ikke trykke på dem som sædvanlige knapper. Nærmere sådan slide-trykke agtigt. Man lærer det ganske hurtigt.
Hurtigt, det er mere end fire dage i hvert tilfælde ;-) Jeg har kørt flere ID.3, et par ID.4, og haft en ID.5 som lånebil da min egen skulle til serviceaktion på batteriet, jeg synes ikke det fungerer i nærheden af ligeså godt som rigtige knapper.
These users thanked the author BrianDS for the post (total 3):
GaSelleDanielB12PF
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6253
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2072 times
Been thanked: 673 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af jansom » 3. dec 2023, 22:26

Det har jeg så heller ikke sagt at det gør. Bare at det er noget man sagtens kan lære. Og problemet bliver gjort større end det er i praksis.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af martinta » 3. dec 2023, 22:40

Agger skrev:
3. dec 2023, 19:55
GaSelle skrev:Jeg havde helt klar beholdt BMW’en. Smag og behag kan ikke diskuteres, men ID7 synes jeg er grim. Jeg glæder mig dog til at se stationcarudgaven, for det er bagenden på den nuværende, der er helt gal.

Du nævner selv, at I sjældent er på langtur. I praksis vil der sikkert ikke være den store forskel og jeg tvivler stærkt på, at gensalgsværdien skulle være bedre på VW’en. Det er dine penge, men jeg havde slået VW’en ud af hovedet.
Mange tak for input.

Jeg tror også jeg hælder til at beholde min BMW, jeg må leve med de få mangler den har. Jeg har det også lidt svært med den bagende på ID7, jeg prøver at kunne lide den, men den kunne være flottere Billede. Derudover er det jo stadig også mange penge for en VW. Sælgeren sagde at stc. car udgaven kun ville komme med det store batteri, jeg ved ikke om det er rigtigt, men så bliver den for dyr synes jeg. Om rækkevidden er 620 eller 700 ish km, vil ikke betyde noget for mig, når vi er så langt oppe.
Ingen kan spå om gensalgsværdien, dit bud kan være lige så godt som mit, så lige den del skal jeh vist bare prøve at glemme Billede.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Spændende omkring det med at batteri pakken bliver det store batteri på stc.

Noget der alt andet lige skal med i tankerne er også, at jo større batteri, jo højere vægt, jo lavere effektivitet.

Så har man ikke behov for eks. 700 km rækkevidde, så vil det alt andet lige være bedre at gå efter den størrelse man skal bruge.

Men gad vide hvad den ender på i sidste ende. Jeg savner personligt at vw får taget sig sammen til at tillade at de må slæbe noget på krogen - uagtet at det ikke er super langt er det bare stadig en voldsom begrænsning

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af DanielB12 » 3. dec 2023, 23:09

martinta skrev:
3. dec 2023, 18:08
GaSelle skrev:
3. dec 2023, 18:07
Jeg havde helt klar beholdt BMW’en. Smag og behag kan ikke diskuteres, men ID7 synes jeg er grim. Jeg glæder mig dog til at se stationcarudgaven, for det er bagenden på den nuværende, der er helt gal.

Du nævner selv, at I sjældent er på langtur. I praksis vil der sikkert ikke være den store forskel og jeg tvivler stærkt på, at gensalgsværdien skulle være bedre på VW’en. Det er dine penge, men jeg havde slået VW’en ud af hovedet.
Vi er heldigvis alle forskellige :D Jeg går pt, og overvejer at skifte vores TM3 ud med ID7, bliver dog ikke first mover.
Det er jo kun Kevin og Thor der ville beholde deres teslaer frivilligt :mrgreen: :mrgreen:
These users thanked the author DanielB12 for the post:
BrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af Kevinff » 4. dec 2023, 00:39

DanielB12 skrev:
martinta skrev:
3. dec 2023, 18:08
GaSelle skrev:
3. dec 2023, 18:07
Jeg havde helt klar beholdt BMW’en. Smag og behag kan ikke diskuteres, men ID7 synes jeg er grim. Jeg glæder mig dog til at se stationcarudgaven, for det er bagenden på den nuværende, der er helt gal.

Du nævner selv, at I sjældent er på langtur. I praksis vil der sikkert ikke være den store forskel og jeg tvivler stærkt på, at gensalgsværdien skulle være bedre på VW’en. Det er dine penge, men jeg havde slået VW’en ud af hovedet.
Vi er heldigvis alle forskellige :D Jeg går pt, og overvejer at skifte vores TM3 ud med ID7, bliver dog ikke first mover.
Det er jo kun Kevin og Thor der ville beholde deres teslaer frivilligt :mrgreen: :mrgreen:
Billede

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1739
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af Thor-thor » 5. dec 2023, 11:11

DanielB12 skrev:
3. dec 2023, 23:09
Det er jo kun Kevin og Thor der ville beholde deres teslaer frivilligt :mrgreen: :mrgreen:
De kan jo ikke engang køres væk. Står der bare, med knækkede bærearme og sammenrustede bremser 8-)
These users thanked the author Thor-thor for the post:
DanielB12

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 856
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 101 times
Been thanked: 241 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af mortenmol » 5. dec 2023, 12:40

HansH skrev:
Mit umiddelbare bud ville være, at de iX3 ejere vi har herinde, er så tilpas glade for den, at de ikke ville bytte den til en ID.7.
Nu skal vi også huske at to af dem har den samme holdning uanset hvilken bil de pt kører så er det verdens bedste til deres formål (Skoda Superb & BMW 520d) (VW Polo GT og Audi A4 stc).

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af DanielB12 » 5. dec 2023, 12:55

Ja, selvfølgelig.. Ellers er man da idiot.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
GaSelle
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af GaSelle » 5. dec 2023, 13:08

mortenmol skrev:
5. dec 2023, 12:40
HansH skrev:
Mit umiddelbare bud ville være, at de iX3 ejere vi har herinde, er så tilpas glade for den, at de ikke ville bytte den til en ID.7.
Nu skal vi også huske at to af dem har den samme holdning uanset hvilken bil de pt kører så er det verdens bedste til deres formål (Skoda Superb & BMW 520d) (VW Polo GT og Audi A4 stc).
Præcist som Daniel sagde. Hvis ikke man har den bil på markedet, der passer bedst til lige netop ens eget behov, smag og økonomi, så har man da fejlet. Og derfor vil jeg til hver en tid give den vinkel på sagen. Jeg synes dog ikke jeg er blind for, at der er andre modeller, der på delpunkter er bedre, men det er jo den samlede pakke man køber og skal leve med. Men tak for stikpillen ;)
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
AggerDanielB12

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 856
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 101 times
Been thanked: 241 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af mortenmol » 5. dec 2023, 13:47

GaSelle skrev:
mortenmol skrev:
5. dec 2023, 12:40
HansH skrev:
Mit umiddelbare bud ville være, at de iX3 ejere vi har herinde, er så tilpas glade for den, at de ikke ville bytte den til en ID.7.
Nu skal vi også huske at to af dem har den samme holdning uanset hvilken bil de pt kører så er det verdens bedste til deres formål (Skoda Superb & BMW 520d) (VW Polo GT og Audi A4 stc).
Præcist som Daniel sagde. Hvis ikke man har den bil på markedet, der passer bedst til lige netop ens eget behov, smag og økonomi, så har man da fejlet. Og derfor vil jeg til hver en tid give den vinkel på sagen. Jeg synes dog ikke jeg er blind for, at der er andre modeller, der på delpunkter er bedre, men det er jo den samlede pakke man køber og skal leve med. Men tak for stikpillen ;)
Jeg husker nu ikke altid økonomien som det der spillede ind, og en enorm lovprisning af 1.4 tsi som verdens bedste motor og du ikke kunne forstå man ville vælge andet.
Og i Daniels tilfælde at han ikke forstod alle folk ikke havde en Polo selv med børn

Jeg tror jeg vil erstatte Daniels svar med, så er man snæversynet.

Jeg synes dog altid det er underholdende når I får ny bil.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4543 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af HansH » 5. dec 2023, 13:49

mortenmol skrev:
5. dec 2023, 13:47
Jeg synes dog altid det er underholdende når I får ny bil.
.. kunne man sige, at den situation sørger du selv for at styre udenom .. ? :)
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
DanielB12GaSelle
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af GaSelle » 5. dec 2023, 14:18

mortenmol skrev:
5. dec 2023, 13:47
GaSelle skrev:
mortenmol skrev:
5. dec 2023, 12:40

Nu skal vi også huske at to af dem har den samme holdning uanset hvilken bil de pt kører så er det verdens bedste til deres formål (Skoda Superb & BMW 520d) (VW Polo GT og Audi A4 stc).
Præcist som Daniel sagde. Hvis ikke man har den bil på markedet, der passer bedst til lige netop ens eget behov, smag og økonomi, så har man da fejlet. Og derfor vil jeg til hver en tid give den vinkel på sagen. Jeg synes dog ikke jeg er blind for, at der er andre modeller, der på delpunkter er bedre, men det er jo den samlede pakke man køber og skal leve med. Men tak for stikpillen ;)
Jeg husker nu ikke altid økonomien som det der spillede ind, og en enorm lovprisning af 1.4 tsi som verdens bedste motor og du ikke kunne forstå man ville vælge andet.
Og i Daniels tilfælde at han ikke forstod alle folk ikke havde en Polo selv med børn

Jeg tror jeg vil erstatte Daniels svar med, så er man snæversynet.

Jeg synes dog altid det er underholdende når I får ny bil.
Den står jeg stadig ved. 1.4 TSI er en kanon motor i det hele taget, også til Superb.

Godt du er underholdt, så er det jo ikke helt forgæves.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1739
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af Thor-thor » 5. dec 2023, 17:57

Så fanboi attitude er 100% godkendt? :mrgreen:

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af DanielB12 » 5. dec 2023, 18:35

Thor-thor skrev:
5. dec 2023, 17:57
Så fanboi attitude er 100% godkendt? :mrgreen:
Ikke når det er Tesla!
These users thanked the author DanielB12 for the post (total 2):
GaSellePhillOS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1739
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af Thor-thor » 5. dec 2023, 22:05

DanielB12 skrev:
5. dec 2023, 18:35
Thor-thor skrev:
5. dec 2023, 17:57
Så fanboi attitude er 100% godkendt? :mrgreen:
Ikke når det er Tesla!
Nå, nå. Så der er forskel på fisk.. 8-)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6026
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6457 times
Been thanked: 1639 times

Re: VW ID7 køb?

Indlæg af BrianDS » 9. dec 2023, 01:46

mortenmol skrev:
5. dec 2023, 13:47
...
Jeg husker nu ikke altid økonomien som det der spillede ind, og en enorm lovprisning af 1.4 tsi som verdens bedste motor og du ikke kunne forstå man ville vælge andet.
Og i Daniels tilfælde at han ikke forstod alle folk ikke havde en Polo selv med børn
Pas nu på, der er ikke noget en Polo BlueGT ikke kan klare, den er i hvert tilfælde bedre end en Touran 😉😂

Nå, ja, jeg skal ikke pudse glorien, jeg var stadig meget glad for min Touran, med små børn var den virkelig god, som bil er der mange andre biler der er langt bedre, og ENYAQ'en mangler også nogle ting fx i forhold til Touran hvis man fx vil have to barnestole og en person mere på bagsædet osv.

1.4 TSI motoren, det er jo godt der er nogen der kan lide den - Jeg kan konstatere at den da trods alt er bedre end den frygtelige 1.0 TSI ;-) Jeg er nok bare ikke så imponeret når jeg var vant til diesel 🤷‍♂️

Jeg ser nu frem til at se ID.7 som stationcar i virkeligheden, og nærer stadig et lille håb om at der kommer en tilsvarende Skoda, hvis forskellen skal bestå imellem VW/Skoda som den er med ID.4/ENYAQ - det passer nok bedre til en GSM som mig... ;-)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"