Hej
Overvejer at skifte til denne el-bil. Er det overhovedet muligt at lave et "Service" på sådanne en bil ?
Det jeg tænker på er feks at skifte bremseklodser eller skiver ?
Ved godt at der umiddelbart ikke skal udføres "Service", men alligevel skal bilen til en slags "Service" hos forhandleren, nogle der ved hvad det indenbære ?
/Sune
"Service" på en Skoda Enyaq IV RS 2023
-
sulletulle
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
- Monze1980
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 764 times
Re: "Service" på en Skoda Enyaq IV RS 2023
Forstår ikke helt....om det er muligt, at du selv skifter klodser og skiver? Det vil jeg da mene det er, såfremt du har det rette værktøj/grej.
Den skal til service hvert andet år uanset km., i hvert fald såfremt du ønsker at beholde den garanti, der er på.
Den skal til service hvert andet år uanset km., i hvert fald såfremt du ønsker at beholde den garanti, der er på.
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
-
sulletulle
- Nyt medlem
OK
Jeg har en VCDS, så tænker om jeg kan bruge den til at åbne bremsklodserne bagpå. Ved ellers ikke hvad det er der skal serviceres på den.
Jeg har en VCDS, så tænker om jeg kan bruge den til at åbne bremsklodserne bagpå. Ved ellers ikke hvad det er der skal serviceres på den.
- HansH
- Admin
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 4205 times
- Been thanked: 5780 times
Bremser er jo ikke en del af service?
Det er ekstraarbejde til særskilt afregning, og jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne lave det selv. Det har jeg i hvert fald tænkt mig at gøre.
Jeg skifter også selv kabinefilter og viskerblade, samt påfylder sprinkler.
Det bør der ikke være nogen problemer i.
Vedhæftet kan du se checklisten da min var inde for 2 år siden. Så kan du selv se hvad de kigger efter.
Det er jo reelt bare en masse småting der bliver kontrolleret.
Min anbefaling vil være at lade aut stå for disse serviceeftersyn, så længe den er under batterigarantien (8 år). Det burde jo ikke have noget med noget at gøre, men for at eliminere alle eventualiteter i tilfælde af der skulle komme noget på batteriet, foretrækker jeg at have en pletfri skjorte hvad det angår.
Hvis bilen er under fabriksgaranti, tilkøbt udvidet eller ej, eller en form for service/rep-aftale, så siger det sig selv at den bare skal ind.
Det er ekstraarbejde til særskilt afregning, og jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne lave det selv. Det har jeg i hvert fald tænkt mig at gøre.
Jeg skifter også selv kabinefilter og viskerblade, samt påfylder sprinkler.
Det bør der ikke være nogen problemer i.
Vedhæftet kan du se checklisten da min var inde for 2 år siden. Så kan du selv se hvad de kigger efter.
Det er jo reelt bare en masse småting der bliver kontrolleret.
Min anbefaling vil være at lade aut stå for disse serviceeftersyn, så længe den er under batterigarantien (8 år). Det burde jo ikke have noget med noget at gøre, men for at eliminere alle eventualiteter i tilfælde af der skulle komme noget på batteriet, foretrækker jeg at have en pletfri skjorte hvad det angår.
Hvis bilen er under fabriksgaranti, tilkøbt udvidet eller ej, eller en form for service/rep-aftale, så siger det sig selv at den bare skal ind.
- Vedhæftede filer
-
Service checkliste Elsa 2024.pdf- (2.03 MiB) Downloadet 20 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Monze1980
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 764 times
Du bør kunne bruge VCDS, OBD11 o. lign. på de ældre modeller, men man får ikke supermange muligheder på de nye modeller, da de er låst.
Det ved bl.a. @HansH en helt masse om.
Det ved bl.a. @HansH en helt masse om.
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
-
sulletulle
- Nyt medlem
OK, tak for tilsendte.
På min Audi fra 2011 skal man åbne for bagkaliber for at skifte klodser, er det også sådanne på en Enyaq ?
For hvis det ikke er problemet, så er det jo nemt nok, men jeg ved ikke om det skal nulstilles nogle steder på bilens computer ?
På min Audi fra 2011 skal man åbne for bagkaliber for at skifte klodser, er det også sådanne på en Enyaq ?
For hvis det ikke er problemet, så er det jo nemt nok, men jeg ved ikke om det skal nulstilles nogle steder på bilens computer ?
- HansH
- Admin
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 4205 times
- Been thanked: 5780 times
P-bremsen virker på bagakslen hvor den har tromlebremser.
Dvs du behøver blot løsne P-bremsen ved at slå auto-hold fra og sætte gearvælgeren i N .. og udløse P-bremsen, så spinner baghjulene frit og du kan tage tromlen af.
Dvs du behøver blot løsne P-bremsen ved at slå auto-hold fra og sætte gearvælgeren i N .. og udløse P-bremsen, så spinner baghjulene frit og du kan tage tromlen af.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
-
sulletulle
- Nyt medlem