Jeg går og overvejer at købe en Golf VII, men er i tvivl om hvilken moter/transmission, der er mest pålidelig med mindst vedligehold.
Der er jo ikke mange med manuelt gear, så det bliver nok med DSG. Vil egentlig også helst have med automat gear. Men kan se at der er en del med DSG problemer, så hvilken er bedst
Diesel eller benzin har jeg ikke den store preference for, vil gerne have godt moment / 150HK eller mere.
Den kommer til at trille 20-30 tkm per år. Ser på biler kørt ca 100tkm og regner med at beholde den 8-10 år indtil den har rundet 300-400 tkm.
Er der nogen, der kan hjælpe med guidance?
Køb af Golf VII, hvilken motorkode/gear er bedst
-
BrianB
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 219 times
Re: Køb af Golf VII, hvilken motorkode/gear er bedst
Halløj @ferraridk,
Jeg mindes tommelfingerreglen er at du skal over 250nm for at du får DSG7 med vådkobling. De andre motorstørrelser kører med tørkobling, som er en del ikke er begejstret for. Du må ikke hænge mig op på det, men den eneste benziner som opfylder kravet er vidst GTI / R. I diesel skal du ud i 2.0 TDI.
Nogle mener jo ikke DSG7 med tørkobling er problematisk inkl. VW selv, om du vil stole på dem og kaste dig ud i det må være din beslutning.
For eget vedkommende kan jeg berette at vores Golf 7 1.5 TSI DSG fik foretaget 2 koblingsskift ved hhv. 37.000 kilometer og 105.000 kilometer. Det var heldigvis under garantiperioden, og kostede os intet - vi fik en kvittering til bogholderiet på den sidste, og det havde kostet 23.000 kroner hvis vi selv havde skulle betale. Så må du selv vurdere om du synes ca. ~50.000 kilometer på et sæt koblinger er imponerende eller ej.
Vi var ikke voldsomt imponeret, og skød bilen af nærmest i det øjeblik den ikke var under garanti længere. Bortset fra det, så var det en super bil der intet fejlede. Så hvis du kan finde en med DSG7 i våd version eller én med manual, har jeg intet skidt at sige om bilmodellen generelt
Jeg mindes tommelfingerreglen er at du skal over 250nm for at du får DSG7 med vådkobling. De andre motorstørrelser kører med tørkobling, som er en del ikke er begejstret for. Du må ikke hænge mig op på det, men den eneste benziner som opfylder kravet er vidst GTI / R. I diesel skal du ud i 2.0 TDI.
Nogle mener jo ikke DSG7 med tørkobling er problematisk inkl. VW selv, om du vil stole på dem og kaste dig ud i det må være din beslutning.
For eget vedkommende kan jeg berette at vores Golf 7 1.5 TSI DSG fik foretaget 2 koblingsskift ved hhv. 37.000 kilometer og 105.000 kilometer. Det var heldigvis under garantiperioden, og kostede os intet - vi fik en kvittering til bogholderiet på den sidste, og det havde kostet 23.000 kroner hvis vi selv havde skulle betale. Så må du selv vurdere om du synes ca. ~50.000 kilometer på et sæt koblinger er imponerende eller ej.
Vi var ikke voldsomt imponeret, og skød bilen af nærmest i det øjeblik den ikke var under garanti længere. Bortset fra det, så var det en super bil der intet fejlede. Så hvis du kan finde en med DSG7 i våd version eller én med manual, har jeg intet skidt at sige om bilmodellen generelt
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
-
demo
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 39 times
så skal du ''gå'' med 2,0 tdi - 150hk - og er således med den ''rigtige'' gearkasse
måske også sammenlign med A3 - koster nok lidt mere, men nok også lidt mere kvalitet
nb : min er 10½ år nu, ingen problemer, udover slidtage, en enkelt rustbehandling, og ved det
seneste syn (efterår 25') synes synsmand at den er næsten som ny, og total fejlfri
blot min 25øre
måske også sammenlign med A3 - koster nok lidt mere, men nok også lidt mere kvalitet
nb : min er 10½ år nu, ingen problemer, udover slidtage, en enkelt rustbehandling, og ved det
seneste syn (efterår 25') synes synsmand at den er næsten som ny, og total fejlfri
blot min 25øre
A3 2,0 tdi - mit (fast) absolut alles
-
ferraridk
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Tak for input, ser ud til at 2.0 TDI er en god mulighed.
Det kan kun blive mere stabilt end den Mini R56 Cooper S med N14 Peugeut motor som den skal erstatte.
Det kan kun blive mere stabilt end den Mini R56 Cooper S med N14 Peugeut motor som den skal erstatte.
-
DangerDane
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 170 times
Jeg stod med samme "problemstilling" som dig og valgte selv en manuel. Var ude og prøvekører en Passat 150 hestes TSI med den famøse tør-kobling gearkasse. Ingen microslip når den var varm og med fuld gas, men var ikke fan af de hårde tilkoblinger når der skulle startes samt at den hoppede fra 7 til 3 gear hvis at man skulle overhale på landevej osv.
-
Nicklossi
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Fyn
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 757 times
2.0 tdi med DSG 6 med vådkoblinger (DQ250), så bliver det godt.