1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 22. nov 2012, 20:53

ppd77 skrev:Nice!! Så det var en udstillingsmodellerne du købte?
Nej, den var spritny, total jomfru (4 eller 5 Km på tælleren, sikkert noget transport eller hvad ved jeg).
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

ppd77
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. mar 2009, 23:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ppd77 » 22. nov 2012, 21:10

Ok...fedt!! Så du havde lagt en ordre allerede før bilen havde premieren? Er lidt nysgerrig efter at lidt om leveringstiden på sådan en fætter som du måske kan høre..:-) Overvejer en A3 Sportback bl.a., men der er jo lidt lange udsigter til at den kommer på markedet.

Brugeravatar
SteffenStork
Nyt medlem
Indlæg: 440
Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 25 times

Re: Sv: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af SteffenStork » 22. nov 2012, 21:13

Man afbryder ikke fart piloten på bremsen. Basta.
Og med koblingen, det synes jeg også er en uvane. Min kobling skal aktiveres fortrinsvis meget inden den slår fra og det dur ikke. Basta.

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 22. nov 2012, 21:25

ppd77 skrev:Ok...fedt!! Så du havde lagt en ordre allerede før bilen havde premieren? Er lidt nysgerrig efter at lidt om leveringstiden på sådan en fætter som du måske kan høre..:-) Overvejer en A3 Sportback bl.a., men der er jo lidt lange udsigter til at den kommer på markedet.
Jeg tror der er biler til omgående levering. Var hos en forhandler i weekenden og de havde da biler så vidt jeg kunne forstå (VW Hørsholm og VW Charlottenlund), men du må ikke hænge mig op på det. Tjekkede i øvrigt A3 (2 dørs) da jeg hentede G7. Jeg var ikke så imponeret over kabinen som med golfen.
SteffenStork skrev:Man afbryder ikke fart piloten på bremsen. Basta.
Og med koblingen, det synes jeg også er en uvane. Min kobling skal aktiveres fortrinsvis meget inden den slår fra og det dur ikke. Basta.
Ok, den er noteret.
Koblingen har jeg ikke sådan kunnet afbryde med endnu, kun udsætte. Men har ikke leget så meget med systemet, så måske dukker der spændende features og funktionalitet op.
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

Brugeravatar
SteffenStork
Nyt medlem
Indlæg: 440
Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 25 times

Re: Sv: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af SteffenStork » 22. nov 2012, 21:40

Det er egentlig også skide smart, så kan man skifte gear med fartpiloten slået til. Lige som Tonny skriver. :smile:

ppd77
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. mar 2009, 23:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ppd77 » 22. nov 2012, 22:05

Takker for svar Esseva. Så det må være det man kalder en "lagermodel" du har fået..:-)

@SteffenStorck: Gider ikke starte en længere diskussion omkring afbrydelse af fartpiloten, men vil nu bare sige det ikke er helt så sort\hvidt som du beskriver det. Kan godt være der er nogle situationer hvor det ikke er så smart at bruge bremsen til at slå den fra med, men når du f.eks. drejer af en motorvej, så giver giver det da i min verden alt anden lige mening at bruge bremsen til at slå den fra, når du nu alligevel skal bremse..;-)

ppd77
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. mar 2009, 23:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ppd77 » 22. nov 2012, 22:12

@esseva: Ang. kabinen i de to biler, så tror jeg lige jeg skal have tjekket A3 kabinen igen inden jeg giver min endelig dom. Var bestemt imponeret over G7 kabinen, men erindrer også jeg var ganske godt tilfreds med A3 kabinen da jeg testede den for nogle måneder siden.

golfivgtitdi
Nyt medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 28. jun 2008, 13:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af golfivgtitdi » 23. nov 2012, 00:23

ppd77 skrev:Takker for svar Esseva. Så det må være det man kalder en "lagermodel" du har fået..:-)

@SteffenStorck: Gider ikke starte en længere diskussion omkring afbrydelse af fartpiloten, men vil nu bare sige det ikke er helt så sort\hvidt som du beskriver det. Kan godt være der er nogle situationer hvor det ikke er så smart at bruge bremsen til at slå den fra med, men når du f.eks. drejer af en motorvej, så giver giver det da i min verden alt anden lige mening at bruge bremsen til at slå den fra, når du nu alligevel skal bremse..;-)
Jeg bruger altid et kort tryk på bremsen, når jeg slår fartpiloten fra og så i øvrigt lade bilen løbe farten af i frigear. Så ser sovedyrene bagved at der sker noget foran ...

Sådan som nogle folk kører bil (hovedet under armen og derfor under instrumentbrætniveau) er det nødvendigt at gøre gøre opmærksom på sig selv ved små variationer i ens hastighed ...

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ph » 23. nov 2012, 03:50

clausvp skrev:
ppd77 skrev:Øøøh...men er det ikke primært når man skal bremse at man vil slå fartpiloten fra??

Men bortset fra det, så kan jeg da godt se det uheldige, hvis den kører op igen når bremsen slippes. Er det virkelig sådan det er? Det har jeg ikke oplevet på andre biler.
Jo, men når man skal køre øko, så bremser man så lidt som muligt. Det virker mere naturligt at lige vippe koblingspedalen, og jeg har svært ved at tro at det skulle belaste koblingen på nogen måde.
Nej, trædes der på bremsen er fartpilotfunktionen deaktiveret promte.
der skulle da helst ikke være meget bremseeffekt oppe omkring hvor fartpilot slår fra og bremselys aktiveres
er jeg alene på vejen og den skal slå's fra så bruger jeg deaktiver knap på rattet (Japserbil) og Hvis der kører nogen forholdsvis tæt bag mig så får den et dap på bremsen
Honda er endeligt begyndt på at man kan koble ud uden at slå fartpilot fra =gearskift uden at den taber "tråden" Totalt fedt
Det har jeg savnet siden L3l med eftermonteret fartpilot men nægtet at købe aut.gearbil for at få det
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ph » 23. nov 2012, 03:53

Martin1986 skrev:
ppd77 skrev:Først og fremmest tillykke med den nye vogn esseva!

Dernæst...måske dumt spørgsmål, men rører man ikke bare bremsen og så slår den fra?
Lige netop det med at røre bremsen for at slå fartpiloten fra er i min verden no go. Det giver bremselys bagud, og er ikke heldigt hvis der er trafik.
Hmm Hvis du ikke skal bremse hvorfor så slå fartpilot fra :?:
og Hvis du skal bremse hvorfor så ikke oplyse de bagvedkørende om at du nedsætter hastigheden?????????? :roll:
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ph » 23. nov 2012, 04:00

esseva skrev:
ABT skrev:
erlingvj skrev:
AutoBild 46/2012 har følgende negative bemærkninger:

1) Den støjer mere end G6
2) Udsynet hele vejen rundt er dårligt
3) Den elektriske p-bremse er irriterende
4) Den nye tankpåfyldning lige så
5) Tankuret er meget pesimistisk / unøjagtigt

Ellers mange positive bemærkninger :)
Kører G7 (VOLKSWAGEN, GOLF, 2.0 TDI BMT 150 HK, Highline med Teknik-pakke) siden d. 14/11 - nogen kan jo ikke vente :)

Superfed - er vel overskriften.
1) Den er meget støjsvag. Hører kun dækkene og vinden når jeg cruiser ud af den nye asfalt på lyngbyvej - måske lidt hurtigere end ....
2) Lidt svært at få øje på bløde trafikanter til højre, men jeg tror mere det er et spørgsmål om tilvænning (kommer fra en Sharan).
3) Elektrisk P-bremse. Hvorfor har jeg ikke haft sådan en før, det er for fedt. Man skal selvfølgelig lige finde ud af hvordan den funker, men nu er det på plads og total komfort - kan slet ikke forestille mig oldstyle igen. FDM er også imod, men det siger måske mere om dem end komfortdimsen.
4) Min første diesel, der skal presse for at få stangen i hullet, sådan lidt jumfruagtigt. Den kunne man sikkert have designet bedre.
5) Det virker som om der er meget god overensstemmelse mellem måleren og tallene i instrumentbord og mediecenter. Men har kun kørt godt og vel 600 km, så det må erfaringen vise.

Køb den ikke uden bluetooth og knapper på rattet det fungerer bare og hold k... hvor ligger den godt på vejen.

Spørg hvis i vil vide noget :geek:
4. en vanesag ;) stik pistol så langt ned det kan. vent (ved ikke hvor længe på en vag står vel i låget eller instruktionsbog) gi den det sidste tryk ...ik' meget jomfru over det tryk der skal til da.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af Tonny » 23. nov 2012, 09:55

Hvordan betjenes fartpiloten i en Golf 7? I en seperat arm, i multifunktionsrattet eller begge dele? Eller stadig i stilken på afviserarmen?

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ABT » 23. nov 2012, 10:00

Tonny skrev:Hvordan betjenes fartpiloten i en Golf 7? I en seperat arm, i multifunktionsrattet eller begge dele? Eller stadig i stilken på afviserarmen?
Stadigvæk i den enarmet og vist nok også i multirattet, men det prøvede jeg ikke (vanedyr).. :oops:
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 23. nov 2012, 10:02

Tonny skrev:Hvordan betjenes fartpiloten i en Golf 7? I en seperat arm, i multifunktionsrattet eller begge dele? Eller stadig i stilken på afviserarmen?
I multifunktionsrattet på venstre side.
Vedhæftede filer
GolfVII-rat.jpg
GolfVII-rat.jpg (43.61 KiB) Vist 2400 gange
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

JensD
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24. nov 2012, 08:48
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af JensD » 24. nov 2012, 08:57

Har nu også prøvekørt en Golf 7 1600 TDI og er rimelig imponeret. Eneste minus skulle være autohåndbremsen og de små ruder i for. Opgav dog at få en samlet pris på dyret da sælgeren havde 1000 andre gøremål der var vigtigere end at sælge en bil. Vil nu forsøge mig hos anden forhandler og vil høre til hvad man kan forvente af rabat på eks. en Comfortline med 30000 kr ekstraudstyr?

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 25. nov 2012, 20:30

Tonny skrev:Hvordan betjenes fartpiloten i en Golf 7? I en seperat arm, i multifunktionsrattet eller begge dele? Eller stadig i stilken på afviserarmen?

Jeg har lavet en lille video, hvor jeg først afbryder fartpilot. Derefter tænder den og sætter hastighed. Ikke noget proff optagelse, bare så det kan ses 8-)
(Sikkert på kant med færdselssikkerhed at lave video mens man kører. Så gør ikke det)


Og en anden hvor jeg lige starter bilen, så man kan se displayet og det flotte design i instrument bordet. Og igen, video kvaliteten er som en absolut uøvet amatør nu kan :geek:

VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 28. nov 2012, 14:26

Ok, her er nyt om den nye Golf 7 :cry: .
Havde en fridag og tog til Tyskland for henter vintersutter og lidt andre stumper til min nye ynglingsbil.
Har indtil nu kørt op til 140 og kørt lige over 1000 km. Men når nu moteren var dejlig varm og der var mulighed for at slippe dyret lidt løs fik den et nøk op til 150, 160 og det gik ubesværet. Men da den kom op på 170 skete der en mistænkelig lyd fra moteren :(
Kørte stille og roligt til samme VW værksted hvor jeg skulle have de nye vinterdæk, og her sidder jeg nu og venter. Bilen må ikke køre, værkføreren har kontakt med VW (ved ikke hvor) og vi har optaget lyden, der er sendt til dem.
Så den nye 2,0 er ikke uden problemer, surt at skulle være forsøgsdyr, særligt når man selv har betalt..
Senest rettet af esseva 28. nov 2012, 15:45, rettet i alt 1 gang.
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af GaSelle » 28. nov 2012, 14:44

esseva skrev:Ok, her er nyt om den nye Golf 7 :cry: .
Havde en fridag og tog til Tyskland for henter vintersutter og lidt andre stumper til min nye ynglingsbil.
Har indtil nu kørt op til 140 og kørt lige over 1000 km. Men når nu moteren var dejlig varm og der var mulighed for at slippe dyret lidt løs fik den et nøk op til 150, 160 og det gik ubesværet. Men da den kom op på 170 skete der en mistænkelig lyd fra moteren :(
Kørte stille og roligt til samme VW værksted hvor jeg skulle have de nye vinterdæk, og her sidder jeg nu og venter. Bilen må ikke køre, værkføreren har kontakt med VW (ved ikke hvor) og vi har optaget lyden, der er sendt til dem.
Så den nye 2,0 er ikke uden problemer, surt at skulle være forsøgsdyr, særligt når man selv har betalt..
Bankelyd?

jacobjensen
Nyt medlem
Indlæg: 424
Tilmeldt: 10. maj 2011, 20:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af jacobjensen » 28. nov 2012, 15:16

Spændende
Volvo V60 D4 Inscription, Auto, Onxy black, Maroon læder mv.
Smadret Dec 2018 Skoda Octavia - Style 2.0 TDI DSG - Bolero - Sportssæder - 18` alaris - Sunset - mv.
Solgt Juni. 2011 - VW Golf VI 5 dr. VAN - 2,0 TDI - 140 HK/320NM Highline, RCD 510 DAB, inkl. Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, DK-Pakke, Vinterpakke, Sort pearl. km 130.000
2003 - Fabia Combi - 1,4 mpi - mit ganz alles, hmm p-sensor, varme i sæderne mv. (Konebilen)

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 28. nov 2012, 16:27

GaSelle skrev: Bankelyd?
Nej en skrabelyd.

Vw i Kiel har tilkaldt kavalleriet. Selveste wolfsburg sender en gruppe ingeniører i morgen (de har en Golf 7 taskforce, der ikke laver andet) og jeg får en ufrivillig nat på Hotel.

Lidt pinligt hvis deres nye top diesel ikke opfører sig ordentligt.
Vedhæftede filer
IMAG0406.jpg
Den nye TDi 2,0. De mener lydende kommer fra en defekt rulle på tandremstrækket.
IMAG0406.jpg (108.12 KiB) Vist 2094 gange
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 28. nov 2012, 20:50

Lige et indspark mere.
Husk at bestille medie in stikket hvis i køber den nye G7, eller kan man ikke tilslutte iPod og ligende. I min Highline der ellers er relativt godt udstyret, er der en USB og AUX og en cd drev og et sd kort drev (hvad man end så lige skulle bruge det til). Man kan ikke tilslutte f.eks. iPod til USB, men kan godt tilslutte til AUX men så ligger styringen i enheden og ikke medie centeret.
Det er en såkaldt ommer :shock:
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

Brugeravatar
curl
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af curl » 28. nov 2012, 20:52

Jeg prøvekørte den nye golf 7 for et par dage siden, og det blev en lang prøve tur for jeg kunne slet ikke holde op med at smile og bare nyde at kører i den, det var en "kedelig" TDI men hold da op den er bare lækker, god undervogn, dejlig kabine, støjsvag og pæn at se på.

LeVelsBech
Medlem
Indlæg: 817
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 28 times
Been thanked: 111 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af LeVelsBech » 28. nov 2012, 22:03

esseva skrev:
GaSelle skrev: Bankelyd?
Nej en skrabelyd.

Vw i Kiel har tilkaldt kavalleriet. Selveste wolfsburg sender en gruppe ingeniører i morgen (de har en Golf 7 taskforce, der ikke laver andet) og jeg får en ufrivillig nat på Hotel.

Lidt pinligt hvis deres nye top diesel ikke opfører sig ordentligt.
Øv sgu - så ærgeligt når en ny bil driller :( , håber for dig at det løser sig :)

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 29. nov 2012, 13:11

Ingeniøren fra VW siger det er koblingen der er i stykker. Men der er også nogle mystiske ridser på motorbunden, som ikke burde være der.
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ABT » 29. nov 2012, 16:49

esseva skrev:Ingeniøren fra VW siger det er koblingen der er i stykker. Men der er også nogle mystiske ridser på motorbunden, som ikke burde være der.
Lyder som en prod.fejl? :roll:
Men det skifter de vel u/b eller hvad..?
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

nifa26
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 27. okt 2008, 15:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af nifa26 » 29. nov 2012, 22:19

esseva skrev:Lige et indspark mere.
Husk at bestille medie in stikket hvis i køber den nye G7, eller kan man ikke tilslutte iPod og ligende. I min Highline der ellers er relativt godt udstyret, er der en USB og AUX og en cd drev og et sd kort drev (hvad man end så lige skulle bruge det til). Man kan ikke tilslutte f.eks. iPod til USB, men kan godt tilslutte til AUX men så ligger styringen i enheden og ikke medie centeret.
Det er en såkaldt ommer :shock:
Du kan vel evt. lægge din musik på et SD kort, og bruget drevet til dette?

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 29. nov 2012, 23:48

ABT skrev:Men det skifter de vel u/b eller hvad..?
Ja selvfølgelig :) - ellers så bliver jeg rigtig gnaven :evil:
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 29. nov 2012, 23:52

Eksperten fra VW har i øvrigt dømt defekt kobling.

Så drømme bilen står på et værksted i Tyskland, splittet til atomer og venter på en ny kobling :cry: .

Der var også nogle mistænkelige skrabemærker under motoren, er der nogen der har nogle kommentarer til dem. Er det normalt og acceptabelt – den er kun 14 da gammel. Se billederne. Det ene af koblingen, det andet af bunden af motorblokken.
Vedhæftede filer
IMAG0407.jpg
Skrammer, ridser og rust. på ny G7 TDi 2,0 150 HK Motor.
IMAG0407.jpg (121.02 KiB) Vist 1955 gange
IMAG0412.jpg
Defekt kobling på ny G7 TDi 2,0 150 HK Motor.
IMAG0412.jpg (136.7 KiB) Vist 1955 gange
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 29. nov 2012, 23:54

nifa26 skrev: Du kan vel evt. lægge din musik på et SD kort, og bruget drevet til dette?
Jo, det havde jeg faktisk tænkt at afprøve. Jeg melder tilbage om resultatet.
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 29. nov 2012, 23:57

Surt at den ny golf er havnet på værksted
Senest rettet af esseva 20. feb 2013, 14:45, rettet i alt 1 gang.
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"