1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6250
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2069 times
Been thanked: 673 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af jansom » 30. nov 2012, 10:43

esseva skrev:Eksperten fra VW har i øvrigt dømt defekt kobling.

Så drømme bilen står på et værksted i Tyskland, splittet til atomer og venter på en ny kobling :cry: .

Der var også nogle mistænkelige skrabemærker under motoren, er der nogen der har nogle kommentarer til dem. Er det normalt og acceptabelt – den er kun 14 da gammel. Se billederne. Det ene af koblingen, det andet af bunden af motorblokken.
Argh splittet i atomer er den vel ikke? Du er ikke kørt henover noget der kan have ridset bunden?
-No one is more hated than he who speaks the truth-

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 30. nov 2012, 15:07

jansom skrev: Argh splittet i atomer er den vel ikke? Du er ikke kørt henover noget der kan have ridset bunden?
Det var bare min umiddelbare reaktion, da jeg vadede ind på værkstedet og så motorblokken på gulvet og dele over hele.

Anyway. Motoren har et motorskjold som ligger mellem motorblokken og vejen. Og den er der ikke en skramme på. Nej det er noget der er sket i produktionen.
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af KBoesen » 5. dec 2012, 16:52

esseva skrev: Anyway. Motoren har et motorskjold som ligger mellem motorblokken og vejen. Og den er der ikke en skramme på. Nej det er noget der er sket i produktionen.
Er den kommet on the road igen Esseva eller hvordan står det til med det?
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 6. dec 2012, 15:24

TeamBoesen skrev:Er den kommet on the road igen Esseva eller hvordan står det til med det?
Sorry guys (hvis der er nogle der følger episoden) men, jeg har haft en svær uge der startede med en en Toyota Yaris lånebil på sommer dæk - så ved i hvor slemt det har været :(
Bilen står stadig i Tyskland.
De skiftede koblingen og det var ikke det, der var galt.
De tømte motoren for olie og der kom metalstykker ud. Nu er jeg desværre ikke så god til tysk, at jeg helt forstod af hvad det var der gået itu inde i motorblokken - den vender jeg tilbage med.
En ny motor er bestilt og skulle monteres i dag.
I morgen ved jeg om det har fjernet problemet og jeg hente bilen igen (eller få den sendt, men det går nok hurtigere at lave selvhenter).

Spørgsmål til forum?

Helt ny bil, motor skiftet, kobling skiftet og jeg ved ikke hvad, alt taget fra hinanden, samlet igen, men det bliver jo aldrig som nyt, masser af omkostninger og besvær. Ordene værditab, kompensation mv. dukker op i bevistheden. Er det helt urimeligt?
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1890 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af GaSelle » 6. dec 2012, 15:32

En Yaris diesel kører og trækker faktisk ret fint, så det er da kun sommerdækkene i dette vejr, der er negativt i min verden.

Det er en SUPER ærgelig oplevelse, du har haft. Men hvis bilen får en fabriksny motor (og også gerne turbo, hvis der er metal i olien), så er den, i mine øjne, god som ny. Det var ikke noget, der ville forringe værdien, i mine øjne. Men derfor kan du jo høre, om de byder på et eller andet stykket udstyr som kompensation :)

Har du haft nogle åbenlyse udgifter, ville jeg da forsøge, at få dem dækket også.
Senest rettet af GaSelle 6. dec 2012, 15:45, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af AU-R8 » 6. dec 2012, 15:42

Køb ALDRIG den første serie af et hvilket som helst produkt.
Fejlraten er snit meget højere end senere produktion, ret logisk jo.

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ABT » 6. dec 2012, 15:44

Nej, det er sgu surt.. :|
Men vær glad for at bilen bliver lavet på "hjemmebane", for jeg tror at de har helt styr på Volkswagen dernede.
Og det er trods alt godt, at det sker nu frem for om 2 år og 1 måned.. ;)
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
Sprint20
Aktiv medlem
Indlæg: 1658
Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Sv: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af Sprint20 » 6. dec 2012, 18:21

Jeg var i Wolfburg sidste weekend hvor jeg prøvede Blue-e-motion. 100% el drevet.

Det var også den første Golf 7 jeg har kørt. Og jeg syntes sku den er super lækker. Interiør, design osv...

Men, rækkevidden på "kun" 160km. (og det er på eco-mode) så sætter det en grænse for bilens lang turs egenskaber. Hvis vi nu skal op og besøge bedstemor i Skagen. Så skal vi holde ind til et kraftstik (400 volt) i 3 timer eller 230volt i 6-7 for at.blive fuldt opladt igen, da batterierne er fastmonteret. i modsætning til Renaults batteripakke der skiftes på betterplace stationerne.

Men med motoren sat på normal. 115hk / 270nm. Er den eminent i by områder. Rundt i Wolfburg by og i yderområdet flyder den afsted. Og bremse/genvindings systemet med 3-trins bremsning ved at bruge + og - vippekontakterne på rattet gør det at bremse ned til lyskryds og skarpe sving til en leg.

På gearstangen er der et B for bremse. Den bruger generatoren max til at lade strøm på batteriet og gir en fornemmelse af at man bruger fodbremsen.

Og at displayet viser KWh/km. gir til at begynde med ingen mening... :smile:

Der er desværre er gået 1/3 del af bagagerummet batterier. Så den har lidt mindre plads end en normal benzin/diesel udgave. Men igen, som en "by bil" bliver den jo heller ikke pakket til en uges ferie så tit.

Men jeg kunne godt se mig selv køre i en frem og tilbage mellem Viborg og Holstebro.

VH. Rasmus Ø.
uploadfromtaptalk1354814540784.jpg
VH. Rasmus.

BMW i3 REx 2013

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ph » 6. dec 2012, 18:24

esseva skrev:
Spørgsmål til forum?

Helt ny bil, motor skiftet, kobling skiftet og jeg ved ikke hvad, alt taget fra hinanden, samlet igen, men det bliver jo aldrig som nyt, masser af omkostninger og besvær. Ordene værditab, kompensation mv. dukker op i bevistheden. Er det helt urimeligt?
Kan ik' rigtigt se det store problem i at motor har været taget ned! "ALT Har været taget fra hinanden" Så er det heller ikke værre ;)
Trods alt ikke en sideskade med skift af panel, bagskærm, A-B-C stolper, vognbund og/eller tag. :)
Hvorfor skulle det ikke blive "som Nyt"??
Det er jo ikke anderledes end første gang den blev sat sammen!
...med mindre det er en "Ligeglad klaphat" som er sat til at skifte dele....
Men det ville undre mig meget hvis ik at Fabrikken og det her valgte værksted vil gøre alt der står i deres magt for at du får en fejlfri bil retur
Alligevel pænt negativt for deres renomme Hvis du Både fik en fejlbehæftet bil leveret OG efterfølgende en lige så defekt bil efter rep.
Ikke ligefrem det man har brug for ved intro af ny model!
Hvad har du haft af omkostninger??
Besvær! Ja men sådan er det nok bare at handle /eje bil tror sgu't du får noget kompensation for "Besvær" gør du jo heller ikke ved anden Garantirep. ..skal nærmest bukke og takke for en lejebil og lånebil er oftest uhørt
Værditab Ja Hvis det havde været en Grande karrosseriskade men pga. mekanisk nedbrud? Don't think so

som tidligere skriver i tråden: Du skal nok bare være glad for at den er på værksted i Tyskland OG at den ikke er 25.mdr. Gl. /Ude over Garantiperiode
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af Seth-Enoch » 6. dec 2012, 19:18

Så længe de gør alt hvad de kan for at udbedre fejlen, så er der intet at komme efter.

Jeg arbejder selv med service og reklamation i byggebranchen til dagligt. Der er også kunder der tror de kan få guld og grønne skove når der er lidt at reklamere over. Men nej, vi udbedre fejlen og så er det det.
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

ppd77
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. mar 2009, 23:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ppd77 » 6. dec 2012, 22:25

Øøøøøh, ved ikke om jeg er helt galt på den, men er det ikke en Golf 6 på billedet ovenfor?

Brugeravatar
Sprint20
Aktiv medlem
Indlæg: 1658
Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Sv: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af Sprint20 » 6. dec 2012, 23:11

Hmmm... Det har du sku da ret i. Der kan man bare se. Jeg har ikke kørt en 6'er pg egentlig ikke lagt så meget mærke til den. :smile:

Hmmm.... Altid noget at jeg er bedre til panser kending.

For havde da ikke set det var en Golf 6 overhovedet. Personalet omtalte den også som "der neue electrisches Golf..."

Året's fuck-up fra mig af. Jeg undskylder... :P
VH. Rasmus.

BMW i3 REx 2013

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Sv: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ABT » 6. dec 2012, 23:21

Sprint20 skrev:Hmmm... Det har du sku da ret i. Der kan man bare se. Jeg har ikke kørt en 6'er pg egentlig ikke lagt så meget mærke til den. :smile:

Hmmm.... Altid noget at jeg er bedre til panser kending.

For havde da ikke set det var en Golf 6 overhovedet. Personalet omtalte den også som "der neue electrisches Golf..."

Året's fuck-up fra mig af. Jeg undskylder... :P
:lol:

Og tilbage til GOLF 7 :mrgreen:
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

ppd77
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. mar 2009, 23:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ppd77 » 7. dec 2012, 08:30

Hehe...griner. Nå, men så var jeg da ikke helt ved siden af...:-)

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 16. dec 2012, 06:56

Lige en update og jeg forsikrer om at dramaet langt fra er forbi og det ikke er noget jeg finder på, selvom det sagtens kunne lyde sådan, når i læser dette. Den er god nok og det er for vildt.

Hentede bilen, der altså havde fået monteret ny motor, kobling, turbo og alt.
Fyldte den op med julegaver og hvad man ellers kan få at dejlige og billigere hverdagsvarer i tyske supermarkeder.
Kørte hjemad og frydede mig igen over den lækre kabine, behagelige sæder og komfort og den fede vogn jeg var den heldige ejer af. Men det var en kort fornøjelse jeg nåede lige op på 7eren (retning Flensborg) og kørte ca. 25 km, da motoren IGEN takkede/hakkede helt vildt, motorlampen blinkede og den tabte fart. Fik den trillet ind til siden og hen og op på en rampe der lå 500 meter fremme. Kl. var 21.30 og det var -10 udenfor, så ikke nogen god timing.
Endte med at spendere 5 timer på en tankstation, mens hhv. tysk og dansk såkaldte mobilitetsservice forsøgte at hjælpe.
Måtte til sidst give op (og dermed miste endnu en arbejdsdag) og tage en taxi på Hotel. Næste dag tøffede jeg hjem, denne gang i en Opel Corsa med vinterdæk (som jeg så kan glæde mig over, at jeg ikke har købt, selvom jeg havde overvejet det – det blev en polo i stedet).
Der er ikke nogen hverken i Wolfburg, VGA Import, Den Danske Forhandler eller VW Værkstedet i Tyskland, der ikke syntes, det er ekstremt PINLIGT.
Jeg syntes det er enormt irriterende, og har ligesom ikke så meget tillid mere til min mandags Golf.
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

LeVelsBech
Medlem
Indlæg: 817
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 28 times
Been thanked: 111 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af LeVelsBech » 16. dec 2012, 08:04

esseva skrev:Lige en update og jeg forsikrer om at dramaet langt fra er forbi og det ikke er noget jeg finder på, selvom det sagtens kunne lyde sådan, når i læser dette. Den er god nok og det er for vildt.

Hentede bilen, der altså havde fået monteret ny motor, kobling, turbo og alt.
Fyldte den op med julegaver og hvad man ellers kan få at dejlige og billigere hverdagsvarer i tyske supermarkeder.
Kørte hjemad og frydede mig igen over den lækre kabine, behagelige sæder og komfort og den fede vogn jeg var den heldige ejer af. Men det var en kort fornøjelse jeg nåede lige op på 7eren (retning Flensborg) og kørte ca. 25 km, da motoren IGEN takkede/hakkede helt vildt, motorlampen blinkede og den tabte fart. Fik den trillet ind til siden og hen og op på en rampe der lå 500 meter fremme. Kl. var 21.30 og det var -10 udenfor, så ikke nogen god timing.
Endte med at spendere 5 timer på en tankstation, mens hhv. tysk og dansk såkaldte mobilitetsservice forsøgte at hjælpe.
Måtte til sidst give op (og dermed miste endnu en arbejdsdag) og tage en taxi på Hotel. Næste dag tøffede jeg hjem, denne gang i en Opel Corsa med vinterdæk (som jeg så kan glæde mig over, at jeg ikke har købt, selvom jeg havde overvejet det – det blev en polo i stedet).
Der er ikke nogen hverken i Wolfburg, VGA Import, Den Danske Forhandler eller VW Værkstedet i Tyskland, der ikke syntes, det er ekstremt PINLIGT.
Jeg syntes det er enormt irriterende, og har ligesom ikke så meget tillid mere til min mandags Golf.
Er sgu vildt :(
Jeg føler med dig - mere end du tror....

Irriterende, frustrerende og himmelråbende pisshamrende ærgeligt :x

Har selv været der med en G6'er, alt er blevet afhjulpet af værkstedet - de
har gjort alt i deres magt for at hjælpe. Både økonomisk og med lånebiler etc.
Så ikke en finger at sætte der. Men det er bare så øv når man rammer en mandagsbil.

Men det ændrer jo ikke på, at glæden ved den dejlige bil ligesom dæmpes :?

Håber de får løst det for dig :)

ppd77
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. mar 2009, 23:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ppd77 » 16. dec 2012, 12:12

Føler også med dig. Det er ikke sjovt at få sådan en start med en ny bil. Håber godt nok de får det fixet og at det ikke er et tegn på hvad der venter.

Brugeravatar
flemmingsen
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 9. jan 2012, 06:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af flemmingsen » 16. dec 2012, 12:30

Er der nogen der ved om antallet af røde bogstaver, angiver motorstørrelsen på en G7?
Vedhæftede filer
TSI.jpg
TSI.jpg (57.24 KiB) Vist 2359 gange

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ABT » 16. dec 2012, 15:25

TSI = 220/230 hk
TSI = 140 hk
TSI = 122 hk
TSI = 105/85 hk
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af 9had » 16. dec 2012, 22:01

Tragisk læsning om den G7 ...
AU-R8 skrev:Køb ALDRIG den første serie af et hvilket som helst produkt.
Fejlraten er snit meget højere end senere produktion, ret logisk jo.
Den lektion lærte jeg så da jeg valgte at købe min nuværende bil. Det gør jeg så aldrig mere.
VW er ikke hvad det har været, det må jeg inddrømme, i hvertfald ikke i mine øjne.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
flemmingsen
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 9. jan 2012, 06:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af flemmingsen » 17. dec 2012, 08:01

esseva skrev: Tjekkede i øvrigt A3 (2 dørs) da jeg hentede G7. Jeg var ikke så imponeret over kabinen som med golfen.
Samtlige tyske bilblade er ellers eninge om, at kabinekvaliteten er højst i A3 ;)
Følgende detaljer er efter min mening langt bedre på en A3 end en Golf:
1) Navi-displayets placering
2) Mulitifunktionsrattets betjening - med ruller og færre knapper - det giver en meget hurtigere og mere sikker betjening.
3) Den seperate arm til fartpiloten i en A3
Tager man selve materialekvaliteten er det først fra Comfortline op op, at G7 har en materialekvalitet, der nærmere sig en A3. I Startline og Trendline er der anvendt et meget billigt instrumentbræt i hårdt plast.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ph » 17. dec 2012, 08:19

flemmingsen skrev:
esseva skrev: Tjekkede i øvrigt A3 (2 dørs) da jeg hentede G7. Jeg var ikke så imponeret over kabinen som med golfen.
Samtlige tyske bilblade er ellers eninge om, at kabinekvaliteten er højst i A3 ;)
Følgende detaljer er efter min mening langt bedre på en A3 end en Golf:
1) Navi-displayets placering
2) Mulitifunktionsrattets betjening - med ruller og færre knapper - det giver en meget hurtigere og mere sikker betjening.
3) Den seperate arm til fartpiloten i en A3
Tager man selve materialekvaliteten er det først fra Comfortline op op, at G7 har en materialekvalitet, der nærmere sig en A3. I Startline og Trendline er der anvendt et meget billigt instrumentbræt i hårdt plast.
1.ved jeg ik har ik været i en a3
2.nok en vanesag Jeg har det fint med knapper men har heller ikke prøvet a3's ruller
3.vil da helt klart foretrække 3-4.knapper i rat istedet for i en separat arm Det Ligner lort og er noget snot at bruge
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brian Vang Olsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 10. dec 2012, 22:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af Brian Vang Olsen » 17. dec 2012, 21:54

Esseva, det er simpelthen for langt ude. :shock:

Jeg håber, at de får løst problemerne med din bil. Har du tænkt på at kontakte en advokat, umiddelbart virker det for mig ret rimeligt, at du skulle kunne hæve handlen og få dine penge igen, men jeg er ikke nok inde i lovgivningen til at vide hvor meget man som forbruger SKAL stå igennem inden man kan tage det middel i brug. Men man skulle tro, du snart er ved at være der...

Venter spændt på at læse, hvad de ender med at finde ud af. Synes næsten ikke det kan være en konstruktionsfejl i motoren, tænker det burde have vist sig noget før??!!, men hvad ellers? det er jo din 2. identiske motor der laver det nummer......
Arghhh, og sådan en har jeg i ordre, bilen bliver så vidt jeg ved, skruet sammen denne uge....medmindre de har sat Q-stop på Golf 7 :roll:

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ph » 17. dec 2012, 22:00

Brian Vang Olsen skrev:Esseva, det er simpelthen for langt ude. :shock:

Jeg håber, at de får løst problemerne med din bil. Har du tænkt på at kontakte en advokat, umiddelbart virker det for mig ret rimeligt, at du skulle kunne hæve handlen og få dine penge igen, men jeg er ikke nok inde i lovgivningen til at vide hvor meget man som forbruger SKAL stå igennem inden man kan tage det middel i brug. Men man skulle tro, du snart er ved at være der...

Venter spændt på at læse, hvad de ender med at finde ud af. Synes næsten ikke det kan være en konstruktionsfejl i motoren, tænker det burde have vist sig noget før??!!, men hvad ellers? det er jo din 2. identiske motor der laver det nummer......
Arghhh, og sådan en har jeg i ordre, bilen bliver så vidt jeg ved, skruet sammen denne uge....medmindre de har sat Q-stop på Golf 7 :roll:
ved ik' om der er en %-sats af nypris man skal over
eller om der kun er "Normalt kan man hæve handel efter 2-3. rep.forsøg"
Men Ja han må snart være berettiget til ny bil
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af 9had » 17. dec 2012, 22:14

ph skrev:
Brian Vang Olsen skrev:Esseva, det er simpelthen for langt ude. :shock:

Jeg håber, at de får løst problemerne med din bil. Har du tænkt på at kontakte en advokat, umiddelbart virker det for mig ret rimeligt, at du skulle kunne hæve handlen og få dine penge igen, men jeg er ikke nok inde i lovgivningen til at vide hvor meget man som forbruger SKAL stå igennem inden man kan tage det middel i brug. Men man skulle tro, du snart er ved at være der...

Venter spændt på at læse, hvad de ender med at finde ud af. Synes næsten ikke det kan være en konstruktionsfejl i motoren, tænker det burde have vist sig noget før??!!, men hvad ellers? det er jo din 2. identiske motor der laver det nummer......
Arghhh, og sådan en har jeg i ordre, bilen bliver så vidt jeg ved, skruet sammen denne uge....medmindre de har sat Q-stop på Golf 7 :roll:
ved ik' om der er en %-sats af nypris man skal over
eller om der kun er "Normalt kan man hæve handel efter 2-3. rep.forsøg"
Men Ja han må snart være berettiget til ny bil
Eller så kan de sige, "det skal være sådan" som de gjorde ved mig.
Og nu er der gået 2 år uden at der er løsning på bordet.
Hæv handlen og se for at købe en anden bil. Eller vent på den næste batch af biler.
Du skal ikke give dem tid til at udskifte 100 forskellige dele. Og hver gang der er det mindste ved bilen frugte om der sker noget større.

Du har ikke købt et beta produkt men et færdig produkt og betalt for samme.
De må fejlsøge på det inden de sælger lortet.

Det var sgu ikke et LEGO legetøj man har anskaffet sig. Men en bil for min. kvart mio.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ph » 17. dec 2012, 22:22

9had skrev: Eller så kan de sige, "det skal være sådan" som de gjorde ved mig.
Og nu er der gået 2 år uden at der er løsning på bordet.
Hæv handlen og se for at købe en anden bil. Eller vent på den næste batch af biler.
Arrogance.Vw/Dk
Håber der kommer andre boller på suppen nu Vw.De er inde over
Men kan da godt frygte endnu en "uendelig historie"
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
MeLViS
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:31
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af MeLViS » 18. dec 2012, 23:59

Hvem mailer link til samtlige vw forhandlere inkl hovedsædet ??
Få tilbud på alt karosseri arbejde og bil rep. her. Løser stort set alt indenfor svejsning og rust samt Bilsyn. Befinder sig i Ørum ved Viborg.
Facebook
http://www.facebook.com/orumkarosseri
Website
http://www.orumkarosseri.dk

esseva
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. nov 2012, 14:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af esseva » 19. dec 2012, 04:47

ph skrev:
9had skrev: Eller så kan de sige, "det skal være sådan" som de gjorde ved mig.
Og nu er der gået 2 år uden at der er løsning på bordet.
Hæv handlen og se for at købe en anden bil. Eller vent på den næste batch af biler.
Arrogance.Vw/Dk
Håber der kommer andre boller på suppen nu Vw.De er inde over
Men kan da godt frygte endnu en "uendelig historie"
Rigtig ærgeligt at høre, at andre har haft dårlige opleveler med VW. I denne sag har jeg oplevet at VW har været meget imødekommende og forsøgt at afhjælpe og på ingen måde følt at de har forsøgt at fravige sig deres ansvar, tværtimod. Det er jo bare et pokkers uheldigt forløb, som forhåbentligt for VW er et enkeltstående tilfælde.

Mobilitetsservice, der i DK er udliciteret, mangler derimod noget beslutnings og handlekraft uden for almindelig kontortid. Men det tror/håber jeg nu de vil arbejde på fremadrettet.

Jeg tror sagen her lander med en ny bil, eller samme, men med en kraftigt udvidet garanti – er lidt i tvivl om den del af sagen, altså hvad jeg skal vælge.
VOLKSWAGEN, GOLF 7, 2.0 TDI BMT 150 HK. Manuel. Teknik-Pakke.
Tidligere biler.
Sharan 1,8 T. Trendline.
Golf 5 1,8 T. GTI.
Golf 4 1,8. Rolling Stones.
Old Beetle.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ph » 19. dec 2012, 05:25

esseva skrev:
ph skrev:
9had skrev: Eller så kan de sige, "det skal være sådan" som de gjorde ved mig.
Og nu er der gået 2 år uden at der er løsning på bordet.
Hæv handlen og se for at købe en anden bil. Eller vent på den næste batch af biler.
Arrogance.Vw/Dk
Håber der kommer andre boller på suppen nu Vw.De er inde over
Men kan da godt frygte endnu en "uendelig historie"
Rigtig ærgeligt at høre, at andre har haft dårlige opleveler med VW. I denne sag har jeg oplevet at VW har været meget imødekommende og forsøgt at afhjælpe og på ingen måde følt at de har forsøgt at fravige sig deres ansvar, tværtimod. Det er jo bare et pokkers uheldigt forløb, som forhåbentligt for VW er et enkeltstående tilfælde.

Mobilitetsservice, der i DK er udliciteret, mangler derimod noget beslutnings og handlekraft uden for almindelig kontortid. Men det tror/håber jeg nu de vil arbejde på fremadrettet.

Jeg tror sagen her lander med en ny bil, eller samme, men med en kraftigt udvidet garanti – er lidt i tvivl om den del af sagen, altså hvad jeg skal vælge.
NY BIL!!
til Hver en tid!
Jo man kan da håbe på at der ikke kommer andet på den
i så fald har du ik noget at bruge udvidet garanti til
men inden de finder årsagen til at den dræber motorer kan der jo gå mange lånebiler
Og er Dét det eneste der er galt med bilen eller er det en ægte Mandagsbil i alle eller bare flere henseender

Hvis det er en mulighed så Jo Ny bil!
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af AU-R8 » 19. dec 2012, 08:02

Man må da sige at konkurrencen er skærpet i klassen,
Golf, A3, MB A, Volvo 40, BMW 1.
I de fleste test vinder A3 all round.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"