Flot skoda! Gevind eller ikke gevind?aknedude skrev:Zaqs skrev:Kan kun tilslutte mig koret - Virkelig flot vogn! Jeg glæder mig til jeg får min 1.4TSI Race blue Hatch![]()
Hvorfor er der ikke allerede film på når du lever af at montere det?![]()
Jeg skal helt sikkert også have film på min inden sommer, men synes ikke lige der var budget til at få det fabriks monterede ruder, så det bliver i marts-april. Den bliver af samme årsag leveret med 16" fælge![]()
Teknik spørgsmål:
Jeg forstår ikke det var nødvendigt med en sporvidde forøger. En lille ET (ET40 ... fabriks fælgene har ET 46-51) burde da presse dækket længere UD fra karosseriet? Det er måske bremse caliberen der "stikker ud" i forhold til monterings fladen?
Hvor købte du fjedre? Har godt set dit link til H&Rs hjemmeside på det engelske forum, men det vist ikke just nogen net butik. Jeg skal nok også have min sænket på sigt, men det bliver nok heller ikke før februar-marts ... Jeg kunne måske lægge et bud ind på dine allerede hvis du skal have et endnu lavere sæt ?
Beklager hvis der er lidt mange begynder spørgsmål, men jeg har ikke før haft budget til at få gjort noget ordentligt ved vognen
Grunden til spacer er at de fælge jeg har valgt, de mangler een mm. i at passe pga. forreste cal. så derfor har jeg 3mm. spacer på. Fælgene er 8,5x19" dvs. de er een tomme bredere end de org. skoda fælge i 18" de sidder helt inde under bilen, der er 2,6 cm
til skærmkanten med org. fælge, ser så dumt ud.
Fjedrene kan du købe af mig til marts, der har de kørt 3000 km. kører kun ca. 500 km. pr md. i den, da jeg har 2 andre biler.
Har lige bestilt en gevind undervogn
Sprit ny Octavia combi Projekt. Hjul update med fotos 29/9
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- majbom
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Midtfyn
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 270 times
Re: Sv: Sprit ny Octavia combi Projekt. Hjul update med foto
//morten
Olibo Green Škoda Enyaq 85 Sportline Advanced 2026
Olibo Green Škoda Enyaq 85 Sportline Advanced 2026
-
JayBee
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Sprit ny Octavia combi Projekt. Hjul update med fotos 29
Super fed Octavia III der... Hvilken gevind undervogn har du investeret i. Jeg gik egentlig med tanken om at sætte H & R fjedre på vores, men det kan godt være man bare skal tage hoppet til en gevind undervogn istedet..?
Har købt samme 1,4'er Combi med DSG, Xenon, sort indlæg i tågelys, 17" originale " vinterfælge" m.m. i Candy White
I'm a happy man...
JayBee..
Har købt samme 1,4'er Combi med DSG, Xenon, sort indlæg i tågelys, 17" originale " vinterfælge" m.m. i Candy White
I'm a happy man...
JayBee..
Octavia 3 Combi 1,4 DSG Elegance Candy White....
Mazda MX-5 1,8 Classic Red....
Fendt Saphir 495 TFK - 2010....
Mazda MX-5 1,8 Classic Red....
Fendt Saphir 495 TFK - 2010....
- KristianS
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: 6760 Domkirkeby
Han skal vel bare montere større dæk, så bliver den mere sænket ; )LowDog skrev:Synes det ser mega underligt ud med de fælge, ved ikke om det er pga concave, om det er størrelsen eller højden på bilen, men ser bare "skævt" ud
- Kronborg
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brønderslev
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 100 times
Båb båb, afstanden mellem dæk og skærm bliver mindre ja.KristianS skrev:Han skal vel bare montere større dæk, så bliver den mere sænket ; )LowDog skrev:Synes det ser mega underligt ud med de fælge, ved ikke om det er pga concave, om det er størrelsen eller højden på bilen, men ser bare "skævt" ud
Men bilen bliver da højere med større dæk
Men der er jo bestilt gevindundervogn til den fine Skoda, så mon ikke det løser sig
-
aknedude
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Har fået en mail fra Eibach at de har en gevind Street s undervogn klar til Golf 7 og den passer til Oct 3 og Seat Leon 3. den sænker fra 20mm-70mm så det skulle være nok. og så er den stadig komfortabel.
- KristianS
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: 6760 Domkirkeby
Det var så absolut en joke!Kronborg skrev:Båb båb, afstanden mellem dæk og skærm bliver mindre ja.KristianS skrev:Han skal vel bare montere større dæk, så bliver den mere sænket ; )LowDog skrev:Synes det ser mega underligt ud med de fælge, ved ikke om det er pga concave, om det er størrelsen eller højden på bilen, men ser bare "skævt" ud
Men bilen bliver da højere med større dæk
Men der er jo bestilt gevindundervogn til den fine Skoda, så mon ikke det løser sig
-
Octavia 5E ejer
- Helt nyt medlem
Super fed vogn. Har selv bestilt en :0)
Er lidt nysgerrig angående dine fælge. Hvor langt er der fra fladen på fælgen ( hvor nav og bolt huller er ) er der til dine eger starter. For er blevet tilbundet nogle, men er tvivl om de kan være der for caliberne. Og et andet spørgsmål, er dine fælge ET 40 og så har du ydeligere 3mm spacere? Eller er spacerne med i beregningen.
Glæder mig til næste sommer :0)
Er lidt nysgerrig angående dine fælge. Hvor langt er der fra fladen på fælgen ( hvor nav og bolt huller er ) er der til dine eger starter. For er blevet tilbundet nogle, men er tvivl om de kan være der for caliberne. Og et andet spørgsmål, er dine fælge ET 40 og så har du ydeligere 3mm spacere? Eller er spacerne med i beregningen.
-
aknedude
- Aktiv medlem
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Der er ikke ret langt fra bolt til egerne, men man kunne faktisk godt slibe de 1,5 mm af caliberen så man ikke behøvede spacere, det er ligesom en bøjle der sidder der er 1,5 cm tyk.Octavia 5E ejer skrev:Super fed vogn. Har selv bestilt en :0)
Fælgene er ET40 og så er der 3mm spacere på så ET er reelt 37. Der er rigtig god plads på den nye Octavia ud af i skærmene. Der er ca. 1,5 mm imellem egerne på fælgen til caliberen nu.