1. AGU maskine med APR s3+kit - *STJÅLET*!!!!

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Besvar
Brugeravatar
Jonas_R
Nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit -Updates-Aqua

Indlæg af Jonas_R » 30. jun 2009, 14:39

@Rix
S2 spjæld er 65mm invendig diameter, normalt bruger 034motorsport det til 70mm.

@Dennis J
Det Water Injection du har på fra Aquamist, har den også føler der registrer om tanken er ved at være tom?
Hvis du skal bruge noget hjælp til det med Eboost2 og sætte det op til at trigge dit WI må du bare sige til.

RIX
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 365 times
Been thanked: 104 times

Indlæg af RIX » 30. jun 2009, 14:45

det virker bare meget større har da haft 1 af hver til at ligge ;)

Vh.

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Indlæg af Dennis J » 30. jun 2009, 15:14

Jonas_R skrev:@Rix
S2 spjæld er 65mm invendig diameter, normalt bruger 034motorsport det til 70mm.

@Dennis J
Det Water Injection du har på fra Aquamist, har den også føler der registrer om tanken er ved at være tom?
Hvis du skal bruge noget hjælp til det med Eboost2 og sætte det op til at trigge dit WI må du bare sige til.
Hej Jonas, ja det er nemlig rigtigt - Audi/Vw har aldrig lavet et gaskabel spjæld der er større end 65mm ;) , og 034motorsport fræser normalt deres gasspjæld ud til 70mm - men det anbefalede throttlebody king INA at jeg ikke skulle få lavet.

JEg vil meget gerne have hjælp til det med at sætte Eboost2 til at trigge WI :P - det må vi lige finde ud, når du har tid og lyst....og ja der er orignal advarsel sensor i min sprinklerbeholder som springer op i min board computer og siger wischwasser auffüllen eller noget i den stil...men derudover medfulgte der også en føler fra kittet, som jeg bare valgte ikke at installere - da jeg allerede havde en i dunken.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 19. aug 2009, 17:24

så lykkes det at finde en internet café i italien, inden vi kørte mod italien tog vi et smuttur forbi RH motorsport, for at få kørt de sidste modifikationer ind, og det gik over al forventning - jeg fik rettet mit sw som jeg ønskede det og tilført en del mere benzin, men med det resultat at jeg fik maxet min benzinpumpe helt ud ved 1,4 bar - der gav den 364hk og 410nm, altså samme tryk men langt mere effekt, men vi ville gerne have givet den mere tryk da det hele virkede som om det vil give mere effekt, men pumpen kunne ikke følge med :shock: - derudover viste det sig at min aircon og almindelig køler var helt kaput, vandtemperaturen kom op på 110grader og RH mente at fik jeg bare en kolder thermostat i og nye køler så var 370hk ved samme tryk ikke helt ussandsynligt, men derudover kan den med en anden pumpe godt tage noget mere tryk, så det må prøves - men mit første mål med at komme over 360hk på en GT2860rs er lykkes :D

Derudover kører bilen som en drøm nu, aldrig har den trukket så godt eller kørt så perfekt, det er helt vildt så meget kørebarheden har ændret sig, og turen til italien gik helt smertefrit og selv som bjergged oppe i bjergene omkring gardasøen stryger den afsted, bare lidt updates her fra italien, når jeg kommer hjem smider jeg målingen og lidt billeder af golfi i italien.

Tak til JVK fordi du tog med derop og overbeviste RH om lidt ændringer i mit sw ;)

Brugeravatar
Sonic
Nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit -benz pumpe maxet

Indlæg af Sonic » 19. aug 2009, 17:45

Jacob fortalte mig om dit resultat, virkelig flot må man sige :) Når den til sindal eller sidder i stadig i det sydlige der ;)
Audi A3 8v Sportback 2018

Golf IV GTX3071
Powered by JVK
-Tilsalg

Allan_84
Medlem
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Allan_84 » 20. aug 2009, 11:03

tillykke med de fine resultater.

køre du ikk med den interne opgrade pumpe som ellers følger med til APR 3+ kittet? kan den ikk føde mere, lydder mærkeligt.
Audi A3 Sportback

Brugeravatar
VW HK - DE BEDSTE
Medlem
Geografisk region: Vestsjælland

Indlæg af VW HK - DE BEDSTE » 20. aug 2009, 11:11

Det er virkelig et flot resultat... tillykke..

så ska du da lige rette din signautur til.. 8-)
Dennis J skrev:så lykkes det at finde en internet café i italien, inden vi kørte mod italien tog vi et smuttur forbi RH motorsport, for at få kørt de sidste modifikationer ind, og det gik over al forventning - jeg fik rettet mit sw som jeg ønskede det og tilført en del mere benzin, men med det resultat at jeg fik maxet min benzinpumpe helt ud ved 1,4 bar - der gav den 364hk og 410nm, altså samme tryk men langt mere effekt, men vi ville gerne have givet den mere tryk da det hele virkede som om det vil give mere effekt, men pumpen kunne ikke følge med :shock: - derudover viste det sig at min aircon og almindelig køler var helt kaput, vandtemperaturen kom op på 110grader og RH mente at fik jeg bare en kolder thermostat i og nye køler så var 370hk ved samme tryk ikke helt ussandsynligt, men derudover kan den med en anden pumpe godt tage noget mere tryk, så det må prøves - men mit første mål med at komme over 360hk på en GT2860rs er lykkes :D

Derudover kører bilen som en drøm nu, aldrig har den trukket så godt eller kørt så perfekt, det er helt vildt så meget kørebarheden har ændret sig, og turen til italien gik helt smertefrit og selv som bjergged oppe i bjergene omkring gardasøen stryger den afsted, bare lidt updates her fra italien, når jeg kommer hjem smider jeg målingen og lidt billeder af golfi i italien.

Tak til JVK fordi du tog med derop og overbeviste RH om lidt ændringer i mit sw ;)
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"

Brugeravatar
brianaxel
Medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af brianaxel » 20. aug 2009, 14:18

Du har fået en hel del effekt, men ikke flere Nm. Må vi se kurverne før og efter den sidste update?
'09 Audi A4 Avant Quattro 2,0TDi - Anthrazite Grey, 143Hk, MMI2G, Mustangbraun læderstue
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...

Medlem siden 24/10-2006

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 23. aug 2009, 02:46

Allan_84 skrev:tillykke med de fine resultater.

køre du ikk med den interne opgrade pumpe som ellers følger med til APR 3+ kittet? kan den ikk føde mere, lydder mærkeligt.
Hej Allan, jo det gør den og på APR´s hjemmeside kan du også se den kun er rated til 360hk, kittet er jo lavet til at lave 340hk og vil man have mere kan man købe deres ad on eksterne pumpe.

http://www.goapr.com/products/ms_fuel_pump.html

Men tak, jeg er også mega glad for resultatet:D

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 23. aug 2009, 03:04

brianaxel skrev:Du har fået en hel del effekt, men ikke flere Nm. Må vi se kurverne før og efter den sidste update?
Ja kurverne før kan du se i min tråd, og jeg er lige akkurart landet derhjemme med golfen, hund og frue - men jeg oploader den så snart vi har fået noget søvn den nye måling ;)

men nu hænger moment jo sammen med mange ting, bl.a. mest væsentligt ladetrykket, som er uændret i forhold til forrige måling, men derudover så har den orignale indsugningsmanifold korter kanaler end den nye og påvirker også moment kurven, samt ikke mindst at rørføringen er ændret til 2,5" fra 2,25" og det langt større gasspjæld, altsammen noget der giver langt mere topeffekt, som jeg har fået men ikke umiddelbart moment før ladetrykket også bliver skruet godt i vejret.

Men jeg har faktisk fået langt mere moment, men det er via. en langt mere stabil og flad kurve på 410nm fra ca. 4000rpm til 6500rpm, så det er langt mere moment, da kurven dykkede meget tidligt, og derudover forbedringen i momentet har jeg også fået meget mere effekt/hk fra 4000rpm i hele området :D

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 23. aug 2009, 03:11

Sonic skrev:Jacob fortalte mig om dit resultat, virkelig flot må man sige :) Når den til sindal eller sidder i stadig i det sydlige der ;)
Vi var på vej hjem fra det sydlige, men er lige landet , var du derude med din racer? også mega flot resultat du har fået med din;) - mange tak ihvertfald, er super glad for både resultatet, men det bedste er næsten så suveræn den kører nu, en ren fryd at køre til italien i og tilbage, den har virkelig ændret sig meget i køremåde og alting, virkelig fedt.
VW HK - DE BEDSTE skrev:Det er virkelig et flot resultat... tillykke..

så ska du da lige rette din signautur til.. 8-)

TAK :D - jeps det skal jeg få gjort pronto ;)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 23. aug 2009, 15:41

Så er der lidt grafer klar, samt lidt billeder af golfi i Italien.

Billede

Billede
Senest rettet af Dennis J 10. apr 2010, 23:08, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 23. aug 2009, 16:45

SÅ blev du endelig tilfreds Dennis ;)

Ser godt ud, jævne fine grafer
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 23. aug 2009, 17:29

kimhemm skrev:SÅ blev du endelig tilfreds Dennis ;)

hej kim, tak for det - ja så blev jeg endelig rigtig tilfreds :D - et er resultatet, men det bedste er næsten hvor perfekt den køre :)

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Kontakt:

Indlæg af Kenneth J » 23. aug 2009, 17:37

Hej Dennis !

Lækkert projekt på den gamle AGU maskine der. ;)
Efter at have læst om din Italiens-tur så kan jeg ikke lade være med at spørge om hvad du kører med af udstødningssystem, som er til at holde ud at køre til Italien med?

Jeg ku ik lade være med at tænke tilbage på min egen AGU med GT2871R, - den var ikke sjov for ørerne, på motorvej. :shock:
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 23. aug 2009, 17:52

Dennis J skrev:

hej kim, tak for det - ja så blev jeg endelig rigtig tilfreds :D - et er resultatet, men det bedste er næsten hvor perfekt den køre :)
Buttdynoen er helt sikkert vigtig ja :mrgreen:

Glæder mig til en tur snart så ;)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 23. aug 2009, 18:21

kimhemm skrev:
Dennis J skrev:

Buttdynoen er helt sikkert vigtig ja :mrgreen:

Glæder mig til en tur snart så ;)
Den skal du nok få, den er godt nok blevet vild i forhold til tidligere, man kan virkelig mærke momentet holder ved længere og at den trækker hele vejen :D

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 23. aug 2009, 18:32

Kenneth J skrev:Hej Dennis !

Lækkert projekt på den gamle AGU maskine der. ;)
Efter at have læst om din Italiens-tur så kan jeg ikke lade være med at spørge om hvad du kører med af udstødningssystem, som er til at holde ud at køre til Italien med?

Jeg ku ik lade være med at tænke tilbage på min egen AGU med GT2871R, - den var ikke sjov for ørerne, på motorvej. :shock:
Hej kenneth, og tak for det - ja soltaget var faktisk det der larmede mest ned til italien, men både hund og frue beklagede sig ikke over udstødningen og når man tænker på det er en 3" udstødning er den også meget støjsvag, har hørt indtil flere andre 3" udstødninger der larmer helt ulideligt meget, men det ville vi aldrig have kunne holdt ud når vi derned med turen til Aalborg først skulle køre 2200km, og hjem 1600km - men det er en komplet 3" udstødning lavet af Entech, med 100cells FIA kat, 2 stk. simons 3" potter (de korte runde turbotight) og så en Entech 3" bagpotte med 3" afgangsrør, det er Entech´s egen bagpotte som er giga stor, men oprindelig var udstødningen lavet med den lange 3" potte lige efter katten, men efter jeg skiftede katten fik jeg pillet den af og monteret en af de små korte istedet, for de har rent faktisk langt mere lyd dæmpning i sig end den lange, og så blev den placeret så langt fra katten som muligt, som også dæmper, men den larmer næsten ikke på motorvejen, men kun når man rigtig fyrer den af - hi hi italierne var helt vilde med min bil dernede og udstødningen, det var skægt at se :D , men den udstødning er ihvertfald helt perfekt og tilpas lyddæmpet, men stadig skæg når man fyrer den af :D

Men det hjælper jo også lidt at man ikke har åben filter osv...men kan varmt anbefale min udstødning ihvertfald ;)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 23. aug 2009, 22:38

Jeg har leget lidt inde i excel for at se forskellen fra tidligere dyno og så den nye - man kan virkelig se hvor meget effekt den indsugning har givet både på moment og HK siden i hele mellemområdet :D

Billede

Billede

krudtuglen
Helt nyt medlem

Indlæg af krudtuglen » 24. aug 2009, 00:54

Hej.

fint projekt det ser godt ud og den er sikkert meget kørbar med den ladetryks kurve der...

men de 6 hk du fik ved at hæve trykket med 0,2 bar, fra 1,2 - 1,4 lyder ikke særlig optimalt.. typisk tegn på at det er maxet ud.
ved godt at dit moment steg yderligere, men det er ikke sundt alligevel.

vh jesper
01`Ibiza 1,8T GT3582r 0.63 A/R, 1,9 bar@505hp. 8000 rpm. redline

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 24. aug 2009, 01:09

krudtuglen skrev:Hej.

fint projekt det ser godt ud og den er sikkert meget kørbar med den ladetryks kurve der...

men de 6 hk du fik ved at hæve trykket med 0,2 bar, fra 1,2 - 1,4 lyder ikke særlig optimalt.. typisk tegn på at det er maxet ud.
ved godt at dit moment steg yderligere, men det er ikke sundt alligevel.

vh jesper
hej jesper,

Det var ikke 0,2 bar trykket blev hevet med, men 0,05 bar og og der gik den fra de 353hk til 364hk, men at give mere tryk var ikke muligt pga. på benzinpumpen, men det kan godt være det er maxet ud, men pumpen er ihvertfald den giver en lean/mager blanding hvis vi ville forsøge et højere tryk, men det kan da være max er ramt, men pumpen må skiftes og så en smule mere tryk for at se om alt er begrænset eller kan give mere, kølerne skal også skiftes da de gav nogen farlige temperature :shock:

Brugeravatar
henrik2er
Nyt medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: kolding 6000

Indlæg af henrik2er » 24. aug 2009, 08:32

Rigtig flot dennis, er imponeret over man kan få så flotte resultater og stadig beholde ladetryk så tidlig.. thumps up :)
Henrik2er !!

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 29. aug 2009, 20:04

henrik2er skrev:Rigtig flot dennis, er imponeret over man kan få så flotte resultater og stadig beholde ladetryk så tidlig.. thumps up :)
Hej Henrik,

Tak for det, det var også lidt mit mål at få så meget som muligt effekt på en så "lille" turbo som en GT2860rs, som har fuld ladetryk næsten ligeså tidligt som en standard k03, og så ellers bare forsøge at max det setup mest muligt uden at gå på kompromis med sikkerheden ved setupet og dagligdagskørslen osv...det er jo "let" at drøne en endnu større turbo på og så få den effekt eller mere, men jeg synes det er sjover at vide man har et fuld optimeret setup og som sagt en dagligdags bil, så tak for rosen :D

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af ICON » 30. aug 2009, 19:37

Hvad gik den på literen på din tur sydpå? Jeg tør ikke tænke på, hvad sådan en tur ville koste, hvis jeg kørte den i VR6´reren :lol: Den ville nok ikke gå meget mere end 7 km/l :?
Snakkede du egentlig ikke også om vandindsprøjtning engang?
Jack of all trades, master of none

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 30. aug 2009, 19:53

Hej Icon, der er også monteret vandindsprøjtning på dyret, det kan du se på forrige side :D - men vi har ikke fået det udnyttet maksimalt endnu da benzinpumpen er maxet ved samme tryk som før, men det håber jeg vi kan se om vil give endnu mere når pumpen er skiftet :P

Nu kørte vi meget pænt derned og tilbage igen, ja lidt bortset GPS´en var indstillet til korteste rute hjem, og vi røg igennem en masse tyske landsbyer og bjerge, som naturligvis har forværret benzinforbruget, men den gik ifølge benzinregningerne og triptælleren 13km på literen hjem, men derned hele 15km/l ved blandet autobahn kørsel på 120-140km i timen, så meget tilfredsstillende må man sige, men den sluger a pommern til når den får noget at leve a...

Brugeravatar
The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 462 times
Been thanked: 286 times

Indlæg af The Micktrix / Dk » 30. aug 2009, 20:37

Det jo helt perfekt og ha en bil med de HK og så kørebar. Så kan man ikke forlange mere jo. Vildt at den kan gå 15 km/l. Det godt klaret ;)
Daliy driver - Mercedes w204 200 Kompressor 400.000 km ♻️ 💪
Only for fun - Mercedes W124 280 TE 1995 / Maserati Gransport 2007 8-) ☀️
Next project - Datzun 240z 🫡

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af ICON » 31. aug 2009, 13:14

Nå ja, det havde jeg egentlig læst for et stykke tid siden :oops:
Har du nogle tal på indsugningstemperaturen m./u. vandindsprøjtning?
Er næste skridt så en benzinpumpe fra APR?
Jack of all trades, master of none

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 31. aug 2009, 14:29

ICON skrev:Nå ja, det havde jeg egentlig læst for et stykke tid siden :oops:
Har du nogle tal på indsugningstemperaturen m./u. vandindsprøjtning?
Er næste skridt så en benzinpumpe fra APR?
Nej egentlig ikke, jeg fik checket indsugningen lige da vi rullede den uden vandindsprøjtningen og der lå den på 34grader maksimalt, men vi fik slet ikke udnyttet vandindsprøjtningen optimalt, den fik lidt mere tænding og benzin, og så droslede vi ned på ladetrykket fordi den maxed benzinpumpen ud, men indsugningstemperaturen har nok været en hel del laver og måsket ovenikøbet for lav i forhold til at vi ikke kunne skrue ladetrykket højere op pt.

Det er APR´s benzinpumpe jeg kører med til 1.8T, men den er desværre ikke en så hidsig og god som den de har lavet til en TFSI, den er kun rated til 360hk da det er en smule modificeret TT225 pumpe, og til de kit de bruger på TT225 som laver 400hk der bruger de også en inline extern pumpe fordi den kan bare ikke flowe mere.

Men næste step er da en ny pumpe som kan håndtere noget mere, og skift af thermostat og kølere så vi kan se om den giver noget mere med højere ladetryk :P

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 16. sep 2009, 08:48

Så fik jeg prøvet med den nye benz pump og 4 hakker op på eboost2 - ladetrykket går op til 1,55bar hvor den gir moment og falder til 1,45bar der hvor den giver effekten, så ladetrykket er øget med 0,05bar...man skal ikke lige tage sig af bølgerne sådan er smoothening åbenbart på det felt, og har man læst de tråde med marcs rulning så var jeg og flere andre overbevist om tændingsjustering, men sådan ser målingen altså bare ud der fra - anyways 369hk og 430nm med nok hvad jeg vil kalde verdens mindste rullefelts blæser.

Yderst tilfreds :D men jeg tror grænsen for den orignal airbox nok også er nået, næste gang må prøves uden snorkel til den luftfilterkasse og som det ændre noget ;)

Billede

Iøvrigt var vi lige ude at prøve den racelogik box med nicko ved siden af til at styre den, og med acceleration fra 0-100 fik jeg i første forsøg med skift imellem højt og lavt ladetryk en tid på 6,3sekunder og fra 80-120 på 2,4 sekunder inkl gearskift fra 2. til 3.gear.

nicko
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af nicko » 16. sep 2009, 11:32

ja må sige din bil kører og lyder godt...
ja blæseren er mini.. men det gør jo bare resultatet endnu bedre :D
ja bilen vil være glad for at få lov at suge endnu mere luft.. :)

synes at dit eneste forsøg 0-100 er ganske godt og er sikker på med justering a trykket og øvelse kan din bil sagtens lave rene 6 sek tider uden probs.. med slicks ja endnu bedre.. :shock:
din 80-120 med gearskift var bestemt ikke tosset...
Seat leon 2,0tfsi REVO stage 3+

Tak til REVO TECHNIK DENMARK Main Dealer!!

SORENSEN-PERFORMANCE

Besvar

Tilbage til "Store projekter"