Var ude og lege lidt med nogle Rally biler og nogle andre standard biler på en Rally prøve på et køre teknisk anlæg. Den kunne bestemt godt trække lidt opmærksomhed til sig
Motorsport for Alle 084.jpg (219.4 KiB) Vist 6094 gange
Motorsport for Alle 083.jpg (216.65 KiB) Vist 6094 gange
Motorsport for Alle 082.jpg (200.72 KiB) Vist 6094 gange
Selvfølgelig altid sjovt at køre noget race men min bil egner sig bare slet ikke til rally så jeg måtte nøjes med en 2. plads. 1. pladsen blev taget af en S3er
4 hjulstræk er bare win i alle de små 1. gears sving
Man skal bygge 4 motion fra en S3 8P over på en Cupra. Tror ikke det er til at lave fra den gamle da det slet ikke passer på karrosseriet. Men man skal stadig fjerne noget af brønden for at få plads til baghjulstrækket så det er lidt af en operation
C-hansen skrev:Man skal bygge 4 motion fra en S3 8P over på en Cupra. Tror ikke det er til at lave fra den gamle da det slet ikke passer på karrosseriet. Men man skal stadig fjerne noget af brønden for at få plads til baghjulstrækket så det er lidt af en operation
Men lavet flere gange og kan faktisk godt synes og godkendes
C-hansen skrev:Man skal bygge 4 motion fra en S3 8P over på en Cupra. Tror ikke det er til at lave fra den gamle da det slet ikke passer på karrosseriet. Men man skal stadig fjerne noget af brønden for at få plads til baghjulstrækket så det er lidt af en operation
Mekanisk er det forholdsvis nemt. Ca 40% af hjulbrønden skal væk. Tank skal udskiftes, og der skal laves ophæng til akslen. Ellers skulle det være mere eller mindre bolt on. Der er dog lidt styrebokse der skal udskiftes og kodes. Det er bøvlet.
Det er bare noget der koster noget tid og penge så vil jeg altså hellere sælge vognen og købe en Golf R eller en BMW 135I.
Det er bare noget der koster noget tid og penge så vil jeg altså hellere sælge vognen og købe en Golf R eller en BMW 135I.
Current garage: 2015 Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 HK Ambition. 1982 Volkswagen Golf Mk. 1 "Tintop" - 1,5L JB + 2x40mm Solex Tidligere biler 2008 Audi S3 8P 265 HK Quattro - Solar Orange - APR Stage 1 2008 Seat Leon 2.0 TFSI FR DSG - Eftermonteret: RNS310 navigation, Bluetooth Premium, PDC sensorer, bakkamera. 270 HK / 400+ NM. 2010 Seat Leon Cupra R 265 HK - Cupra R læderkabine, 19" Cupra R fælge, OPS-sensorer for og bag, RNS310 og ALT i udstyr.
Det var en rigtig god dag, desværre med lige en tand for meget regn om formiddagen.
lhk-dsc_3056_med.jpeg (54.46 KiB) Vist 5604 gange
Jeg havde også fået lokket min far med ud på en trackday i sin A6 3.0 tdi som klarede sig ganske godt på banen. Hverken den Corvette eller SLK 55 amg han kørte med kunne køre fra ham
lhk-dsc_2852_med.jpeg (95.75 KiB) Vist 5604 gange
lhk-dsc_2868-2_med.jpeg (74.78 KiB) Vist 5604 gange
C-hansen skrev:
Jeg havde også fået lokket min far med ud på en trackday i sin A6 3.0 tdi som klarede sig ganske godt på banen. Hverken den Corvette eller SLK 55 amg han kørte med kunne køre fra ham
Kan man bare godt, sådan uden videre tage "gæster" med til en trackday og de så bare betaler dagsprisen på arrangementet, ligesom alle jer andre? Eller hvordan hænger det sammen?
C-hansen skrev:
Kan man bare godt, sådan uden videre tage "gæster" med til en trackday og de så bare betaler dagsprisen på arrangementet, ligesom alle jer andre? Eller hvordan hænger det sammen?
Alle betaler "dagspris" man skal ikke være medlem for at deltage
C-hansen skrev:
Alle betaler "dagspris" man skal ikke være medlem for at deltage
Ja okay, tænkte bare man skulle være medlem eller lignende for at få lov. Det er lidt det der har holdt mig tilbage, fra at prøve.
Ja som Jake skriver, betaler man bare for at deltage i dette tilfælde var det 1920 kr og så fordi min far ikke havde en Licens ved MSS skulle han betale 380 kr for at få den.
Gæst kan man ikke rigtig være da man jo er med i showet når man har betalt
En bane som Ring djursland er en dyr bane at få lov at køre på. Der er Padborg park noget billigere med dens rookie days til 920 kr
Endelig kom dagen hvor jeg kunne få min Cupra ud af vinterhi!!
Det er jo helt fantastisk at kunne have så meget fornøjelse af en bil man nu har haft i mange år og selvom den kører standard lige nu fordi den skal synes så er det stadig en hurtig vogn efter 4 måneder i en Opel Movano
Vinteren har ikke budt på så meget spændende kun et automatisk nedblændeligt bakspejl
DSC_0510.JPG (115.24 KiB) Vist 5520 gange
DSC_0511.JPG (114.53 KiB) Vist 5520 gange
Bakspejlet blev bare monteret på lyskontakten da jeg ikke vil ud i at bygge regnsensor på lige nu. Det kan være det kommer hvis forruden dør en dag
DSC_0006.JPG (102.1 KiB) Vist 5520 gange
DSC_0007.JPG (102.19 KiB) Vist 5520 gange
DSC_0008.JPG (123.85 KiB) Vist 5520 gange
En hurtig gang Ice voks blev det også til inden jeg kom ud og køre den første tur i den i år
evilxxx skrev:Den er fin godt at den kommer ud og få lov til at strække benene
Mange tak
Nu er den også synet uden problemer. Dog kommenteret synsmanden at den efter hans mening ikke havde 241 hk. Men den står i standard programmet så jeg kunne ikke rigtig gøre meget andet. Så en eller anden dag skal den da lige måles i standard programmet for at se om den er helt ved siden af de 241 hk
Mange tak
Nu er den også synet uden problemer. Dog kommenteret synsmanden at den efter hans mening ikke havde 241 hk. Men den står i standard programmet så jeg kunne ikke rigtig gøre meget andet. Så en eller anden dag skal den da lige måles i standard programmet for at se om den er helt ved siden af de 241 hk
Du kan bare fortælle ham at det er godt gætte da de fleste Cupra'er normalt måler mellem 250 og 260 HK standard så flot at han kan mærke det
Mange tak
Du kan bare fortælle ham at det er godt gætte da de fleste Cupra'er normalt måler mellem 250 og 260 HK standard så flot at han kan mærke det
Haha ja det må jeg gøre næste gang.
Jeg har lige været ude og vende en tur i den nu her hvor jeg har den i 99 oktan programmet....
Haha ja det må jeg gøre næste gang.
Jeg har lige været ude og vende en tur i den nu her hvor jeg har den i 99 oktan programmet....
Det er jo vanvittigt!
Ja man glemmer hurtigt hvordan sådan en TFSI kører med lidt opgradering
Har længe haft problemer med vand i tændspole nr 4 fordi en seat har et dræn hul fra kølehjelmen lige over spolen.
Det fik jeg så nok af i søndags og bestilte et Audi TTS cover og monterings skruer. Det hele ankom så i dag og jeg sprang fluks igang med montering....
Før
DSC_0422.JPG (115.5 KiB) Vist 5135 gange
TTS Cover
DSC_0423.JPG (95.43 KiB) Vist 5135 gange
DSC_0425.JPG (73.4 KiB) Vist 5135 gange
Færdig resultat
DSC_0427.JPG (100.74 KiB) Vist 5135 gange
DSC_0429.JPG (150.25 KiB) Vist 5135 gange
Så er spørgsmålet bare om jeg skal lade det være eller der skal laves noget andet end de 4 løgringe?