Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 24/03-16

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 24/03-16

Indlæg af Nicolai Sorensen » 16. dec 2015, 14:29

For sjovs skyld synes jeg lige i skulle have muligheden for at følge med i det jeg render og skruer i, i de her par dage op til julen. :)

En audi TT Quattro, født 225 hestes 1,8Turbo, samme maskine som S3 8L'eren.
Projektet startet blidt og stille ud med en lidt større turbo og andet, men har stille taget fart.
Jeg har løbende under forløbet været i kontakt med Jacob fra JVK med lidt tips og tricks, vi startede ud med en Garret 2860RS, samt en manifold som gemmer turboen nede bagved, dette fik vi dog sammen hurtigt snakket os fra da mig og ejeren af bilen hurtigt blev enig om at bruge så mange penge på "kun" at lave en 340 stabile hestekræfter blev for dumt.

Istedet valgte vi en 3071R, selvfølgelig også en original garret, en sach upgraderingskobling, en god daubjerg manifold.
Sammen med det har jeg valgt Siemens Deka 630ml dyser, opgraderings indsugningsmanifold bygget på de originale tragte og andet, håndlavet trykrør i motorrummet og sugerør. dog bygger vi i original luftfilterkasse med et indsatsfilter, det er hvertfald ideen indtil nu, mange ting kan blive ændre løbende :)

- Planen er standard motorstyring til at starte med, men bliver Mikkel som er ejeren af bilen forelsket på længere sigt af projektet tror jeg vi skal over i en Flemming FFJ motorstyring. (Lokker stadig med ham!) :lol:

Jeg har bevidst valgt de store dyser, den store turbo, den gode støbejerns manifold osv, så hvis Mikkel engang vil effekt forøge yderligere, så kan vi nøjes med at skifte stængerne og lejer, og ikke skal ud at invistere i alt det andet dobbelt.

Det hele vil skride fremad stille og roligt løbende, motoren har vi fået pillet ud og skildt ad, gearkassen er blevet pillet af og får alt i pakninger.

Udstødning skal jeg for første gang prøve at svejse ( spændende :roll: :roll: ) , det hele laves i rustfrit 76mm håndlavet, svejst med baggas selvfølgelig. krydret med en 38mm Tial wastegate fungerende som vus, der er nemlig intern wastegate i turboen.

- Mange ting skal laves i hånden, returløb til olie og vand, samt fremløb osv - så jeg håber der kommer en masse lækre billeder og løsninger som jeg går og hygger mig med.
Det er min første rigtige "kunde" bil, så jeg glæder mig til at komme videre og se resultatet.

Håber i vil følge med i mit projekt, og komme med ris og ros :) :)
Vedhæftede filer
12394569_10203817945928761_1827826785_o.jpg
12394569_10203817945928761_1827826785_o.jpg (147.65 KiB) Vist 8088 gange
12380779_10203817946288770_1809877124_o.jpg
12380779_10203817946288770_1809877124_o.jpg (155.31 KiB) Vist 8088 gange
10627976_10203817946328771_1096005261_o.jpg
10627976_10203817946328771_1096005261_o.jpg (150.96 KiB) Vist 8088 gange
Senest rettet af Nicolai Sorensen 24. mar 2016, 18:07, rettet i alt 6 gange.
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Nicolai Sorensen » 16. dec 2015, 14:34

Jacob render og er ved at pakke nogle dele til os, alt der hedder turbo, indsugning aktuator, bolte, støtter, udstødningsmanifold, blowoff recirkulerende ventiler, luftmassemåler, kobling, indsugning og meget andet er købt hos ham. :)

Samtidig kom der lige en wastegate 38mm tial ind af døren til mig, samt silicone slanger. - Hvor er det bare en skøn følelse at bruge andre folks penge :lol:
Vedhæftede filer
12394600_10207043946950897_673011359_o.jpg
12394600_10207043946950897_673011359_o.jpg (66.58 KiB) Vist 8075 gange
12366966_1528234757490593_859352943_n.jpg
12366966_1528234757490593_859352943_n.jpg (69.24 KiB) Vist 8075 gange
938525_1528237244157011_385148462_o.jpg
938525_1528237244157011_385148462_o.jpg (65.73 KiB) Vist 8083 gange
12394667_1528237177490351_56187041_o.jpg
12394667_1528237177490351_56187041_o.jpg (91.45 KiB) Vist 8083 gange
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Nicolai Sorensen » 16. dec 2015, 14:42

Pt er vi så langt, høvlen er ude og vi skal til JVK imorgen og hente dele.
Mikkel har samtidig bestilt ZL18 og ZR18 kalibere hjem som vi er ved at renovere, sammen med RS4 skiver. Det hele skal passe sammen, høj effekt = store bremser :)
Vedhæftede filer
20151214_205420.jpg
20151214_205420.jpg (181.2 KiB) Vist 8073 gange
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af m power » 16. dec 2015, 18:07

Det skal nok blive et sjovt projekt :-)

Når nu i laver så meget ud af det så ville jeg udskifte stængerne med det samme.
GT3071r er den med det store hus ? for så kan den levere 450+ på sådan en maskine, og så kommer den dæleme til at gå godt.
For at prøve noget andet kunne det have været sjovt at bruge en GTX2976r

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af ostetyven » 16. dec 2015, 18:30

forstår ik helt valget med deka dyserne dog. havde nok selv brugt nogle ev14 i stedet. samt hvorfor bruge en organisk kobling?. nu den har quattro så vil han sikkert gerne ku launch den for fuld skrue.. det holder de normalt ikke til i længden :D

ellers ser det da rart ud om ik andet :D go vind her fra
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Nicolai Sorensen » 16. dec 2015, 20:35

Hehe det er lidt en blanding.
Mikkel ved ikke helt om det er det her han vil på længere sigt, derfor er vi ikke gået helt amok. Når du åbner bunden op for at skifte stænger, inden du får stænger i, lejer, planet top, nye ringe, strækbolte, toppakning osv, så ligger du først låget på når du rammer 12.000-15.000 kr, for det skal laves ordentligt jo. :D

Turboen er en 480hk turbo, valgt af den grund. Højt effekt tal ved lavt ladetryk, det skåner formegentligt motoren så den kan holde til det, samtidig kan turboen levere et fornuftigt tal hvis man en dag ville skifte stængerne. :)
Når vi rammer indkøringsfasen må vi se hvordan den leverer effekten, hvis den uden problemer ved et fornuftigt ladetryk bare kan køre effekt på kurven, så stopper vi først ved lige under 400 hk eller 1,2-1,3 bar. :)
Derfor går jeg meget op i flowmæssigt arbejde på bilens indsugning og udstødning.

Ang kobling/svinghjul. Mikkel skiftede det for 8000 km siden, så det er helt nyt.
Hans far har selvstændigt stort værksted med 4 lifte som Mikkel selv hjælper til på, ergo kan bilen hænges på liften igen hvis den skal ha stænger, vi skal alle starte et sted jo drenge ;)

Jeg forstår godt Mikkels valg, men ligeledes jeres "tvivler". Hehe

Dyserne. Tjaa, de kommer fra min kammerats golf 4 der har kørt 1 år med de dyser og leveret massere af effekt på en mølle magen til.
Jeg vidste de virkede og kunne magte opgaven, samtidig med at jeg fik alle 4 for 1000 kr af en sælger jeg ved er reel ;)
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af ostetyven » 16. dec 2015, 21:05

Ja okay fair Nok så havde jeg nok os valgt deka hvis det var tilfældet.
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Tommy » 16. dec 2015, 21:12

Det er altså bare en fed ny-klassiker :P
og spændende projekt :-) glæder mig til at se nogle grafer
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1393
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 158 times
Been thanked: 234 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af mojo » 16. dec 2015, 21:20

lidt friskt at smide billeder op af nr pladen når du vil lave dobbelt effekt på den.
nettet glemmer aldrig.
men jeg er nok bare gammeldags ;)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af m power » 16. dec 2015, 21:31

Hvis turboen er rated til 480hk så er den med det store hus.
Deka dyser er nu ganske fine, og de rækker jo til ca små 500hk
Hvis målet er 1.2-3bar så tror jeg ikke i skal forvente 400hk, men det vil tiden jo vise :-)
Hvis motoren ellers er sund, og med et fornuftigt km tal, samt har fint kompression, så er der ingen grund til at udskifte stempelringe, hovedlejer, eller plane toppen.
Men der skal bruges plejl lejer, stænger, slibesæt og et sæt nye strækbolte, og evt et tandremskit hvis det ikke er af nyere dato, så det behøver nu ikke at koste det hvide ud af øjenene for at få den klar til 2 bar :-)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af m power » 16. dec 2015, 21:32

mojo skrev:lidt friskt at smide billeder op af nr pladen når du vil lave dobbelt effekt på den.
nettet glemmer aldrig.
men jeg er nok bare gammeldags ;)
Jeg tænkte det samme ;-)

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Nicolai Sorensen » 17. dec 2015, 07:59

Tommy skrev:Det er altså bare en fed ny-klassiker :P
og spændende projekt :-) glæder mig til at se nogle grafer
Ja den er faktisk ret cool. mægtig fin stand og i et lav km tal, så den er potentiel til et sjovt projekt. :D
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Nicolai Sorensen » 17. dec 2015, 08:02

m power skrev:Hvis turboen er rated til 480hk så er den med det store hus.
Deka dyser er nu ganske fine, og de rækker jo til ca små 500hk
Hvis målet er 1.2-3bar så tror jeg ikke i skal forvente 400hk, men det vil tiden jo vise :-)
Hvis motoren ellers er sund, og med et fornuftigt km tal, samt har fint kompression, så er der ingen grund til at udskifte stempelringe, hovedlejer, eller plane toppen.
Men der skal bruges plejl lejer, stænger, slibesæt og et sæt nye strækbolte, og evt et tandremskit hvis det ikke er af nyere dato, så det behøver nu ikke at koste det hvide ud af øjenene for at få den klar til 2 bar :-)
Målet er tættest muligt på de 400 uden at det hele bliver for presset, så må vi se - alting har en start. jeg kan godt lide at skrue bil, så må vi pille den ud igen hvis den skal ha stænger, på det tidspunkt har vi nok også fundet andre ting som skal rettes eller tilføjes til tuningslisten, så må vi ta det på det tidspunkt :D
- Ang dyser, så er jeg ret så tryg ved at bruge dem. tror de er rigtig fine, også selvom de ikke hedder Bosch.
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Bonden » 17. dec 2015, 09:45

Spændene projekt!

Minder lidt om mit eget, en 3076 turbo i stedet dog.
Bliver spændene at sammenligne effektkurver ;)

Kan du ikke give et review på koblingen når du får afprøvet den, jeg er ikke helt tilfreds med min, så overvejer at skifte den..
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Nicolai Sorensen » 17. dec 2015, 10:00

Bonden skrev:Spændene projekt!

Minder lidt om mit eget, en 3076 turbo i stedet dog.
Bliver spændene at sammenligne effektkurver ;)

Kan du ikke give et review på koblingen når du får afprøvet den, jeg er ikke helt tilfreds med min, så overvejer at skifte den..
Nååå, det er jeg da ikke for glad for den udmelding. :|
Vi må se, hvad er du utilfreds med på den kobling da?
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Nicolai Sorensen » 17. dec 2015, 10:04

Så fik mikkel lidt dele hjem til bremserne :D
Vedhæftede filer
12398540_10203820947683803_1200581428_o.jpg
12398540_10203820947683803_1200581428_o.jpg (168.73 KiB) Vist 7626 gange
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Bonden » 17. dec 2015, 10:44

Nicolai Sorensen skrev:
Bonden skrev:Spændene projekt!

Minder lidt om mit eget, en 3076 turbo i stedet dog.
Bliver spændene at sammenligne effektkurver ;)

Kan du ikke give et review på koblingen når du får afprøvet den, jeg er ikke helt tilfreds med min, så overvejer at skifte den..
Nååå, det er jeg da ikke for glad for den udmelding. :|
Vi må se, hvad er du utilfreds med på den kobling da?
Bare rolig, jeg har en helt anden. Ville gerne skifte den, eventuelt til en magen til den du har, derfor jeg geren ville høre om den er iorden ;)
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Nicolai Sorensen » 17. dec 2015, 10:54

Bonden skrev:
Nicolai Sorensen skrev:
Bonden skrev:Spændene projekt!

Minder lidt om mit eget, en 3076 turbo i stedet dog.
Bliver spændene at sammenligne effektkurver ;)

Kan du ikke give et review på koblingen når du får afprøvet den, jeg er ikke helt tilfreds med min, så overvejer at skifte den..
Nååå, det er jeg da ikke for glad for den udmelding. :|
Vi må se, hvad er du utilfreds med på den kobling da?
Bare rolig, jeg har en helt anden. Ville gerne skifte den, eventuelt til en magen til den du har, derfor jeg geren ville høre om den er iorden ;)
Ahhh, så er jeg med ;)
- Vi skal nok gi besked når vi har lavet de første 4 sorte streger :D
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Bonden » 17. dec 2015, 10:57

Nicolai Sorensen skrev:
Bonden skrev:
Nicolai Sorensen skrev: Nååå, det er jeg da ikke for glad for den udmelding. :|
Vi må se, hvad er du utilfreds med på den kobling da?
Bare rolig, jeg har en helt anden. Ville gerne skifte den, eventuelt til en magen til den du har, derfor jeg geren ville høre om den er iorden ;)
Ahhh, så er jeg med ;)
- Vi skal nok gi besked når vi har lavet de første 4 sorte streger :D

Feeeedt :D
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af ostetyven » 17. dec 2015, 20:45

ja der skam heller ikke noget med deka dyserne. ev14 skulle bare være rimelig længere foran i teknologi og skulle være the shit til multivalve som vores maskiner..

blir spændende og se hvordan det blir :D
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Nicolai Sorensen » 18. dec 2015, 07:06

ostetyven skrev:ja der skam heller ikke noget med deka dyserne. ev14 skulle bare være rimelig længere foran i teknologi og skulle være the shit til multivalve som vores maskiner..

blir spændende og se hvordan det blir :D
Jeg er sikker på at det også ender i noget rigtig godt :)
Vi fik hentet en masse lækre stumper igår ved jvk, og fandt også lidt ekstra tilføjelser deroppe, bla hans lækre recirkuleringsventiler, turbohætte osv.
Mikkel valgt også lige at købe adaptore og bremseskiver til hans nye kalibere deroppe :D
Vedhæftede filer
received_10203823278262066.jpeg
received_10203823278262066.jpeg (100.35 KiB) Vist 7501 gange
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3528
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 118 times
Been thanked: 117 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Flamiq » 18. dec 2015, 10:27

Fint projekt 8-)
Er ham Mikkel du skruer bil for "Drengen med Guldbukserne" :P
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: 2024 Tesla Model Y, L.R. Baghjulstræk

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Nicolai Sorensen » 18. dec 2015, 12:05

Engolf_R skrev:Fint projekt 8-)
Er ham Mikkel du skruer bil for "Drengen med Guldbukserne" :P
Altså hans bukser hænger tit nede om røven på ham, så måske de er fyldt op med penge :lol: haha
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Mikkellundtoft
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18. dec 2015, 13:16
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi Tt - 1,8t Quattro Motorprojekt +400

Indlæg af Mikkellundtoft » 18. dec 2015, 13:28

Super fedt at du gider at gå op i mit projekt, på den måde som du gør! Det gør det pisse lækkert for os begge to, når vi bare er enige om hvordan det her skal laves. Jeg får gjort så meget som muligt klar her i weekenden, til vores arbejdsdag i næste uge! Bremser, ventildæksel osv bliver malet i morgen. Motorrum, motor og gerkasse gør jeg ren. Sætter koblingen på og samler gearkasse og motor. Så må vi se om der er mere mine små gymnasiefingre kan finde ud af :lol:

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi Tt - 1,8t Quattro Motorprojekt +400

Indlæg af Nicolai Sorensen » 18. dec 2015, 14:22

Mikkellundtoft skrev:Super fedt at du gider at gå op i mit projekt, på den måde som du gør! Det gør det pisse lækkert for os begge to, når vi bare er enige om hvordan det her skal laves. Jeg får gjort så meget som muligt klar her i weekenden, til vores arbejdsdag i næste uge! Bremser, ventildæksel osv bliver malet i morgen. Motorrum, motor og gerkasse gør jeg ren. Sætter koblingen på og samler gearkasse og motor. Så må vi se om der er mere mine små gymnasiefingre kan finde ud af :lol:
Det lyder rigtig godt!
Spændende om du gør det ordentligt :lol:
Jeg er ved at samle de resterende stumper sammen som 1" rør og rørbuk til den recirkulerende blow off ventil.
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Jacek Nowakowski
Nyt medlem
Indlæg: 428
Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Jacek Nowakowski » 18. dec 2015, 17:07

For satan det feeeee :D

Bliver spændende at følge projektet, der bliver ikke sparet på grejerne :P Fedt fedt fedt.... :!:
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Nicolai Sorensen » 18. dec 2015, 17:23

Der er kommet lidt hjem
Jacob havde dog ikke fået det rigtige udstødningshus hjem, dette venter vi stadigvæk på :)
god weekend til jer
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Jacek Nowakowski
Nyt medlem
Indlæg: 428
Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Jacek Nowakowski » 18. dec 2015, 17:48

Og god "bygge weekend" til jer også... :lol:
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Nicolai Sorensen » 18. dec 2015, 19:57

Jacek Nowakowski skrev:Og god "bygge weekend" til jer også... :lol:
Det er vidst Mikkel der skal igang med den i weekenden.
jeg nupper lige en 14-15 timer på den på mandag :D
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400

Indlæg af Nicolai Sorensen » 19. dec 2015, 15:04

Mikkel har fået vasket lidt, og renset motorrummet i bund. Næsten dumt andet når man har maskinen ude.
Tror knægten har været grundig, den ser godt ud :D
Vedhæftede filer
received_10203829273611946.jpeg
received_10203829273611946.jpeg (57.22 KiB) Vist 7058 gange
received_10203828962964180.jpeg
received_10203828962964180.jpeg (150.4 KiB) Vist 7058 gange
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Besvar

Tilbage til "Store projekter"