En audi TT Quattro, født 225 hestes 1,8Turbo, samme maskine som S3 8L'eren.
Projektet startet blidt og stille ud med en lidt større turbo og andet, men har stille taget fart.
Jeg har løbende under forløbet været i kontakt med Jacob fra JVK med lidt tips og tricks, vi startede ud med en Garret 2860RS, samt en manifold som gemmer turboen nede bagved, dette fik vi dog sammen hurtigt snakket os fra da mig og ejeren af bilen hurtigt blev enig om at bruge så mange penge på "kun" at lave en 340 stabile hestekræfter blev for dumt.
Istedet valgte vi en 3071R, selvfølgelig også en original garret, en sach upgraderingskobling, en god daubjerg manifold.
Sammen med det har jeg valgt Siemens Deka 630ml dyser, opgraderings indsugningsmanifold bygget på de originale tragte og andet, håndlavet trykrør i motorrummet og sugerør. dog bygger vi i original luftfilterkasse med et indsatsfilter, det er hvertfald ideen indtil nu, mange ting kan blive ændre løbende
- Planen er standard motorstyring til at starte med, men bliver Mikkel som er ejeren af bilen forelsket på længere sigt af projektet tror jeg vi skal over i en Flemming FFJ motorstyring. (Lokker stadig med ham!)
Jeg har bevidst valgt de store dyser, den store turbo, den gode støbejerns manifold osv, så hvis Mikkel engang vil effekt forøge yderligere, så kan vi nøjes med at skifte stængerne og lejer, og ikke skal ud at invistere i alt det andet dobbelt.
Det hele vil skride fremad stille og roligt løbende, motoren har vi fået pillet ud og skildt ad, gearkassen er blevet pillet af og får alt i pakninger.
Udstødning skal jeg for første gang prøve at svejse ( spændende
- Mange ting skal laves i hånden, returløb til olie og vand, samt fremløb osv - så jeg håber der kommer en masse lækre billeder og løsninger som jeg går og hygger mig med.
Det er min første rigtige "kunde" bil, så jeg glæder mig til at komme videre og se resultatet.
Håber i vil følge med i mit projekt, og komme med ris og ros