Side 3 af 4

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558

: 12. sep 2019, 13:31
af Kronborg
Går det fremad ? :)

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558

: 1. okt 2019, 08:16
af Cupra97
Hey.
Fedt projekt.
Jeg er igang med noget lignende.
Når nu man montere S3 4x4 på sin leon, passer hjulnavet så over på, eller skal man over og købe S3 hjulnav? Er lidt i tvivl nemlig. Jeg var nemlig inde og kigge på bøsninger, og den komplette pakke, passede både til leon og S3. :)

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558

: 6. nov 2019, 14:43
af Nikkelsen
Det har været lidt (meget!) tyndt med opdateringer.
Projektet har været ekstremt frustrerende da der ikke er sket meget og der har været forskellige udfordringer.

Nu er der heldigvis sket en del - bilen har været startet og alt ser OK ud! Den er blevet startet med de gamle dyser, da vi har afventet levering af Dynodrome dyserne.
JVK har fået dyserne leveret, så han kigger forbi med dem i dag og Peter kan få dem monteret. JVK udlæser også software fra bilen, så vi kan få lavet et "indkørselsmap" til de nye dyser og motor. Så den skal bare køres til - så er vognen faktisk ved at være klar :D

WMI kommer med al sandsynlighed også på bilen.

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558

: 6. nov 2019, 14:46
af Nikkelsen
Kronborg skrev:
12. sep 2019, 13:31
Går det fremad ? :)
Der begynder at ske lidt! Den skulle så småt være ude og køre næste uge. Hvordan ser det ud med din?
Jeg var klar på et træk mod A3'eren... Indtil jeg så hvad du nu går efter af effekt :lol:
Cupra97 skrev:
1. okt 2019, 08:16
Hey.
Fedt projekt.
Jeg er igang med noget lignende.
Når nu man montere S3 4x4 på sin leon, passer hjulnavet så over på, eller skal man over og købe S3 hjulnav? Er lidt i tvivl nemlig. Jeg var nemlig inde og kigge på bøsninger, og den komplette pakke, passede både til leon og S3. :)
Det ved jeg faktisk ikke med sikkerhed, desværre. Jeg har ikke selv været med til ombygning til quattro.
Jeg ville prøve at forsøge mig lidt på Google - der er en del tråde hvor de gennemgår hele ombygningen til quattro fra A-Z.

Ellers kan du prøve at give BN-Autoteknik et kald :)

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558

: 7. nov 2019, 17:54
af Kronborg
Nikkelsen skrev:
6. nov 2019, 14:46
Der begynder at ske lidt! Den skulle så småt være ude og køre næste uge. Hvordan ser det ud med din?
Jeg var klar på et træk mod A3'eren... Indtil jeg så hvad du nu går efter af effekt :lol:
Kender det godt, man kan hurtigt gå lidt i stå når der opstår problemer eller ligepludselig mangler dele :D
Det går også stille og roligt fremad med min, der er rigtig mange små ting der skal styr på. Når man gerne vil have det hele perfekt :roll:

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558

: 23. dec 2019, 20:14
af mathiasvn
Cupra97 skrev:
1. okt 2019, 08:16
Hey.
Fedt projekt.
Jeg er igang med noget lignende.
Når nu man montere S3 4x4 på sin leon, passer hjulnavet så over på, eller skal man over og købe S3 hjulnav? Er lidt i tvivl nemlig. Jeg var nemlig inde og kigge på bøsninger, og den komplette pakke, passede både til leon og S3. :)
Altså ved ikke om denne oplysning kan bruges, men da jeg byggede større bremser på min Leon skiftede jeg til GTI spindler af støbegods.. De passer fint over på original undervogn, de skal kun skiftes i den forbindelse fordi indpresning ikke passer med skiverne på Alu spindler, trækaksler og det hele passer fint ellers 😁

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558

: 17. jan 2020, 16:36
af Dreamer101
Sker der noget med bilen?

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558

: 20. jan 2020, 09:21
af Nikkelsen
Dreamer101 skrev:
17. jan 2020, 16:36
Sker der noget med bilen?
Jeps, der er sket en del.

Det har været en markant længere proces end forventet. Forventningen er at bilen er færdig i løvet af ugen. Jeg laver en lang update når den er klar :P

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558

: 29. mar 2020, 22:17
af Nikkelsen
Det har godt nok været tyndt med updates herinde - der er sket lidt ting i sager i livet og projektet blev langt større og længere end forventet.

Det positive er, at jeg har bilen igen og den kører. Jeg har kørt 1300 km i den, så den er ved at være kørt til og alt ser fint ud so far. Den bruger ingen olie og lyder/kører rigtig sundt.

Projektet blev markant mere omfattende end først planlagt... Så det planlagte budget er skredet med næsten faktor 4 :lol: Det kan jeg forestille mig flere der har haft gang i et større projekt kan nikke genkendende til. Alt er så vidt muligt overdimensioneret, så der er mulighed for større turbo på sigt.

Nu hvor motoren var ude, er alt hvad der giver mening at skifte faktisk blevet skiftet. Stort set hele motoren er ny.
Her kommer en liste over det der er skiftet til nyt (hvis jeg husker det hele):

- Honet (ny) motorblok
- Mahle M142 9.3:1 stempler
- Bøsninger i plejlstænger
- Mahle VP2 lejer i hele motoren
- ARP bolte
- Dyser - Dynodrome stage 2, god for 700 hk
- Software - Dynodrome stage 4
- Alu flap delete kit
- R8 tændspoler
- Vandpumpe
- Tandrem
- Tændrør
- Taktkæde/kædestraammer
- AC kondensator
- Oliepumpe
- Balance shaft delte
- Lambdasonde
- RTS kobling og enkeltmasse svinghjul
- Fabriksnye xenon forlygter
- Osram Nightbreaker laser i alle pærer
- Inderskærme foran
- Nye vaccumslanger
- Pakninger i hele motoren
- Generator båndstrammer
- Turbo tjekket

Der er sikkert glemt noget, men her skulle i hvert fald være fundamentet for en sund og holdbar motor. Planen har hele tiden være at den skulle kunne være daily driver uden problemer.

Projektet har taget LANG tid - også alt, alt for lang tid. Det er der en længere forklaring på som jeg ikke vil komme ind på her her, men jeg fandt en god løsning med mekanikeren til sidst.

Bilen var faktisk startet i januar og skulle være klar... Men der opdagede vi desværre et problem med olietrykket, der skyldes 1.8T pumpen. Den kørte med alt for højt tryk, helt op til 8-9 bar :roll: Fra hvad vi kunne finde, har flere forsøgt at løse det med en anden oliefilterkonsol. Det har til dels løst problemet - men det har så medført at trykket faktisk er for lavt.
Efter samråd med Jacob, besluttede jeg at bide i det sure æble og købe en ny original oliepumpe og montere balance shaft delete. Endnu mere surt, fordi 1.8T pumpen lige var blevet renoveret med kæde og strammer :lol: Jeg har en fin 1.8T oliepumpe til salg, hvis en skulle mangle.
Den kører med fornuftigt olietryk nu.


Bilen ryger en del, hvilket jeg ikke helt kan finde ud af. Den bruger absolut ingen olie eller vand og kompressionen ser fin ud.
Lige umiddelbart kan det være et par forskellige ting:

- PCV fix der er monteret laver problemer. Kun den forreste er blokeret.
- Der er olie i udstødningen efter sidst den kørte, hvor den brugte 1L olie på 200 km
- Software (der er indkørsels map på fra Dynodrome. Jacob var med ude og køre den anden dag og tjekke værdier, hvor alt så fornuftigt ud, så tvivler på det er her)
- Dyser (tvivler også på det er her)

Umiddelbart skal der kigges på PCV delen. Jeg tænker et catch can setup hvor der både er taget højde for bagerste og forreste udluftning. Udstødningen skal nok også lige brændes igennem, grundet det ekstreme olieforbrug tidligere.

Lige nu er planen at der skal kigges på den ryger - og så er vi faktisk klar til at åbne op og se hvad den kan :twisted:

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 29/03-2020)

: 29. mar 2020, 22:26
af Nikkelsen
Ting der er planlagt på kort sigt:

- Skift af gearkasseolie (bestilt)
- Haldex service (bestilt)
- Vand/methanol indsprøjtning
- Nye skiver og klodser foran fra Reyland i UK, da de ryster. Større skiver såfremt de kan være der.

Så er der lidt kosmetisk der skal kigges på. Planen er at alt plastik skal være blank sort, der er et par småbuler der skal rettes og så vil jeg gerne have anden udstødning på. Om det skal være center eller to enkelte rør i siden, er jeg ikke helt sikker på endnu. Facelift af bagklap med LED lygter er også på tegnebrættet - det samme med speedometer og klima.

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 29/03-2020)

: 30. mar 2020, 07:12
af AAMS
Billeder siger mere end 1000 ord ;)

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 29/03-2020)

: 2. apr 2020, 20:33
af m power
Fedt den er kommet ud at køre igen, men det er da træls at den ryger.
Hvilken farve er røgen ?

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 29/03-2020)

: 3. apr 2020, 15:12
af Pacs
Ved 2 ens big turbo setup på 2.0 tfis biler der var kun catch can til forskel og den uden ryger lidt mere end den anden så det er bestemt en mulighed :)

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 29/03-2020)

: 3. apr 2020, 20:59
af Dreamer101
Rimeligt nemt at teste om catch can vil virke. Bare tag en halv liter flaske, i med ståluld den grove type og før slangen ned gennem ståluld og så monter flasken med slanger mellem pcv og indsugning, kør med det og se om bilen ryger mindre. Der er ingem grund til at købe et fancy mærke for det er i sidste ende bare en alutank der skal til med filtrering 👍

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 29/03-2020)

: 15. apr 2020, 22:08
af Nikkelsen
AAMS skrev:
30. mar 2020, 07:12
Billeder siger mere end 1000 ord ;)
True dat ;) Det er ikke mange jeg har, men der er lidt.

Gammel oliepumpe, der blev renoveret
Billede


Ny oliepumpe med balanceaksel delte
Billede


Olietrykket med den nye pumpe monteret. Ser fornuftigt ud, i forhold til 1.8T løsningen.
Billede


Ny (tiltrængt) AC kondensator
Billede

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 29/03-2020)

: 15. apr 2020, 22:12
af Nikkelsen
m power skrev:
2. apr 2020, 20:33
Fedt den er kommet ud at køre igen, men det er da træls at den ryger.
Hvilken farve er røgen ?
Yes, så kom der liv i din blok igen :D Det svinger faktisk, hvilket er underligt. Det kan både være hvid, grå og næsten sort...


Pacs skrev:
3. apr 2020, 15:12
Ved 2 ens big turbo setup på 2.0 tfis biler der var kun catch can til forskel og den uden ryger lidt mere end den anden så det er bestemt en mulighed :)
Dreamer101 skrev:
3. apr 2020, 20:59
Rimeligt nemt at teste om catch can vil virke. Bare tag en halv liter flaske, i med ståluld den grove type og før slangen ned gennem ståluld og så monter flasken med slanger mellem pcv og indsugning, kør med det og se om bilen ryger mindre. Der er ingem grund til at købe et fancy mærke for det er i sidste ende bare en alutank der skal til med filtrering 👍
Det må lige testes med catchcan :) Jeg er ikke vild med idéen om alt det skidt der ryger ind i motoren. Omvendt tænker jeg heller ikke det er sundt, blot at blænde det af og skabe for højt tryk.

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 29/03-2020)

: 15. apr 2020, 22:45
af Nikkelsen
Jeg har kørt cirka 2200 km i bilen. Der er skiftet olie og filter ved omkring 1000 km, hvor alt så fint ud og der ingen fragmenter eller lign. var i filteret. Bilen kørte fint, selvom den stadig røg en del, hvilket jeg stadig troede var PCV. Vi har været ude og tjekke værdier på VCDS, hvilket så rigtig fint ud.

Den havde brugt minimalt med olie, omkring 1,5 DL på 1200 km. Alting virkede ok, så jeg så endelig frem til en sommer med træk på alle fire og et spark bagi ;)

Billede




I går aftes var jeg ude med Jacob, hvor vi ville prøve at skubbe lidt til den for første gang. Det endte sådan her...

Billede

Billede

Billede

Billede

Alt så fint ud. Tænding, blanding, vaccum og en masse andre ting jeg intet ved om var lige som det skulle være. Pludselig begynder den at ryge helt ekstremt meget... Som i ikke kan se folks forlygter i spejlet meget. Gassen blev selvfølgelig sluppet, men den fortsatte med at ryge. Sluk motoren, ind i nødsporet og skub den forsvarligt ind, hvor vi ser der er olie på jorden. Jeg havde heldigvis Jacob med, der straks kunne se den var gal og sagde den skulle slukkes med det samme.

Den kom med vejhjælpen op til mekanikeren der lavede den, hvor den landede i morges. Det er begrænset hvor meget han har nået at kigge på den, men han fortæller at knasthus skulle være skubbet ud, gevind rykket ud af topstykke og knastforstiller skulle være "eksploderet". Hvordan det kan lade sig gøre på en nyrenoveret motor inklusiv kæde, der har kørt lige over 2.000 km og for første gang over 4500 omdrejninger, det aner jeg simpelthen ikke.

Tror ikke der er andet at gøre end at krydse fingre for, at der ikke er kommet fragmenter rundt i motoren... Suk.

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 15/04-2020)

: 16. apr 2020, 12:14
af Pacs
Hold nu kæft det er surt...!!! :cry: :cry:

Har selv været der flere gange hvor alt også var helt nyt på nær blok og krumtap..

Det er så nederen når man har ofret så meget tid / penge på det

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 15/04-2020)

: 16. apr 2020, 18:39
af Dreamer101
Damn det er bare sur røv.. Har selv prøvet at smide en god sjat penge i en motorrenovering på en VAG.. Til sidst solgte jeg lortet og har aldrig set mig tilbage.. Håber du får bedre succes med det.. 👍 Og hvis du ikke gør, så kan jeg anbefale at finde noget med baghjulstræk og elektronisk styret wastegate 😁

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 15/04-2020)

: 16. apr 2020, 18:45
af m power
Ahh hvor træls :(

Sort røg = for meget benzin
Hvid røg = toppakning/topstykke (vand) eller alt for meget benzin, feks en dyse der hænger
Grå/blå røg = olie

Men det ved Jacob jo alt om.

Hvis du kommer til at mangle dele i topstykket så har jeg muligvis det til at ligge.

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 15/04-2020)

: 16. apr 2020, 21:38
af JesperA6
Godt nok surt og mega ærgeligt for dig😵
så noget sker ikke bare lige. Lyder jo ikke software relateret - du har ikke engang nået at gå til den. Lyder mere som om knastforstilleren er røget dissideret af og smadret hele lortet. Den er med linksgevind så vidt jeg husker og med noget not.
Stikker snuden frem - Mit bud er fejlmontering.
Bliver interessant at hører mere om

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 15/04-2020)

: 17. apr 2020, 08:02
af m power
JesperA6 skrev:
16. apr 2020, 21:38
Godt nok surt og mega ærgeligt for dig😵
så noget sker ikke bare lige. Lyder jo ikke software relateret - du har ikke engang nået at gå til den. Lyder mere som om knastforstilleren er røget dissideret af og smadret hele lortet. Den er med linksgevind så vidt jeg husker og med noget not.
Stikker snuden frem - Mit bud er fejlmontering.
Bliver interessant at hører mere om
+1 på snuden 😉

Hvad angår bolten, så er jeg ret sikker på at den ikke er med linksgevind

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 15/04-2020)

: 17. apr 2020, 09:45
af Nikkelsen
Billede

Billede

Billede

Skiven der er monteret på knastforstilleren skulle have trukket gevindet ud og lagt tryk på kædehuset, hvorfor der er sprøjtet olie i motorrummet. Den foreløbige vurdering er, at det skyldes tidligere motor med 1.8T oliepumpe og for højt olietryk. Jeg kan ikke helt få det til at give mening, men min begrænsede mekaniske viden... Hvad siger I?

Resten af motoren er ikke åbnet endnu, men dommen var umiddelbart blot nye knastaksler og knastforstiller. Tænker det er ualmindeligt heldigt, hvis det er tilfældet! 1000km gammel olie var helt sort. Bilen lød rigtigt og vaccum så helt rigtigt ud på boostcontroller, da den blev slukket, hvilket i det mindste er positivt.

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 15/04-2020)

: 17. apr 2020, 09:57
af Nikkelsen
Pacs skrev:
16. apr 2020, 12:14
Hold nu kæft det er surt...!!! :cry: :cry:

Har selv været der flere gange hvor alt også var helt nyt på nær blok og krumtap..

Det er så nederen når man har ofret så meget tid / penge på det
Ja, kæft det er surt, specielt når den har stået så længe. Alt relevant/vigtigt skulle være skiftet og tjekket, så det er godt nok træls :evil:

Dreamer101 skrev:
16. apr 2020, 18:39
Damn det er bare sur røv.. Har selv prøvet at smide en god sjat penge i en motorrenovering på en VAG.. Til sidst solgte jeg lortet og har aldrig set mig tilbage.. Håber du får bedre succes med det.. 👍 Og hvis du ikke gør, så kan jeg anbefale at finde noget med baghjulstræk og elektronisk styret wastegate 😁
Jeg kan fandme love dig for jeg har tænkt tanken :D En Alfa Romeo Giulia virker ret tiltalende, den er jeg blevet lidt forelsket i. Men jeg må elske værkstedsregninger, hvis jeg køber en italiener :lol:

m power skrev:
16. apr 2020, 18:45
Ahh hvor træls :(

Sort røg = for meget benzin
Hvid røg = toppakning/topstykke (vand) eller alt for meget benzin, feks en dyse der hænger
Grå/blå røg = olie

Men det ved Jacob jo alt om.

Hvis du kommer til at mangle dele i topstykket så har jeg muligvis det til at ligge.

Nemlig. Det mystiske er, at det virker til at have varieret og tidligere slet ikke brugte olie (eller vand).
Det lyder kanon - nu ved jeg jo også hvor fin den blok jeg købte af dig var :) Jeg giver lyd hvis vi mangler noget.

JesperA6 skrev:
16. apr 2020, 21:38
Godt nok surt og mega ærgeligt for dig😵
så noget sker ikke bare lige. Lyder jo ikke software relateret - du har ikke engang nået at gå til den. Lyder mere som om knastforstilleren er røget dissideret af og smadret hele lortet. Den er med linksgevind så vidt jeg husker og med noget not.
Stikker snuden frem - Mit bud er fejlmontering.
Bliver interessant at hører mere om
Ja, jeg er 100% sikker på det intet har at gøre med software. Alt så fint ud og Jacob er nok den eneste mand jeg kan komme i tanke om, jeg ville stole blindt på ang. min bil.

Ang. fejlmontering... Han fortæller, at han ikke haft knastforstilleren afmonteret. Jeg spurgte ind til kædeskiftet, hvor han sagde den ikke blev skiftet da den var dyr, sjældent/aldrig gik i stykker og så fin ud. Jeg kan ikke helt forstå/dreje hvordan for højt olietryk på tidligere motor, kan forårsage skade på knastforstileren. Men det kan jeg ikke udelukke, for jeg aner det ikke - logisk giver det blot ikke mening, i mit ikke-mekaniske hoved :)

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 17/04-20)

: 17. apr 2020, 10:39
af Kronborg
Århhh, man bliver simpelthen bare så træt :?

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 17/04-20)

: 17. apr 2020, 10:51
af Nikkelsen
Kronborg skrev:
17. apr 2020, 10:39
Århhh, man bliver simpelthen bare så træt :?
Og her troede jeg lige min ville komme ud og køre før din... :lol:
Men ja, man bliver træt - sådan er det vel, når der skal være lidt skub bagi :roll:

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 15/04-2020)

: 17. apr 2020, 15:40
af Dreamer101
Nikkelsen skrev:
17. apr 2020, 09:57
Pacs skrev:
16. apr 2020, 12:14
Hold nu kæft det er surt...!!! :cry: :cry:

Har selv været der flere gange hvor alt også var helt nyt på nær blok og krumtap..

Det er så nederen når man har ofret så meget tid /
Dreamer101 skrev:
16. apr 2020, 18:39
Damn det er bare sur røv.. Har selv prøvet at smide en god sjat penge i en motorrenovering på en VAG.. Til sidst solgte jeg lortet og har aldrig set mig tilbage.. Håber du får bedre succes med det.. 👍 Og hvis du ikke gør, så kan jeg anbefale at finde noget med baghjulstræk og elektronisk styret wastegate 😁
Jeg kan fandme love dig for jeg har tænkt tanken :D En Alfa Romeo Giulia virker ret tiltalende, den er jeg blevet lidt forelsket i. Men jeg må elske værkstedsregninger, hvis jeg køber en italiener :lol:
Ååh det er altså også en sindssygt lækker maskine. Alfa er vidst ikke som det var i gamle dage, jeg tror deres giulia er en ret fornuftig bil, om ikke andet så er det i hvert fald noget jeg bilder mig selv ind, for den er satme fræk.. 😁 Jeg er nu også ret fan af de nye g20/g21 fra bmw.. Sådan en 330i med chip går helt ok. 340 er også helt i orden 👍 med chip laver sådan en 440+ hk..

Nå nu skal jeg ikke soamme din trpd, jeg håber du slap billigt med Seaten og et par knaster + diverse er nok til at få den ud at køre.. 👍

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 15/04-2020)

: 17. apr 2020, 16:27
af m power
Nikkelsen skrev:
17. apr 2020, 09:45

Resten af motoren er ikke åbnet endnu, men dommen var umiddelbart blot nye knastaksler og knastforstiller. Tænker det er ualmindeligt heldigt, hvis det er tilfældet! 1000km gammel olie var helt sort. Bilen lød rigtigt og vaccum så helt rigtigt ud på boostcontroller, da den blev slukket, hvilket i det mindste er positivt.
Hvorfor skal der nye knaster i, hvad fejler de gamle knaster, er det gevindet i knasten der er trukket ud eller ?

Ja jeg har jo et komplet topstykke på hylden, som kommer fra den blok du købte, men det er jo en BWA og knasterne har et andet part-nr end dem der sidder i en BWJ.

Da du kørte med 1.8t oliepumpe, kørte du så også med 1.8t oliefilterkonsol ?

Hvis ikke den har brugt olie/vand, så er der kun benzin (dyser), og måske gammel olie i udstødning/intercooler som kan lave den røg.

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 15/04-2020)

: 18. apr 2020, 09:01
af JesperA6
m power skrev:
17. apr 2020, 08:02
JesperA6 skrev:
16. apr 2020, 21:38
Godt nok surt og mega ærgeligt for dig😵
så noget sker ikke bare lige. Lyder jo ikke software relateret - du har ikke engang nået at gå til den. Lyder mere som om knastforstilleren er røget dissideret af og smadret hele lortet. Den er med linksgevind så vidt jeg husker og med noget not.
Stikker snuden frem - Mit bud er fejlmontering.
Bliver interessant at hører mere om
+1 på snuden 😉

Hvad angår bolten, så er jeg ret sikker på at den ikke er med linksgevind
🤷🏻‍♂️ Godt nok også nogen år siden jeg sidst havde 2.0TFSI men de sad hvertfald fast som jeg ved ikke hvad. I første omgang antog jeg at hele forstilleren var røget af, siden den har kunne skubbe så meget til huset at det har trukket boltene ud. Men det er jo ikke tilfældet her.
Kædesættet er ikke dyrt men forstilleren er - den kan have været igennem meget gennem tiden og afmonteret på finurlige måder. Tyder på sort uheld

Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 15/04-2020)

: 22. apr 2020, 12:52
af Pacs
Nikkelsen skrev:
17. apr 2020, 09:57

Ja, jeg er 100% sikker på det intet har at gøre med software. Alt så fint ud og Jacob er nok den eneste mand jeg kan komme i tanke om, jeg ville stole blindt på ang. min bil.

Ang. fejlmontering... Han fortæller, at han ikke haft knastforstilleren afmonteret. Jeg spurgte ind til kædeskiftet, hvor han sagde den ikke blev skiftet da den var dyr, sjældent/aldrig gik i stykker og så fin ud. Jeg kan ikke helt forstå/dreje hvordan for højt olietryk på tidligere motor, kan forårsage skade på knastforstileren. Men det kan jeg ikke udelukke, for jeg aner det ikke - logisk giver det blot ikke mening, i mit ikke-mekaniske hoved :)
Det er ok hvis det virker men jeg synes når man laver sådan en total renovering så skal det bare skiftes og der må ikke spares på vitale dele.

Jeg skifter Camfollow ved hver olie skift pr. 10.000km da jeg har prøvet den gik i stykker og det kostede vist 13-14 k da den ødelagde skjold og min autotech Hpfp også plus der gik lidt tid med at finde alle stumper så der ik lige røg noget videre ind i motoren

De her biler med 4 motion er sjove men de koster specielt når man lister forbi stage 2+..

Meeen 1,2,3½ bum 100 km/t er sjovt :mrgreen: :mrgreen: