Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
: 12. sep 2019, 13:31
Går det fremad ?
Vi elsker VAGbiler...
https://VAGcars.dk/phpbb/
Der begynder at ske lidt! Den skulle så småt være ude og køre næste uge. Hvordan ser det ud med din?
Det ved jeg faktisk ikke med sikkerhed, desværre. Jeg har ikke selv været med til ombygning til quattro.Cupra97 skrev: ↑1. okt 2019, 08:16Hey.
Fedt projekt.
Jeg er igang med noget lignende.
Når nu man montere S3 4x4 på sin leon, passer hjulnavet så over på, eller skal man over og købe S3 hjulnav? Er lidt i tvivl nemlig. Jeg var nemlig inde og kigge på bøsninger, og den komplette pakke, passede både til leon og S3.
Kender det godt, man kan hurtigt gå lidt i stå når der opstår problemer eller ligepludselig mangler dele
Altså ved ikke om denne oplysning kan bruges, men da jeg byggede større bremser på min Leon skiftede jeg til GTI spindler af støbegods.. De passer fint over på original undervogn, de skal kun skiftes i den forbindelse fordi indpresning ikke passer med skiverne på Alu spindler, trækaksler og det hele passer fint ellersCupra97 skrev: ↑1. okt 2019, 08:16Hey.
Fedt projekt.
Jeg er igang med noget lignende.
Når nu man montere S3 4x4 på sin leon, passer hjulnavet så over på, eller skal man over og købe S3 hjulnav? Er lidt i tvivl nemlig. Jeg var nemlig inde og kigge på bøsninger, og den komplette pakke, passede både til leon og S3.
Jeps, der er sket en del.
True dat Det er ikke mange jeg har, men der er lidt.
Yes, så kom der liv i din blok igen Det svinger faktisk, hvilket er underligt. Det kan både være hvid, grå og næsten sort...
Det må lige testes med catchcan Jeg er ikke vild med idéen om alt det skidt der ryger ind i motoren. Omvendt tænker jeg heller ikke det er sundt, blot at blænde det af og skabe for højt tryk.Dreamer101 skrev: ↑3. apr 2020, 20:59Rimeligt nemt at teste om catch can vil virke. Bare tag en halv liter flaske, i med ståluld den grove type og før slangen ned gennem ståluld og så monter flasken med slanger mellem pcv og indsugning, kør med det og se om bilen ryger mindre. Der er ingem grund til at købe et fancy mærke for det er i sidste ende bare en alutank der skal til med filtrering
+1 på snudenJesperA6 skrev: ↑16. apr 2020, 21:38Godt nok surt og mega ærgeligt for dig
så noget sker ikke bare lige. Lyder jo ikke software relateret - du har ikke engang nået at gå til den. Lyder mere som om knastforstilleren er røget dissideret af og smadret hele lortet. Den er med linksgevind så vidt jeg husker og med noget not.
Stikker snuden frem - Mit bud er fejlmontering.
Bliver interessant at hører mere om
Ja, kæft det er surt, specielt når den har stået så længe. Alt relevant/vigtigt skulle være skiftet og tjekket, så det er godt nok træls
Jeg kan fandme love dig for jeg har tænkt tanken En Alfa Romeo Giulia virker ret tiltalende, den er jeg blevet lidt forelsket i. Men jeg må elske værkstedsregninger, hvis jeg køber en italienerDreamer101 skrev: ↑16. apr 2020, 18:39Damn det er bare sur røv.. Har selv prøvet at smide en god sjat penge i en motorrenovering på en VAG.. Til sidst solgte jeg lortet og har aldrig set mig tilbage.. Håber du får bedre succes med det.. Og hvis du ikke gør, så kan jeg anbefale at finde noget med baghjulstræk og elektronisk styret wastegate
Nemlig. Det mystiske er, at det virker til at have varieret og tidligere slet ikke brugte olie (eller vand).m power skrev: ↑16. apr 2020, 18:45Ahh hvor træls
Sort røg = for meget benzin
Hvid røg = toppakning/topstykke (vand) eller alt for meget benzin, feks en dyse der hænger
Grå/blå røg = olie
Men det ved Jacob jo alt om.
Hvis du kommer til at mangle dele i topstykket så har jeg muligvis det til at ligge.
Ja, jeg er 100% sikker på det intet har at gøre med software. Alt så fint ud og Jacob er nok den eneste mand jeg kan komme i tanke om, jeg ville stole blindt på ang. min bil.JesperA6 skrev: ↑16. apr 2020, 21:38Godt nok surt og mega ærgeligt for dig
så noget sker ikke bare lige. Lyder jo ikke software relateret - du har ikke engang nået at gå til den. Lyder mere som om knastforstilleren er røget dissideret af og smadret hele lortet. Den er med linksgevind så vidt jeg husker og med noget not.
Stikker snuden frem - Mit bud er fejlmontering.
Bliver interessant at hører mere om
Nikkelsen skrev: ↑17. apr 2020, 09:57Ååh det er altså også en sindssygt lækker maskine. Alfa er vidst ikke som det var i gamle dage, jeg tror deres giulia er en ret fornuftig bil, om ikke andet så er det i hvert fald noget jeg bilder mig selv ind, for den er satme fræk.. Jeg er nu også ret fan af de nye g20/g21 fra bmw.. Sådan en 330i med chip går helt ok. 340 er også helt i orden med chip laver sådan en 440+ hk..Pacs skrev: ↑16. apr 2020, 12:14Hold nu kæft det er surt...!!!
Har selv været der flere gange hvor alt også var helt nyt på nær blok og krumtap..
Det er så nederen når man har ofret så meget tid /
Jeg kan fandme love dig for jeg har tænkt tanken En Alfa Romeo Giulia virker ret tiltalende, den er jeg blevet lidt forelsket i. Men jeg må elske værkstedsregninger, hvis jeg køber en italienerDreamer101 skrev: ↑16. apr 2020, 18:39Damn det er bare sur røv.. Har selv prøvet at smide en god sjat penge i en motorrenovering på en VAG.. Til sidst solgte jeg lortet og har aldrig set mig tilbage.. Håber du får bedre succes med det.. Og hvis du ikke gør, så kan jeg anbefale at finde noget med baghjulstræk og elektronisk styret wastegate
Nå nu skal jeg ikke soamme din trpd, jeg håber du slap billigt med Seaten og et par knaster + diverse er nok til at få den ud at køre..
Hvorfor skal der nye knaster i, hvad fejler de gamle knaster, er det gevindet i knasten der er trukket ud eller ?Nikkelsen skrev: ↑17. apr 2020, 09:45
Resten af motoren er ikke åbnet endnu, men dommen var umiddelbart blot nye knastaksler og knastforstiller. Tænker det er ualmindeligt heldigt, hvis det er tilfældet! 1000km gammel olie var helt sort. Bilen lød rigtigt og vaccum så helt rigtigt ud på boostcontroller, da den blev slukket, hvilket i det mindste er positivt.
Godt nok også nogen år siden jeg sidst havde 2.0TFSI men de sad hvertfald fast som jeg ved ikke hvad. I første omgang antog jeg at hele forstilleren var røget af, siden den har kunne skubbe så meget til huset at det har trukket boltene ud. Men det er jo ikke tilfældet her.m power skrev: ↑17. apr 2020, 08:02+1 på snudenJesperA6 skrev: ↑16. apr 2020, 21:38Godt nok surt og mega ærgeligt for dig
så noget sker ikke bare lige. Lyder jo ikke software relateret - du har ikke engang nået at gå til den. Lyder mere som om knastforstilleren er røget dissideret af og smadret hele lortet. Den er med linksgevind så vidt jeg husker og med noget not.
Stikker snuden frem - Mit bud er fejlmontering.
Bliver interessant at hører mere om
Hvad angår bolten, så er jeg ret sikker på at den ikke er med linksgevind
Det er ok hvis det virker men jeg synes når man laver sådan en total renovering så skal det bare skiftes og der må ikke spares på vitale dele.Nikkelsen skrev: ↑17. apr 2020, 09:57
Ja, jeg er 100% sikker på det intet har at gøre med software. Alt så fint ud og Jacob er nok den eneste mand jeg kan komme i tanke om, jeg ville stole blindt på ang. min bil.
Ang. fejlmontering... Han fortæller, at han ikke haft knastforstilleren afmonteret. Jeg spurgte ind til kædeskiftet, hvor han sagde den ikke blev skiftet da den var dyr, sjældent/aldrig gik i stykker og så fin ud. Jeg kan ikke helt forstå/dreje hvordan for højt olietryk på tidligere motor, kan forårsage skade på knastforstileren. Men det kan jeg ikke udelukke, for jeg aner det ikke - logisk giver det blot ikke mening, i mit ikke-mekaniske hoved