Vw mk5 r32 upgrade

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 13. feb 2020, 19:22

Rust fikset i bagerste undervogn. Nye sealinger og ny gummihud på hele hjulbrønden og hjulkasserne
Vedhæftede filer
20200211_081846.jpg
Hjulkasse
20200211_081846.jpg (117.79 KiB) Vist 5224 gange
20200211_081835.jpg
Hjulbrønd
20200211_081835.jpg (68.21 KiB) Vist 5224 gange

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 13. feb 2020, 19:23

Panel skiftet v. Side
Vedhæftede filer
20200211_081849.jpg
Panel v.side
20200211_081849.jpg (121.92 KiB) Vist 5223 gange

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 13. feb 2020, 19:25

Fik fat i et alu spinder fra en A3 platform.
De får lige en gang med vandpolerings maskinen.
Dem bliver jeg færdig med idag
Vedhæftede filer
20200213_190947.jpg
Alu spindler
20200213_190947.jpg (133.88 KiB) Vist 5220 gange

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 15. feb 2020, 23:19

Topstykke tilbage fra vandpolering.
Rensede ventiler og friske stamhætter
Vedhæftede filer
20200214_103927.jpg
Topstykke
20200214_103927.jpg (154.88 KiB) Vist 5070 gange
20200214_103942.jpg
Topstykke
20200214_103942.jpg (135.44 KiB) Vist 5070 gange

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 15. feb 2020, 23:22

Blokken er også kommet retur fra honing.
Den er honet med en overstørrelse og fået nye stempler og lejer. Så den skal i gang med at sættes sammen igen
Vedhæftede filer
20200214_132339.jpg
20200214_132339.jpg (130.26 KiB) Vist 5068 gange
20200214_132420.jpg
20200214_132420.jpg (137.49 KiB) Vist 5068 gange
20200214_100753.jpg
20200214_100753.jpg (147.06 KiB) Vist 5068 gange
20200214_100732.jpg
20200214_100732.jpg (144.73 KiB) Vist 5069 gange
These users thanked the author Lykkegaard for the post:
nuggivr6

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af JerrilD » 15. feb 2020, 23:50

Ser godt ud :shock:
These users thanked the author JerrilD for the post:
Lykkegaard
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 17. feb 2020, 13:07

Tak skal du have jerrilD :D

Brugeravatar
Kronborg
Aktiv medlem
Indlæg: 1607
Tilmeldt: 15. feb 2009, 19:23
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brønderslev
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Kronborg » 17. feb 2020, 13:52

Godt at se der er fremgang.

Hvilke stempler og stænger har du købt ? :)
These users thanked the author Kronborg for the post:
Lykkegaard

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 18. feb 2020, 17:13

Tak skal du have Kronborg
Ja det er super lækkert at se det begynder at tage form.
Må lige vende tilbage med hensyn til stempler.
Ved at de er leveret gennem HPA ligesom resten af opgraderingen😁

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 1. mar 2020, 01:01

Kronborg skrev:
17. feb 2020, 13:52
Godt at se der er fremgang.

Hvilke stempler og stænger har du købt ? :)
9:1 mahle pistons coupled with head spacer plate = 7:1 compression ratio. Blokken er boret op med en enkelt overstørrelse.
Samtidig er der monteret race grade con rod bearings.
Alle dele er stadig leveret af HPA.
Vil gerne at det meste er samlet fra samme leverandør.
Så det tager så småt form.
Vedhæftede filer
20200227_124510.jpg
20200227_124510.jpg (139.58 KiB) Vist 4730 gange
20200227_124526.jpg
20200227_124526.jpg (168.46 KiB) Vist 4730 gange
20200227_124451.jpg
20200227_124451.jpg (127.09 KiB) Vist 4730 gange
20200227_124507.jpg
20200227_124507.jpg (169.75 KiB) Vist 4730 gange
20200227_124436.jpg
20200227_124436.jpg (142.98 KiB) Vist 4730 gange
20200227_124443.jpg
20200227_124443.jpg (156.07 KiB) Vist 4730 gange

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1890
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 329 times
Been thanked: 212 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af The Micktrix / Dk » 4. mar 2020, 19:09

Ser rigtig godt ud :)

Der kommet godt med blæs på den hehe. Den lyder skøn sådan en R32 med mølle :mrgreen: :twisted:
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Dreamer101
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 19. sep 2017, 08:07
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Dreamer101 » 6. mar 2020, 12:48

7:1 kompression.. Shiiit den må være ulidelig død udenfor trykområdet 😁var det ikke tilbage i 90'erne man gjorde meget i ultra lav kompression? Mener jeg ligger med 10,2:1 og presser 17-19 psi igennem til stemplerne 😁
Egt ryger sjældent over 800 gr..

Jacek Nowakowski
Nyt medlem
Indlæg: 428
Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Jacek Nowakowski » 17. mar 2020, 20:20

Min ligger med kompression på 8:5,1

Super fedt projekt du har igang og bliver spændende når den er klar og du skal dreje nøglen for første gang :!: :!
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af magre » 17. mar 2020, 21:49

Hvad ender budgettet på for sådan en omgang, sådan ca. :?:
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af m power » 17. mar 2020, 22:36

Dreamer101 skrev:
6. mar 2020, 12:48
7:1 kompression.. Shiiit den må være ulidelig død udenfor trykområdet 😁var det ikke tilbage i 90'erne man gjorde meget i ultra lav kompression? Mener jeg ligger med 10,2:1 og presser 17-19 psi igennem til stemplerne 😁
Egt ryger sjældent over 800 gr..
Det lyder helt tosset med 7:1 kompression.
Som du skriver så hører det til fortiden hvor man ikke havde en moderne motorstyring.
Jeg Kører selv med 9.5:1 og ca 31psi tryk, og har da planer om mere ladetryk 😉
Det er dog ikke en vr6, men en 1.8t

Dreamer101
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 19. sep 2017, 08:07
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Dreamer101 » 18. mar 2020, 20:32

Fuldstændigt ja.
Shiit der ryger lidt igennem den stakkels 1.8 motor 😁 Jeg kører ikke længere VAG.. Jeg er hoppet over til darkside og kører nu BMW.. Kommer næppe aldrig tilbage til VAG, ikke efter jeg ejer bil med en n55 motor.. Shiit min gamle VR6 3.2, er noget kedeligt noget kontra en trykladet række6 😁 og så er der bare noget over baghjulstræk som VAG aldrig kommer til at kunne hamle op med.. Jeg har haft quattro, men det er en tam oplevelse i længden 😊

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 20. mar 2020, 21:40

The Micktrix / Dk skrev:
4. mar 2020, 19:09
Ser rigtig godt ud :)

Der kommet godt med blæs på den hehe. Den lyder skøn sådan en R32 med mølle :mrgreen: :twisted:
Ja det gør den absolut. Men indtil videre må jeg nøjes med at sukke efter den😁

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 20. mar 2020, 21:42

Dreamer101 skrev:
6. mar 2020, 12:48
7:1 kompression.. Shiiit den må være ulidelig død udenfor trykområdet 😁var det ikke tilbage i 90'erne man gjorde meget i ultra lav kompression? Mener jeg ligger med 10,2:1 og presser 17-19 psi igennem til stemplerne 😁
Egt ryger sjældent over 800 gr..
Det har du sandsynligvis ret i.
Men jeg tænker at de et langt stykke hen af vejen har nogenlunde styr på hvad det er for et sæt der er sat sammen.
Tiden vil vise om den så meget lavere kompression, bliver en stor ulempe.
Målet er at bygge noget der kan holde som daily driver.

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 20. mar 2020, 21:50

magre skrev:
17. mar 2020, 21:49
Hvad ender budgettet på for sådan en omgang, sådan ca. :?:
Det ligger i niveau, hvor man gør det fordi man vil og har lysten til det.😉

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 20. mar 2020, 21:53

Det lyder helt tosset med 7:1 kompression.
Som du skriver så hører det til fortiden hvor man ikke havde en moderne motorstyring.
Jeg Kører selv med 9.5:1 og ca 31psi tryk, og har da planer om mere ladetryk 😉
Det er dog ikke en vr6, men en 1.8t
[/quote]

Jeg bliver meget klogere når den får drejet en nøgle, og den kan blive luftet igennem.

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 20. mar 2020, 21:55

Super fedt projekt du har igang og bliver spændende når den er klar og du skal dreje nøglen for første gang :!: :!
[/quote]

Ja for Søren, har lidt for mange løse ender lige nu.
Håber at få samlet lidt op i weekenden. Skal have lavet lidt bagagerum, så der bliver plads til det der skal være der.

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 20. mar 2020, 22:01

Skulle lige prøve lidt fælg af til bremse setup.
Det bliver lige tæt nok.
Og så skal leverandør "lige" komme med et nyt setup til bag caliper.😣😭
Vedhæftede filer
20200227_144858(1).jpg
20200227_144858(1).jpg (73.87 KiB) Vist 3977 gange
20200227_144848(1).jpg
20200227_144848(1).jpg (88.64 KiB) Vist 3977 gange
20200227_144843(1).jpg
20200227_144843(1).jpg (96.93 KiB) Vist 3977 gange
20200221_080510.jpg
20200221_080510.jpg (100.75 KiB) Vist 3977 gange
20200221_080500(1).jpg
20200221_080500(1).jpg (150.01 KiB) Vist 3977 gange
20200227_144814(1).jpg
20200227_144814(1).jpg (133.78 KiB) Vist 3977 gange

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 20. mar 2020, 22:03

Motoren kom ned af stativet
Vedhæftede filer
20200306_122834.jpg
20200306_122834.jpg (164.13 KiB) Vist 3976 gange
20200306_122741.jpg
20200306_122741.jpg (151.92 KiB) Vist 3976 gange
20200306_122723.jpg
20200306_122723.jpg (149.86 KiB) Vist 3976 gange

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 20. mar 2020, 22:42

Ikke for at det er den vilde forskel.
Fik lige tjekket op. Og med kompressions pladen i mellem bliver den 7,5:1.
Fik tjekket HGP og de laver 8,8:1 i stedet for 10,85:1.

Dreamer101
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 19. sep 2017, 08:07
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Dreamer101 » 21. mar 2020, 08:00

Aah surt med kaliber og fælg 😔
Mht kompression, synes jeg bare at 7.5:1 lyder vanvittigt.. Jeg kunne forstå det, hvis bilen skulle kører på 95 oktan og hive sp meget effekt ud der som muligt..
Inden jeg købte min bmw, havde jeg selv sådan en Audi a3 med 3.2 motor som din vr6. Den var jeg også gået i gang med at bestille diverse stumper til, til turbo ombygning.. Men jo flere dele jeg købte ind, jo mere syntes jeg bilen var gammel at kigge på og til sidst endte jeg med at sælge hele lortet igen. Men jeg husker at jeg landede på kompressionsforhold på 9.0:1 til endaily driver, netop fordi den ikke skulle død ved 1500 rpm, men også være rimelig økonomisk på brændstofforbruget, når man cruisede på landevej/motorvej. Mit mål hed dengang i omegn af 500 hk På noget Borg warner efr 7670/8374.. Men i dag, har jeg ikke fortrudt et sekund at jeg solgte alt hvad jeg havde til den bil, og sparede op til en baghjulstrækker i stedet for, men det skal ikke tage din glæde fra dig projekt, jeg synes det er fedt der er nogle der gider at gøre det på de her lidt ældre biler 👍 den er jo stadigt fed sådan en R32 😁

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af m power » 21. mar 2020, 09:19

Lykkegaard skrev:
20. mar 2020, 22:42
Ikke for at det er den vilde forskel.
Fik lige tjekket op. Og med kompressions pladen i mellem bliver den 7,5:1.
Fik tjekket HGP og de laver 8,8:1 i stedet for 10,85:1.
Jeg har været inde og kigge på hjemmesiden hvor du har købt dine dele og der stod også at det er 7,5:1

Du har købt et US-kit, og i USA er pump benzin jo ikke den samme kvalitet/oktan som vi har i DK.

Så jeg tror det er derfor at kittet er lavet til 7,5:1

Dreamer101
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 19. sep 2017, 08:07
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Dreamer101 » 21. mar 2020, 17:43

USA kører med 91 og 93 octan.. Det svare til vores 95 ron og 98 ron.. Og så har de i nogle stater e85.. Så selv brændstoffet fejler ikke noget, i forhold til høj(ere) kompression.. :D

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af m power » 21. mar 2020, 18:37

Dreamer101 skrev:
21. mar 2020, 17:43
USA kører med 91 og 93 octan.. Det svare til vores 95 ron og 98 ron.. Og så har de i nogle stater e85.. Så selv brændstoffet fejler ikke noget, i forhold til høj(ere) kompression.. :D
Har lige læst lidt om det, så blev man da lidt klogere 🙂

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 21. mar 2020, 21:04

Dreamer101 skrev:
21. mar 2020, 08:00
Aah surt med kaliber og fælg 😔
Mht kompression, synes jeg bare at 7.5:1 lyder vanvittigt.. Jeg kunne forstå det, hvis bilen skulle kører på 95 oktan og hive sp meget effekt ud der som muligt..
Inden jeg købte min bmw, havde jeg selv sådan en Audi a3 med 3.2 motor som din vr6. Den var jeg også gået i gang med at bestille diverse stumper til, til turbo ombygning.. Men jo flere dele jeg købte ind, jo mere syntes jeg bilen var gammel at kigge på og til sidst endte jeg med at sælge hele lortet igen. Men jeg husker at jeg landede på kompressionsforhold på 9.0:1 til endaily driver, netop fordi den ikke skulle død ved 1500 rpm, men også være rimelig økonomisk på brændstofforbruget, når man cruisede på landevej/motorvej. Mit mål hed dengang i omegn af 500 hk På noget Borg warner efr 7670/8374.. Men i dag, har jeg ikke fortrudt et sekund at jeg solgte alt hvad jeg havde til den bil, og sparede op til en baghjulstrækker i stedet for, men det skal ikke tage din glæde fra dig projekt, jeg synes det er fedt der er nogle der gider at gøre det på de her lidt ældre biler 👍 den er jo stadigt fed sådan en R32 😁
Jep det er lidt surt med fælge. Heldigvis er det kun prøve fælge.
Gudskelov lov for at chefen har en container med sommerhjul. Som lige kan lånes til check af forskellige størrelser.
Leder efter noget andet end OZ.
Hele mit udgangspunkt i alt det her, grunder på at læne mig op ad nogle som har meget større viden og kompetencer end jeg selv.
Og jeg har fuld tillid til at det er det rigtige setup Robin har bestilt hjem til bilen.
Bare rolig. Min glæde bliver ikke hverken mindre eller forsvinder.
Dog ligger vi som alle andre med sådan et projekt med lidt udfordringer. Hvilket er træls.

Lykkegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 13. maj 2018, 17:50
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vw mk5 r32 upgrade

Indlæg af Lykkegaard » 21. mar 2020, 21:06

m power skrev:
21. mar 2020, 18:37
Dreamer101 skrev:
21. mar 2020, 17:43
USA kører med 91 og 93 octan.. Det svare til vores 95 ron og 98 ron.. Og så har de i nogle stater e85.. Så selv brændstoffet fejler ikke noget, i forhold til høj(ere) kompression.. :D
Har lige læst lidt om det, så blev man da lidt klogere 🙂
Hvor fandt du den information?

Besvar

Tilbage til "Store projekter"