Side 3 af 4

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 21. mar 2020, 21:08
af Lykkegaard
Dreamer101 skrev:
21. mar 2020, 08:00
Aah surt med kaliber og fælg 😔
Mht kompression, synes jeg bare at 7.5:1 lyder vanvittigt.. Jeg kunne forstå det, hvis bilen skulle kører på 95 oktan og hive sp meget effekt ud der som muligt..
Inden jeg købte min bmw, havde jeg selv sådan en Audi a3 med 3.2 motor som din vr6. Den var jeg også gået i gang med at bestille diverse stumper til, til turbo ombygning.. Men jo flere dele jeg købte ind, jo mere syntes jeg bilen var gammel at kigge på og til sidst endte jeg med at sælge hele lortet igen. Men jeg husker at jeg landede på kompressionsforhold på 9.0:1 til endaily driver, netop fordi den ikke skulle død ved 1500 rpm, men også være rimelig økonomisk på brændstofforbruget, når man cruisede på landevej/motorvej. Mit mål hed dengang i omegn af 500 hk På noget Borg warner efr 7670/8374.. Men i dag, har jeg ikke fortrudt et sekund at jeg solgte alt hvad jeg havde til den bil, og sparede op til en baghjulstrækker i stedet for, men det skal ikke tage din glæde fra dig projekt, jeg synes det er fedt der er nogle der gider at gøre det på de her lidt ældre biler 👍 den er jo stadigt fed sådan en R32 😁
Vi kan jo tage en tur når den kan rulle og så se om du får ret😁😉
Det dejligt når man finder en bil/ mærke man er glad for. Så er der heldigvis ingen som kan få en på andre tanker.
Ja det er ved at være en gammel bil. Dog synes jeg at den har lige så gode omend ikke bedre kørekomfort end vw's modeller op til 2015.
Har kun være positivt "overrasket" indtil videre.
Og med den tur den får nu. Bliver det " jo næsten " som en ny bil igen.
Hele drivlinien enten renoveret eller nyt på. Også bøsninger

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 21. mar 2020, 21:33
af Dreamer101
Gerne for min skyld 😁
Jeg vil sgu gerne opleve en r32 med tryk specielt nu hvor jeg gik over til række 6 med tryk 👍
Men specielt kompressionsforholdet, kunne jeg godt være interesseret i at se hvordan bilen performer uden for trykområdet.. Jeg kan sige på min motor lander jeg altid i trykområdet, da jeg allerede får opbygget tryk ved 1500 rpm.. Så jeg kender slet ikke til turbo tøven.. Tilgengæld kan jeg godt mærke der ikke er meget saft i hanen efter 6000 rpm.. Påtænker derfor at opgradere til en hybridturbo, der skulle hentes lidt mere på toppen og have stortset samme driveabillity som oem.. Jeg laver 600nm på standart turbo nu og ved hybrid skulle den ryge et pænt stykke over 700nm.. Og ca 600hk eller 500whp..

Jeg synes generelt vw og audi laver biler med god komfort.. Jeg synes bare jeg mangler at bilerne snakker til en.. Der mangler noget feedback igennem styretøjet og generelt feedback fra dækkene.. Tilgengæld er bremsefeedback genialt på vw/audi.. Der kan selv mit bremsesystem som ellers ikke er småt, mangle en del for hvor hårdt man skal træde ekstra og generelt om bremserne begynder at fade eller ej.. Som du nok kan hører, så kan jeg godt lide lidt backroad action 😁

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 21. mar 2020, 21:38
af Dreamer101
https://www.etuners.gr/fuel/

Her er énud af mamge artikler på fuel i eu kontra US 👍

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 22. mar 2020, 10:17
af m power
Dreamer101 skrev:
21. mar 2020, 21:33
Gerne for min skyld 😁
Jeg vil sgu gerne opleve en r32 med tryk specielt nu hvor jeg gik over til række 6 med tryk 👍
Men specielt kompressionsforholdet, kunne jeg godt være interesseret i at se hvordan bilen performer uden for trykområdet.. Jeg kan sige på min motor lander jeg altid i trykområdet, da jeg allerede får opbygget tryk ved 1500 rpm.. Så jeg kender slet ikke til turbo tøven.. Tilgengæld kan jeg godt mærke der ikke er meget saft i hanen efter 6000 rpm.. Påtænker derfor at opgradere til en hybridturbo, der skulle hentes lidt mere på toppen og have stortset samme driveabillity som oem.. Jeg laver 600nm på standart turbo nu og ved hybrid skulle den ryge et pænt stykke over 700nm.. Og ca 600hk eller 500whp..
Hvis turboen på min BMW skulle få det dårligt så gad jeg godt at der kom en N55 PURE Stage 2 på 😎

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 22. mar 2020, 10:19
af m power
Du kan jo prøve at udmåle kompression forhold med en væske test, så kender du 100% hvor du står.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 22. mar 2020, 13:06
af Dreamer101
Hvis turboen på min BMW skulle få det dårligt så gad jeg godt at der kom en N55 PURE Stage 2 på 😎
[/quote]Hvad kører du af bmw? Jeg kører selv f21 med n55 ewg.. Drømmer selv lidt om pure stage 2 og det skal da nok også blive en realitet en dag. Jeg har investeret i quaife lsd til min og så kører jeg xhp stage3 og mhd stage2+ 102ron fil.. Min ligger på lige omkring de 9 sekunder på 100-200, med pure stage2 kommer de ned under 6.5 sekunder på 100-200km/t. Jeg er ikke sikker på om jeg endnu har set nogen komme under 6 sekunder med pure..

Undskyld til lykkegaard hvis der går lidt for meget Bimmer i det 😁

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 22. mar 2020, 13:31
af m power
Dreamer101 skrev:
22. mar 2020, 13:06
Hvis turboen på min BMW skulle få det dårligt så gad jeg godt at der kom en N55 PURE Stage 2 på 😎
Hvad kører du af bmw? Jeg kører selv f21 med n55 ewg.. Drømmer selv lidt om pure stage 2 og det skal da nok også blive en realitet en dag. Jeg har investeret i quaife lsd til min og så kører jeg xhp stage3 og mhd stage2+ 102ron fil.. Min ligger på lige omkring de 9 sekunder på 100-200, med pure stage2 kommer de ned under 6.5 sekunder på 100-200km/t. Jeg er ikke sikker på om jeg endnu har set nogen komme under 6 sekunder med pure..

Undskyld til lykkegaard hvis der går lidt for meget Bimmer i det 😁
[/quote]

F25 35i N55 pwg, MHD stage 2+, XHP Stage 3, upgrade Alu IC til F30, VRSF high flow cat downpibe.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 22. mar 2020, 14:00
af Dreamer101
Ja okay, jeg kører med decat og standart IC, opgraderet chargepipe. Men IC bliver opgraderet her til sommer når jeg ikke længere kan holde IAT under 45 grader og det begynder at knibe nu her hvor temperaturen kommer op over de 10 grader.. Tænker jeg skal have en 6.5 tommer stepped IC på, for at holde intake temp nede og samtidigt være på forkant til enten pure st2 eller noget stage 3 big turbo.. 😊

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 22. mar 2020, 14:23
af Tor Morrison
mpower og dreamer101, der findes her i forummet noget der hedder private beskeder. Prøv det!

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 22. mar 2020, 17:10
af Dreamer101
Tor Morrison skrev:
22. mar 2020, 14:23
mpower og dreamer101, der findes her i forummet noget der hedder private beskeder. Prøv det!
Du må være sjov til fester 👍

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 22. mar 2020, 21:56
af Tor Morrison
Dreamer101 skrev:
22. mar 2020, 17:10
Tor Morrison skrev:
22. mar 2020, 14:23
mpower og dreamer101, der findes her i forummet noget der hedder private beskeder. Prøv det!
Du må være sjov til fester 👍

Nej jeg er selvfølgelig kedelig til fester fordi jeg skriver at du og mpower bør tage jeres interne BMW snak
på private beskeder. Det er klart :roll:

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 23. mar 2020, 07:04
af Kevinff
Dreamer101 skrev:
Tor Morrison skrev:
22. mar 2020, 14:23
mpower og dreamer101, der findes her i forummet noget der hedder private beskeder. Prøv det!
Du må være sjov til fester Billede
Det er vel almindelig høflighed at man ikke vold spammer en andens tråd med ting som overhovedet ikke omhandler emnet.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 23. mar 2020, 09:44
af Lykkegaard
Det er skam helt fint for mig.
For det gør at jeg kan læse og blive klogere på nogen af de ting som I andre går og roder med.
Kan sagtens navigere i det der bliver lagt op i tråden.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 23. mar 2020, 09:45
af Lykkegaard
m power skrev:
22. mar 2020, 10:19
Du kan jo prøve at udmåle kompression forhold med en væske test, så kender du 100% hvor du står.
Det lyder ikke som nogen tosset idé.
Tak for tippet

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 23. mar 2020, 12:03
af Lykkegaard
Dreamer101 skrev:
21. mar 2020, 21:33
Gerne for min skyld 😁
Jeg vil sgu gerne opleve en r32 med tryk specielt nu hvor jeg gik over til række 6 med tryk 👍
Men specielt kompressionsforholdet, kunne jeg godt være interesseret i at se hvordan bilen performer uden for trykområdet.. Jeg kan sige på min motor lander jeg altid i trykområdet, da jeg allerede får opbygget tryk ved 1500 rpm.. Så jeg kender slet ikke til turbo tøven.. Tilgengæld kan jeg godt mærke der ikke er meget saft i hanen efter 6000 rpm.. Påtænker derfor at opgradere til en hybridturbo, der skulle hentes lidt mere på toppen og have stortset samme driveabillity som oem.. Jeg laver 600nm på standart turbo nu og ved hybrid skulle den ryge et pænt stykke over 700nm.. Og ca 600hk eller 500whp..

Det lyder da som en fornuftig plan så.
Har alligevel planer om at den skal en tur til Skagen og tilbage. For at den lige kan få lov at sætte sig på en længere tur

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 25. mar 2020, 16:47
af Dreamer101
Lyder som en lækker tur til Skagen, vi kan køre derop sammen jeg bor lige på vejen 😁 Hvornår regner du med at bilen er på vejen? 👍

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 27. mar 2020, 13:06
af Jacek Nowakowski
Lykkegaard skrev:
20. mar 2020, 21:55
Super fedt projekt du har igang og bliver spændende når den er klar og du skal dreje nøglen for første gang :!: :!
Ja for Søren, har lidt for mange løse ender lige nu.
Håber at få samlet lidt op i weekenden. Skal have lavet lidt bagagerum, så der bliver plads til det der skal være der.
[/quote]

Hvad gør du mht. udstødning?
Laver du selv elller... Jeg ser du har miltek kasse til at ligge?
Jeg har selv bagpotten fra en miltek med større rørhaler med størrelsen er 100.
Jeg er selv ved at få lavet rust, paneler, bagskræme og så har jeg fået anskaffet en ny bagklappe, da maleren blæste hul igennem ved sandblæsning. :o

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 27. mar 2020, 19:56
af Lykkegaard
Dreamer101 skrev:
25. mar 2020, 16:47
Lyder som en lækker tur til Skagen, vi kan køre derop sammen jeg bor lige på vejen 😁 Hvornår regner du med at bilen er på vejen? 👍
Idag talte vi om løse ender der skal samles op og blev enige om at vi sandsynligvis er køreklar om ca 3 mdr.
Så ja det kan da være fedt at mødes på vejen

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 27. mar 2020, 20:13
af Lykkegaard
Hvad gør du mht. udstødning?
Laver du selv elller... Jeg ser du har miltek kasse til at ligge?
Jeg har selv bagpotten fra en miltek med større rørhaler med størrelsen er 100.
Jeg er selv ved at få lavet rust, paneler, bagskræme og så har jeg fået anskaffet en ny bagklappe, da maleren blæste hul igennem ved sandblæsning. :o
[/quote]

Jamen du har set helt rigtigt.
Dog er det ikke min men til s3'eren der hænger ved siden af.
Der bliver god gammeldags genbrug af det miltek system jeg havde på før. Dog uden forrørene som bliver erstattet af et enkelt samlet, som så deler sig ned til katalysator.
Kan ikke huske størrelsen på afgangs rørene.
Det er så dejligt at få lavet det små rust der er rundt omkring. Har idag fået afsluttet det sidste i bunden af min. Nu mangler jeg at slibe bagklappen. Og så kan den komme forbi en maler.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 28. mar 2020, 05:45
af Dreamer101
Lykkegaard skrev:
27. mar 2020, 19:56
Dreamer101 skrev:
25. mar 2020, 16:47
Lyder som en lækker tur til Skagen, vi kan køre derop sammen jeg bor lige på vejen 😁 Hvornår regner du med at bilen er på vejen? 👍
Idag talte vi om løse ender der skal samles op og blev enige om at vi sandsynligvis er køreklar om ca 3 mdr.
Så ja det kan da være fedt at mødes på vejen
Cool nok, så er vejret forhåbentligt perfekt til Is 😁 Du må sige til når du er klar, det kan være der er flere herinde der vil Joine en kørertur 🤔

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 28. mar 2020, 09:58
af Kronborg
Dreamer101 skrev:
28. mar 2020, 05:45
Det kan være der er flere herinde der vil Joine en kørertur 🤔
Yes sir 8-)

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 28. mar 2020, 19:27
af Lykkegaard
Kronborg skrev:
28. mar 2020, 09:58
Dreamer101 skrev:
28. mar 2020, 05:45
Det kan være der er flere herinde der vil Joine en kørertur 🤔
Yes sir 8-)
Det er da så bare en aftale med jer begge 👍👍
Kronborg: er du ved at være køreklar med din?

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 29. mar 2020, 18:35
af Kronborg
Lykkegaard skrev:
28. mar 2020, 19:27
Det er da så bare en aftale med jer begge 👍👍
Kronborg: er du ved at være køreklar med din?
Ikke rigtigt.
Der går ihvertfald en måneds tid endnu.

Produktionen af motorstyringen er lidt på standby grundet corona.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 4. apr 2020, 07:32
af Lykkegaard
Det sinker lidt alt det her Corona.
Venter på et nyt setup til mine bag bremser. Som også trækker på grund af alt det her.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 5. apr 2020, 06:41
af Dreamer101
Det er bare røv 😔 I når det nok (kronborg/Lykkegaard) 👍 min erfaring er at hvis man køber inden for EU så få det bragt ud med DHL.. Jeg bestilte nogle dele til min i Belgien i sodste uge og 24 timer senere kom fragtmanden.. Så undersøg hvem der stadigt holder åbent i sin netbutik eller hvor i handler fra. Bare et lille venligt tip her fra en BMW mand 👍

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 14. maj 2020, 21:07
af Lykkegaard
Så har vi fået skruet lidt sammen her den sidste uges tid.
Fik samlet og testet luft undervogn i går og idag har vi fået samlet motoren så færdig at det er kommet tilbage på plads hvor den hører til.
Alle motorophæng er skiftet i samme ombæring.
Det tager stille og rolig form, efter alle dele er kommet frem nu.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 15. maj 2020, 18:52
af Dreamer101
Lækkert 😁
Altid skønt at på kværnen tilbage i bilen.. Det ser lækkert nok ud, det HPA kit.. Er det en efr 7670 turbo du har på? Eller er det en 8374? 😊

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 15. maj 2020, 20:09
af m power
Dreamer101 skrev:
15. maj 2020, 18:52
Lækkert 😁
Altid skønt at på kværnen tilbage i bilen.. Det ser lækkert nok ud, det HPA kit.. Er det en efr 7670 turbo du har på? Eller er det en 8374? 😊
Se side 1 😉

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 16. maj 2020, 12:47
af Lykkegaard
Det er så lækkert at se den tilbage i motorrummet!!
Det er generelt et rigtig lækkert kit, de leverer fra HPA. Men som med alt, så er der en smule tilpasning. Så går der tid med det :D :D
Det er en borg- wagner efr 7670 der er med til det setup vi laver..
nu mangler vi bare nyt setup til bagbremser.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 8. sep 2020, 21:15
af vAi0
Sker der mere?


Sent from my iPhone using Tapatalk