Audi TT 225 - min første bil
: 8. feb 2022, 01:33
Med inspiration fra andre bygge-tråde her på forummet, vil jeg gerne dele lidt fra et af mine projekter også. Jeg har nydt at læse med i andre tråde, og håber dette også kan give lidt inspiration.
Mine projekter griber altid om sig, og dette er ingen undtagelse. Når jeg først har skilt det ad, finder jeg altid mere, der godt kunne trænge til at blive frisket op. Nye stumper blandet sammen med gamle, rustne, beskidte stumper har jeg det svært med, men jeg er efterhånden også nået til den erkendelse, at alt ikke kan laves på én gang, hvis man også vil køre i bilen.
Først kommer her en lille overordnet opsamling på projektet fra jeg købte bilen til nu.
Efter at have sparet penge op gennem fritidsjob og et sabbatår efter gymnasiet, kunne jeg som 20-årig endelig købe den bil, jeg havde drømt om, og d. 12. maj 2016 blev jeg ejer af min Audi TT 225 med 167.000 km på tælleren.
Jeg kunne og kan stadig ikke forestille mig en bil jeg hellere ville have til prisen, og som første bil er den da vist ikke værst.
Kosmetisk og teknisk trængte den til en overhaling, så i juli afleverede jeg den i Tyskland hos en bekendt, der er mekaniker, for at få den serviceret og gennemgået, da jeg på daværende tidspunkt kun havde begrænsede evner og specialværktøj hvad biler angår til rådighed. Jeg har altid haft hænderne godt skruet på, og kunne sikkert have udskiftet stumperne selv, men som uerfaren udi at reparere biler, var det rart at få en erfaren til at gennemgå bilen.
Selvom det tog en måned inden jeg kunne hente bilen igen, havde jeg nok brugt mindst lige så lang tid på at skifte stumperne selv.
I august 2016 kunne jeg så endelig hente den igen og gensynets glæde var stor. Nu med frisk olie, ny oliesi (obligatorisk på 1.8T), nye støddæmpere og fjedre hele vejen rundt, nye hjul samt diverse andre småting.
Mine projekter griber altid om sig, og dette er ingen undtagelse. Når jeg først har skilt det ad, finder jeg altid mere, der godt kunne trænge til at blive frisket op. Nye stumper blandet sammen med gamle, rustne, beskidte stumper har jeg det svært med, men jeg er efterhånden også nået til den erkendelse, at alt ikke kan laves på én gang, hvis man også vil køre i bilen.
Først kommer her en lille overordnet opsamling på projektet fra jeg købte bilen til nu.
Efter at have sparet penge op gennem fritidsjob og et sabbatår efter gymnasiet, kunne jeg som 20-årig endelig købe den bil, jeg havde drømt om, og d. 12. maj 2016 blev jeg ejer af min Audi TT 225 med 167.000 km på tælleren.
Jeg kunne og kan stadig ikke forestille mig en bil jeg hellere ville have til prisen, og som første bil er den da vist ikke værst.
Kosmetisk og teknisk trængte den til en overhaling, så i juli afleverede jeg den i Tyskland hos en bekendt, der er mekaniker, for at få den serviceret og gennemgået, da jeg på daværende tidspunkt kun havde begrænsede evner og specialværktøj hvad biler angår til rådighed. Jeg har altid haft hænderne godt skruet på, og kunne sikkert have udskiftet stumperne selv, men som uerfaren udi at reparere biler, var det rart at få en erfaren til at gennemgå bilen.
Selvom det tog en måned inden jeg kunne hente bilen igen, havde jeg nok brugt mindst lige så lang tid på at skifte stumperne selv.
I august 2016 kunne jeg så endelig hente den igen og gensynets glæde var stor. Nu med frisk olie, ny oliesi (obligatorisk på 1.8T), nye støddæmpere og fjedre hele vejen rundt, nye hjul samt diverse andre småting.