Golf IV R32

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Besvar
Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 23. nov 2015, 07:11

MartinH skrev:hvad er grunden til du ik skal køre med fluiddamper mere...
Jeg har købt et alu remhjul (vejer 3kilo mindre) som jeg får afbalanceret sammen med krumtappen, så skal derfor ikke bruge Fluidampr'en mere, hvis nogen skulle være interesseret i den kan man bare kontakte mig :)
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 23. nov 2015, 07:16

Rasmusa skrev:Når man kigger på billedet af dine ventiler, er der umiddelbart stor forskel på udstødningsventilernes farve.
Er der en umiddelbar årsag?
Ja der er flere teorier. Som Josl siger så er en af dem at V-poweren i forbindelse med ekstrem varme kan give den røde farve. En anden er at det har noget med forbrændingen at gøre, at den har en utrolig ren forbrænding ved ekstrem høj temperatur. Jeg må være ærlig og sige at jeg aner det faktisk ikk :D og de fleste jeg har snakket med omkring den røde farve har aldrig set det før, kun nogle få er kommet med bud eller teorier om hvordan den er kommet. Det sjove er også lidt at det kun er på de ventiler der sidder tættest på turboen, dvs den bagerste række. Den forreste række har intet rødt på :?:
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 26. nov 2015, 20:05

Et lille sneak peak af mit nye krumtaps remhjul som skal afbalanceres med krumtappen. Og mit frisk planede og portede topstykke :)
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (109.7 KiB) Vist 3678 gange
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Reid » 11. dec 2015, 13:59

Det er noget griseri du har gang i! Det bliver pisse godt:)
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Jacek Nowakowski
Nyt medlem
Indlæg: 428
Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Jacek Nowakowski » 11. dec 2015, 15:53

Det r' ba' fe'æ!!!

Det bliver tosse godt :!: jeg glæder mig også til at få min top og blok hjem 8-)
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5596
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 325 times
Been thanked: 375 times

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af GranTurismo » 11. dec 2015, 16:35

Lionborg skrev:
Rasmusa skrev:Når man kigger på billedet af dine ventiler, er der umiddelbart stor forskel på udstødningsventilernes farve.
Er der en umiddelbar årsag?
Ja der er flere teorier. Som Josl siger så er en af dem at V-poweren i forbindelse med ekstrem varme kan give den røde farve. En anden er at det har noget med forbrændingen at gøre, at den har en utrolig ren forbrænding ved ekstrem høj temperatur. Jeg må være ærlig og sige at jeg aner det faktisk ikk :D og de fleste jeg har snakket med omkring den røde farve har aldrig set det før, kun nogle få er kommet med bud eller teorier om hvordan den er kommet. Det sjove er også lidt at det kun er på de ventiler der sidder tættest på turboen, dvs den bagerste række. Den forreste række har intet rødt på :?:
Jeg blev sgu lidt nysgerrig efter hvad der kan give den røde farve. Googlede mig frem til dette:

Unburned byproducts of combustion frequently leave red or orange deposits on the valve face. These colorful buildups tend to be thickest at the center of the valve (where the temperature is relatively cool). The cooler the valve, and the richer the fuel/air mixture, the thicker the deposits are going to be.

Don’t be alarmed by the reddish color of these buildups. As long as the pattern is symmetrical and resembles an overcooked pizza, it’s probably healthy.


herfra:

http://www.aopa.org/Pilot-Resources/Air ... lve-Safety
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 11. dec 2015, 19:05

Reid skrev:Det er noget griseri du har gang i! Det bliver pisse godt:)
Ja det bliver skide godt :) glæder mig til krumtappen er blevet afbalanceret, så begynder samle processen 8-)
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 11. dec 2015, 19:21

Interessant. Og godt fundet :) det med den pizza'en beskriver meget godt hvordan ventilerne ser ud når man ser dem tæt på. Men de kommer ikke i igen alligevel, der er allerede sat de coatede ventiler i. Toppen er faktisk helt klar, venter bare på krumtappen bliver afbalanceret :geek:
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5596
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 325 times
Been thanked: 375 times

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af GranTurismo » 11. dec 2015, 19:58

Lionborg skrev:Interessant. Og godt fundet :) det med den pizza'en beskriver meget godt hvordan ventilerne ser ud når man ser dem tæt på. Men de kommer ikke i igen alligevel, der er allerede sat de coatede ventiler i. Toppen er faktisk helt klar, venter bare på krumtappen bliver afbalanceret :geek:
Det er sgu et super spændende projekt. Og fed tråd generelt iøvrigt! Sådan en R32 lyder bare eminent godt...

Hvad er formålet med det nye remhjul? Bliver den mere omdrejningsvillig eller hvad forventer du dig af udskiftningen?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 11. dec 2015, 21:33

Formålet er at spare roterende vægt. Den nye er mere end 3kilo lettere end min Fluidampr. Det skulle give lidt omdrejnings villighed som du selv er inde på, præcis som et lettere svinghul. Plus den er noget lettere at afbalancere med krumtappen .
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 23. dec 2015, 13:05

Ja det remhjul købte var selvfølgelig forkert :? Så venter pt på et nyt kommer hjem fra Tyskland.
Så mens jeg venter kunne jeg vel lige så godt gå i gang med gearkassen :) begge gearkasser er adskildt og ska nu til at trække gearene af akslerne, men det bliver nok først efter jul :D
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (148.93 KiB) Vist 3327 gange
image.jpeg
image.jpeg (167.75 KiB) Vist 3327 gange
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 27. dec 2015, 18:57

Så kom gearene af akslerne 8-)
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (147.45 KiB) Vist 3158 gange
image.jpeg
image.jpeg (137.72 KiB) Vist 3158 gange
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 28. dec 2015, 17:54

Så er alle gear sat på de nye aksler, ring gearet er afmonteret fra diesel diferentialet og sat på mit Peloquin spær :)
Der sker lidt hele tiden 8-)
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (137.41 KiB) Vist 3025 gange
image.jpeg
image.jpeg (188.69 KiB) Vist 3025 gange
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Reid » 28. dec 2015, 22:37

Lionborg skrev:
Reid skrev:Du må jo sige til hvis du skal have lidt penge for de bosch 550 dyser;)
Jeg ska nok tænke på dig når de kommer af på et tidspunkt :)
Er det forresten snart ved at være?;)
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 29. dec 2015, 09:18

Reid skrev: Er det forresten snart ved at være?;)
Jeg beklager jeg har trukket tiden så meget Reid, og det gør ikke rigtig situationen bedere når jeg nu må skuffe dig med at jeg har solgt dyserne og 044 pumpen til ostetyven :o :shock:
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

d1nz
Medlem
Indlæg: 656
Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af d1nz » 29. dec 2015, 10:11

Lionborg skrev:
Reid skrev: Er det forresten snart ved at være?;)
Jeg beklager jeg har trukket tiden så meget Reid, og det gør ikke rigtig situationen bedere når jeg nu må skuffe dig med at jeg har solgt dyserne og 044 pumpen til ostetyven :o :shock:
oste''tyven'' 8-) :mrgreen: :roll:

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 29. dec 2015, 10:26

:lol:
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Jacek Nowakowski
Nyt medlem
Indlæg: 428
Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Jacek Nowakowski » 29. dec 2015, 17:19

Hvor køber i dyser henne 8-)

Jeg skal nok også have købt nye igen :lol:
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 29. dec 2015, 17:49

Jeg har købt mine på eBay ;)
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Jacek Nowakowski
Nyt medlem
Indlæg: 428
Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Jacek Nowakowski » 29. dec 2015, 17:56

Ok, må man spørge hvilken du har købt :P :?:
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 29. dec 2015, 17:59

.
Senest rettet af Lyn274 3. maj 2016, 21:25, rettet i alt 1 gang.
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Jacek Nowakowski
Nyt medlem
Indlæg: 428
Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Jacek Nowakowski » 29. dec 2015, 18:21

Ok jeg er blevet anbefalet at købe Bosch EVO2 770ml.
Skulle hvis være de samme stik, jeg også har fået de nye 470ml Bosch 0 280 157 000
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 29. dec 2015, 18:30

Okay .. Jeg kender ikke noget til nogen af dem, men 470ml er da ikke meget :)
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Jacek Nowakowski
Nyt medlem
Indlæg: 428
Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Jacek Nowakowski » 29. dec 2015, 18:33

Skal godkendes så derfor disse er købt ind. :(
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Reid » 30. dec 2015, 10:13

Lionborg skrev:
Reid skrev: Er det forresten snart ved at være?;)
Jeg beklager jeg har trukket tiden så meget Reid, og det gør ikke rigtig situationen bedere når jeg nu må skuffe dig med at jeg har solgt dyserne og 044 pumpen til ostetyven :o :shock:
Min bil og mit projekt løber ingen steder;)

Det går nu nok alt sammen. Jeg havde glemt alt om det igen, men var ved at læse tråden for at finde noget om hvordan det egentlig gik med din rs4 pumpe, og så faldt jeg over det:)
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 30. dec 2015, 14:42

Jamen RS4 pumpen spiller helt som den skal, så længe man har mere end 25% tilbage i tanken. Jeg er meget tilfreds, helt hvor meget den kan fodre ska jeg ha testet når kværnen kommer tilbage i bilen.

I dag fik jeg slebet ring gap på stempel ringene og afvejet både stempler og stænger så alle 6 sæt vejer det samme :)
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af hpo » 1. jan 2016, 09:33

Hvorfor skifter du aksler i gearkassen ??
A3 3,2 vr6

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 1. jan 2016, 11:56

Det er for at "forlænge" gearene. Diesel akslerne har en højere udveksling end benzin akslerne, så den vil køre længere i hvert gear. Jeg har valgt den absolut længste gearing. Fx med den gamle gearing var teoretisk tophastighed ved 7000omdr i 2. gear= 93km/t og med den nye er den 123km/t. Det er det samme HGP gør :)
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Brugeravatar
Josl
Medlem
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Josl » 1. jan 2016, 21:42

Er indmaden fra en dieselgearkasse stærkere eller er det det samme? :)
"Hvor blev min signatur af?"

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf IV R32 Turbo

Indlæg af Lyn274 » 1. jan 2016, 22:50

Jeg har (endnu) ikke ødelagt hverken den ene eller den anden gearkasse så ved det faktisk ikke. Det er lidt teori om at fordi udvekslingen er højere så mindskes spids belastningen på gearene så derfor vil en gearkasse med diesel aksler holde til lidt mere, men det er jo bare en teori :)
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Besvar

Tilbage til "Store projekter"