Jeg har købt et alu remhjul (vejer 3kilo mindre) som jeg får afbalanceret sammen med krumtappen, så skal derfor ikke bruge Fluidampr'en mere, hvis nogen skulle være interesseret i den kan man bare kontakte migMartinH skrev:hvad er grunden til du ik skal køre med fluiddamper mere...
Golf IV R32
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Ja der er flere teorier. Som Josl siger så er en af dem at V-poweren i forbindelse med ekstrem varme kan give den røde farve. En anden er at det har noget med forbrændingen at gøre, at den har en utrolig ren forbrænding ved ekstrem høj temperatur. Jeg må være ærlig og sige at jeg aner det faktisk ikk og de fleste jeg har snakket med omkring den røde farve har aldrig set det før, kun nogle få er kommet med bud eller teorier om hvordan den er kommet. Det sjove er også lidt at det kun er på de ventiler der sidder tættest på turboen, dvs den bagerste række. Den forreste række har intet rødt påRasmusa skrev:Når man kigger på billedet af dine ventiler, er der umiddelbart stor forskel på udstødningsventilernes farve.
Er der en umiddelbar årsag?
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Et lille sneak peak af mit nye krumtaps remhjul som skal afbalanceres med krumtappen. Og mit frisk planede og portede topstykke
- Vedhæftede filer
-
- image.jpeg (109.7 KiB) Vist 3678 gange
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Golf IV R32 Turbo
Det er noget griseri du har gang i! Det bliver pisse godt:)
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 428
- Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Det r' ba' fe'æ!!!
Det bliver tosse godt jeg glæder mig også til at få min top og blok hjem
Det bliver tosse godt jeg glæder mig også til at få min top og blok hjem
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5596
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 375 times
Re: Golf IV R32 Turbo
Jeg blev sgu lidt nysgerrig efter hvad der kan give den røde farve. Googlede mig frem til dette:Lionborg skrev:Ja der er flere teorier. Som Josl siger så er en af dem at V-poweren i forbindelse med ekstrem varme kan give den røde farve. En anden er at det har noget med forbrændingen at gøre, at den har en utrolig ren forbrænding ved ekstrem høj temperatur. Jeg må være ærlig og sige at jeg aner det faktisk ikk og de fleste jeg har snakket med omkring den røde farve har aldrig set det før, kun nogle få er kommet med bud eller teorier om hvordan den er kommet. Det sjove er også lidt at det kun er på de ventiler der sidder tættest på turboen, dvs den bagerste række. Den forreste række har intet rødt påRasmusa skrev:Når man kigger på billedet af dine ventiler, er der umiddelbart stor forskel på udstødningsventilernes farve.
Er der en umiddelbar årsag?
Unburned byproducts of combustion frequently leave red or orange deposits on the valve face. These colorful buildups tend to be thickest at the center of the valve (where the temperature is relatively cool). The cooler the valve, and the richer the fuel/air mixture, the thicker the deposits are going to be.
Don’t be alarmed by the reddish color of these buildups. As long as the pattern is symmetrical and resembles an overcooked pizza, it’s probably healthy.
herfra:
http://www.aopa.org/Pilot-Resources/Air ... lve-Safety
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Ja det bliver skide godt glæder mig til krumtappen er blevet afbalanceret, så begynder samle processenReid skrev:Det er noget griseri du har gang i! Det bliver pisse godt:)
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Interessant. Og godt fundet det med den pizza'en beskriver meget godt hvordan ventilerne ser ud når man ser dem tæt på. Men de kommer ikke i igen alligevel, der er allerede sat de coatede ventiler i. Toppen er faktisk helt klar, venter bare på krumtappen bliver afbalanceret
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5596
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 375 times
Re: Golf IV R32 Turbo
Det er sgu et super spændende projekt. Og fed tråd generelt iøvrigt! Sådan en R32 lyder bare eminent godt...Lionborg skrev:Interessant. Og godt fundet det med den pizza'en beskriver meget godt hvordan ventilerne ser ud når man ser dem tæt på. Men de kommer ikke i igen alligevel, der er allerede sat de coatede ventiler i. Toppen er faktisk helt klar, venter bare på krumtappen bliver afbalanceret
Hvad er formålet med det nye remhjul? Bliver den mere omdrejningsvillig eller hvad forventer du dig af udskiftningen?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Formålet er at spare roterende vægt. Den nye er mere end 3kilo lettere end min Fluidampr. Det skulle give lidt omdrejnings villighed som du selv er inde på, præcis som et lettere svinghul. Plus den er noget lettere at afbalancere med krumtappen .
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Ja det remhjul købte var selvfølgelig forkert Så venter pt på et nyt kommer hjem fra Tyskland.
Så mens jeg venter kunne jeg vel lige så godt gå i gang med gearkassen begge gearkasser er adskildt og ska nu til at trække gearene af akslerne, men det bliver nok først efter jul
Så mens jeg venter kunne jeg vel lige så godt gå i gang med gearkassen begge gearkasser er adskildt og ska nu til at trække gearene af akslerne, men det bliver nok først efter jul
- Vedhæftede filer
-
- image.jpeg (148.93 KiB) Vist 3327 gange
-
- image.jpeg (167.75 KiB) Vist 3327 gange
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Så kom gearene af akslerne
- Vedhæftede filer
-
- image.jpeg (147.45 KiB) Vist 3158 gange
-
- image.jpeg (137.72 KiB) Vist 3158 gange
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Så er alle gear sat på de nye aksler, ring gearet er afmonteret fra diesel diferentialet og sat på mit Peloquin spær
Der sker lidt hele tiden
Der sker lidt hele tiden
- Vedhæftede filer
-
- image.jpeg (137.41 KiB) Vist 3025 gange
-
- image.jpeg (188.69 KiB) Vist 3025 gange
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Golf IV R32 Turbo
Er det forresten snart ved at være?;)Lionborg skrev:Jeg ska nok tænke på dig når de kommer af på et tidspunktReid skrev:Du må jo sige til hvis du skal have lidt penge for de bosch 550 dyser;)
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Jeg beklager jeg har trukket tiden så meget Reid, og det gør ikke rigtig situationen bedere når jeg nu må skuffe dig med at jeg har solgt dyserne og 044 pumpen til ostetyvenReid skrev: Er det forresten snart ved at være?;)
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
oste''tyven''Lionborg skrev:Jeg beklager jeg har trukket tiden så meget Reid, og det gør ikke rigtig situationen bedere når jeg nu må skuffe dig med at jeg har solgt dyserne og 044 pumpen til ostetyvenReid skrev: Er det forresten snart ved at være?;)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 428
- Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Hvor køber i dyser henne
Jeg skal nok også have købt nye igen
Jeg skal nok også have købt nye igen
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 428
- Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Ok, må man spørge hvilken du har købt
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
.
Senest rettet af Lyn274 3. maj 2016, 21:25, rettet i alt 1 gang.
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 428
- Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Ok jeg er blevet anbefalet at købe Bosch EVO2 770ml.
Skulle hvis være de samme stik, jeg også har fået de nye 470ml Bosch 0 280 157 000
Skulle hvis være de samme stik, jeg også har fået de nye 470ml Bosch 0 280 157 000
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Okay .. Jeg kender ikke noget til nogen af dem, men 470ml er da ikke meget
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 428
- Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Skal godkendes så derfor disse er købt ind.
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Golf IV R32 Turbo
Min bil og mit projekt løber ingen steder;)Lionborg skrev:Jeg beklager jeg har trukket tiden så meget Reid, og det gør ikke rigtig situationen bedere når jeg nu må skuffe dig med at jeg har solgt dyserne og 044 pumpen til ostetyvenReid skrev: Er det forresten snart ved at være?;)
Det går nu nok alt sammen. Jeg havde glemt alt om det igen, men var ved at læse tråden for at finde noget om hvordan det egentlig gik med din rs4 pumpe, og så faldt jeg over det:)
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Jamen RS4 pumpen spiller helt som den skal, så længe man har mere end 25% tilbage i tanken. Jeg er meget tilfreds, helt hvor meget den kan fodre ska jeg ha testet når kværnen kommer tilbage i bilen.
I dag fik jeg slebet ring gap på stempel ringene og afvejet både stempler og stænger så alle 6 sæt vejer det samme
I dag fik jeg slebet ring gap på stempel ringene og afvejet både stempler og stænger så alle 6 sæt vejer det samme
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Det er for at "forlænge" gearene. Diesel akslerne har en højere udveksling end benzin akslerne, så den vil køre længere i hvert gear. Jeg har valgt den absolut længste gearing. Fx med den gamle gearing var teoretisk tophastighed ved 7000omdr i 2. gear= 93km/t og med den nye er den 123km/t. Det er det samme HGP gør
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- Josl
- Medlem
- Indlæg: 1228
- Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Er indmaden fra en dieselgearkasse stærkere eller er det det samme?
"Hvor blev min signatur af?"
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV R32 Turbo
Jeg har (endnu) ikke ødelagt hverken den ene eller den anden gearkasse så ved det faktisk ikke. Det er lidt teori om at fordi udvekslingen er højere så mindskes spids belastningen på gearene så derfor vil en gearkasse med diesel aksler holde til lidt mere, men det er jo bare en teori
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret