Efter mange overvejelser besluttede jeg, at finde en MK. IV i Tyskland. Tjekker man priserne, er det ikke usædvanligt at give op mod 8-10.000€ for et perfekt eksemplar. Dertil skal lægges yderligere 50-60.000,- i registreringsafgift, hvilket jo virker lidt voldsomt. Jeg havde egentlig ikke regnet med, at jeg kunne finde et "uspoleret" eksemplar herhjemme til en fornuftigt pris, men i det mørke Jylland lykkedes det alligevel
Vognen er en original GTI Exclusive 1,8T fra år 2000, købt med km. 72.800 på klokken. Oprindeligt solgt i San Remo, Italien, med blot 2 ejere, hvor den i 2008 blev importeret af en lige som ung gut som mig selv med 35.000 på kilometertælleren. Jeg er derfor 4. ejer af bilen. Den har aldrig kørt om vinteren, og kommer aldrig til det. Alligevel er den blevet undervognsbehandlet ved import, og er selvfølgelig rustfri
Lakken står 99% original og 99% perfekt, hverken døre skærme osv. er malet om. For - og bagkofanger er dog blevet malet, da bundstykkerne er blevet indfarvet. Desuden er "bundgitteret" i frontskørtet blevet malet originalt VW-metalic sort.
Udstyrsniveauet dækker bl.a. over sorte/grå Recaro sæder(ligeledes uden nogen form for slid), klimaanlæg, tågelygter, alarm m. rumsensor, originalt tonede VW bag - og sideruder, samt lille læderpakke(rat, gearmanchet og håndbremse). Desuden har den 8 originale højttalere.
Jeg har endnu ikke taget billeder af kabinen, det må komme ved lejlighed.
Bilen kører på BBS CH fælge i størrelsen 8,5 x 18" med helt nye Fulda 215/35ZR18 dæk. Samtidig er den sænket rigeligt med en KW Variant 2 Inox Line gevindundervogn.
Motorrummet har fået indfarvet diverse dele i original VW-metalic sort: motorskjold, luftfilterkasse(indeholder KN Element indsatsfilter), servobeholder mv. Man finder også en fin Forge blow-off ventil, til at sænke den hidsige acceleration, men dog tilføje en head-turner lyd
Højre sidespejl er erstattet med en UK-udgave, frem for de sædvanlige små, og også lakeret sort.
Jeg har haft bilen ca. 1 mdr. og er allerede vildt glad for den! Motor, transmission, kobling osv. kører bare som en ny bil
@Dub_Collective