Så fik jeg taget mig sammen til at lave en byggetråd over mit nyindkøb
Bilen var standard da jeg hentede den på nær 20" New RS6 replica fælge og Eibach sænkningsfejdre.
Planen er at der skal mere spark under hjelmen, samt indfarves diverse plastik dele udvendigt og indvendigt. RNS 510 og opgradering af højtalere. 19" letvægtsfælge og opgradering af køreegenskaber, lygter, lys osv osv.
Jeg vil gerne holde bilen clean og OEM style det vil sige ikke noget vildt skørte halløj. Det skal være en rigtig Stealth fighter so to speak! Er vild med det sorte look.
Tingene kommer til at ske over tid og har ikke travlt denne gang
Billeder fra da jeg hentede bilen:

Startede med en grundig vask af bilen og fandt ud af den gevaldigt trænger til en maskinpolering og det er mit projekt hen over sommeren. Lakken er fyldt med vaskeridser og er meget mat. Det stod ned i stænger da vi hentede bilen i Slagelse så var svært at se lakken. Der er ingen nogen dybe ridser eller buler så en god polering så kommer den til at stå skarpt. Desværre opdagede min gode kammerat Michael Steen, da jeg var nede at hente hans gamle indsugning til billige penge, at der er rust i bagklappen
Ting der er købt og monteret nu:
BSH PCV fix.
BSH Pendulum Mount.
VW Racing Short shift.
APR software.
Stort tak til Kim H fra Vagtuning for super service og gode priser.
Bell Ad Benzin rens i tanken.
Bell Ad indsugningsrens.
Clean nummerplade rammer.
Philips xenon look i positionslys.
Ny camfollower ved 56.000km.
Nye viskere hele vejen rundt
Lidt billeder af montering af BSH og VWR dele:

VWR short shift har virkelig gjort en forskel. Sikke et gearskifte nu. Væk er det lidt usikre gearskifte til tider. Det er justeret cirka 75% så der er stadig lidt at give af længden af gearskiftene.
BSH Pendulum mount tjaa har haft det på mange af mine biler før og det virker altså bare. Et klart must på en TFSI.
BSH PCV fix har givet en mere rolig tomgang.
APR Software er bare kram. Bilen kører fantastisk er dog lidt bekymret for koblingens levetid også selvom jeg er morfar bag rattet.
20" fælge er solgt i sidste uge og er ved at bestille fælge i UK. Det bliver Wolfrace 19" letvægtsfælge.
Har allerede brugt flere penge end jeg lovede mig selv jeg ville gøre i starten så nu må jeg lige træde lidt på bremsen hehe. Når fælge og polering er klaret skal bilen nydes resten af sommeren, samt der skal spares op til de næste opgraderinger.
Billede efter motorvask. Alt det undervognsbehandling der sidder i motorrummet har jeg valgt ikke at gøre noget ved så bær over med det på billedet.
Før eller rettere sagt efter let rengøring lige da jeg fik bilen:

Efter en grundigere motorvask/rens:

I denne weekend har jeg test poleret på motorhjelmen for at se hvordan mine produkter virker på lakken. Jeg har brugt Meguiars swirl remover og deres Ultimate compound, gamle produkter jeg aldrig rigtig har fået brugt, og det gav et rigtig flot resultat, men der er stadig lidt dybere ridser, så der er bestilt lidt grovere produkt hos bilvask.nu. Når det kommer og vi har været en tur til London i næste uge går jeg i gang med poleringen. Har desværre ikke noget billede af test poleringen.
Det var alt for nu