Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af kimhemm » 8. jan 2015, 20:01

jakethemoss skrev:
Engolf_R skrev:
kimhemm skrev: Bare du holder saltvognene i garagen så ja :mrgreen:
Syns' vi har været rimeligt tilbageholdende indtil videre denne vinter :ugeek:
Men, jeg kan naturligvis ikke give nogen garantier for, hvor længe jeg kan holde frosten og sneen tilbage :o
Ellers må vi vel vente med at slippe dine heste løs til foråret har bidt sig fast :|
Der skal vel også lige køres nogle kedelige kilometer først? :)
Ja min Audi har "kun" fået lavt program med lav boost og skal trille 1500 km stille og roligt. Så ryger den ind igen til tjek, frisk olie og montering af LPFP og så får den højt program

Men den står på sommerdæk, og får kun lov at komme ud hvis vejret er til det men ville ikke gøre noget hvis det trods alt var vejr til at trille lidt så når vi når slut marts start april så er den helt færdig med alting :)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af kimhemm » 8. jan 2015, 20:01

Engolf_R skrev:
kimhemm skrev:
Engolf_R skrev:Til lykke med opstarten 8-)
Så skal vi snart ud og køre noget race ;)
Bare du holder saltvognene i garagen så ja :mrgreen:
Syns' vi har været rimeligt tilbageholdende indtil videre denne vinter :ugeek:
Men, jeg kan naturligvis ikke give nogen garantier for, hvor længe jeg kan holde frosten og sneen tilbage :o
Ellers må vi vel vente med at slippe dine heste løs til foråret har bidt sig fast :|
Ja det lykkedes da at runde en lille tur med den i eftermiddag :D
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af N » 8. jan 2015, 21:09

kimhemm skrev:Og den er i live :P
NX_mqxa9S2g&feature=youtu.be
240p video... Er telefonen samme årgang som bilen? :lol:

Glæder mig til at se nogle målinger på den. Det har været et spændende projekt at følge :)

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3524
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 117 times

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af Flamiq » 8. jan 2015, 21:10

kimhemm skrev: Ja det lykkedes da at runde en lille tur med den i eftermiddag :D
Forløb alt som forventet på turen :?:
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af kimhemm » 8. jan 2015, 21:50

Henrik Nygaard skrev:
kimhemm skrev:Og den er i live :P
NX_mqxa9S2g&feature=youtu.be
240p video... Er telefonen samme årgang som bilen? :lol:

Glæder mig til at se nogle målinger på den. Det har været et spændende projekt at følge :)
Ja sorry gik lidt stærkt og det samme med overførslen af video så kan sagtens være den kan opgraderes lidt. Er taget med iPhone 5S
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af kimhemm » 8. jan 2015, 21:52

Engolf_R skrev:
kimhemm skrev: Ja det lykkedes da at runde en lille tur med den i eftermiddag :D
Forløb alt som forventet på turen :?:
Ja det var kun lige en lille 5 km tur jeg nåede men fantastisk følelse at sidde bag rattet i den igen :D

Og den nye kobling var ikke ved at slå mig ihjel heller så det var også godt at få testet
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3524
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 117 times

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af Flamiq » 8. jan 2015, 21:56

kimhemm skrev:
Engolf_R skrev:
kimhemm skrev: Ja det lykkedes da at runde en lille tur med den i eftermiddag :D
Forløb alt som forventet på turen :?:
Ja det var kun lige en lille 5 km tur jeg nåede men fantastisk følelse at sidde bag rattet i den igen :D

Og den nye kobling var ikke ved at slå mig ihjel heller så det var også godt at få testet
Så er det jo bare ud over stepperne, og få kørt de næste 1.495 km. :?
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af kimhemm » 8. jan 2015, 21:57

Engolf_R skrev:Så er det jo bare ud over stepperne, og få kørt de næste 1.495 km. :?
Ja må hente sodavand i Tyskland vel :D
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af RIX » 8. jan 2015, 22:00

ja jeg havde da fået rullet de sølle 1495km inden lørdag :lol: :lol:
og biler med firhjulstræk skal bare bruges om vinteren så man rigtig kan lære systemet at kende, gerne 2-5cm sne også over på bilkas parkeringsplads ;) ;)

VH:

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af kimhemm » 8. jan 2015, 22:04

RIX skrev:ja jeg havde da fået rullet de sølle 1495km inden lørdag :lol: :lol:
og biler med firhjulstræk skal bare bruges om vinteren så man rigtig kan lære systemet at kende, gerne 2-5cm sne også over på bilkas parkeringsplads ;) ;)

VH:
Billede
Den har nu også været ude og lege ;)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af RIX » 8. jan 2015, 22:09

det er da ved og være længe siden :D

VH:

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3524
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 117 times

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af Flamiq » 8. jan 2015, 22:12

RIX skrev:det er da ved og være længe siden :D

VH:
Jeps. Meget gammel sne. Det er tydeligt at se ;)
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af RIX » 8. jan 2015, 22:12

det er da ved og være længe siden :D (flere år siden)

VH:

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af kimhemm » 8. jan 2015, 22:13

RIX skrev:det er da ved og være længe siden :D

VH:
Ja 2 år er det nok nu :)

Men med en spritny motor der er pudset og nusset om, og 2 døre der har fået lidt rust efter stenslag kommer den ikke ud når der er salt på vejene :)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af kimhemm » 8. jan 2015, 22:13

Engolf_R skrev:
RIX skrev:det er da ved og være længe siden :D

VH:
Jeps. Meget gammel sne. Det er tydeligt at se ;)
Tillykke med indlæg nr 2000 Flemming

Og i det mindste var sneed da ikke gul :lol:
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Josl
Medlem
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af Josl » 9. jan 2015, 01:50

Det var vel derfor du skrabede det af vinduerne? :lol: :mrgreen:
"Hvor blev min signatur af?"

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af kimhemm » 26. feb 2015, 20:53

Nåh på tide med en lille update på mit projekt

Nåede at trille 100 km i den, og så opdagede vi at den fedtede lidt i koblingen og dryppede lidt olie. Umiddelbart var vurderingen at det var en utæt pakdåse på gearkassen der havde givet op. Da bilen var totalt splittet blev der bestilt et Quaife diff til den, men da det var forsinket blev gearkassen samlet uden, og så var der dele til motorprojektet i restordre så gearkassen har ligget lidt og det har en pakning ikke kunnet tåle

Vi har så ventet på en melding om hvornår det spær ville komme så gearkassen ikke skulle ned to gange... men da det stadig ikke er kommet og der var lidt luft på værkstedet røg bilen på lift og det tyder på at det var pakdåsen der var problemet. Bilen har været ude og trille nogen km igen idag, nu skal vi bare se om koblingen har overlevet men det vil de næste dage vise

Jeg glæder mig i hvert fald til at komme ud og trille igen :D
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Stef coupe
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 3. aug 2009, 18:50
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af Stef coupe » 26. feb 2015, 22:00

Håber da koblingen har overlevet. Ellers bliver det nogle dyre km den har kørt :shock:
Glæder mig til at opleve den til nogle træfs rundt om :D
Skoda Octavia RS
Seat Leon Cupra 290. Solgt
VW Golf 6 GTI DSG solgt.
Seat Leon 2.0 TFSI Sport Up APR Stage 2+
[/color] solgt.

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af kimhemm » 26. feb 2015, 23:54

Stef coupe skrev:Håber da koblingen har overlevet. Ellers bliver det nogle dyre km den har kørt :shock:
Glæder mig til at opleve den til nogle træfs rundt om :D
Det virker til at den har overlevet så krydser fingre for det :)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

jacob vanggaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28. feb 2015, 23:45
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: JVK Tuning
Geografisk sted: Aalborg SØ
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi S3 8p 2.0 Tfsi – Apr Stage 3 Med Gtx2867

Indlæg af jacob vanggaard » 2. mar 2015, 14:35

kimhemm skrev:mange har spurgt om ikke jeg snart skulle få lavet en tråd med min s3, så her er den ;-)

lidt baggrundshistorie om bilen som nogen måske kender eller har hørt om før. Hvis nogen kender det værksted der har lavet bilen tidligere må de meget gerne holde den information for sig selv. Jeg har løbende haft en fin dialog med tidligere ejer, og efter at alting er blevet skilt og gået igennem har han fået en liste med fejl og mangler som vi må høre hvad dem der har skruet på den siger til. Der er ingen intention om at hænge nogen ud i denne tråd men kun fortælle om bilen og planerne med den.

En jeg senere lærte at kende købte den fra ny på gule plader herhjemme. Jeg kendte ham ikke da han købte bilen, men vi har boet i nærheden af hinanden og efter han begyndte på tuning af bilen har han købt nogen forskellige ting af mig så der lærte jeg ham og bilen at kende. Da bilen havde kørt lidt standard, blev den tunet til ca 350 hk og 460-470 nm på standard ko4 laderen med udstødning, benzinpumpe, indsugning og software. Efter noget tid var det ikke nok, og der blev købt stumper hjem til et større projekt. Det blev til et kit med atp manifold, precission lader, rs4 dyser og nye plejlstænger og diverse stumper. Efter relativt kort tid med det setup begyndte den at lyde mærkeligt, og da den blev åbnet og gået efter mener jeg at det var krydspindene der var defekte. Nu den var åben, fik den så den store tur. Der kom nye stempler og plejlstænger i, ferrea 1mm oversize ventilkit, usp lavtrykspumpe og en bearbejdet top fra agergaard. På det tidspunkt gik ejeren også over til en garret 2871 turbo for at se om det kunne give en mere harmonisk og velkørt bil.

Bilen kørte med det setup i et års tid, og så valgte ejeren at gå væk fra det større kit og ”ned” til en lo380 turbo fra loba da han gerne ville have noget mere bundtræk som bilen med awd rigtigt kan udnytte. Det var et valg som ejeren var rigtig godt tilfreds med. Lidt mere power end med en ko4 og godt træk nedefra. Han kørte med det setup i 2-3 måneder, og så var det efter 4 år med bilen på tide at han ville prøve noget nyt og under en snak blev jeg spurgt om jeg kendte nogen der var interesseret og efter at have tænkt lidt over det var det da lige en bil for mig… tidligere ejer har skiftet sin s3 ud med en bmw 1m, og efter han har set arbejdet på hans tidligere bil bliver den også afleveret ude hos martin jensen så den kan blive opgraderet lidt…

tidligere ejer gik op i kvalitet, og bilen var lavet med alle de rigtige stumper. Han har brugt et fast værksted der har lavet alt arbejde på bilen for ham, og han har brugt rigtig mange penge på opgradering af bilen og troede også at han afleverede en bil der var i super stand og han var glad for at aflevere den til en der ville sætte pris på den og passe på den som han selv havde gjort. Der var supersprint udstødning på. Apr intercooler og højtrykspumpe. Evoms indsugning. Ferrea ventiler. Integrated engineering plejlstænger og mahle stempler (mener jeg det var) og lige før jeg fik den fik han lavet oliepumpe på bilen da den var begyndt at larme lidt en dag. Generelt følte jeg at bilen var passet og plejet og det værksted der havde skruet på den havde et rimeligt rygte så jeg købte bilen.

Min plan var at tage loba turboen af og sætte et apr kit på da bilen ellers var bygget og klar til det….

Set i bagklogskabens lys skulle jeg nok have brugt lidt tid på at gennemgå bilen før jeg købte den, men vi lærer desværre lektionerne på den hårde måde engang imellem.

Lidt billeder fra da jeg fik den, og fik sat sommerdæk på
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

uden at have gjort noget som helst ved bilen røg den en tur på rullefeltet for at se hvad den havde af effekt
Billede
den gemte også en fejlkode på benzinsystemet som tydede på en sensor eller et benzinfilter der skulle skiftes så der var lidt fejlsøgning på det da man godt kan se på kurven at den ikke er helt stabil ude i toppen når den rigtigt skal levere.

Fik også lige renset og gjort motorrummet lidt pænere
Billede
Billede
Billede
vi kom dog ikke så langt med at rette fejlen på benzinsystemet, da bilen en dag valgte at gå ud en fredag formiddag mens jeg kørte og ville ikke starte igen. Den blev så trukket ud på værkstedet til martin jensen som så fik lov at gå i gang om eftermiddagen. Der blev testet med et nyt batteri som ikke gjorde nogen forskel da den ellers var helt død for strøm med det gamle. Martin fik så taget bilen under første eftersyn, og der var lidt forskellige fejl. Spændebånd der ikke var spændt ordentligt, dump ventil der var monteret forkert og stelforbindelser som manglede.
Billede
da martin fik lavet stel, ville bilen så godt starte igen så lørdag eftermiddag var jeg ude og hente den. Jeg nåede dog kun at køre 5-6 km så var den død igen… martin fik spist noget aftensmad og så kom han forbi igen, og det lykkedes at få startet bilen igen ved at banke lidt på benzinfilteret så bilen røg ud på værkstedet og så måtte vi se på den igen. Det viste sig så at den usp pumpe der var monteret var monteret forkert, så den blev afmonteret og bilen fik kun lov at køre på original pumpe (burde være fin til den effekt loba turboen kunne levere alligevel) og så startede og kørte bilen som den skulle. Standard lavtrykspumpen blev dog senere skiftet ud med en rs3 pumpe da der var boret huller i den originale så den var utæt og lækkede benzin.


Dog var dette ikke lige med i planen. Dette var første gang martin fik kigget på bilen, og det tydede lidt på at bilen ikke var helt så fejlfri som vi først havde troet (martin havde været med på råd før køb)
Billede

men bilen kunne da køre og der blev da nydt lidt snevejr
Billede

der blev også skiftet indsugning da den evoms ikke lige er mig
Billede

og da det blev sommer fik den lidt nye sommerhjul på
Billede

men der var lidt skår i glæden. Det var nu tydeligt at der var lidt fejl på bilen og vi anede ikke hvad den ellers gemte på. Gearkassen havde tydeligt været åbnet og den lækkede lidt olie. Tidligere ejer kunne ikke give nogen forklaring på hvorfor da der ikke var lavet gearkasse men en flydende pakning udover den originale og manglende bolte fortalte noget andet. Ved et olieskift var der lidt duft af benzin i olien, så det skulle også afklares. Plus at tandremmen var begyndt at hyle lidt fra medløberhjulet så det skulle også tjekkes efter. På det tidspunkt fik bilen stort set lov at stå stille og vente på at der blev rullet en r32 turbo ud af værkstedet og der blev tid til min s3.

Dagen før jeg skulle giftes skulle jeg klare nogen ærinder og hente og bringe nogen forskellige ting så jeg tog audi’en der stod tom med et fint bagagerum og det var en lille kort tur. Det var dumt… den endte dagen på fejeblad og røg ud til martin og stod

Billede

det var så første indlæg og ”lidt” baggrundshistorie om bilen som lige pludselig blev en længere smøre. Jeg får samlet flere billeder sammen af processen med at skille bilen og gennemgå den helt og få lavet en ”to do liste” på den anden side af nytår.

Lige nu står den helt adskilt og venter på stumper. Tråden skal nok blive opdateret løbende med fremskridt :d
hej kim.

Alt for lækkert et projekt...

Hvornår skal den køres ind/måles?

Hilsen
jacob

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af kimhemm » 2. mar 2015, 14:52

Hej Jacob,

Der er sådan set lagt software på den, bare i low output. Skal lige have trillet nogen km stille og roligt, monteret en lavtryks benzinpumpe og så kommer der højt program i der ligger klar :)

Planen er at være helt klar og gennemtestet til 30 april
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af jakethemoss » 27. jul 2015, 02:24

Hvordan ser det ud Kim, har den rundet de 1500km så du har kunnet lege med det rigtige program? :)
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

vsoendergaard
Nyt medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 14. jul 2012, 11:09
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867

Indlæg af vsoendergaard » 9. feb 2016, 13:25

Er den kommet på vejen kim?
Det er lidt længe siden update.. :)
Golf VI GTi 3d
APR Stage 2+
Tidligere Golf 5 GT-Sport 170 TSi Revo Stage 1

Besvar

Tilbage til "Store projekter"