Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Audi S3 8P 2.0 TFSI – APR Stage 3 med GTX2867
Mange har spurgt om ikke jeg snart skulle få lavet en tråd med min S3, så her er den
Lidt baggrundshistorie om bilen som nogen måske kender eller har hørt om før. Hvis nogen kender det værksted der har lavet bilen tidligere må de meget gerne holde den information for sig selv. Jeg har løbende haft en fin dialog med tidligere ejer, og efter at alting er blevet skilt og gået igennem har han fået en liste med fejl og mangler som vi må høre hvad dem der har skruet på den siger til. Der er ingen intention om at hænge nogen ud i denne tråd men kun fortælle om bilen og planerne med den.
En jeg senere lærte at kende købte den fra ny på gule plader herhjemme. Jeg kendte ham ikke da han købte bilen, men vi har boet i nærheden af hinanden og efter han begyndte på tuning af bilen har han købt nogen forskellige ting af mig så der lærte jeg ham og bilen at kende. Da bilen havde kørt lidt standard, blev den tunet til ca 350 HK og 460-470 NM på standard KO4 laderen med udstødning, benzinpumpe, indsugning og software. Efter noget tid var det ikke nok, og der blev købt stumper hjem til et større projekt. Det blev til et kit med ATP manifold, Precission lader, RS4 dyser og nye plejlstænger og diverse stumper. Efter relativt kort tid med det setup begyndte den at lyde mærkeligt, og da den blev åbnet og gået efter mener jeg at det var krydspindene der var defekte. Nu den var åben, fik den så den store tur. Der kom nye stempler og plejlstænger i, Ferrea 1mm oversize ventilkit, USP lavtrykspumpe og en bearbejdet top fra Agergaard. På det tidspunkt gik ejeren også over til en Garret 2871 turbo for at se om det kunne give en mere harmonisk og velkørt bil.
Bilen kørte med det setup i et års tid, og så valgte ejeren at gå væk fra det større kit og ”ned” til en LO380 turbo fra Loba da han gerne ville have noget mere bundtræk som bilen med AWD rigtigt kan udnytte. Det var et valg som ejeren var rigtig godt tilfreds med. Lidt mere power end med en KO4 og godt træk nedefra. Han kørte med det setup i 2-3 måneder, og så var det efter 4 år med bilen på tide at han ville prøve noget nyt og under en snak blev jeg spurgt om jeg kendte nogen der var interesseret og efter at have tænkt lidt over det var det da lige en bil for mig… tidligere ejer har skiftet sin S3 ud med en BMW 1M, og efter han har set arbejdet på hans tidligere bil bliver den også afleveret ude hos Martin Jensen så den kan blive opgraderet lidt…
Tidligere ejer gik op i kvalitet, og bilen var lavet med alle de rigtige stumper. Han har brugt et fast værksted der har lavet alt arbejde på bilen for ham, og han har brugt RIGTIG mange penge på opgradering af bilen og troede også at han afleverede en bil der var i super stand og han var glad for at aflevere den til en der ville sætte pris på den og passe på den som han selv havde gjort. Der var Supersprint udstødning på. APR intercooler og højtrykspumpe. Evoms indsugning. Ferrea ventiler. Integrated Engineering plejlstænger og Mahle stempler (mener jeg det var) og lige før jeg fik den fik han lavet oliepumpe på bilen da den var begyndt at larme lidt en dag. Generelt følte jeg at bilen var passet og plejet og det værksted der havde skruet på den havde et rimeligt rygte så jeg købte bilen.
Min plan var at tage Loba turboen af og sætte et APR kit på da bilen ellers var bygget og klar til det….
Set i bagklogskabens lys skulle jeg nok have brugt lidt tid på at gennemgå bilen før jeg købte den, men vi lærer desværre lektionerne på den hårde måde engang imellem.
Lidt billeder fra da jeg fik den, og fik sat sommerdæk på
Uden at have gjort noget som helst ved bilen røg den en tur på rullefeltet for at se hvad den havde af effekt
Den gemte også en fejlkode på benzinsystemet som tydede på en sensor eller et benzinfilter der skulle skiftes så der var lidt fejlsøgning på det da man godt kan se på kurven at den ikke er helt stabil ude i toppen når den rigtigt skal levere.
Fik også lige renset og gjort motorrummet lidt pænere
Vi kom dog ikke så langt med at rette fejlen på benzinsystemet, da bilen en dag valgte at gå ud en fredag formiddag mens jeg kørte og ville ikke starte igen. Den blev så trukket ud på værkstedet til Martin Jensen som så fik lov at gå i gang om eftermiddagen. Der blev testet med et nyt batteri som ikke gjorde nogen forskel da den ellers var helt død for strøm med det gamle. Martin fik så taget bilen under første eftersyn, og der var lidt forskellige fejl. Spændebånd der ikke var spændt ordentligt, dump ventil der var monteret forkert og stelforbindelser som manglede.
Da Martin fik lavet stel, ville bilen så godt starte igen så lørdag eftermiddag var jeg ude og hente den. Jeg nåede dog kun at køre 5-6 km så var den død igen… Martin fik spist noget aftensmad og så kom han forbi igen, og det lykkedes at få startet bilen igen ved at banke lidt på benzinfilteret så bilen røg ud på værkstedet og så måtte vi se på den igen. Det viste sig så at den USP pumpe der var monteret var monteret forkert, så den blev afmonteret og bilen fik kun lov at køre på original pumpe (burde være fin til den effekt Loba turboen kunne levere alligevel) og så startede og kørte bilen som den skulle. Standard lavtrykspumpen blev dog senere skiftet ud med en RS3 pumpe da der var boret huller i den originale så den var utæt og lækkede benzin.
Dog var dette ikke lige med i planen. Dette var første gang Martin fik kigget på bilen, og det tydede lidt på at bilen ikke var helt så fejlfri som vi først havde troet (Martin havde været med på råd før køb)
Men bilen kunne da køre og der blev da nydt lidt snevejr
Der blev også skiftet indsugning da den Evoms ikke lige er mig
Og da det blev sommer fik den lidt nye sommerhjul på
Men der var lidt skår i glæden. Det var nu tydeligt at der var lidt fejl på bilen og vi anede ikke hvad den ellers gemte på. Gearkassen havde tydeligt været åbnet og den lækkede lidt olie. Tidligere ejer kunne ikke give nogen forklaring på hvorfor da der ikke var lavet gearkasse men en flydende pakning udover den originale og manglende bolte fortalte noget andet. Ved et olieskift var der lidt duft af benzin i olien, så det skulle også afklares. Plus at tandremmen var begyndt at hyle lidt fra medløberhjulet så det skulle også tjekkes efter. På det tidspunkt fik bilen stort set lov at stå stille og vente på at der blev rullet en R32 turbo ud af værkstedet og der blev tid til min S3.
Dagen før jeg skulle giftes skulle jeg klare nogen ærinder og hente og bringe nogen forskellige ting så jeg tog Audi’en der stod tom med et fint bagagerum og det var en lille kort tur. Det var dumt… den endte dagen på fejeblad og røg ud til Martin og stod
Det var så første indlæg og ”lidt” baggrundshistorie om bilen som lige pludselig blev en længere smøre. Jeg får samlet flere billeder sammen af processen med at skille bilen og gennemgå den helt og få lavet en ”to do liste” på den anden side af nytår.
Lige nu står den helt adskilt og venter på stumper. Tråden skal nok blive opdateret løbende med fremskridt
Lidt baggrundshistorie om bilen som nogen måske kender eller har hørt om før. Hvis nogen kender det værksted der har lavet bilen tidligere må de meget gerne holde den information for sig selv. Jeg har løbende haft en fin dialog med tidligere ejer, og efter at alting er blevet skilt og gået igennem har han fået en liste med fejl og mangler som vi må høre hvad dem der har skruet på den siger til. Der er ingen intention om at hænge nogen ud i denne tråd men kun fortælle om bilen og planerne med den.
En jeg senere lærte at kende købte den fra ny på gule plader herhjemme. Jeg kendte ham ikke da han købte bilen, men vi har boet i nærheden af hinanden og efter han begyndte på tuning af bilen har han købt nogen forskellige ting af mig så der lærte jeg ham og bilen at kende. Da bilen havde kørt lidt standard, blev den tunet til ca 350 HK og 460-470 NM på standard KO4 laderen med udstødning, benzinpumpe, indsugning og software. Efter noget tid var det ikke nok, og der blev købt stumper hjem til et større projekt. Det blev til et kit med ATP manifold, Precission lader, RS4 dyser og nye plejlstænger og diverse stumper. Efter relativt kort tid med det setup begyndte den at lyde mærkeligt, og da den blev åbnet og gået efter mener jeg at det var krydspindene der var defekte. Nu den var åben, fik den så den store tur. Der kom nye stempler og plejlstænger i, Ferrea 1mm oversize ventilkit, USP lavtrykspumpe og en bearbejdet top fra Agergaard. På det tidspunkt gik ejeren også over til en Garret 2871 turbo for at se om det kunne give en mere harmonisk og velkørt bil.
Bilen kørte med det setup i et års tid, og så valgte ejeren at gå væk fra det større kit og ”ned” til en LO380 turbo fra Loba da han gerne ville have noget mere bundtræk som bilen med AWD rigtigt kan udnytte. Det var et valg som ejeren var rigtig godt tilfreds med. Lidt mere power end med en KO4 og godt træk nedefra. Han kørte med det setup i 2-3 måneder, og så var det efter 4 år med bilen på tide at han ville prøve noget nyt og under en snak blev jeg spurgt om jeg kendte nogen der var interesseret og efter at have tænkt lidt over det var det da lige en bil for mig… tidligere ejer har skiftet sin S3 ud med en BMW 1M, og efter han har set arbejdet på hans tidligere bil bliver den også afleveret ude hos Martin Jensen så den kan blive opgraderet lidt…
Tidligere ejer gik op i kvalitet, og bilen var lavet med alle de rigtige stumper. Han har brugt et fast værksted der har lavet alt arbejde på bilen for ham, og han har brugt RIGTIG mange penge på opgradering af bilen og troede også at han afleverede en bil der var i super stand og han var glad for at aflevere den til en der ville sætte pris på den og passe på den som han selv havde gjort. Der var Supersprint udstødning på. APR intercooler og højtrykspumpe. Evoms indsugning. Ferrea ventiler. Integrated Engineering plejlstænger og Mahle stempler (mener jeg det var) og lige før jeg fik den fik han lavet oliepumpe på bilen da den var begyndt at larme lidt en dag. Generelt følte jeg at bilen var passet og plejet og det værksted der havde skruet på den havde et rimeligt rygte så jeg købte bilen.
Min plan var at tage Loba turboen af og sætte et APR kit på da bilen ellers var bygget og klar til det….
Set i bagklogskabens lys skulle jeg nok have brugt lidt tid på at gennemgå bilen før jeg købte den, men vi lærer desværre lektionerne på den hårde måde engang imellem.
Lidt billeder fra da jeg fik den, og fik sat sommerdæk på
Uden at have gjort noget som helst ved bilen røg den en tur på rullefeltet for at se hvad den havde af effekt
Den gemte også en fejlkode på benzinsystemet som tydede på en sensor eller et benzinfilter der skulle skiftes så der var lidt fejlsøgning på det da man godt kan se på kurven at den ikke er helt stabil ude i toppen når den rigtigt skal levere.
Fik også lige renset og gjort motorrummet lidt pænere
Vi kom dog ikke så langt med at rette fejlen på benzinsystemet, da bilen en dag valgte at gå ud en fredag formiddag mens jeg kørte og ville ikke starte igen. Den blev så trukket ud på værkstedet til Martin Jensen som så fik lov at gå i gang om eftermiddagen. Der blev testet med et nyt batteri som ikke gjorde nogen forskel da den ellers var helt død for strøm med det gamle. Martin fik så taget bilen under første eftersyn, og der var lidt forskellige fejl. Spændebånd der ikke var spændt ordentligt, dump ventil der var monteret forkert og stelforbindelser som manglede.
Da Martin fik lavet stel, ville bilen så godt starte igen så lørdag eftermiddag var jeg ude og hente den. Jeg nåede dog kun at køre 5-6 km så var den død igen… Martin fik spist noget aftensmad og så kom han forbi igen, og det lykkedes at få startet bilen igen ved at banke lidt på benzinfilteret så bilen røg ud på værkstedet og så måtte vi se på den igen. Det viste sig så at den USP pumpe der var monteret var monteret forkert, så den blev afmonteret og bilen fik kun lov at køre på original pumpe (burde være fin til den effekt Loba turboen kunne levere alligevel) og så startede og kørte bilen som den skulle. Standard lavtrykspumpen blev dog senere skiftet ud med en RS3 pumpe da der var boret huller i den originale så den var utæt og lækkede benzin.
Dog var dette ikke lige med i planen. Dette var første gang Martin fik kigget på bilen, og det tydede lidt på at bilen ikke var helt så fejlfri som vi først havde troet (Martin havde været med på råd før køb)
Men bilen kunne da køre og der blev da nydt lidt snevejr
Der blev også skiftet indsugning da den Evoms ikke lige er mig
Og da det blev sommer fik den lidt nye sommerhjul på
Men der var lidt skår i glæden. Det var nu tydeligt at der var lidt fejl på bilen og vi anede ikke hvad den ellers gemte på. Gearkassen havde tydeligt været åbnet og den lækkede lidt olie. Tidligere ejer kunne ikke give nogen forklaring på hvorfor da der ikke var lavet gearkasse men en flydende pakning udover den originale og manglende bolte fortalte noget andet. Ved et olieskift var der lidt duft af benzin i olien, så det skulle også afklares. Plus at tandremmen var begyndt at hyle lidt fra medløberhjulet så det skulle også tjekkes efter. På det tidspunkt fik bilen stort set lov at stå stille og vente på at der blev rullet en R32 turbo ud af værkstedet og der blev tid til min S3.
Dagen før jeg skulle giftes skulle jeg klare nogen ærinder og hente og bringe nogen forskellige ting så jeg tog Audi’en der stod tom med et fint bagagerum og det var en lille kort tur. Det var dumt… den endte dagen på fejeblad og røg ud til Martin og stod
Det var så første indlæg og ”lidt” baggrundshistorie om bilen som lige pludselig blev en længere smøre. Jeg får samlet flere billeder sammen af processen med at skille bilen og gennemgå den helt og få lavet en ”to do liste” på den anden side af nytår.
Lige nu står den helt adskilt og venter på stumper. Tråden skal nok blive opdateret løbende med fremskridt
Senest rettet af kimhemm 7. jan 2015, 20:10, rettet i alt 4 gange.
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1706
- Tilmeldt: 17. mar 2012, 20:45
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 19 times
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Bliver spændene at følge, Kim!
Audi RS6 4.0TFSI
VW Golf 7 1.2TSI
VW Golf 7 1.2TSI
- Kronborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1607
- Tilmeldt: 15. feb 2009, 19:23
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brønderslev
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 100 times
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Dette topic har jeg ventet på lige siden du købte den
Bliver spændende at følge og det ender nok ud i en rigtig lækker S3
Bliver spændende at følge og det ender nok ud i en rigtig lækker S3
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Jamen det håber jeg også KasperKD skrev:Bliver spændene at følge, Kim!
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Ja der er også mange der har spurgt men er først rigtig kommet igang med den nu så ville vente med at oprette en tråd indtil der var lidt at fortælleKronborg skrev:Dette topic har jeg ventet på lige siden du købte den
Bliver spændende at følge og det ender nok ud i en rigtig lækker S3
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Hold da kæft, det lyder som et dyrt bekendtskab.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Hurtig
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 14. mar 2009, 01:20
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Husk billeder af det "TIG'ede" forrør
Current garage:
2015 Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 HK Ambition.
1982 Volkswagen Golf Mk. 1 "Tintop" - 1,5L JB + 2x40mm Solex
Tidligere biler
2008 Audi S3 8P 265 HK Quattro - Solar Orange - APR Stage 1
2008 Seat Leon 2.0 TFSI FR DSG - Eftermonteret: RNS310 navigation, Bluetooth Premium, PDC sensorer, bakkamera. 270 HK / 400+ NM.
2010 Seat Leon Cupra R 265 HK - Cupra R læderkabine, 19" Cupra R fælge, OPS-sensorer for og bag, RNS310 og ALT i udstyr.
2015 Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 HK Ambition.
1982 Volkswagen Golf Mk. 1 "Tintop" - 1,5L JB + 2x40mm Solex
Tidligere biler
2008 Audi S3 8P 265 HK Quattro - Solar Orange - APR Stage 1
2008 Seat Leon 2.0 TFSI FR DSG - Eftermonteret: RNS310 navigation, Bluetooth Premium, PDC sensorer, bakkamera. 270 HK / 400+ NM.
2010 Seat Leon Cupra R 265 HK - Cupra R læderkabine, 19" Cupra R fælge, OPS-sensorer for og bag, RNS310 og ALT i udstyr.
- keller
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2045
- Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 20 times
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
+1KD skrev:Bliver spændene at følge, Kim!
Og forhelvede hvor står den fint på de sommerbilleder
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
håber den kommer til og trække nogenlunde lige så langt nede af skalaén som før
følger spændt
VH:
følger spændt
VH:
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Tidligere ejer har postet rigtigt mange penge i den...SteffenR skrev:Hold da kæft, det lyder som et dyrt bekendtskab.
Nu venter jeg så på at få lov til det samme
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
De kommer i næste runde med billederHurtig skrev:Husk billeder af det "TIG'ede" forrør
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
En lille polering fra Kornicar gjorde underværker jakeller skrev:+1KD skrev:Bliver spændene at følge, Kim!
Og forhelvede hvor står den fint på de sommerbilleder
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3524
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 117 times
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Hej Kim
Det bliver spændende at følge projektet, nu når jeg jo har set bilen nærmest fra dag 1, du har ejet den
Krydser fingre for, at 2014 bliver et godt "S3-år" for dig og din bil
Godt nytår
Det bliver spændende at følge projektet, nu når jeg jo har set bilen nærmest fra dag 1, du har ejet den
Krydser fingre for, at 2014 bliver et godt "S3-år" for dig og din bil
Godt nytår
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
-
- Medlem
- Indlæg: 1333
- Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hadsten
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
kimhemm skrev:De kommer i næste runde med billederHurtig skrev:Husk billeder af det "TIG'ede" forrør
Er det det som man kan se her?
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Det tror jeg nu nok at den gør... jeg har set sammenligninger med en standar Golf R og så med det kit jeg har tænkt og der laver de moment nogenlunde samtidig på skalaenRIX skrev:håber den kommer til og trække nogenlunde lige så langt nede af skalaén som før
følger spændt
VH:
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
2014 kan kun blive bedre end 2013 for mit lille legetøj FlemmingLeona skrev:Hej Kim
Det bliver spændende at følge projektet, nu når jeg jo har set bilen nærmest fra dag 1, du har ejet den
Krydser fingre for, at 2014 bliver et godt "S3-år" for dig og din bil
Godt nytår
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
C-hansen skrev:kimhemm skrev:De kommer i næste runde med billederHurtig skrev:Husk billeder af det "TIG'ede" forrør
Er det det som man kan se her?
Der er da ikke så meget modstand lige på den anden side af turboen.........
Der var tilbud på pasta den dag...
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Medlem
- Indlæg: 1333
- Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hadsten
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Ordentlig syg svejsning der!
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Hey hey det er min bil vi snakker omC-hansen skrev: Ordentlig syg svejsning der!
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 168
- Tilmeldt: 25. jul 2009, 13:02
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Så det er dig der har svejst den hehe... sorry Kim kunne ikke lade være.
2½" udstødning 3" forrør med VUS,4" sugerør, ITG filter
Kinetic T3 topmount manifold med ekstern wastgate, Turbosmart 38 mm wastgate med fri udblæsning
GARRETT GT3076R Spiderworx indsugning, forge IC
630 ml dyser, 440 l/h walbro benzinpumpe i tanken, Eboost2
- skinny_puff
- Medlem
- Indlæg: 824
- Tilmeldt: 5. jan 2012, 20:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8981 Spentrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Lækker vogn!
Nuværende Polo 6C BlueGT DSG
Tidligere BMW 320D Touring 2008
Tidligere Audi A4 B7 Avant 1.8T 2006
Tidligere Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion 2011
Tidligere Golf V 1.9 TDI 2007
Tidligere BMW 320D Touring 2008
Tidligere Audi A4 B7 Avant 1.8T 2006
Tidligere Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion 2011
Tidligere Golf V 1.9 TDI 2007
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4125
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
endelig - ser frem til at følge
2020 Audi E-tron 55
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Ja man skulle næsten tro detholocaust skrev:Så det er dig der har svejst den hehe... sorry Kim kunne ikke lade være.
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Den skal nok blive fin igen jaskinny_puff skrev:Lækker vogn!
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Der er vist flere der mener det var på tide med denne trådRealtor skrev:endelig - ser frem til at følge
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- R32Moe
- Nyt medlem
- Indlæg: 320
- Tilmeldt: 20. apr 2012, 12:57
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Det bliver dælme spændende at følge....
Go' arbejdslyst:)
Go' arbejdslyst:)
VW Golf V R32 DSG Van 5dr 2009 - RNS510, Stor lyd og lyspakke, Vinter pakke, Læder sæder
Tidligere biler: VW Golf IV 2,0, VW Golf IV R32, Suzuki Swift 1,5, Audi A3 1,8 TFSI Sportback,
Tidligere biler: VW Golf IV 2,0, VW Golf IV R32, Suzuki Swift 1,5, Audi A3 1,8 TFSI Sportback,
- Sputte
- Medlem
- Indlæg: 706
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Warszawa
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Der er mange der er PROFESSIONELLE MEKANIKERE i det her land, som virkelig bare har styr på tingene, en skam de ikke har styr på hvad de selv har evnerne til også.
Med det sagt, så er det allerede nu en fed tråd, jeg er nede med dit valg af bil og glæder mig til at følge med på turen
Med det sagt, så er det allerede nu en fed tråd, jeg er nede med dit valg af bil og glæder mig til at følge med på turen
2021 BMX X3 30i
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Ja der kommer nok til at gå nogen timer før den er på vejen igenR32Moe skrev:Det bliver dælme spændende at følge....
Go' arbejdslyst:)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Ja takDkSputte skrev:Der er mange der er PROFESSIONELLE MEKANIKERE i det her land, som virkelig bare har styr på tingene, en skam de ikke har styr på hvad de selv har evnerne til også.
Med det sagt, så er det allerede nu en fed tråd, jeg er nede med dit valg af bil og glæder mig til at følge med på turen
Jeg kan huske den første sms jeg fik fra Lars ude fra værkstedet da han tog bilen på lift og begyndte at skille den. Jeg havde spurgt om han gad tjekke diameter på de stempler der sad i så jeg kunne finde ud af om vi kunne bore den op til nye stempler
Der tænkte jeg godt nokHej Kim, du heldig der ikke er sket mere. Mange skruer i bunden af motoren var heller ikke spændt, stemplet er 82,44mm i diameter. Mvh Lars
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1011
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI – så starter vi APR Stage et eller a
Nu ved jeg godt du forhandler APR, men er der en speciel grund til du valgte den indsugning du har på frem for en anden?
APR sælger jo også den fra VWR.
Hvilken bredde og diameter har de MTM fælge?
APR sælger jo også den fra VWR.
Hvilken bredde og diameter har de MTM fælge?
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo