Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia
: 29. nov 2020, 08:57
Har nu fået repareret min mechatronic enhed hos Autogearnord i Brønderslev.
3 af de 8 magnetventiler i min MT var defekte og blev skiftet.
Nu skifter den gear perfekt!
Opgaven er købt som en renovering med hele enheden omfattet af garanti, dvs hvis noget går i stykker i garantiperioden - altså ikke kun de 3 udskiftede magnetventiler, men også resten af MT'en - så er dette dækket ind under garantien.
Tusind tak @jan67 for indspark her i tråden samt meget fyldestgørende input via PB, som gav mig den sidste bekræftelse jeg manglede på, at det var MT'en jeg skulle gå i flæsket på!
I min bog er der en væsentlig forskel på, om man stiller bilen hos en mekaniker med blot en symptombeskrivelse, og siger - "Fix det" - hvormed fejlsøgning er overladt til ham, og så må han (forsøge at) stå på mål for dette - ELLER, om man selv har stillet diagnosen, og siger til mekanikeren - "bare skift den dims", hvormed man selv har påtaget sig ansvaret .. hvis det så viser sig at det ikke var den dims der var problemet.
Dette sagt i forhold til den klassiske tvist der kan opstå efterflg hvis man ikke kan finde/løse problemet, og regningen løber derudad .. hvem skal bære den risiko .. osv.
I mit tilfælde var scenariet det sidste - dvs at jeg havde selv stillet diagnosen, og gav blot Autogearnord opgaven : "Venligst renovér min mechatronic". Da det er en regning på 12.500 krydser man jo lidt fingrene for at man har bedt om det rigtige.
Heldigvis, og med god hjælp - endnu en gang! - fra vagcars, ramte det plet.
3 af de 8 magnetventiler i min MT var defekte og blev skiftet.
Nu skifter den gear perfekt!
Opgaven er købt som en renovering med hele enheden omfattet af garanti, dvs hvis noget går i stykker i garantiperioden - altså ikke kun de 3 udskiftede magnetventiler, men også resten af MT'en - så er dette dækket ind under garantien.
Tusind tak @jan67 for indspark her i tråden samt meget fyldestgørende input via PB, som gav mig den sidste bekræftelse jeg manglede på, at det var MT'en jeg skulle gå i flæsket på!
I min bog er der en væsentlig forskel på, om man stiller bilen hos en mekaniker med blot en symptombeskrivelse, og siger - "Fix det" - hvormed fejlsøgning er overladt til ham, og så må han (forsøge at) stå på mål for dette - ELLER, om man selv har stillet diagnosen, og siger til mekanikeren - "bare skift den dims", hvormed man selv har påtaget sig ansvaret .. hvis det så viser sig at det ikke var den dims der var problemet.
Dette sagt i forhold til den klassiske tvist der kan opstå efterflg hvis man ikke kan finde/løse problemet, og regningen løber derudad .. hvem skal bære den risiko .. osv.
I mit tilfælde var scenariet det sidste - dvs at jeg havde selv stillet diagnosen, og gav blot Autogearnord opgaven : "Venligst renovér min mechatronic". Da det er en regning på 12.500 krydser man jo lidt fingrene for at man har bedt om det rigtige.
Heldigvis, og med god hjælp - endnu en gang! - fra vagcars, ramte det plet.