Efter hjulskifte fra stålfælge til alufælge oplever jeg en "raslende" lyd af noget metal lyder det som. Umiddelbart synes jeg kun det kommer fra venstre fordæk.
Lyden opstår ved langsom kørsel når der drejes skarpt samt ved nedbremsning ved ligeud kørsel når jeg rammer omkring de 10-15km/t til jeg holder helt stille. Når bilen er længere oppe i fart end det, kan jeg ikke rigtig høre noget til problemet.
Nogle der kan have en idé om hvad problemet kunne være, og hvad jeg skal kigge efter?
Metallisk lyd efter hjulskifte
- majbom
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Midtfyn
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 270 times
Re: Metallisk lyd efter hjulskifte
Kan det være en ankerplade du har fået skubbet lidt til måske?
//morten
Olibo Green Škoda Enyaq 85 Sportline Advanced 2026
Olibo Green Škoda Enyaq 85 Sportline Advanced 2026
-
styker
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 284 times
Lidt for høje afbalanceringsklodser der lige kan gå på kaliber ved den smule det giver sig når der drejes.
- mortenmol
- Medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 333 times
Vil det ikke typisk mere være baghjul og så fordi boltene ramme noget relateret til håndbremsen der kører indvendigt på bremseskiven?Lau16 skrev:For lange bolte..
Det er min erfaring…
- Mike H
- Aktiv medlem
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 202 times
Lidt flere info kunne være rart fra trådstarter.
Hvilken bil taler vi om?
Hvem har skiftet hjulene?
Hvor er de alufælge købt / er man sikker på de passe på bilen?
Har man set efter om bolte er samme længde og krumning på 'hoved'?
Hvor er størrelsen på de nye fælge og dæk?
Jeg tror Hans er på ferie... - overskriften mangler da en tur igennem filteret, så trådstarter skriver bil navn, model etc. i overskriften.
PS. jeg har før set folk troppe op og ville købe brugte alufælge og dæk... men de anede intet om omkreds, indpresning/ET osv. de troede bare man kunne købe hvilket som helst dæk og sætte på sin bil
. Ikke at dette er tilfældet her med trådstarter. Problemet kan være alt mellem himmel og jord, vi har brug for meget mere info.
PPS. undgå at køre i bilen til problemet er fastlagt. Det kan godt komme til at koste mange tusinde kr. i reparation...
Hvilken bil taler vi om?
Hvem har skiftet hjulene?
Hvor er de alufælge købt / er man sikker på de passe på bilen?
Har man set efter om bolte er samme længde og krumning på 'hoved'?
Hvor er størrelsen på de nye fælge og dæk?
Jeg tror Hans er på ferie... - overskriften mangler da en tur igennem filteret, så trådstarter skriver bil navn, model etc. i overskriften.
PS. jeg har før set folk troppe op og ville købe brugte alufælge og dæk... men de anede intet om omkreds, indpresning/ET osv. de troede bare man kunne købe hvilket som helst dæk og sætte på sin bil
PPS. undgå at køre i bilen til problemet er fastlagt. Det kan godt komme til at koste mange tusinde kr. i reparation...
Mike
BMW i4 eDrive 40 M-Sport årgang 2024
Tidl: Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
BMW i4 eDrive 40 M-Sport årgang 2024
Tidl: Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
-
MikkelL
- Helt nyt medlem
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Tak for buddene
Det viste sig at have noget med ankerpladerne at gøre. Lydene er forsvundet efter at jeg prøvede at rense luftrummet mellem ankerplade og bremseskive godt igennem og sikret der var luft nok og ingen løse dele der kunne gemme sig omme bag i.
Det viste sig at have noget med ankerpladerne at gøre. Lydene er forsvundet efter at jeg prøvede at rense luftrummet mellem ankerplade og bremseskive godt igennem og sikret der var luft nok og ingen løse dele der kunne gemme sig omme bag i.
- These users thanked the author MikkelL for the post:
- DangerDane