Er det korrekt forstået at Auto Bild laver de bedste test af dæk?
Hvis man fx kigger på helårsdæk, så synes jeg hurtig Auto Bild kan blive meget forvirrende at kigge på. Tag fx denne test: https://www.autobild.de/produkttests/ga ... 72405.html
Hvorimod deres helårsdæk fra 2023 er præsenteret meget mere forståeligt her: https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm
Er det mig der kigger det forkerte sted, eller er Auto Bilds test bare ikke præsenteret så pænt?
Auto Bild - Bedste test af dæk?
-
BrianB
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 219 times
Re: Auto Bild - Bedste test af dæk?
Bedste vil jo nok altid være relativt i den forbindelse. Jeg har i hvert fald ofte hørt ADACs tests som værende de "bedste".
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
- VWAU
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 869 times
AutoBild laver seriøse tests. De indkøber selv alle dæk og de tester samtlige dækmærker.
Det er ca. 100 forskellige når der er tale om vinterdæk og små 40 når der er tale om helårsdæk.
ADAC tester kun et lille antal som de selv vælger og i den seneste test af helårsdæk har de udeladt Conti, der laver et af markedets bedste helårsdæk. Totalt useriøst.
ADAC et iøvrigt taget i fusk med testresultater og blev undersøgt af den tyske stats anklager. Det medførte at flere bilfabrikker sendte de "pokaler" de havde fået af ADAC retur.
Det er ca. 100 forskellige når der er tale om vinterdæk og små 40 når der er tale om helårsdæk.
ADAC tester kun et lille antal som de selv vælger og i den seneste test af helårsdæk har de udeladt Conti, der laver et af markedets bedste helårsdæk. Totalt useriøst.
ADAC et iøvrigt taget i fusk med testresultater og blev undersøgt af den tyske stats anklager. Det medførte at flere bilfabrikker sendte de "pokaler" de havde fået af ADAC retur.
- VWAU
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 869 times
Online er det overfladiske. Hvis man køber bladet er det meget grundigt og seriøst.JensJ300 skrev: ↑29. sep 2024, 13:13Er det korrekt forstået at Auto Bild laver de bedste test af dæk?
Hvis man fx kigger på helårsdæk, så synes jeg hurtig Auto Bild kan blive meget forvirrende at kigge på. Tag fx denne test: https://www.autobild.de/produkttests/ga ... 72405.html
Hvorimod deres helårsdæk fra 2023 er præsenteret meget mere forståeligt her: https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm
Er det mig der kigger det forkerte sted, eller er Auto Bilds test bare ikke præsenteret så pænt?
- These users thanked the author VWAU for the post:
- Jan_Aalborg
- vandhunden
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 177 times
Jeg køber den tyske udgave hver fredag og er fuldstændig enig i at bladet er både grundigt og seriøst
Her i husstanden bliver der ikke købt dæk uden at jeg har læst en dæktest i AutoBild
Her i husstanden bliver der ikke købt dæk uden at jeg har læst en dæktest i AutoBild

Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
-
JensJ300
- Nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Jeg vil gerne købe bladet med den nyeste test af helårsdæk. Hvor køber jeg det?
-
Jan_Aalborg
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 20 times
Findes i større 7/11 i hvert fald, plejer hapse det med fra banegården.
Mvh. Jan
Vw Passat GTE 2021
Vw Passat GTE 2021