Hej Thomas MM - tak for kommentaren. Jeg respekterer dine holdning omkring ud til højre. Men vil dog mene at det er lidt grotesk bare at smide et sæt nye dæk ud bare fordi man kun mener at Conti eller eks. goodyear er vejen frem. Middeldæk kan godt være gode nok - nogle gange kan man bare være uheldig mht. til bil/dæk kombinationen... som jeg har været i dette tilfælde... så derfor mit indlæg. Jeg havde nu håbet på nogle konstruktive indlæg med løsninger og ikke bare den "nemme" udvej med at smide ud...Thomas MM skrev:Jeg kan også kun sige ud til højre med l.....!
Der er bare ingen glæder i at "spare" et par tusser på dæk til de store fælge, når man så samtidig mister hele køreglæden ved at køre på støjende dæk!!!
Jeg kører Continental Sportcontact III, med 2,5 bar, de støjer mindre end mine vinterdæk (Michelin Alpin).
Dæk rulle støj? Hvad kan man gøre?
- Mike H
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 202 times
Re: Dæk rulle støj? Hvad kan man gøre?
Mike
BMW i4 eDrive 40 M-Sport årgang 2024
Tidl: Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- Mike H
- Aktiv medlem
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 202 times
Re: Dæk rulle støj? Hvad kan man gøre?
Godt - så har jeg testet motorvejskørsel igen.
2.9-3.0 bar fjerne en del af støjen. Det er kun rigtig slemt med 110 km/t nu - kører nu for det meste noget hurtigere så jeg kan acceptere det nu. Men stadig mere rullestøj end med standard 16" fælgen - men det vil der altid være med større, bredere og hårdere dæk.
Nu vil jeg give dækkene et par tusind km på bagen og så måske skifter for/bag om en måneds tid.
2.9-3.0 bar fjerne en del af støjen. Det er kun rigtig slemt med 110 km/t nu - kører nu for det meste noget hurtigere så jeg kan acceptere det nu. Men stadig mere rullestøj end med standard 16" fælgen - men det vil der altid være med større, bredere og hårdere dæk.
Nu vil jeg give dækkene et par tusind km på bagen og så måske skifter for/bag om en måneds tid.
Mike
- Bonden
- Medlem
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time