Har nogle Dunlop 225/40-18 dæk liggende, og er blevet tilbudt et sæt 9x18" fælge.
Hvordan vil det passe sammen? Evt med noget stræk.
Kunne være godt med lidt erfaringer
Mvh Kenneth
Jeg har 255 på en 9" og det er en kende for meget morphar! (dog uden det er ballondæk).Kenneth3400 skrev:Hello.
Har nogle Dunlop 225/40-18 dæk liggende, og er blevet tilbudt et sæt 9x18" fælge.
Hvordan vil det passe sammen? Evt med noget stræk.
Kunne være godt med lidt erfaringer
Mvh Kenneth
Sikkerhed frem for alt, men nu behøver 225/40 jo heller ikke være så slemt på en 9" . Kommer også an på hvilke dæk det er ...Supermule skrev:Problemet er ikke så meget om det ser godt ud eller ej. Problemet er at dækket ikke er skabt til det. Det gør at risikoen for en dækeksplosion er langt større end hvis dækket sad på en fælgbredde den var beregnet til..... Har du et dæk der eksploderer i høj fart, kan det slå dig ihjel.
Dæk og fælge er det eneste der holder dig på vejen og der findes, i min verden, intet kompromis til sikkerhed.
Nej det er jeg 98% sikker på at det ikke er . Dog kan man nogen gange blive lidt overrasket over hvordan dæk kommer til at sidde .Kenneth3400 skrev:
Men, kan jo høre der er lidt blandet meninger. Men ville det være helt i skoven?
Dem kan du selv læse her http://www.rh-alurad.de/gutachten/RZ00-49324-A-41.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;Supermule skrev:Nej... 265/30/20......
Og husk lige undtagelserne til de godkendelser dér Claus.
Det sad jeg også lige og tænkte på...Watcher@CarTrends.dk skrev:har du tænkt dig og hæve den vr6 og lave skærme på den ? for ellers så går 225/40 ikke de kommer til at skrabe på, når man sætter 18" på en vr6 normalt bruger man 215/35-18 for at undgå det skraber på, så hvis jeg var dig og du ikke vil køre i en 4x4 vr6 der skraber på fandt jeg nogen 225/30-18 dæk eller 225/35-18

Så lad være med at kigge, og hold dig til dine 255 eller lign på en 7" fælg, morfarmarwie skrev:det ser sku også latterligt udefter min mening
det er jo lidt svært når der er sådan et billede midt i heleAagaard skrev:Så lad være med at kigge, og hold dig til dine 255 eller lign på en 7" fælg, morfarmarwie skrev:det ser sku også latterligt udefter min mening

du behøver da ikke gå ned i 17" jeg havede en golf for mange år siden men 18 (215/35-18)Kenneth3400 skrev:Fede billeder - ser sku godt ud!![]()
Men hvis i er sikre på der ikke bare lige kan sidde 225/40-18 på en golf, så nytter det ikke særlig meget desværre.
Må sælge dækkene, og købe nogle 17" i stedet for.
Men mange tak for svarene!![]()
Mvh Kenneth