Vw Passat GTE 1,4, 2020 Ingen registrering af dæktryk

Alt vedr. dæk
Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14515
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Vw Passat GTE 1,4, 2020 Ingen registrering af dæktryk

Indlæg af Watcher » 8. dec 2023, 11:29

HansH skrev:
Mike H skrev:
8. dec 2023, 11:12
Selvlæringsprocessen skal bruges hver gang man skifter mellem sommer og vinterhjul - med mindre man får værkstedet til at ændre kodningen hver gang.
Kan dette være baggrunden for at René foreslår kloning af eksisterende ventiler som værende det letteste ... ?

Har ingen erfaring med direkte TPMS, men jeg forstår hans forslag derhen, at man "kopierer" koderne fra sommerventilerne over i vinterventilerne så de er éns .... og dermed kan bilen reelt ikke mærke om det er sommer- eller vinterhjul der sidder på. Det vil så have den behagelige sidegevinst at det hele vil virke uden at skulle køre den indlæringsproces ved skift, som du snakker om.

Watcher - korrekt forstået ? :)
Lige nøjagtig.. har gjort sådan på alle mine biler med tpms high, så det bar byt til nyt, kør en tur og bekræft dæktryk igen :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
HansH
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Vw Passat GTE 1,4, 2020 Ingen registrering af dæktryk

Indlæg af Mike H » 8. dec 2023, 11:29

HansH skrev:
8. dec 2023, 11:19
Har ingen erfaring med direkte TPMS, men jeg forstår hans forslag derhen, at man "kopierer" koderne fra sommerventilerne over i vinterventilerne så de er éns .... og dermed kan bilen reelt ikke mærke om det er sommer- eller vinterhjul der sidder på. Det vil så have den behagelige sidegevinst at det hele vil virke uden at skulle køre den indlæringsproces ved skift, som du snakker om.

@Watcher - korrekt forstået ? :)
Hvis Rene kan det, så vil det helt sikkert være en fordel. Så vil bilen ikke opdage at der er skiftet dæk - vupti ingen fejl/brug for reset.
Glemte lige at trådstarters instruktionsbog vist kun havde indrect TPMS beskrivelsen (ABS) - I så fald er der kun at google en hel masse.

Konen har fået bil med Direct TPMS (det stod ikke i div. bil-info inden købet... ellers havde jeg nok overvejet det en ekstra gang) - heldigvis er processen for reset ikke voldsomt kompliseret på hendes CX-5.
Men man skal sikre sige at ventilerne er kompatible med bilen, når man køber dem. Ellers kan de ikke kodes til bilen. Der er dog voldsomt mange forskellige (og kompatible) at vælge imellem, så det er ikke så svært.
Da vi købte fælge og dæk 2 forskellige steder - til montering her i DK, så kunne jeg selv finde ventiler - tror jeg gav ca. 300 kr. per stk. og så var det ikke så dyrt at få monteret fra starten.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13249
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3212 times
Been thanked: 4543 times

Re: Vw Passat GTE 1,4, 2020 Ingen registrering af dæktryk

Indlæg af HansH » 8. dec 2023, 11:34

@Semcat -

Jeg synes det måske kunne lugte af, at din bedste option ville være at gå til Cartrends (som jo er Watcher her i tråden :) ) og entrere med ham. Du bor i København fremgår det af din profil. René holder til i Skovlunde.

Dvs få ham til at bestille ventiler hjem, og så kan han hjælpe dig med at klone dine sommerkoder over i dem. Det med kloningen gætter jeg på at VW ikke kan.

Jeg tror godt hans pris kan matche VW's tilbud :) Men det kan du jo forhøre om.

Og så slipper du også for bøvlet ved skift sommer/vinter.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14515
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Vw Passat GTE 1,4, 2020 Ingen registrering af dæktryk

Indlæg af Watcher » 8. dec 2023, 11:51

Billede


Ligesom jeg har gjort her på min A7, så hiver man det unikke id ud af de nuværende sensor og derefter lægger det ind i de nye sensor og så køre bussen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
Mike H
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Besvar

Tilbage til "Dæk"