Vil det være dumt at sætte helårsdæk på en ID. Buzz?
Jeg har på mine tidligere biler været glad for Goodyear Vector 4Seasons Gen 3, og overvejer også at sætte de dæk på vores ID. Buzz, men ved ikke om det ville være dumt i forhold til rækkevidde m.m.?
Bør man helt holde sig fra helårsdæk på ID. Buzz?
Helårsdæk på ID. Buzz?
- majland
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 366 times
Re: Helårsdæk på ID. Buzz?
Mange er ganske godt tilfredse med moderne helårsdæk - også på elbiler - så ikke nogen grund til at undlade hvis det har været godt nok til dit behov på tidligere biler.
Det vil sikkert være om vinteren at du bliver mest udfordret på rækkevidden og helårsdæk bør ikke have større rulle modstand end vinterdæk.
Vi skifter mellem sommer og vinterhjul på alle biler da vinterdæk stadig er en smule bedre i rigtigt vintervejr - og vi bor ude på landet hvor vejene ikke nødvendigvis bliver rydddet inden vi skal bruge dem
Det vil sikkert være om vinteren at du bliver mest udfordret på rækkevidden og helårsdæk bør ikke have større rulle modstand end vinterdæk.
Vi skifter mellem sommer og vinterhjul på alle biler da vinterdæk stadig er en smule bedre i rigtigt vintervejr - og vi bor ude på landet hvor vejene ikke nødvendigvis bliver rydddet inden vi skal bruge dem
Anders Majland,
2021 Skoda Enyaq iV 80
2020 Yamaha Ténéré 700
2003 VW Beetle Cabriolet 2.0
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Skoda Fabia Fl 1,0 MPI 60
2021 Skoda Enyaq iV 80
2020 Yamaha Ténéré 700
2003 VW Beetle Cabriolet 2.0
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Skoda Fabia Fl 1,0 MPI 60- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 856 times
- Been thanked: 2400 times
Re: Helårsdæk på ID. Buzz?
Jeg kører også Goodyear Vector 4Seasons på vores ellert. Jeg synes ikke, jeg kan se den store forskel på rækkevidden kontra sommerdækkene. Jeg ville vælge helårsdæk igen; også qua at et sæt fælge med vinterdæk til en iX3 koster 22K. Jeg prøvede et sæt, som jeg solgte igen, men jeg synes bilen sejlede rundt på vinterdækkene. Køreegenskaberne på 4Seasons er stort set som sommerdækkene.
‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus