Dæktryk på 17" fælge til Golf 6
-
ppd77
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Dæktryk på 17" fælge til Golf 6
Hej!
Fik min Golf 6 her i februar med de standard 17" fælge\dæk som fulgte med i DK pakken. Tænkte lige idag jeg ville tjekke dæktrykket, da jeg endnu ikke havde fået gjort dette siden jeg fik bilen. Ifølge instruktionsbogen skal der være et tryk på 2.0 bar, men da jeg tjekkede efter på den lokale tank var det på alle dækkene mellem 3.1 og 3.2, hvilket jeg jo var lidt overrasket over. Kan de temperaturer vi har idag have en så kraftig indvirkning på trykket?? Jeg havde kun lige kørt ganske få kilometer inden jeg var på tanken, så kan ikke have kørt dækkene varme i hvert fald.
Fik min Golf 6 her i februar med de standard 17" fælge\dæk som fulgte med i DK pakken. Tænkte lige idag jeg ville tjekke dæktrykket, da jeg endnu ikke havde fået gjort dette siden jeg fik bilen. Ifølge instruktionsbogen skal der være et tryk på 2.0 bar, men da jeg tjekkede efter på den lokale tank var det på alle dækkene mellem 3.1 og 3.2, hvilket jeg jo var lidt overrasket over. Kan de temperaturer vi har idag have en så kraftig indvirkning på trykket?? Jeg havde kun lige kørt ganske få kilometer inden jeg var på tanken, så kan ikke have kørt dækkene varme i hvert fald.
- Jan-DK
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hvalsø
- Kontakt:
Re: Dæktryk på 17" fælge til Golf 6
Det skal nok passe at der står 2,0 bar i bogen.
Men det er alt for lidt. Min: 2,5 Bar.
Men det er alt for lidt. Min: 2,5 Bar.
-
ppd77
- Helt nyt medlem
Hmm...ok. Måske dumt spørgsmål, så men hvordan kan det være de så kun skriver 2,0 i instruktionsbogen?? Og hvad med de her høje temperaturer, kan de varme dækkene så meget på en stillestående bil, at det giver store udsving i det målte tryk?? Jeg målte det jo til 3.1-3.2, og det er da egentlig lidt spøjst, når de anbefaler 2,0 fra fabrikken.
- Jan-DK
- Helt nyt medlem
- Geografisk sted: Hvalsø
- Kontakt:
Hvad dæk str. stå der i bogen.ppd77 skrev:Hmm...ok. Måske dumt spørgsmål, så men hvordan kan det være de så kun skriver 2,0 i instruktionsbogen?? Og hvad med de her høje temperaturer, kan de varme dækkene så meget på en stillestående bil, at det giver store udsving i det målte tryk?? Jeg målte det jo til 3.1-3.2, og det er da egentlig lidt spøjst, når de anbefaler 2,0 fra fabrikken.
Og trykket stiger ikke fra 2,0 til over 3,0 bar bare fordi den står i solen.
Hvis du "kun" køre med 2,0 bar i dine 17" vil du få et slid på midten af dækket.
Og det er ikke en skrive fejl: På midten.
Lavprofil dæk bliver slidt modsat af "normal" dæk.
Normal dæk vil hvis der er for lidt tryk blive slidt på siderne.
Og hvis der er for meget tryk blive slidt på midten.
-
Kildevang
- Aktiv medlem
- Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
- Geografisk sted: Slagelse
- Been thanked: 1 time
alm dæk, ca 35 psi, ca 2,5 bar!
17" 37 psi, ca 2,7 bar!
det er baseret på ren og skær erfaringer!
hvis du kører på ndi og CDOF eller euromaster, siger det nogen lunde det samme i dem!
17" 37 psi, ca 2,7 bar!
det er baseret på ren og skær erfaringer!
hvis du kører på ndi og CDOF eller euromaster, siger det nogen lunde det samme i dem!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
-
Mikkel-H
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
på mine 17" til min ibiza FR skal den have 2.3bar foran og 2.1 bag i
-
Kildevang
- Aktiv medlem
jeg vil vove og påstå det er for lidt! specielt i bag, hvor de har tendens til at rejse sig altså hæl/tå så de vil støje!
jeg har set det så mange gange før! nogle mønstre er værre til det end andre, specielt nankang NS - 2 er slem til det! F1 møstret fra goodyear er også slemme til det!
jeg har set det så mange gange før! nogle mønstre er værre til det end andre, specielt nankang NS - 2 er slem til det! F1 møstret fra goodyear er også slemme til det!
-
ppd77
- Helt nyt medlem
Ok...så stemningen siger så at der skal være 2,5 - 2,7 i mine 17". Men er de 3.1-3.2 så ikke en del for meget eller hvad?? Og er det standard at der fra fabrikken er pumpet mere i end der burde være??
-
Kildevang
- Aktiv medlem
man kan sige forhandleren burde have kontrolleret det og sænket dæktrykket! grunden til at det er højt fra fabrikkens side er at det sjak modvirke flatspot, altså når bilen står det samme sted længere tid så kan deblive lidt flade der hvor de står!! dermed vil du kunne mærke at det hopper i bilen!
-
RIX
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 104 times
jeg har altid kørt med det tryk der står til fuld last det passer nogen lunde,og tænkt på at hvis dine dæk blev pumpet ved forhandleren ved -5grader og du tjekker ved 15-25grader trykket vil stige,hvor meget har jeg ikke styr på
Vh.
Vh.
-
ppd77
- Helt nyt medlem
Tak til alle for svarerne!! Egentlig en interessant diskussion. Må lige prøve at sænke trykket til omrkring de 2,7 og så se hvordan det føles.
-
Toom
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Vejle
- Been thanked: 8 times
Vær opmærksom på at tankens dæktryks måler evt. kan være deffekt. Så prøv også at måle det på en anden tank...ppd77 skrev:
......... men da jeg tjekkede efter på den lokale tank var det på alle dækkene mellem 3.1 og 3.2, hvilket jeg jo var lidt overrasket over.....
Polo GTI 19’
-
ppd77
- Helt nyt medlem
Det er selvfølgelig rigtigt. Det må jeg lige tjekke næste gang der skal luft i\på. Lige nu kører jeg på 2,7, hvilket jeg egentlig synes er rimelig komfortabelt, uden at det lader til at gå væsentligt ud over brændstoføkonomien.
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Hvor store er dine dæk?
225/40-18 smider jeg 40 psi på.
235-35-19 smider jeg 42 psi på.
Kører du med 225/45-17 eller?
Gubs
225/40-18 smider jeg 40 psi på.
235-35-19 smider jeg 42 psi på.
Kører du med 225/45-17 eller?
Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Yes dig jeg spørger, hvor store er dine dæk? Dæktrykket afhænger af størrelsen på dækket, derfor jeg spørger, så du kan få det rettet til.
Gubs
Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!
- CULT
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 161 times
Det er sikkert fordi din bil ikke er blevet klargjort helt efter bogen
når nye biler kommer til landet er de pumpet op til 3-3.5 bar så de kan stå på lager i længere tid uden at dækkene får flatspots, så der er nok en der er sprunget over hvor gæret var lavest 
-
steady
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Nemlig, oplevede det samme med min (dengang) nye Leon i 2000.CULT skrev:Det er sikkert fordi din bil ikke er blevet klargjort helt efter bogennår nye biler kommer til landet er de pumpet op til 3-3.5 bar så de kan stå på lager i længere tid uden at dækkene får flatspots, så der er nok en der er sprunget over hvor gæret var lavest
Altså, sjusket klargøring hos forhandleren
Golf V R32 DSG
-
Kimb
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Århus N
Lyt til dækmanden. Han har fuldstændig ret. Kører selv med 2.8-3.0 bar i mine 18" og har gjort i mange år. Så bliver de nemlig slidt ens, og ikke kun midt på som når der er for lidt luft i ! 
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!