Skal man holde sig væk fra sådan et sæt dæk eller kan det være ok selvom det jo bestemt kke er nyt?
Det drejer sig om et sæt Ultragrip 6 som kun har kørt omkring 100 km ifølge sælger. Har ligget tørt og varmt og ingen tegn på skader eller at gummiet er dårligt.
"Nye" dæk fra 2003-04?
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2889 times
- Been thanked: 1060 times
-
manse
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: "Nye" dæk fra 2003-04?
he. det er mig der har de "nye" dæk. De har været mont. i 2-3 mdr. og har været opbevaret lige siden. Du kan jo komme og se dem, er ikke kærret/rådden i gummi, er ikke blevet hårde el lign.
men du er da velkommen til at prøve dem ..
og til den pris havde du vel ikke forventet NYE fra i år??
- clausvp
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Been thanked: 1 time
Gummiet et "levende" element, og som hovedregel bør man ikke bruge dæk der er mere end 5 år gamle. Værste fjende er uv-lys, så hvis de har været opbevaret forsvarligt (og at de er MEGET billige!), så prøv dem. Men i så fald bør du kun køre en enkelt sæson med dem.jansom skrev:Skal man holde sig væk fra sådan et sæt dæk eller kan det være ok selvom det jo bestemt kke er nyt?
Det drejer sig om et sæt Ultragrip 6 som kun har kørt omkring 100 km ifølge sælger. Har ligget tørt og varmt og ingen tegn på skader eller at gummiet er dårligt.
- Tonny
- Admin
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 736 times
Tænk da også over at UG6 er en gammel udvikling, vi er vel ved UG7+ nu, som er videreudviklet en del.
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 434 times
Men UG6 var stadig nogen af de bedste, det kan man ikke tage fra dem.Tonny skrev:Tænk da også over at UG6 er en gammel udvikling, vi er vel ved UG7+ nu, som er videreudviklet en del.
Til den rigtige pris ville jeg ikke være bange for at købe dem. De kan sikkert sagtens konkurrere med sprit nye discountdæk fra det fjerne østen.
Det svarer lidt til at købe en brugt fransk bil, det kan man jo også gøre hvis prisen er meget lav. Forskellen er at den franske bil var noget skrammel da den var ny
-
deep blue
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
Tjaa kan godt være UG7 er nyest, men har vi haft sne siden UG6'ern var ny,.........tror jeg ikke
Hvis sælger siger at han er villig til a ta dem tilbage u/b er det vel fair nok,...det er jo heller ikke altid de dæk man køber hos sit dækfirma kun er 1mdr gammel og særligt ikke hvis man skal ha nye sommerdæk når den nye sæson kommer...............men de har nok ikke ligget i 5-6år nok højst 1år
/Mikael
Hvis sælger siger at han er villig til a ta dem tilbage u/b er det vel fair nok,...det er jo heller ikke altid de dæk man køber hos sit dækfirma kun er 1mdr gammel og særligt ikke hvis man skal ha nye sommerdæk når den nye sæson kommer...............men de har nok ikke ligget i 5-6år nok højst 1år
/Mikael
-
speedy
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: løgstør/ nordjylland
- Kontakt:
"reglen" er at man ikke må sælge et dæk der er over 5 år gammelt som nyt ikke at det ikke må bruges efter 5 år.... ville godt ture at købe dem hvis de har ligget rimeligt mørkt
[/quote]
Gummiet et "levende" element, og som hovedregel bør man ikke bruge dæk der er mere end 5 år gamle. Værste fjende er uv-lys, så hvis de har været opbevaret forsvarligt (og at de er MEGET billige!), så prøv dem. Men i så fald bør du kun køre en enkelt sæson med dem.[/quote]
[/quote]
Gummiet et "levende" element, og som hovedregel bør man ikke bruge dæk der er mere end 5 år gamle. Værste fjende er uv-lys, så hvis de har været opbevaret forsvarligt (og at de er MEGET billige!), så prøv dem. Men i så fald bør du kun køre en enkelt sæson med dem.[/quote]
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2889 times
- Been thanked: 1060 times
Nej jeg er helt med på at de ikke er nye og prisen er også fair nok. Det var mere om det var uforsvarligt eller direkte farligt.manse skrev:he. det er mig der har de "nye" dæk. De har været mont. i 2-3 mdr. og har været opbevaret lige siden. Du kan jo komme og se dem, er ikke kærret/rådden i gummi, er ikke blevet hårde el lign.
Nu kom jeg så ikke afsted efter dem i aften da der kom en og kiggede på Golfen, men hvis det bliver aktuelt vil jeg stadig gerne komme og købe dem. Jeg var forbi min dækpusher i dag og han sagde at det skulle jeg ikke være så nervøs for bare de var opbevaret tørt og mørkt.
-No one is more hated than he who speaks the truth-