Hey..
Ja, jeg har sådan set nogen ganske fine dæk på min seat.. Kører med Goodyera Eagle UltraGrip run flat 225-45-17.. Men må indrømme at jeg nok har lidt fortrudt at havde fået dem i 225 str... Dur ikke særlig godt til kørsel i sne og sjap. Så ville høre her inde om der er nogen der kender en lidt mindre str til mine 17" Fælgen er den std topsport fælg.. Ville mene den nok kun er 7" bred.. nok max 7,5..
Vinterdæk i 17" str nogen gode råd?
- SimonR
- Nyt medlem
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 5000
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vinterdæk i 17" str nogen gode råd?
205/50-17 burde være størrelsen at gå efter 
Simon - Los Tagrende
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Jeg er igang med 3 sæson på mine 225/40-18 Hankook W300 vinterdæk og de kører ellers fint i sne og slud
Har tidligere arbejdet i Sverige, og der kørte vi allesammen med 225/45-17 uden problemer og jeg tror ærlig talt ikke at du vil mærke den store forskel på at bytte dig lidt ned i størrelse
Har tidligere arbejdet i Sverige, og der kørte vi allesammen med 225/45-17 uden problemer og jeg tror ærlig talt ikke at du vil mærke den store forskel på at bytte dig lidt ned i størrelse
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- Realtor
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 572 times
jeg syntes godt nok at mine 225/45R18 er noget skrammel. Virker mest som skøjter i sne og sjap, kontra de 205/55R16 jeg havde på før.
Audi E-tron 55
- Jepsen
- Nyt medlem
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Syd for Aalborg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Nu er det jo ikke helt lige meget hvilket mærke/fabrikat de omtalte dæk har
Kører selv på 225/55-16 Pirelli snow sport – Super dæk med god komfort
- Realtor
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 572 times
michellin alpin a3 foran med ca. 7mm mønsterJepsen skrev:Nu er det jo ikke helt lige meget hvilket mærke/fabrikat de omtalte dæk har![]()
conti ts810 bag med ca. 5mm mønster
så vil ikke mene de er helt fucked.
Dog må jeg nok trække lidt af tidligere udtalelse tilbage. Der har som nogen sikkert ved været lidt sne i nordjylland de sidste par dage, og med 120km dagligt har det da været en oplevelse, og har faktisk stået skide godt fast, bare dsgen i w, også derudaf.
Audi E-tron 55
- SorenR
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Formoder det er GW3'erne.. De var geniale på min S4 (samme størrelse).. Måske fordi bilen er tungere og med AWD... Der var INGEN der kom over krydset før mig og det var kun gamle 2CV'ere med off-road dæk der kunne følge mig i svingenejonskak skrev:Hey..
Ja, jeg har sådan set nogen ganske fine dæk på min seat.. Kører med Goodyera Eagle UltraGrip run flat 225-45-17.. Men må indrømme at jeg nok har lidt fortrudt at havde fået dem i 225 str... Dur ikke særlig godt til kørsel i sne og sjap. Så ville høre her inde om der er nogen der kender en lidt mindre str til mine 17" Fælgen er den std topsport fælg.. Ville mene den nok kun er 7" bred.. nok max 7,5..
Omvendt fandt man hurtigt ud af at man IKKE nødvendigvis stoppede hurtigere end andre
Kigger man på rallye verden, er der måske en smule fornuft i at køre på grovmøstrede "eva-klinger" evt. med pigge
Må da indrømme at konens G1 står lidt bedre fast på 185 profil GoodYear UltraGrip 7 end 195 profil GoodYear UltraGrip Performance..
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch