Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 19. feb 2021, 18:48
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 0
Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Audi A4 Avant, 2010, 120.000km
Min A4 har fået et ualmindelig stort olieforbrug og oser meget, hvilket vist ikke er så usædvanligt for denne årgang. Den har de sidste 5 år haft et olieforbrug der var lige i overkanten. Men det er forværret væsentligt slut 2020 (efter det blev koldt) til et uacceptabelt niveau.
Hvis jeg vil beholde bilen mener min mekaniker den bedste løsning er at få en ny motorblok.
At skifte stempler/ringe vil nok også løse problemet men han har erfaring med problemet i dette tilfælde vil komme igen.
Da jeg ellers er glad for bilen er valget mellem, ny motor, nye stempler/ringe eller ny bil en anelse svært.
Så der skulle vel ikke være nogen herinde der har erfaringer med dette de vil dele ud af som måske kan hjælpe mig lidt på vej?
På forhånd tak og god weekend
Min A4 har fået et ualmindelig stort olieforbrug og oser meget, hvilket vist ikke er så usædvanligt for denne årgang. Den har de sidste 5 år haft et olieforbrug der var lige i overkanten. Men det er forværret væsentligt slut 2020 (efter det blev koldt) til et uacceptabelt niveau.
Hvis jeg vil beholde bilen mener min mekaniker den bedste løsning er at få en ny motorblok.
At skifte stempler/ringe vil nok også løse problemet men han har erfaring med problemet i dette tilfælde vil komme igen.
Da jeg ellers er glad for bilen er valget mellem, ny motor, nye stempler/ringe eller ny bil en anelse svært.
Så der skulle vel ikke være nogen herinde der har erfaringer med dette de vil dele ud af som måske kan hjælpe mig lidt på vej?
På forhånd tak og god weekend
- Lau16
- Medlem
- Indlæg: 754
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 97 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Har du prøvet søgefunktionen, der er masser af info, desværre
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3523
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 116 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Du kan måske slå dig sammen med ham her, og finde et par nye motorer syd for grænsen
viewtopic.php?f=94&p=1715985#p1715985
viewtopic.php?f=94&p=1715985#p1715985
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1375
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 393 times
- Been thanked: 478 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Det er desværre et kendt problem på 1,8 og2,0 TFSI fra omkring de årgange.
Audi har lavet mange pr kulance og i USA Harder ligefrem været retssager omkring det.
Jeg har aldrig hørt det din mekaniker nævner som løsning, men ved at udskiftning af stempelringe, stempler og pjejlstænger er en meget brugt metode. Min egen fundet gjort af tidligere ejer i Tyskland. Den har et helt alm forbrug af olie nu
Audi har lavet mange pr kulance og i USA Harder ligefrem været retssager omkring det.
Jeg har aldrig hørt det din mekaniker nævner som løsning, men ved at udskiftning af stempelringe, stempler og pjejlstænger er en meget brugt metode. Min egen fundet gjort af tidligere ejer i Tyskland. Den har et helt alm forbrug af olie nu
- These users thanked the author Monze1980 for the post:
- morten1971
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 19. feb 2021, 18:48
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 0
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Tak for svar og godt at høre. God weekend.Monze1980 skrev: ↑19. feb 2021, 21:27Det er desværre et kendt problem på 1,8 og2,0 TFSI fra omkring de årgange.
Audi har lavet mange pr kulance og i USA Harder ligefrem været retssager omkring det.
Jeg har aldrig hørt det din mekaniker nævner som løsning, men ved at udskiftning af stempelringe, stempler og pjejlstænger er en meget brugt metode. Min egen fundet gjort af tidligere ejer i Tyskland. Den har et helt alm forbrug af olie nu
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1375
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 393 times
- Been thanked: 478 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Velbekomme - prøv også at søge lidt herinde på sitet; der er masser af 'snak' omkring det.morten1971 skrev: ↑19. feb 2021, 22:32Tak for svar og godt at høre. God weekend.Monze1980 skrev: ↑19. feb 2021, 21:27Det er desværre et kendt problem på 1,8 og2,0 TFSI fra omkring de årgange.
Audi har lavet mange pr kulance og i USA Harder ligefrem været retssager omkring det.
Jeg har aldrig hørt det din mekaniker nævner som løsning, men ved at udskiftning af stempelringe, stempler og pjejlstænger er en meget brugt metode. Min egen fundet gjort af tidligere ejer i Tyskland. Den har et helt alm forbrug af olie nu
Nogen mener at løsningen er at hælde en tykkere olie på, men det vil jeg bestemt ikke anbefale.
Prøv også at google lidt omkring det; "olieforbrug audi" og "ölverbrauch audi" giver en del læsestof
Et par artikler:
- https://www.autobild.de/artikel/oel-sau ... 25331.html
- https://autofahrerseite.eu/recht/garant ... toren.html
- https://www.motor-talk.de/news/das-tfsi ... 28470.html
- https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhed ... ug/5638386
- These users thanked the author Monze1980 for the post:
- morten1971
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 19. feb 2021, 18:48
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 0
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Monze1980 skrev: ↑20. feb 2021, 07:50Velbekomme - prøv også at søge lidt herinde på sitet; der er masser af 'snak' omkring det.morten1971 skrev: ↑19. feb 2021, 22:32Tak for svar og godt at høre. God weekend.Monze1980 skrev: ↑19. feb 2021, 21:27Det er desværre et kendt problem på 1,8 og2,0 TFSI fra omkring de årgange.
Audi har lavet mange pr kulance og i USA Harder ligefrem været retssager omkring det.
Jeg har aldrig hørt det din mekaniker nævner som løsning, men ved at udskiftning af stempelringe, stempler og pjejlstænger er en meget brugt metode. Min egen fundet gjort af tidligere ejer i Tyskland. Den har et helt alm forbrug af olie nu
Nogen mener at løsningen er at hælde en tykkere olie på, men det vil jeg bestemt ikke anbefale.
Prøv også at google lidt omkring det; "olieforbrug audi" og "ölverbrauch audi" giver en del læsestof
Et par artikler:
- https://www.autobild.de/artikel/oel-sau ... 25331.html
- https://autofahrerseite.eu/recht/garant ... toren.html
- https://www.motor-talk.de/news/das-tfsi ... 28470.html
- https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhed ... ug/5638386
Mange tak for hjælpen.
Men det korte af det lange er vel at nye stempler mv. burde løse det i de fleste tilfælde?
På forhånd mange tak
-
- Medlem
- Indlæg: 1159
- Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 226 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Ikke hvis du sætter de samme i. De er fejlkonstrueret.morten1971 skrev: ↑20. feb 2021, 10:06Monze1980 skrev: ↑20. feb 2021, 07:50Velbekomme - prøv også at søge lidt herinde på sitet; der er masser af 'snak' omkring det.
Nogen mener at løsningen er at hælde en tykkere olie på, men det vil jeg bestemt ikke anbefale.
Prøv også at google lidt omkring det; "olieforbrug audi" og "ölverbrauch audi" giver en del læsestof
Et par artikler:
- https://www.autobild.de/artikel/oel-sau ... 25331.html
- https://autofahrerseite.eu/recht/garant ... toren.html
- https://www.motor-talk.de/news/das-tfsi ... 28470.html
- https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhed ... ug/5638386
Mange tak for hjælpen.
Men det korte af det lange er vel at nye stempler mv. burde løse det i de fleste tilfælde?
På forhånd mange tak
Her er lidt om problemet
- These users thanked the author perw for the post:
- morten1971
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1375
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 393 times
- Been thanked: 478 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Det er stempelringene der er problemet. Så med udskiftning af dem, stempler og plejlstænger, så er problemet helt sikkert løst.
Men det er en kostbar affære. 30-60k afhængig af værksted.
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Men det er en kostbar affære. 30-60k afhængig af værksted.
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
- These users thanked the author Monze1980 for the post:
- morten1971
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 393 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Det er ikke nødvendigt at udskifte plejlstængerne.
Mahle og Kolbenschmidt laver stempler der passer til den originale krydspind.
Mahle og Kolbenschmidt laver stempler der passer til den originale krydspind.
- These users thanked the author Blackfinger for the post (total 2):
- Monze1980 • morten1971
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 19. feb 2021, 18:48
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 0
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Hej alle,
Tak for de alle de gode svar.
Jeg har nu haft bilen forbi to uafhængige værksteder. Begge anbefaler en ny motor til en sum af cirka 50.000 - 60.000,-
Bilen er velholdt og har fået fuld service. Den har gået 125.000km og er fra 2010.
I bund og grund vil jeg gerne beholde den i min. 5 år mere og investere de 50.000 i den.
Men jeg er meget i tvivl om at det måske er en dårlig investering og jeg måske hellere burde købe en nyere.
Måske der er nogen her med nogle gode for og imod argumenter der kan hjælpe mig på vej i min beslutningstagen?
På forhånd mange tak.
Tak for de alle de gode svar.
Jeg har nu haft bilen forbi to uafhængige værksteder. Begge anbefaler en ny motor til en sum af cirka 50.000 - 60.000,-
Bilen er velholdt og har fået fuld service. Den har gået 125.000km og er fra 2010.
I bund og grund vil jeg gerne beholde den i min. 5 år mere og investere de 50.000 i den.
Men jeg er meget i tvivl om at det måske er en dårlig investering og jeg måske hellere burde købe en nyere.
Måske der er nogen her med nogle gode for og imod argumenter der kan hjælpe mig på vej i min beslutningstagen?
På forhånd mange tak.
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1375
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 393 times
- Been thanked: 478 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Hvis du kan skyde den af og sælge med de max. 50-60k under prisen ville jeg gøre det.
Men forstår ikke de mener det er nødvendigt med ny motor.
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Men forstår ikke de mener det er nødvendigt med ny motor.
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- majbom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2795
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Midtfyn
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 152 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Hvor meget skal der så laves? Er det nok bare at skifte stempler? Og så selvfølgelig hvad dette ellers medfører.Blackfinger skrev:Det er ikke nødvendigt at udskifte plejlstængerne.
Mahle og Kolbenschmidt laver stempler der passer til den originale krydspind.
//morten
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 60
- Tilmeldt: 11. maj 2020, 22:03
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Det kan ikke passe at sådan en fin bil, nærmest er til at smide ud. Det tager da ikke dagevis at pille sådan en motor ud og sende den til f.eks Næstved Cylinderservice eller lignende. Det kan man vel aftale med et lokalt værksted, hvis man ikke selv kan pille den ud. Det må kunne gøres til en mere human pris.
Mvh. Gert
Mvh. Gert
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 19. feb 2021, 18:48
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 0
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Hej Gert,
Jeg er enig med dig i at bilen er for go’ til at “skrotte”.
Men begge værksteder kom frem til at det bedste var at sætte en ny motor i.
Det må jeg ligesom stole på er korrekt.
De ville iøvrigt slet ikke tilbyde “kun” at skifte stempler mv. da der højst sandsynligt ville være andre ting der ville være relevant/nødvendigt at skifte under sådan en operation. Så sådan en operation ville de ikke stå inde for.
Så jeg er egentlig indforstået med at det enten er ny motor eller ny bil.
Men er stadig i tvivl om der er fornuft i at vælge den ene løsning frem for den anden.
Jeg havde jo sådan set forventet at have bilen i min. 5 år mere (og måske mere end det). Havde tilgengæld ikke forventet at der skulle en ny motor til for at det skulle lykkedes
Jeg er enig med dig i at bilen er for go’ til at “skrotte”.
Men begge værksteder kom frem til at det bedste var at sætte en ny motor i.
Det må jeg ligesom stole på er korrekt.
De ville iøvrigt slet ikke tilbyde “kun” at skifte stempler mv. da der højst sandsynligt ville være andre ting der ville være relevant/nødvendigt at skifte under sådan en operation. Så sådan en operation ville de ikke stå inde for.
Så jeg er egentlig indforstået med at det enten er ny motor eller ny bil.
Men er stadig i tvivl om der er fornuft i at vælge den ene løsning frem for den anden.
Jeg havde jo sådan set forventet at have bilen i min. 5 år mere (og måske mere end det). Havde tilgengæld ikke forventet at der skulle en ny motor til for at det skulle lykkedes
- Avantismo
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1811
- Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Samsø eller Amager
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 230 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Havde en fantastisk 2009 A4 med den motor.
Motoren døde desværre helt uden varsel da oliepumpen stod af. Havde kørt 220.000 km og brugte ikke olie.
Fik sat en anden renoveret motor i på et værksted men den brugte meget olie.
Endte med at skyde den alt for billigt af. Lang trist historie
Savner den hver eneste dag...
Motoren døde desværre helt uden varsel da oliepumpen stod af. Havde kørt 220.000 km og brugte ikke olie.
Fik sat en anden renoveret motor i på et værksted men den brugte meget olie.
Endte med at skyde den alt for billigt af. Lang trist historie
Savner den hver eneste dag...
- Vedhæftede filer
-
- B6D3D5F4-C47E-4E3B-839F-898CDD85C645.png (1.32 MiB) Vist 1833 gange
Senest rettet af Avantismo 24. feb 2021, 21:56, rettet i alt 1 gang.
Mvh Kim
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 19. feb 2021, 18:48
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 0
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Anti Replica skrev: ↑24. feb 2021, 21:05Havde en fantastisk 2009 A4 med den motor.
Motoren døde desværre helt uden varsel da oliepumpen stod af. Havde kørt 220.000 km og brugte ikke olie.
Fik sat en anden motor renoveret motor i på et værksted men den brugte meget olie.
Endte med at skyde den alt for billigt af. Lang trist historie
Savner den hver eneste dag...
Øv også
Var bilen dyr i vedligeholdelse på de sidste 100.000km?
- Avantismo
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1811
- Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Samsø eller Amager
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 230 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Næ.
Jeg brugte kun penge på bremser (skiver/klodser/hængende bremsekaliber) og alm service
Jeg brugte kun penge på bremser (skiver/klodser/hængende bremsekaliber) og alm service
Mvh Kim
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 302
- Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 85 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Hvis det var min vogn 11 år gamle vogn havde jeg valgt at finde et frit uafhængigt værksted der ville pille motor ud.
Derefter sende motoren til cylinderservice for nye stempler, ringe honing, planslibning.
Bede det frie og uafhængige værksted om at genmontere montoren.
Jeg tænker bare: Der må da findes en ildsjæl som Norn et eller andet sted i det nordjyske?
Jeg har set en cylinderservicefaktura på 10k for hovedrenovering af en 2,5L VAG TDi motor efter sprunget tandrem.
Derefter sende motoren til cylinderservice for nye stempler, ringe honing, planslibning.
Bede det frie og uafhængige værksted om at genmontere montoren.
Jeg tænker bare: Der må da findes en ildsjæl som Norn et eller andet sted i det nordjyske?
Jeg har set en cylinderservicefaktura på 10k for hovedrenovering af en 2,5L VAG TDi motor efter sprunget tandrem.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 302
- Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 85 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Avatar skrev: ↑25. feb 2021, 17:16Hvis det var min 11 år gamle vogn havde jeg valgt at finde et frit uafhængigt værksted der ville pille motor ud.
Derefter sende motoren til cylinderservice for nye stempler, ringe honing, planslibning.
Bede det frie og uafhængige værksted om at genmontere montoren.
Jeg tænker bare: Der må da findes en ildsjæl som Norn et eller andet sted i det nordjyske?
Jeg har set en cylinderservicefaktura på 10k for hovedrenovering af en 2,5L VAG TDi motor efter sprunget tandrem.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 105
- Tilmeldt: 24. jul 2016, 11:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
-
- Medlem
- Indlæg: 1084
- Tilmeldt: 7. feb 2014, 16:11
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Dronninglund
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 8 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Op til Peter (Bakkely Auto) i Hjørring og høre hans mening og pris
Passat 3c b6 R-Line 2.0 TDI cbbb
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 95
- Tilmeldt: 23. jan 2014, 18:33
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 29 times
Re: Audi A4 1.8 TFSI: Stort olieforbrug
Hvis du har hørt “ny motorblok” hentydes der muligvis til en ny motor med top. I denne er der de opdaterede stempler hvor synderen olieringene er de rigtige.
Diverse frie værksteder kan skifte stemplerne (til nye med de rigtige olieringe), kæder mm for 26-27.000kr. De gør brug af stempler som passer til de plejlstænger den er født med, og disse stempler er tilmed markant billigere end nye “originale”.
De stempler som du kan købe hos mærkeværksteder, koster ca 2500kr inkl moms pr stk, hertil kommer der et sæt plejlstænger (4stk) til ca 8000kr.
I Polen kan du få lavet den denne omgang for ca 25.000kr inkl polsk moms. Og så er motoren som ny (i dit tilfælde bedre end ny) https://youtu.be/EGH4dKORX44
Derudover ved jeg at Sejthen Auto i Them kan skaffe en renoveret motor (fra Holland) som har fået samme omgang som i ovennævnte video for ca 30k plus montering.
Diverse frie værksteder kan skifte stemplerne (til nye med de rigtige olieringe), kæder mm for 26-27.000kr. De gør brug af stempler som passer til de plejlstænger den er født med, og disse stempler er tilmed markant billigere end nye “originale”.
De stempler som du kan købe hos mærkeværksteder, koster ca 2500kr inkl moms pr stk, hertil kommer der et sæt plejlstænger (4stk) til ca 8000kr.
I Polen kan du få lavet den denne omgang for ca 25.000kr inkl polsk moms. Og så er motoren som ny (i dit tilfælde bedre end ny) https://youtu.be/EGH4dKORX44
Derudover ved jeg at Sejthen Auto i Them kan skaffe en renoveret motor (fra Holland) som har fået samme omgang som i ovennævnte video for ca 30k plus montering.