VW Polo 1,4 Tdi 2014 Tandrem sprunget, kan ikke starte nu

Besvar
Abidin
Helt nyt medlem
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW Polo 1,4 Tdi 2014 Tandrem sprunget, kan ikke starte nu

Indlæg af Abidin » 1. nov 2024, 16:45

Hej derude.

Jeg har denne Polo 1,4 TDI fra 2014 hvor tandremmen sprang. Der er kommet nye vippearme og hydrauliske ventilløftere på, samlet op igen og startet. Bilen startede efter ca 5-6 sekunder og gik ligeså fint på alle 3 propper. MEEEN ca 10 sek efter gik den på 2 og så på 1 cylinder og indenfor 20-25 sekunder gik den ud. Hvorefter den slet ikke ville starte.

Jeg har haft dyser ude, railrør osv har også været afmonteret for at skifte div. Der er monteret nye flammeskiver også.

Jeg har "luftet" brændstofsystemet ud med VCDS af flere omgange, har løsnet railrør imens bilen har været forsøgt startet for at "lufte den ud" i railen og railrørene. Prøvet at gi den førstehjælp med dieselstart i indsugningen. Det jeg er nået frem til er at den forsøger at komme igang, halter lidt på den ene cylinder og dør så ud.

Railtryk omkring 300-400 bar, start omdrejninger 350-400 rpm.

Mit spørgsmål er, findes der en speciel måde at udluftet disse på, eller er der nogle andre som evt har stået i samme situation?

Mvh Abi

Nicklossi
Aktiv medlem
Geografisk region: Fyn
Has thanked: 32 times
Been thanked: 569 times

Re: VW Polo 1,4 Tdi 2014 Tandrem sprunget, kan ikke starte nu

Indlæg af Nicklossi » 1. nov 2024, 17:08

Jeg er ikke sikker, men er det ikke noget med 1,4 TDI har nogle problemer med knasterne ikke kan holde?
Hvis den har nappet remmen, er det ikke sikkert knasterne har kunnet holde.

Abidin
Helt nyt medlem
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Indlæg af Abidin » 1. nov 2024, 17:16

Jo men så ville den jo slet ikke skulle starte helt til at starte med. Det er det som undre mig, at den bare starter og spinder i ca 10 sek.

Var knasten skadet, så skulle den slet ikke komme i gang helt i begyndelsen vil jeg mene.

Nyt medlem
Has thanked: 1 time
Been thanked: 133 times

Indlæg af Avatar » 3. nov 2024, 08:50

Min påstand vil være: har motoren været startet er højtryks-dieselsystemet udluftet!

VCDS har en servicefunktion til at prime højtrykspumpe hvis højtrykssystemet har været åbnet.

Jeg synes din fejlbeskrivelse lyder som et fejlramt lavtryksbrændstofsystem (tankpumpe m.v.). Er slanger monteret korrekt på dieselfilteret?

Besvar

Tilbage til "Motor"