G3 GTI. nye fejl når tændning har været fra?

Besvar
Hr mortensen
Helt nyt medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

G3 GTI. nye fejl når tændning har været fra?

Indlæg af Hr mortensen » 17. jan 2026, 12:52

Hej. Jeg har en golf 3 gti 8v som bliver ved med at sætter fejl på lambdasonden lige så snart at tændningen har været fra. Behøver ikke at starte den. Fra og til, så er der 6 fejl lige ned det samme.
Hallgiver er der selvfølgelig.
3 med 525. Signal med fejl.
2 med 537 signal med fejl.

Jeg kan se i parameter at den reguler.

Skal siges at lamda er skiftet med en ny.

Hvad kan der være galt?

cnp-vag
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 44 times

Re: G3 GTI. nye fejl når tændning har været fra?

Indlæg af cnp-vag » 17. jan 2026, 22:38

Hr mortensen skrev:
17. jan 2026, 12:52
Hej. Jeg har en golf 3 gti 8v som bliver ved med at sætter fejl på lambdasonden

Skal siges at lamda er skiftet med en ny.

Hvad kan der være galt?
Det er ved at være en ældre vogn du har der, så hvis du er sikker på at det er den ritige lambdasonde du har monteret bør du tjecke ledningsnettet grundigt. Det er svært at vide hvad en bil med mange år på vejen har været udsat for undervejs.

Et eksempel, blot til at illustrere min pointe:

Jeg har også en G3 fra 1996 som jeg har haft fra ny og som nu kun kommer på vejen i sommerhalvåret. For ca. 10 år siden havde den også en uforklarlig fejl på lambdasonden som for at gøre det hele værre var periodisk. Efter en pokkers masse fejlsøgning endte jeg med at have kabelbundtet fra motorstyringen til lambdasonden hængende ud over forskærmen mens det minutiøst blev undersøgt for at finde årsagen til den periodiske afbrydelse jeg havde målt. Der viste sig at være en skade i isolerinen lavet af en mekaniker med en spids målepind mange år tidligere. Hullet han efterlod gjorde det muligt for vand at trænge ind til kobberet som mange år senere var tærret og gav en ustabil forbindelse. Løsningen var at skifte 5 cm. ledning og siden har det fungeret uden fejl.
Jeg husker at signalet fra lambdasonden blev målt i et forsøg på at finde årsagen til ujævn tomgang - Han fandt ikke fejlen, det gjorde jeg selv et par dage senere - Revnet vakuumslange - en klassiker.

Mvh
cnp-vag
These users thanked the author cnp-vag for the post:
akaup

Besvar

Tilbage til "Motor"