kan en Seat Ibiza 1,6 tdi 90hk 2011 kører longlife
-
Hennes
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kalundborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
kan en Seat Ibiza 1,6 tdi 90hk 2011 kører longlife
Hejsa,
Kan den nye Seat ibiza 1,6 tdi 90hk kodes til at kører longlife ?
Så vidt jeg kan læse herinde, er der ikke føler ved bremseklodserne, men er der føler i bundkaret, så den kan køre 30.000 km. mellem olieskift ?
vh. Henrik
Kan den nye Seat ibiza 1,6 tdi 90hk kodes til at kører longlife ?
Så vidt jeg kan læse herinde, er der ikke føler ved bremseklodserne, men er der føler i bundkaret, så den kan køre 30.000 km. mellem olieskift ?
vh. Henrik
- dkull
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Been thanked: 1 time
Re: kan en Seat Ibiza 1,6 tdi 90hk 2011 kører longlife
den der har jeg så aldrig hørt. hvor kommer bremse føler ind i billedet...? de kan sku da ikke finde ud af om du har kørt 10 km eller 20.000 km om året
Med venlig hilsen
Mathias
Seat Leon ST 1,6 TDI Style DSG Van
Udstyr: Fuld LED, Panorama tag, P-sensor for og bag, bak camerar, Seat Nav, Adaptiv fart pilot, Lane assist, regn sensor, lyssensor, foldebare spejle
Mathias
Seat Leon ST 1,6 TDI Style DSG Van
Udstyr: Fuld LED, Panorama tag, P-sensor for og bag, bak camerar, Seat Nav, Adaptiv fart pilot, Lane assist, regn sensor, lyssensor, foldebare spejle
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 434 times
Selv om du ikke har hørt at bremseslidsindikatoren er en del af Longlife konceptet, så er det ikke mindre rigtigt af den grund.
Læs: http://www.volkswagen.dk/VolkswagenServ ... e-service/
Det er selvfølgelig fordi at når der kan gå op til to år mellem værkstedsbesøg, så er det vigtigt at blive advaret hvis bremselklodserne skulle blive slidt op i mellemtiden.
Læs: http://www.volkswagen.dk/VolkswagenServ ... e-service/
Det er selvfølgelig fordi at når der kan gå op til to år mellem værkstedsbesøg, så er det vigtigt at blive advaret hvis bremselklodserne skulle blive slidt op i mellemtiden.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 212 times
er seat begyndt at køre longlife....???? altea osv. gør jo ikke
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 434 times
Ikke så vidt jeg ved. Spørgsmålet var også om det kunne lade sig gøre at stille en Seat om til det. Det må være muligt at se i ETKA om der er en TOG sensor i bundkarret. Desuden skal kombiinstrumentet være lavet til det, da det er der udregningen foregår.norn skrev:er seat begyndt at køre longlife....???? altea osv. gør jo ikke
Mit forslag er at næste gang der er lavet service så prøv med VCDS i menuen "Servicenulstilling" om der er mulighed for at ændre til fleksibelt interval.
-
Hennes
- Nyt medlem
Jeg troede at når seat er en model fra vw group så har de ens concept, men det lyder ikke sådan.
Jeg må prøve den der med testeren som Blackfinger skriver næste gang, den havde jeg ikke lige tænkt på.
Tak for hjælpen!
Jeg må prøve den der med testeren som Blackfinger skriver næste gang, den havde jeg ikke lige tænkt på.
Tak for hjælpen!
-
RIX
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 104 times
gør du det kan du være sikker på at det er = nul garanti.seat siger 15tkm og ikke long life service om bilen kan er ligegyldigt.
VH.
VH.
-
Hennes
- Nyt medlem
Jeg skal ikke ud i at fjerne garantien, så må den bare køre 15.000km mellem service.
Jeg har heller ikke kunne læse noget om longlife hos seat, så undrede mig bare at de ikke kører det, når vw gøre det.
men nu har jeg fået svar på mit spørgsmål, så mange tak for jeres svar.
vh. Henrik
Jeg har heller ikke kunne læse noget om longlife hos seat, så undrede mig bare at de ikke kører det, når vw gøre det.
men nu har jeg fået svar på mit spørgsmål, så mange tak for jeres svar.
vh. Henrik
-
RIX
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 104 times
jeg tror alle tingene er der men det er et bevist valg for at der skal være en hvis forskel på en seat kontra en vw.
men du spare nogle penge men tror de ekstra gange olie skift er givet godt ud i længden
jeg har kørt maks 20tkm i min tidligere polo 9n og jeg havde 65km hver vej da jeg havde den,eller har jeg skiftet for hver 10tkm.
VH.
men du spare nogle penge men tror de ekstra gange olie skift er givet godt ud i længden
jeg har kørt maks 20tkm i min tidligere polo 9n og jeg havde 65km hver vej da jeg havde den,eller har jeg skiftet for hver 10tkm.
VH.
-
Gossa
- Aktiv medlem
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus området
- Has thanked: 1 time
På nogle SEAT-modeller er tingene allerede monteret.RIX skrev:jeg tror alle tingene er der men det er et bevist valg for at der skal være en hvis forskel på en seat kontra en vw.
men du spare nogle penge men tror de ekstra gange olie skift er givet godt ud i længden![]()
VH.
Et eksempel på olieføleren er Sharan II (modellerne 1990-2010) <-> Alhambra II.
Alhambraen har også olieføleren monteret, men alligevel har bilen hele tiden været kodet med faste intervaller (jeg er ikke viden om den nye Ali har fleksible intervaller) og efter garantiudløb har det være almindelig praksis i Tyskland, blandt SEAT-ejerne, at omstille til LL ligesom Sharanen ...
Det er af marketingsmæssige årsager - prisforskellen skal jo være begrundet...Hennes skrev:Jeg troede at når seat er en model fra vw group så har de ens concept, men det lyder ikke sådan.
Det er ikke smart for dem at lave den samme bil med samme udstyr til en noget lavere pris (og i DK x3 og derfor endnu lavere).
mvh
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
Gossa
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 856 times
- Been thanked: 2401 times
Det er af marketingsmæssige årsager - prisforskellen skal jo være begrundet...Hennes skrev:Jeg troede at når seat er en model fra vw group så har de ens concept, men det lyder ikke sådan.
Det er ikke smart for dem at lave den samme bil med samme udstyr til en noget lavere pris (og i DK x3 og derfor endnu lavere).[/quote]
Det forklarer jo bare ikke, hvorfor Skoda kører LongLife så
‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus
-
Gossa
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Århus området
- Has thanked: 1 time
SEAT er vel endnu ikke nået "op" på samme niveau som Skoda er internt hos VW.GaSelle skrev:...
Det forklarer jo bare ikke, hvorfor Skoda kører LongLife så
Vi kan vel ikke være uenig i, at når de komponenterne er tilstede, så er bilerne mulige at (i dette eksempel) omstille?
mvh
Gossa
Gossa
-
stuhrhansen
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: Smørum
chip tuning af min altea 2,0 TDI 140 hk DSG
Jeg har fået af vide at DSG ikke kan tåle chiptuning. Er der nogen der ved om det kan være rigtigt?
hilsen stuhrhansen
hilsen stuhrhansen
- Krog
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: 8362 Hørning
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 16 times
Re: chip tuning af min altea 2,0 TDI 140 hk DSG
Jeg ved ikke lige hvad der er sket med dit indlæg, men det er havnet midt i en anden tråd.. Hvis du søger lidt på forummet efter tuning og DSG, så vil du finde ud af at emnet har været oppe et par gange tidligere. Hvis det så ikke lykkedes så opret en ny tråd som er din egen - ellers må en admin lige flytte lidt rundt på den.. Velkommen tilstuhrhansen skrev:Jeg har fået af vide at DSG ikke kan tåle chiptuning. Er der nogen der ved om det kan være rigtigt?
hilsen stuhrhansen
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
-
stuhrhansen
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: Smørum
Re: chip tuning af min altea 2,0 TDI 140 hk DSG
Undskyld det kunne jeg godt se, ved ikke hvad jeg lige gjorde galtKrog skrev:Jeg ved ikke lige hvad der er sket med dit indlæg, men det er havnet midt i en anden tråd.. Hvis du søger lidt på forummet efter tuning og DSG, så vil du finde ud af at emnet har været oppe et par gange tidligere. Hvis det så ikke lykkedes så opret en ny tråd som er din egen - ellers må en admin lige flytte lidt rundt på den.. Velkommen tilstuhrhansen skrev:Jeg har fået af vide at DSG ikke kan tåle chiptuning. Er der nogen der ved om det kan være rigtigt?
hilsen stuhrhansen
-
Hennes
- Nyt medlem
Hejsa,
Min svigerfar har lige bestilt den nye Seat Ibiza tdi 105 hk og den bliver lavet med longlife interval.
vh.
Min svigerfar har lige bestilt den nye Seat Ibiza tdi 105 hk og den bliver lavet med longlife interval.
vh.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 215 times
Jeg kan også bekræfte Ibiza tdi er gået over til longlife (variabel) fra okt. 2011. Min Ibiza 1.6 tdi 105 er fra juli 2011, men var forberedt til det, det glemte de bare at sige før den have gået 45.000 km, så fik den den omkodet til longlife ved 60k. De lagde i øvrigt ikke mærke til at bilen er chiptunet. Landberg har lagt en fil ind, som har samme software nr, og tællerværdien og dato er den samme.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2025 Toyota bZ4X Executive Premium
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
2025 Toyota bZ4X Executive Premium
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart

- Gubbi
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Personligt, synes jeg man bør holde sig fra 30.000 km mellem service, men det kan godt være, det er fordi jeg er af den "gamle skole". Jeg ser mere på de 30.000 km som et salgsparameter og ikke noget, som bilen har godt af. Der er ingen af bilerne her i husstanden, som kører 30.000 km mellem olieskift, selvom de er "godkendt" til det. Vil du være god ved din bil, så skift olien for hver 10.000 / 15.000 km afhængig af dit kørselsmønster. Du kan med fordel købe olie hos eksempelvis www.mapodo.de hvis du er lidt fingernem og selv kan skifte olie, eller har en bekendt, som kan hjælpe dig med olieskift.
Gubs
Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!