Nødprogram for brændstof - Octavia 2,0 tdi RS 2008

Brugeravatar
The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 462 times
Been thanked: 286 times

Re: Nødprogram for brændstof - Octavia 2,0 tdi RS 2008

Indlæg af The Micktrix / Dk » 1. maj 2025, 18:02

Jeg har så sent som i dag lavet en 2.0 TDI, godt nok fra 2017, men minder de ikke ret meget om hinanden de motor. Motor kode DFHA hvis det hjælper dig noget.

Den gik i nødprogram når den fik nogen over nakken, eller med trailer hvor den skal trække. Man kunne fint kører i den uden problemer. For stor diff på højtryk faktisk værdi og den værdig den skal have.

Først tjekkede jeg filter, inden metal spåner og ej heller ved tryk sensor i pumpen, perfekt !
Så tjekkede jeg lækolie og nummer 4 var ret galdt i forhold til de andre. Ny dyse i og nu spiller den bare, samt der er mere træk i den end før.

Det billeder du viser længer oppe, der er lækolie jo helt galt. Hvorfor skriver du så senere at de ikke fejler noget ??
Daliy driver - Mercedes w204 200 Kompressor 400.000 km ♻️ 💪
Only for fun - Mercedes W124 280 TE 1995 / Maserati Gransport 2007 8-) ☀️
Next project - Datzun 240z 🫡

autohu
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af autohu » 2. maj 2025, 09:23

The Micktrix / Dk skrev:
1. maj 2025, 18:02
Jeg har så sent som i dag lavet en 2.0 TDI, godt nok fra 2017, men minder de ikke ret meget om hinanden de motor. Motor kode DFHA hvis det hjælper dig noget.

Den gik i nødprogram når den fik nogen over nakken, eller med trailer hvor den skal trække. Man kunne fint kører i den uden problemer. For stor diff på højtryk faktisk værdi og den værdig den skal have.

Først tjekkede jeg filter, inden metal spåner og ej heller ved tryk sensor i pumpen, perfekt !
Så tjekkede jeg lækolie og nummer 4 var ret galdt i forhold til de andre. Ny dyse i og nu spiller den bare, samt der er mere træk i den end før.

Det billeder du viser længer oppe, der er lækolie jo helt galt. Hvorfor skriver du så senere at de ikke fejler noget ??
Tak for din besked. Den test jeg har taget med flasker, er forkert åbenbart. Jeg kender en bekendt ude i ketner bosch service og de har tjekket dyserne på deres maskine og de fejler ingen ting siger de. Jeg ville ønske det var dyserne, så havde jeg fundet fejlet, men jeg skal desværre søge videre og jeg ved ikke hvor, når alt er prøvet.

Brugeravatar
The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 462 times
Been thanked: 286 times

Indlæg af The Micktrix / Dk » 2. maj 2025, 12:03

autohu skrev:
2. maj 2025, 09:23
Tak for din besked. Den test jeg har taget med flasker, er forkert åbenbart. Jeg kender en bekendt ude i ketner bosch service og de har tjekket dyserne på deres maskine og de fejler ingen ting siger de. Jeg ville ønske det var dyserne, så havde jeg fundet fejlet, men jeg skal desværre søge videre og jeg ved ikke hvor, når alt er prøvet.
Hvordan forkert ??

Du kan fint måle lækolie på den måde. Det har jeg godt nok gjort mange gange og fundet fejl på dyser.

Tænker bare det kunne værre en god ide og prøve med den dyse. De koster ikke så meget længer ved Bosch i ombytter.
Daliy driver - Mercedes w204 200 Kompressor 400.000 km ♻️ 💪
Only for fun - Mercedes W124 280 TE 1995 / Maserati Gransport 2007 8-) ☀️
Next project - Datzun 240z 🫡

autohu
Helt nyt medlem

Indlæg af autohu » 4. maj 2025, 22:55

The Micktrix / Dk skrev:
2. maj 2025, 12:03
Hvordan forkert ??

Du kan fint måle lækolie på den måde. Det har jeg godt nok gjort mange gange og fundet fejl på dyser.

Tænker bare det kunne værre en god ide og prøve med den dyse. De koster ikke så meget længer ved Bosch i ombytter.
Jeg har lavet den første test forkert altså. Min anden test ser sådan ud og alle 4 dyser er ens. Bosch/ketner mand har kigget på dem også, på den her måde og de fejler ingen ting.

Billede

Jeg er i gang med at tjekke ALLE ledningerne i gennem nu med multimeter for at se om der er brud/knæk. Jeg har målt høj 2.9 OHM i minus der går til railtrykssensor, den har jeg fikset så den nu viser 0.8 ohm. Jeg har også målt ledningerne i pumpen i tanken de er ok og DRV ventil til rail er også ok.

Jeg har også målt pumpen med nanometer, som også yder nok og stabil BAR både i tomgang og under kørsel. Jeg bliver sindssyg snart med fejlen.. :s

Medlem
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 193 times

Indlæg af Avatar » 5. maj 2025, 15:15

Sidder de tre slanger på dieselfilteret på de korrekte studser?

Jeg husker en tråd her på forummet, hvor noget var monteret forkert der.

autohu
Helt nyt medlem

Indlæg af autohu » 6. maj 2025, 16:42

Problemet er 90% løst. Jeg har ikke afprøvet endnu. Alle 4 ledninger til map sensor er knækket. Mystisk at den ikke meldt fejl direkte på ladetrykket men den i stedet for gav fejl på brændstofstyring? Derfor har jeg aldrig tænkt at fejlsøge andre steder. Hvis problemet løser, så har jeg faktisk spildt lidt over 1 måned for en skide sensor og penge på ting der slet ikke fejlet noget.. :) så typisk.

Billede
These users thanked the author autohu for the post:
HansH

RIX
Meget aktiv medlem
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 365 times
Been thanked: 104 times

Indlæg af RIX » 6. maj 2025, 17:50

Der har sikkert været en mår forbi i løbet af vinteren,tror du skal kigge mere ledningsnet efter.
Mvh

autohu
Helt nyt medlem

Indlæg af autohu » 6. maj 2025, 21:28

Stadig samme problem :D er duu gaaal den driver mig vanvid

autohu
Helt nyt medlem

Indlæg af autohu » 7. maj 2025, 12:51

Jeg har opgivet. Bosch diesel værksted overtog bilen. I høre fra mig hvis fejlen bliver fundet. Tak for jeres beskeder ind til videre

Besvar

Tilbage til "Motor"