indstilling af karburator

Besvar
sniffer
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

indstilling af karburator

Indlæg af sniffer » 3. feb 2009, 20:26

ja jeg har haft en masse problemer med min gamle karburator så jeg har købt en ny brugt som jeg satte på
og nu virker det jeg har fået stille tæning og tomgang er der anden man skal stille på sådan en?

det er en golf 2 1,6cl 5 d. fra 88
Tak.
Mvh. sniffer

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: indstilling af karburator

Indlæg af Michael_VW » 3. feb 2009, 21:00

Hvis du har stillet CO, tænding og tomgang er der ikke mere og stille, vil jeg mene. Hvorfor skiftede du karburator??? Har selv lige købt mig en ældre Golf 2 fra 12.1989 en 90'er model med elektrisk karburator. Den svinger i tomgang og kan til tider gå ud når jeg kobler ud, men det må vel være fordi den ikke kan finde "tomgang"

sniffer
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: indstilling af karburator

Indlæg af sniffer » 4. feb 2009, 08:36

Michael_VW skrev:Hvis du har stillet CO, tænding og tomgang er der ikke mere og stille, vil jeg mene. Hvorfor skiftede du karburator??? Har selv lige købt mig en ældre Golf 2 fra 12.1989 en 90'er model med elektrisk karburator. Den svinger i tomgang og kan til tider gå ud når jeg kobler ud, men det må vel være fordi den ikke kan finde "tomgang"
jeg skiftet den da jeg ikke kunne start nå den var blevet lidt kold på nær jeg blev ved med at pumpe på speederen
når den så endlig kunne stå i tom gang selv skulle den stå min. 5-6 min. inden den kunne køre ellers gik den bare ud igen
har har skiftet nogle dele lige lidt hjalp det en ny brugt karburator koster ikke mere end tror det var 400 kr så det blev det til

hvad jeg fik ud af det:

nu kan den start og køre uden problemer jeg har fået stillet tæning og tomgang på den
jeg har fået mere træk før tog det ca 14 dage og nå de 100 det gør det ikke mere
før kunne den kun køre 137(efter gps) nu kan den køre 160(også efter gps)
før var der nogle mislyde fra mortoren de er også væk nu

ja det var de 400 kr vær syndes jeg tog ikke mer en 30-45 min at skifte den

sniffer
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: indstilling af karburator

Indlæg af sniffer » 4. feb 2009, 15:25

Michael_VW skrev:Hvis du har stillet CO, tænding og tomgang er der ikke mere og stille, vil jeg mene. Hvorfor skiftede du karburator??? Har selv lige købt mig en ældre Golf 2 fra 12.1989 en 90'er model med elektrisk karburator. Den svinger i tomgang og kan til tider gå ud når jeg kobler ud, men det må vel være fordi den ikke kan finde "tomgang"
lige et spg. mere
hvordan stille man co?
det er så den ikke forurener?

Besvar

Tilbage til "Motor"