Hvor ofte skifter I olie?

Brugeravatar
Melle
Nyt medlem
Indlæg: 154
Tilmeldt: 23. mar 2022, 14:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Als
Has thanked: 39 times
Been thanked: 47 times

Re: Hvor ofte skifter I olie?

Indlæg af Melle » 4. dec 2023, 00:32

claussor skrev:
3. nov 2022, 14:14
Genopliver dette gamle emne. Vil det være ok at skifte olie uden at skifte filter på en 1.4 TSi 150? Den har i dette år gået 15.000 km. Dvs. Ny olie men ikke pille filter af. Vil det kunne klare en sæson mere. Dvs. Samlet op til 30.000 km.

Min tanke er hvis nogle køretøjer kan klare longlife på 30.000. bør et filter så ikke det? Dvs. 2 år og 30.000.

Jeg vil gerne frabede belærende ting som et filter koster 100,-.det er ikke det der handler om :)
Vil ikke belære dig om noget som helst, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad der gør, at du godt vil ha (den store del af) udgiften til olie og bøvlet/arbejdet med at skifte det, men ikke skifte filtret? Og ja hvis olien kan holde 30k så kan filtret da sikkert også, men hvor for så skifte olien?

Jeg har selv en 1,4 tsi 150, den får olie og filter en gang om året, det er sikkert overkill for den kører ikke mere end 5.000 til 7.000 km om året, men det er 85% af tiden kun små ture så tror det det er "hårdt" ved olie/motor.
@Monze1980
Dem, der skifter olie hvert år/pr. 15.000 km., bruger vel ikke long life olie, men alm./ikke-long-life-olie, går jeg ud fra, og så giver det jo fin mening at skifte oftere. Men bruger man long life olie, er det - i mine øjne - unødvendigt.
Jo det gør jeg faktisk, på begge biler, prisforskellen er ikke ret stor på LL og alm olie, det giver mig den trykhed at det gør ikke noget hvis det skulle trække lidt ud med at få skiftet ;)
These users thanked the author Melle for the post (total 2):
Hallascarstenhjorth
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt

Besvar

Tilbage til "Motor"