spørgsmål vedr. dyseskift CR motor

Besvar
mrverybig
Medlem
Indlæg: 1192
Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:44
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kerteminde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

spørgsmål vedr. dyseskift CR motor

Indlæg af mrverybig » 15. feb 2019, 00:05

Hej alle

Da jeg desværre har måtte konstatere at ikke bare 1 men 2 af dyserne i min touran 2,0 TDI CR CFHC motor har det skidt - kompenserer en del med varm motor og endnu mere ved koldstart - sådan at den laver små udsættere hvis man kører med det samme
Nu har jeg indkøbt 2 nye dyser og har egentlig en aftale med 2 forskellige mekanikere at de vil skifte dem for mig men desværre er der travlhed på værkstederne så jeg vil kaste mig ud i det i weekenden
Nu er det jo ikke først gang jeg skruer på en bil - heller ikke brændstofsystemer men på en CR motor er det

er med på hvordan operationen skal foregå men har nogen data på hvordan og hvor meget bolten der holder " dysekloen " skal spændes ? og må må bolten genbruges eller skal den udskiftes ?

Regards

Viggo
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor

Indlæg af HHKP » 15. feb 2019, 08:54

se her....
Vedhæftede filer
cfhc CR.pdf
(142.66 KiB) Downloadet 183 gange
These users thanked the author HHKP for the post:
AAMS
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

mrverybig
Medlem
Indlæg: 1192
Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:44
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kerteminde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor

Indlæg af mrverybig » 15. feb 2019, 12:44

Takker - får lige hentet nye bolte og O-ringe til returslangerne så skulle der være styr på det
Regards
Viggo
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )

mrverybig
Medlem
Indlæg: 1192
Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:44
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kerteminde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor

Indlæg af mrverybig » 29. apr 2019, 09:53

Tager lige denne tråd op igen - godt nok ikke mht dyseskift men følger efter det
Jeg fik skiftet alle 4 dyser - efter skift af de første 2 viste de 2 sidste også væsentlige korretioner i tomgang så alle 4 :roll:
Det gav en meget bedre start og tomgang og den trækker jo som et lokomotiv også med 1500 kg på krogen - meen

I 5. og 6. gear kan den finde på at ruske - lave små udsættere når omdr. kommer under 1300 - 1400 - dvs kører man f.eks 80 km/t i 6. gear og man lige skal tage farten lidt af for derefter at accelrere op igen så kan disse rusk komme - gearskift indikatoren anbefaler jo 6. gear nede fra ca 70 km/t
et andet eks. var i lørdags hvor jeg kom i 5. gear - med ca 90 km/t - slap speederen og bremsede ned mod starten på et blødt s-sving - kørte gennem det med ca 70 km/t og gav gas igen - der kom der også rusk -
Hvad kan grunden til det være ? der er kommet 4 nye dyser på - de er kodet som de skal og bare omdr. ligger lidt højere er der ingen problemer
Kan det være højtrykspumpen ? - så skulle den vel ikke kunne trække rent fra 1000 omdr i de lavere gear også med 1500 kg på krogen ? og trækker super lige over det kriminelle omdr. niveau

kan det være VNT der er sat lidt til og derfor ikke reagerer hurtigt nok ?
problemet er at den ikke registrerer nogen fejl - kan man evt sætte VDCS til at lave en graf over dyser og højtrykspumpen tryk under kørslen så jeg kan prøve at provokere den ???

MvH

Viggo
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13132
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3136 times
Been thanked: 4456 times

Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor

Indlæg af HansH » 29. apr 2019, 10:15

Er bilen -
* chippet?
* EGROFF?
* dieselgate opdateret? hvis ja, hvor længe siden?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

mrverybig
Medlem
Indlæg: 1192
Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:44
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kerteminde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor

Indlæg af mrverybig » 29. apr 2019, 13:29

Hej Hans

Bilen er ikke chippet - opdateret for 15 mdr siden
nedgraderet igen hos Rittersport i februar pga den satte rigtig meget ud med kold motor - fik samtidig egrdelete
Min tanke er jo at dyserne er slidt hurtigere end planen pga dieselgate opdate - højere brændstoftryk + 3 indspr pr gang i stedet for 2 som tidligere
Men jeg kan ikke greje hvorfor den nu med nye dyser stadig rusker med lave omdr. i de høje gear

Mvh
Viggo
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13132
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3136 times
Been thanked: 4456 times

Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor

Indlæg af HansH » 29. apr 2019, 13:37

Med tilbagerullet software, nye dyser og EGROFF tager det ret meget luften ud af hvad jeg havde at sige.. :)
Så har jeg desværre ikke rigtigt noget at byde ind med i forhold til dine ruske-problemer.
Håber du får det løst.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

mrverybig
Medlem
Indlæg: 1192
Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:44
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kerteminde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor

Indlæg af mrverybig » 29. apr 2019, 13:43

jeg synes også jeg har været rundt om de ting der er åbenlyse årsager
men der kan naturligvis også være en af de nye dyser der er fejl på - det var netop for at fange hvilken en og hvad der skete når ruskeriet kommer - at jeg ville lave en livetest med graf med VDCS

Alternativet er jo at pille dem ud igen og få dem testet hos Bosch men .....

Regards

Viggo
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )

HamSjelv
Medlem
Indlæg: 663
Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor

Indlæg af HamSjelv » 29. apr 2019, 16:03

Har sådan en motor ikke et dual-mass svinghjul?

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor

Indlæg af kGlerup » 29. apr 2019, 16:10

HamSjelv skrev:Har sådan en motor ikke et dual-mass svinghjul?
Jo.. Den kunne jeg også mistænke, hvis den har gået mange kilometer.

mrverybig
Medlem
Indlæg: 1192
Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:44
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kerteminde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor

Indlæg af mrverybig » 29. apr 2019, 18:58

Den har kørt 360.000 km og Ja det har også været med i overvejelserne men der er ingen mislyde ved ind og udkoblig - havde også dualmasse svinghjul på den gamle og den klaprede når man slap koblingen- til sidst lød den som om man skovlede rundt i en spand møtrikker- der er som sagt slet ikke noget med denne her - men jo det kan være en mulighed - alt andet lige er det også billigere at skifte det frem for en højtrykspumpe hvis man gør det selv
Regards
Viggo
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )

mrverybig
Medlem
Indlæg: 1192
Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:44
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kerteminde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor

Indlæg af mrverybig » 16. maj 2019, 12:22

lige en lille update

Efter at have forsøgt en masse forskelligt er jeg nået til at det bl.a. skyldes en eller begge inderste trækled ( selv om begge trækaksler blev skiftet for 1 år siden - et dårligt hjulleje - og trætte støddæmpere + noget jeg stadig bøvler med
dualmassesvinghjulet har jeg indtil videre frikendt fordi det er de samme rystelser i 4. 5. og 6. gear ved den samme hastighed

Den kan indimellem miste pusten - forstået på den måde at hvis jeg op ad bakke vil accelerere fra 80 km/t i 6. gear så ryster den og tager ikke omdr. - tænker her på om højtrykspumpen giver nok ved lave omdr. ?
hvad har symptomerne været hos dem der har fået skiftet højtrykspumpen på CR motorer ??

Mvh

Viggo
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )

B_Tape
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29. jun 2008, 17:35
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Falster
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor

Indlæg af B_Tape » 6. jun 2022, 09:05

Hej. Har du en update på problemet? Har en der gør nøjagtig det samme 😮💨

Mvh Brian

Besvar

Tilbage til "Motor"