Side 1 af 1
spørgsmål vedr. dyseskift CR motor
: 15. feb 2019, 00:05
af mrverybig
Hej alle
Da jeg desværre har måtte konstatere at ikke bare 1 men 2 af dyserne i min touran 2,0 TDI CR CFHC motor har det skidt - kompenserer en del med varm motor og endnu mere ved koldstart - sådan at den laver små udsættere hvis man kører med det samme
Nu har jeg indkøbt 2 nye dyser og har egentlig en aftale med 2 forskellige mekanikere at de vil skifte dem for mig men desværre er der travlhed på værkstederne så jeg vil kaste mig ud i det i weekenden
Nu er det jo ikke først gang jeg skruer på en bil - heller ikke brændstofsystemer men på en CR motor er det
er med på hvordan operationen skal foregå men har nogen data på hvordan og hvor meget bolten der holder " dysekloen " skal spændes ? og må må bolten genbruges eller skal den udskiftes ?
Regards
Viggo
Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor
: 15. feb 2019, 08:54
af HHKP
se her....
Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor
: 15. feb 2019, 12:44
af mrverybig
Takker - får lige hentet nye bolte og O-ringe til returslangerne så skulle der være styr på det
Regards
Viggo
Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor
: 29. apr 2019, 09:53
af mrverybig
Tager lige denne tråd op igen - godt nok ikke mht dyseskift men følger efter det
Jeg fik skiftet alle 4 dyser - efter skift af de første 2 viste de 2 sidste også væsentlige korretioner i tomgang så alle 4
Det gav en meget bedre start og tomgang og den trækker jo som et lokomotiv også med 1500 kg på krogen - meen
I 5. og 6. gear kan den finde på at ruske - lave små udsættere når omdr. kommer under 1300 - 1400 - dvs kører man f.eks 80 km/t i 6. gear og man lige skal tage farten lidt af for derefter at accelrere op igen så kan disse rusk komme - gearskift indikatoren anbefaler jo 6. gear nede fra ca 70 km/t
et andet eks. var i lørdags hvor jeg kom i 5. gear - med ca 90 km/t - slap speederen og bremsede ned mod starten på et blødt s-sving - kørte gennem det med ca 70 km/t og gav gas igen - der kom der også rusk -
Hvad kan grunden til det være ? der er kommet 4 nye dyser på - de er kodet som de skal og bare omdr. ligger lidt højere er der ingen problemer
Kan det være højtrykspumpen ? - så skulle den vel ikke kunne trække rent fra 1000 omdr i de lavere gear også med 1500 kg på krogen ? og trækker super lige over det kriminelle omdr. niveau
kan det være VNT der er sat lidt til og derfor ikke reagerer hurtigt nok ?
problemet er at den ikke registrerer nogen fejl - kan man evt sætte VDCS til at lave en graf over dyser og højtrykspumpen tryk under kørslen så jeg kan prøve at provokere den ???
MvH
Viggo
Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor
: 29. apr 2019, 10:15
af HansH
Er bilen -
* chippet?
* EGROFF?
* dieselgate opdateret? hvis ja, hvor længe siden?
Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor
: 29. apr 2019, 13:29
af mrverybig
Hej Hans
Bilen er ikke chippet - opdateret for 15 mdr siden
nedgraderet igen hos Rittersport i februar pga den satte rigtig meget ud med kold motor - fik samtidig egrdelete
Min tanke er jo at dyserne er slidt hurtigere end planen pga dieselgate opdate - højere brændstoftryk + 3 indspr pr gang i stedet for 2 som tidligere
Men jeg kan ikke greje hvorfor den nu med nye dyser stadig rusker med lave omdr. i de høje gear
Mvh
Viggo
Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor
: 29. apr 2019, 13:37
af HansH
Med tilbagerullet software, nye dyser og EGROFF tager det ret meget luften ud af hvad jeg havde at sige..
Så har jeg desværre ikke rigtigt noget at byde ind med i forhold til dine ruske-problemer.
Håber du får det løst.
Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor
: 29. apr 2019, 13:43
af mrverybig
jeg synes også jeg har været rundt om de ting der er åbenlyse årsager
men der kan naturligvis også være en af de nye dyser der er fejl på - det var netop for at fange hvilken en og hvad der skete når ruskeriet kommer - at jeg ville lave en livetest med graf med VDCS
Alternativet er jo at pille dem ud igen og få dem testet hos Bosch men .....
Regards
Viggo
Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor
: 29. apr 2019, 16:03
af HamSjelv
Har sådan en motor ikke et dual-mass svinghjul?
Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor
: 29. apr 2019, 16:10
af kGlerup
HamSjelv skrev:Har sådan en motor ikke et dual-mass svinghjul?
Jo.. Den kunne jeg også mistænke, hvis den har gået mange kilometer.
Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor
: 29. apr 2019, 18:58
af mrverybig
Den har kørt 360.000 km og Ja det har også været med i overvejelserne men der er ingen mislyde ved ind og udkoblig - havde også dualmasse svinghjul på den gamle og den klaprede når man slap koblingen- til sidst lød den som om man skovlede rundt i en spand møtrikker- der er som sagt slet ikke noget med denne her - men jo det kan være en mulighed - alt andet lige er det også billigere at skifte det frem for en højtrykspumpe hvis man gør det selv
Regards
Viggo
Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor
: 16. maj 2019, 12:22
af mrverybig
lige en lille update
Efter at have forsøgt en masse forskelligt er jeg nået til at det bl.a. skyldes en eller begge inderste trækled ( selv om begge trækaksler blev skiftet for 1 år siden - et dårligt hjulleje - og trætte støddæmpere + noget jeg stadig bøvler med
dualmassesvinghjulet har jeg indtil videre frikendt fordi det er de samme rystelser i 4. 5. og 6. gear ved den samme hastighed
Den kan indimellem miste pusten - forstået på den måde at hvis jeg op ad bakke vil accelerere fra 80 km/t i 6. gear så ryster den og tager ikke omdr. - tænker her på om højtrykspumpen giver nok ved lave omdr. ?
hvad har symptomerne været hos dem der har fået skiftet højtrykspumpen på CR motorer ??
Mvh
Viggo
Re: spørgsmål vedr. dyseskift CR motor
: 6. jun 2022, 09:05
af B_Tape
Hej. Har du en update på problemet? Har en der gør nøjagtig det samme
Mvh Brian