Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Besvar
Hallas
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 492 times
Been thanked: 238 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Hallas » 28. jan 2021, 12:13

Så bliver det spændende om den kører mere stabilt i opvarmningsfase.

Men syntes det er træls, at ved eftersyn, opdaterer de kun, såfremt der er bullitin fra koncern eller man påpeger der er noget galt..

Ved godt, jeg med den ene hånd vil have service billigt, men syntes at det burde ske automatisk.
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Anders D » 28. jan 2021, 12:43

Det er vist kun Tesla der har den forretningsmodel du/vi efterlyser.
Jeg er helt enig, der må køre mange biler rundt hvor folk bare lever med symptomerne. Skræmmende at vi selv skal komme og fortælle hvad løsningerne er, men så har vi jo et godt argument for, hvilken værdiskabelse der ligger i at have vagcars.dk ik' @HansH

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af HansH » 28. jan 2021, 14:11

Anders D skrev:
28. jan 2021, 12:43
.. så har vi jo et godt argument for, hvilken værdiskabelse der ligger i at have vagcars.dk ik' HansH
Nemli ! Vi ska jo os leve... :D

Jeg kan på den ene side godt se, at det virker helt uforståeligt, at et så basalt problem, rapporteret af så mange med den motor, ikke bare løses ved at opdateringen helt automatisk lægges på, så snart bilen ser en aut. tester.

Omvendt så - helt generelt - er en vis konservatisme omkring opdateringer også nogen gange en god strategi.
Afhængig af forskellige lande/klimaer, forskellige kunders use case osv, synes jeg ikke man kan sige definitivt at enhver tilgængelig opdatering til enhver tænkelig styreenhed bare altid pr. automatik skal lægges på, så snart bilen er på aut. værksted.

Men uanset, så synes jeg det er underligt hvis ikke aut. værksted straks finder den TPI og den opdatering der ligger, når en kunde beretter om dette problem. Og derefter tilbyder kunden den opdatering.
Det er ikke rimeligt at kunden skal bruge nettet til at finde løsningen, og så komme med et print der fortæller værkstedet hvad de skal lede efter i deres system.
These users thanked the author HansH for the post:
Hallas
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Hallas
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 492 times
Been thanked: 238 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Hallas » 28. jan 2021, 20:21

Ja, rigtigt HansH, det du skriver.

Jeg har svært ved service, når Skoda skriver 10 gode grunde til autoriseret service..

https://www.skoda.dk/service/10godegrunde

Læg mærke til nr, 4 .

4. Direkte opkobling til fabrikken
Din bil bliver opdateret med nyeste software fra ŠKODA. Når din ŠKODA er til service eller reparation på et autoriseret ŠKODA-værksted , bliver den koblet direkte op til ŠKODA-fabrikken via værkstedets originale ŠKODA-testcomputer. Derved bliver elektronikken i din ŠKODA automatisk opdateret – ligesom din computer derhjemme automatisk kan få opdateret software og programmer, når du går på internettet. Især opdateringen af motorstyringen kan være vigtig, da den har betydning for, hvor langt din bil kører på literen, og hvor meget den forurener. Andre værksteder har også en form for testcomputer, men den bliver som regel kun brugt til fejlfinding, og den har aldrig direkte opkobling til ŠKODA-fabrikken.

Dette sker ikke, og samtidig griner de også lidt af andre værksteder...de kan kun fejlfinde..

Så skal man bare forlange opdatering ved service, eller misforstår jeg noget (det sker )
These users thanked the author Hallas for the post:
HansH
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af HansH » 28. jan 2021, 20:47

Hallas skrev:
28. jan 2021, 20:21
4. Direkte opkobling til fabrikken
Din bil bliver opdateret med nyeste software fra ŠKODA. Når din ŠKODA er til service eller reparation på et autoriseret ŠKODA-værksted , bliver den koblet direkte op til ŠKODA-fabrikken via værkstedets originale ŠKODA-testcomputer. Derved bliver elektronikken i din ŠKODA automatisk opdateret – ligesom din computer derhjemme automatisk kan få opdateret software og programmer, når du går på internettet. Især opdateringen af motorstyringen kan være vigtig, da den har betydning for, hvor langt din bil kører på literen, og hvor meget den forurener. Andre værksteder har også en form for testcomputer, men den bliver som regel kun brugt til fejlfinding, og den har aldrig direkte opkobling til ŠKODA-fabrikken.

Dette sker ikke, og samtidig griner de også lidt af andre værksteder...de kan kun fejlfinde..
Haha.... ja, det kan jeg virkelig godt forstå at du studser lidt over :)

Der er da lidt at leve op til, som man siger..........
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

PMM
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af PMM » 31. jan 2021, 22:12

Der står jo ikke hvilken software... Det er nok den til radioen... :evil:

Skulle det der også gøre noget godt for DSG'en?

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Anders D » 2. feb 2021, 12:23

Hente lige TPI'en der dækker fejlen for VW

Teknisk produktinformation
TPI-Nummer: 2054430/5

Motor: rykker ved igangsætning eller i varmkøringsfasen ved acceleration/når speederen slippes (kun 1. til 3. gear)
Frigivelsesdato: 30-10-2019
Kundens udtalelse/værkstedets konklusion

Kundens udtalelse:

Motoren/bilen gynger ved igangsætning fra stilstand (kobling lukket).

Og/eller

Motoren rykker let ved acceleration/når speederen slippes i varmkøringsfasen (indtil ca. 70° C kølevæsketemperatur) i 1. til 3. gear.

Værkstedets konklusion:

En eller begge kundeudtalelser kan bekræftes.


Tiltag
Softwareopdatering af motorstyreenhed


Foretag en softwareopdatering af motorstyreenheden i henhold til den efterfølgende tabel.

Softwareversionerne i nedenstående tabel er de aktuelle ved redaktionens afslutning af denne TPI. Mellemliggende opdateringer af softwareversionerne kan medføre afvigelser. Som minimum skal den softwareversion, som er angivet i spalten "Ny" (eller en nyere), anvendes!
Softwareopdatering af motorstyreenhed:
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2021-02-02 122156.jpg
Skærmbillede 2021-02-02 122156.jpg (56.46 KiB) Vist 1796 gange
Senest rettet af Anders D 2. feb 2021, 12:43, rettet i alt 1 gang.

Hallas
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 492 times
Been thanked: 238 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Hallas » 2. feb 2021, 12:33

Ja den er til at gå til i oversigten...
Men det er da heller ikke nemt, når de forskellige motorer, biler er ens i mange henseender og så alligevel er det så forskellige TPI der er.. :!:
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Anders D » 2. feb 2021, 12:42

Vi skal som slutkunder heller ikke vide disse detaljer.
Men går man til værkstedet og gentager symptomerne, der er beskrevet og siger "jeg ved der ligger en TPI på det her, og løsningen er at softwareopdatere motorstyringen" så må de gøre det.

Hvis de siger "det ved vi ikke noget om" så bed dem om at logge ind i motor ECU og fortælle hvilken software den aktuelt har.
These users thanked the author Anders D for the post:
Hallas

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1231
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 626 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af VWAU » 2. feb 2021, 12:55

Min 1.5 EVO kører helt perfekt og har altid gjort det. Jeg bemærker kun, at den kører 2-cyl. mode hvis jeg kigger på MFA. Jeg var til autoriseret service for en uge siden. Jeg frabad mig venligst men meget bestemt enhver for for software-opdatering.
Servicerådgiveren spurgte 3 gange om den var chip-tunet. NEJ, NEJ og atter NEJ, men når den kører perfekt skal I ikke røre ved noget.
Og den kører stadig perfekt - også ved minus 7 grader :)
These users thanked the author VWAU for the post:
kennyB

nielshm
Medlem
Indlæg: 630
Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 68 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af nielshm » 5. feb 2021, 06:18

Anders D skrev:
2. feb 2021, 12:23
Hente lige TPI'en der dækker fejlen for VW

Teknisk produktinformation
TPI-Nummer: 2054430/5

Motor: rykker ved igangsætning eller i varmkøringsfasen ved acceleration/når speederen slippes (kun 1. til 3. gear)
Frigivelsesdato: 30-10-2019
Kundens udtalelse/værkstedets konklusion

Kundens udtalelse:

Motoren/bilen gynger ved igangsætning fra stilstand (kobling lukket).

Og/eller

Motoren rykker let ved acceleration/når speederen slippes i varmkøringsfasen (indtil ca. 70° C kølevæsketemperatur) i 1. til 3. gear.

Værkstedets konklusion:

En eller begge kundeudtalelser kan bekræftes.


Tiltag
Softwareopdatering af motorstyreenhed


Foretag en softwareopdatering af motorstyreenheden i henhold til den efterfølgende tabel.

Softwareversionerne i nedenstående tabel er de aktuelle ved redaktionens afslutning af denne TPI. Mellemliggende opdateringer af softwareversionerne kan medføre afvigelser. Som minimum skal den softwareversion, som er angivet i spalten "Ny" (eller en nyere), anvendes!
Softwareopdatering af motorstyreenhed:
Skal det tolkes på den måde, at hvis værkstedet ikke kan bekræfte kundens oplevelser, så ville man ikke opdatere noget?
Her er kundens heldig at værkstedet også oplever problemer = opdatering.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Anders D » 5. feb 2021, 07:05

Altså VW Gladsaxe gjorde det på min, uden at genskabe symptomerne. Min tidsbestilling hed så også, at jeg ville op på nævnte version specifikt. Hvordan det tolkes rundt omkring ved jeg ikke. Men hvis man ikke prøver kommer man jo ingen vegne

Sendt fra min Pixel 4a med Tapatalk


KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af KVL » 5. feb 2021, 09:56

Hvorfor vil I bare have softwaren op på den nyeste version, blot fordi der er en ny?

Er I slet ikke bange for alle de nye fejl der blever introduceret med ny software - om det er en bil, telefon eller almindelig software?

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Anders D » 5. feb 2021, 10:09

Hvis du spørger til mig, så er det jo ikke blot, fordi der er en ny.

Der var en ny, der løser en konkret fejl, som bilen har haft fra ny - som der er dokumentation for, ville blive løst med en konkret version af softwaren.

Sendt fra min Pixel 4a med Tapatalk

These users thanked the author Anders D for the post:
HansH

KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af KVL » 5. feb 2021, 10:24

Helt enig. Jeg har selv få lavet det beskrevne fejl, og kan kun håbe i snart får den på. Den gør en kæmpe forskel.

Jeg fik blot indtrykket af nogle kommentarene, at de bare ville have den nyeste software på, og at der var en forventing om at det automatisk skete fra feks Skoda eller VW.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Anders D » 5. feb 2021, 10:35

Nåeh, det var ikke mig du citerede. Alright ;)

Altså: Jeg læser indlæggene fra dem, der har skrevet om Skodas markedsføring sådan, at den konkrete opdatering til 1.5 TSI ville blive installeret ved førstkommende service/værkstedsbesøg, hvis de levede op til det. Og dilemmaet er, at vi skal "kæmpe" for at få den opdateret, vel vidende at opdateringen faktuelt løser et problem!

Om jeg så er bange for at der skulle blive introduceret nye fejl, hvor en opdatering skulle formodes at løse andre fejl.. well, det er lidt pest eller kolera tror jeg. Hvis en "proaktiv" opdatering skulle ske at introducere en afvigelse fra normalen/det forventede, ville det jo blot kræve, at man beder om at få lavet roll back, indtil leverandøren har en version klar hvor fix'en er inkluderet.

Ligesom i IT ;)

Brugeravatar
Lau16
Medlem
Indlæg: 748
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 59 times
Been thanked: 96 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Lau16 » 5. feb 2021, 10:48

Anders D skrev:
5. feb 2021, 10:35
Nåeh, det var ikke mig du citerede. Alright ;)

Altså: Jeg læser indlæggene fra dem, der har skrevet om Skodas markedsføring sådan, at den konkrete opdatering til 1.5 TSI ville blive installeret ved førstkommende service/værkstedsbesøg, hvis de levede op til det. Og dilemmaet er, at vi skal "kæmpe" for at få den opdateret, vel vidende at opdateringen faktuelt løser et problem!

Om jeg så er bange for at der skulle blive introduceret nye fejl, hvor en opdatering skulle formodes at løse andre fejl.. well, det er lidt pest eller kolera tror jeg. Hvis en "proaktiv" opdatering skulle ske at introducere en afvigelse fra normalen/det forventede, ville det jo blot kræve, at man beder om at få lavet roll back, indtil leverandøren har en version klar hvor fix'en er inkluderet.

Ligesom i IT ;)
Roll back er ikke en mulighed, desværre.
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af kws » 5. feb 2021, 19:58

Lau16 skrev:
Anders D skrev:
5. feb 2021, 10:35
Nåeh, det var ikke mig du citerede. Alright ;)

Altså: Jeg læser indlæggene fra dem, der har skrevet om Skodas markedsføring sådan, at den konkrete opdatering til 1.5 TSI ville blive installeret ved førstkommende service/værkstedsbesøg, hvis de levede op til det. Og dilemmaet er, at vi skal "kæmpe" for at få den opdateret, vel vidende at opdateringen faktuelt løser et problem!

Om jeg så er bange for at der skulle blive introduceret nye fejl, hvor en opdatering skulle formodes at løse andre fejl.. well, det er lidt pest eller kolera tror jeg. Hvis en "proaktiv" opdatering skulle ske at introducere en afvigelse fra normalen/det forventede, ville det jo blot kræve, at man beder om at få lavet roll back, indtil leverandøren har en version klar hvor fix'en er inkluderet.

Ligesom i IT ;)
Roll back er ikke en mulighed, desværre.
Det er muligt. De må bare ikke.
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

Brugeravatar
Lau16
Medlem
Indlæg: 748
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 59 times
Been thanked: 96 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Lau16 » 5. feb 2021, 22:42

Kartoffel kartoffel ;)
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI

harriss3304
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. feb 2021, 23:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af harriss3304 » 29. jan 2022, 19:18

Ville bare lige tilføje.
Skulle til service med Seat’en i dag, hvor på jeg fortalte dem i forhold til denne situaiton omkring emnet ‘bilen nykker når den er kold’

Viste dem linket til dette indlæg. Efter service fik jeg afvide de først og fremmest godt kunne konstatere ‘nykken’
Det var første skridt, da de hos Seat Holstebro ikke ville fortage noget medmindre de også kunne konstatere fejlen.
Nå men fik også afvide de nu har opdateret motorstyringen, da der ligger en TPI på dette problem.

Så til dem fremover som også står i denne situaiton hvor jeres 1.5 TSI Evo også har dette problem. Så vis værkstedet dette indlæg og det vil gradvist hjælpe dem på rette vej :)

Hallas
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 492 times
Been thanked: 238 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af Hallas » 29. jan 2022, 20:20

harriss3304 skrev:
29. jan 2022, 19:18
Ville bare lige tilføje.
Skulle til service med Seat’en i dag, hvor på jeg fortalte dem i forhold til denne situaiton omkring emnet ‘bilen nykker når den er kold’

Viste dem linket til dette indlæg. Efter service fik jeg afvide de først og fremmest godt kunne konstatere ‘nykken’
Det var første skridt, da de hos Seat Holstebro ikke ville fortage noget medmindre de også kunne konstatere fejlen.
Nå men fik også afvide de nu har opdateret motorstyringen, da der ligger en TPI på dette problem.

Så til dem fremover som også står i denne situaiton hvor jeres 1.5 TSI Evo også har dette problem. Så vis værkstedet dette indlæg og det vil gradvist hjælpe dem på rette vej :)
Lyder dejligt, men fik du nummer på TPI. Så kan man forholde sig til forhandler. Men ved ikke om TPI er ens for de forskellige modeller, omend det er samme motor
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

navlefnuller
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18. apr 2022, 08:22
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af navlefnuller » 18. apr 2022, 08:36

Vi skriver 2022 og min T-Cross 1.5 evo har stadigvæk problemer. Lige inden påske dukkede en opdatering op på infotainment-systemet, hvor bilen var ukampsdygtig i ca. 20 min. under opdateringen. Jeg ved ikke om det var ønsketænkning, men i perioden efter opdateringen kørte bilen væsentligt bedre; dvs. glidende start i de lave gear i koldt vejr, mindre aggresiv eco aktivering og generelt bedre sync mellem tryk på speeder og bilens reaktion. Nu her 10 dage efter virker det dog som om at bilen er røget tilbage i sit tidligere, kedelige mønster, hvor tryk på speeder ved opstart i lyskryds ikke altid reagerer prompte, for så lige pludselig at tage fat, og ligeledes slår eco til på de mest irriterende tidspunkter, hvor en tydelig rysten og en grim, uren lyd fra motoren forekommer. Har jeg bare bildt mig selv noget ind eller kan TPI rent faktisk opdateres over luften nu? Og hvis, hvorfor virkede den så kun i kort tid? Min T-Cross er 2021 model med det nye VW logo. Skal have den til tjek her i april, hvor jeg vil brokke mig over motorens opførsel. Nogen ideer til stikord, så de ikke bare fejer mig af med at det er sådan motoren skal være?
VW T-Cross 1.5 Evo Act 2021

navlefnuller
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18. apr 2022, 08:22
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af navlefnuller » 24. apr 2022, 16:21

Og hvor ser jeg hvilken version TPI min motor har?
VW T-Cross 1.5 Evo Act 2021

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af HansH » 24. apr 2022, 17:03

navlefnuller skrev:
24. apr 2022, 16:21
Og hvor ser jeg hvilken version TPI min motor har?
TPI = Technical Problem Information

Et dokument udarbejdet internt hos VW der omhandler et specifikt problem, en serviceaktion el. lign. på VAG biler.
Dokumentet beskriver kendte symptomer så værkstedet kan sammenholde med kundens beskrivelse.
Derudover en problemanalyse der afdækker root cause, samt hvilken løsning værkstedet kan tilbyde kunden.

Så hvad mener du med "hvilken version TPI din motor har" ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

navlefnuller
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18. apr 2022, 08:22
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af navlefnuller » 24. apr 2022, 17:10

Jeg har åbenbart misforstået det ud fra den måde folk har omtalt det her i tråden. Troede det var en slags software version.

Synes tråden har været stille længe, skal det tolkes som at folks 1.5 eco kører ordentligt nu? Min T-Cross fra 2021 har nemlig mange af de omtalte problemer. Hopper i de lave gear, speeder periodisk ikke i sync med motor, så nogen gange tager den fint og flydende fat, andre gange er det som der ikke rigtigt sker noget, hvilket får mig til at trykke en anelse mere på speederen (vi taler milimeter), hvorefter bilen tager fat med et ryk. Værst når den i opstart ved lyskryds synes den skal køre i eco mode helt op til 3.
VW T-Cross 1.5 Evo Act 2021

navlefnuller
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18. apr 2022, 08:22
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af navlefnuller » 24. apr 2022, 17:19

Kan man så se versionsnummeret på motorstyreenheden?
VW T-Cross 1.5 Evo Act 2021

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af HansH » 24. apr 2022, 17:37

navlefnuller skrev:
24. apr 2022, 17:19
Kan man så se versionsnummeret på motorstyreenheden?
Yes - med VCDS kan man se hvilken software version der ligger på din motorstyreenhed.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

navlefnuller
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18. apr 2022, 08:22
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gør din 1.5 TSI EVO også dette?

Indlæg af navlefnuller » 24. apr 2022, 18:50

Ok, tænker det ikke lige er noget for lægmand at købe sådan en 😊
VW T-Cross 1.5 Evo Act 2021

Besvar

Tilbage til "Motor"